loading...
توسعه 360
amir بازدید : 43 سه شنبه 12 شهریور 1398 نظرات (0)

وقتی وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ که می شوید معمولا هر روز اصطلاحات جدیدی به گوشی شما می خورد که با خیلی از آنها حتی هیچ آشنایی هم ندارید و به گوشتان نخورده است. اگر بخواهید در این بازار پر قدرت حرفی برای گفتن داشته باشید باید علم خودتان را در رابطه با آن به روز نگه دارید و در مورد همه موارد جدیدی که در این زمینه تعریف می شود اطلاع پیدا کنید.

 یکی از این موارد هک رشد یا خلق رشد است که ممکن است بار اولی باشد که اسم آن را می شنوید و در مورد آن اطلاعات خاصی نداشته باشید.

 

هک رشد یا Growth Hackingچیست؟       آموزش استارت آپ             آموزش دیجیتال مارکتینگ       

 

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

تعریف هک رشد

 انجام آزمایش های مختلف و راه های سریع برای دستیابی به شیوه های کارآمد رشد کسب و کار اینترنتی در حوزه بازاریابی و توسعه محصولات را هک رشد می گویند. در واقع هک رشد به یک دسته از آزمایش‌ها و کارهایی گفته می شود که هدف اصلی آن ها توسعه و رونق کسب و کار است.

 

شاید با خودتان بگویید که خیلی از شیوه ها همین تعریف را دارند پس فرق هک رشد با بقیه شیوه های بازاریابی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هک رشد یک روش میانبر و سریع تر از بقیه روش ها است که می‌خواهد در مدت زمان کوتاه از راه های کوتاه تر یک سری کارهایی را برای بازاریابی و جلب توجه مشتری ها انجام دهد که هم هزینه کمتری داشته باشد هم زودتر به سوددهی و نتیجه‌گیری برسد.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

 تاریخچه هک رشد

در سال 2010 شان الیس این واژه را تعریف کرد و چون این فرد به خیلی از شرکت‌ها کمک کرده بود که در یک زمان کوتاه رشد زیادی کنند و کسی که میخواست کسب و کارش را رونق دهد از او کمک می گرفت و یک مبلغ قابل توجهی برای این کار به او پرداخت می‌کرد. وقتی هم که کسب و کار رونق گرفت آن را به دست صاحبان آن ها می سپرد و به سراغ کارهای بعدی می رفت. متأسفانه وقتی که کار به دست صاحبان کسب و کارها داده می‌شد مشکلات آنها شروع می‌شد چون به اندازه کافی تسلط روی امور نداشتند و لازم بود که از سر کارهایی که از خارج میشود جایگزینی برای خودش معرفی کند. با اینکه خیلی از افراد لایق درخواست جایگزینی بودند ولی هنوز هم این تردید در دل او وجود داشت که ممکن است آنها نتوانند از پس کارهایی که به ایشان واگذار می شود بر بیایند. به همین خاطر تصمیم گرفت که به جای یک بازاریاب معمولی هک رشد و کسی که هکر رشد است همه فکر و ذکرش رونق دادن به کسب و کار است و هر کاری که می‌کند در این جهت انجام می‌شود.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

 شکل گیری هک رشد

 تا چند وقت پیش که اینترنت در بین مردم و جهان رونق نداشت بیشتر بازاریابی ها به صورت حضوری و فیزیکی انجام می شد ولی وقتی که اینترنت وارد زندگی مردم شد همه چیز دگرگون شد و به صورت دیجیتالی انجام می شد. برای اینکه هک رشد ایجاد شود و بتواند کار خودش را انجام دهد به 2 بازتعریف محصول و بازتعریف توزیع نیاز دارد. 

 

باز تعریف محصول

 وقتی که شما یک محصول مشخصی مدنظر دارید خیلی راحت از روش های قدیمی می‌توانید بازاریابی انجام دهید و محصولات را به فروش برسانید. اما وقتی فضای اینترنت به میان آمد همه کسب و کارها و خرید و فروش ها رنگ و بوی متفاوتی گرفت و در خیلی از مواقع چیزهایی خرید و فروش می‌شود که حتی در قالب فیزیکی وجود ندارند و مثل یک محصول نرم افزاری فقط در اینترنت وجود دارد و باید خرید و فروش آنها انجام شود.

تغییر و تحول در دنیای محصولات باعث شده که نیاز به چیزی به عنوان هک رشد و هکرهای رشد بیشتر حس شود تا این قابلیت را داشته باشند که این محصولات را به همه دنیا معرفی کنند و نیاز به خرید آن را جستجو کنند و محصولات را به فروش برسانند.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

باز تعریف توزیع

 مردم دلشان محصولات با کیفیت می‌خواهد و ما هم همین تصمیم را داریم یعنی تمام کسانی که در یک کسب و کاری فعالیت می کنند همین را میخواهند، مگر آنهایی که فقط به سودآوری فکر می کنند. در بیشتر کسب و کارها، صاحبان محصولات دلشان می خواهد که محصول با کیفیتی به مردم ارائه دهند و اعتماد آنها را جلب کنند و آنها را به مشتری های دائمی تبدیل کنند ولی این قضیه باعث نمی شود که همه تمرکز روی محصولات باشد.

 اگر شما اطلاعات کافی و مناسبی در مورد کاربران و مخاطبان خود داشته باشید و نیازهای آنها و شیوه پاسخگویی به آنها را بدانید خیلی بهتر می توانید استراتژی های کسب و کار خودتان را شناسایی کنید و آنها را به کار گیرید.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

هکر رشد کیست؟

کسی که با استفاده از پشتکار و تلاشی که دارد و همچنین با بهره گیری از هوش خود از یکسری از روش‌های خاص استفاده می‌کند تا یک سامانه‌ی را طراحی و عملی کند که یک کسب و کاری رونق پیدا کند را هکر رشد می‌گویند. یعنی چیزی که اهمیت دارد خود هدف است و راه های رسیدن به هدف را هکر مشخص می‌کند و همه تلاشش این است که راه هایی که سریع تر هستند و کوتاه تر هستند را انتخاب کنند.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

 تأثیر هک رشد روی آینده کسب و کارهای اینترنتی

 وقتی که این واژه تعریف شد و اهمیت حضور آن در دنیای کسب و کارهای امروزه پر رنگ تر شد و بیشتر به چشم آمد خیلی از افراد هستند که به دنبال کسب مهارت در این زمینه هستند و یا شرکت هایی به دنبال افرادی هستند که این مهارت را داشته باشند تا برای آنها کار کند.

 

 این طور نیست که هکر شد فقط مربوط به کسب و کارهای کوچک باشد و شرکت های خیلی بزرگ هم می توانند از این افراد برای رشد و توسعه خود استفاده کنند و چون معمولا خیلی از کسب و کار ها حتی با وجود گسترشی که دارد منابع مالی محدودی در دست دارند این هکرها به آنها کمک می کنند که مدیریت بهتری با توجه به شرایط موجود داشته باشند و خیلی سریعتر به نتیجه مطلوب برسند.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 215
  • بازدید سال : 1,251
  • بازدید کلی : 7,795