loading...
توسعه 360
amir بازدید : 79 سه شنبه 12 شهریور 1398 نظرات (0)

افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ کار می کنند می دانند که می توانند تبلیغات خودشان را از طریق گوگل انجام دهند و سرویسی که تبلیغات را در گوگل به عهده دارد به اسم گوگل ادوردز شناخته شده است. ولی گوگل یک سرویس دهنده دیگر هم دارد که این تبلیغات توسط آن به صورت رایگان انجام می‌شود و گوگل ادسنس نام دارد. شما می‌توانید هم تبلیغ دهنده و هم بعنوان کسی که تبلیغات را نمایش می دهد در آن انجام فعالیت کنید و می توانید از طریق گوگل ادسنس کسب درآمد هم داشته باشید ولی مشکلات زیادی دارد که هر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد مگر اینکه به صورت کامل با این سرویس آشنایی داشته باشد و راهکارهای کسب درآمد آن را یاد بگیرد.

 

آشنایی با گوگل ادسنس و راه های کسب در آمد از آن

 

 تعریف گوگل ادسنس

 گوگل ادسنس هم مثل گوگل ادوردز یکی از سرویس‌های تبلیغات گوگل است که به صورت رایگان فعالیت می‌کند که یک فضایی را ایجاد می‌کند تا تبلیغ دهندگان بتوانند تبلیغات خودشان را در آن به نمایش در بیاورند.

 اگر تا به حال وارد سایت های پرطرفدار انگلیسی زبان شده باشید ممکن است یک سری بنرهای تبلیغاتی یا ویدیوهای تبلیغاتی در آن دیده باشید که این همان کار تبلیغات گوگل ادسنس است که به صورت رایگان انجام می‌شود.

 

 اگر بخواهید از طریق گوگل ادسنس کسب درآمد داشته باشید باید آگاه باشید که این کسب درآمد می تواند به دو روش انجام شود که یکی از آنها پرداخت به ازای هر بازدید کننده می باشد و دیگری تعداد کلیک ها است که در روش اول مهم است که چه تعداد افرادی از سایت شما بازدید می‌کنند و در روش دوم میزان کلیک هایی که روی تبلیغات مشخص انجام می‌شود مد نظر قرار می‌گیرد زیرا ممکن است کسی تبلیغات را مشاهده کند و روی آن کلیک انجام ندهد.

 

 مزایایی که این روش دارد طرفداران خیلی زیادی را به سمت خود جذب کرده است و کسانی که در این کار حرفه ای تر هستند و وب سایت های تخصصی در دست دارند ترجیح می‌دهند پرداخت به ازای بازدید را مد نظر قرار بگیرند چون اینطوری خیلی راحت می‌توانند همه توجه و انرژی خودشان را برای افزایش ترافیک سایت بگذرند و رتبه سایت را در وضعیت مطلوب نگه دارند.

 

آشنایی با گوگل ادسنس و راه های کسب در آمد از آن

 

نحوه برداشت و واریز پول در گوگل ادسنس

 اگر تصمیم دارید از این راه کسب درآمد کنید و برای شما سوال پیش آمده که اگر کسب درآمدی باشد چگونه این پول به حساب شما می رسد باید بگوییم که ممکن است پولی که از طریق تبلیغات در گوگل ادسنس برای شما فراهم شود از طریق چکهای واریزهای اینترنتی وارد حساب شما شود.

 

 کسانی که به تازگی وارد این ماجرا می‌شوند و می‌خواهند کار با گوگل ادسنس را یاد بگیرند و استفاده کنند خیلی با شرایط کار آشنا نیستند و نمی دانند که باید چه کارهایی انجام بدهند و برای اینکه این راه را آغاز کنید بهتر است اول از همه یک وب سایت به غیر از زبان فارسی طراحی کنید و راه بیاندازید و یک محتوای خیلی خوب و اصولی برای آن داشته باشید تا بازدیدکنندگان جذب شما شوند و بعد از آن می توانید ثبت نام خود را انجام دهید و تبلیغات را در گوگل ادسنس در وب سایت خود بگذارید تا کسب درآمد داشته باشید.

 شاید فکر کنید که این سرویس خیلی شناخته شده نیست اما باید بگویم که در همین حال حاضر 15 میلیون وب‌سایت تبلیغات این سرویس را در سایت های خودشان به نمایش می گذارند و از این و کسب درآمد می‌کنند.

 

آشنایی با گوگل ادسنس و راه های کسب در آمد از آن

 

 انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

 اگر میخواهید در گوگل ادسنس تبلیغات راه بیاندازید باید نکات زیادی در این رابطه بدانید که اولین آن آشنا شدن با انواع مختلف تبلیغات است که شما قرار است به نمایش بگذارید. که هر کدام از آنها یک جای مشخصی برای نمایش دارند و برای اینکه آن ها را در جایگاه های مختلفی بگذارید باید هزینه های مختلف پرداخت کنید. پس بهتر است که تبلیغات را بشناسید تا تصمیم گیری کنید برای کار شما کدام تبلیغ بهتر است و نتیجه بهتری خواهد داد. 

 

 تبلیغات محتوایی

 یکی از انواع مختلف تبلیغاتی که برای در تبلیغات گوگل ادسنس وجود دارد تبلیغات روی محتوا است و بیشتر برای کسانی مناسب و پاسخگو است که به دنبال یک محتوا یا مطلب خاص هستند و همانطور که گفتیم تبلیغات گوگل ادسنس از دو راه پرداخت هزینه دارد. ولی در تبلیغات محتوایی بیشتر پرداخت هزینه به ازای بازدیدها هست و همین قضیه باعث شده که این روش و این نوع تبلیغات طرفداران زیادی داشته باشد که می توانید شما با سلیقه خودتان متن تبلیغ و یا ویدئو و گرافیک آن را مشخص کنید.

 

PAGE LEVEL ADS

وقتی که شما در تبلیغات گوگل ادسنس از تکنولوژی بهینه سازی استفاده کنید در واقع این تبلیغ را انتخاب کردید و وقتی که این تبلیغ در صفحه ای قرار گیرد، گوگل ادسنس بررسی می‌کند و تبلیغاتی را نشان می دهد که از تجربه کاربری خوب تبلیغ مطمئن باشد.

 

آشنایی با گوگل ادسنس و راه های کسب در آمد از آن

 

 تبلیغات جستجو محور

 تبلیغات جستجو محور به این صورت است که گوگل ادسنس به کسانی که تبلیغات را منتشر می‌کنند اجازه می‌دهد که تبلیغات را با جستجوی خاصی در وب سایت نمایش بدهد و بیشتر از 51 درصد مبلغ تبلیغ را از شما می گیرد ولی چون که نرخ زیاد است این نوع روش تبلیغات می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

 تبلیغات ویدیویی

 وقتی که شما تبلیغات خودتان را به صورت کلیپ های ویدئویی از طریق گوگل ادسنس روی سایت‌های منتشر کننده بگذارید این نوع تبلیغات را انجام داده اید و باید مراقب باشید که زمان و محتوایی که برای کلیک ها در نظر می گیرید شما را به سمت هدف تان نزدیک کند و از نظر مخاطب مناسب باشد.

 

ادسنس

 

 محتوای مناسب برای گوگل ادسنس

اگر شما بخواهید در زمینه تبلیغات گوگل ادسنس خیلی موفقیت‌آمیز عمل کنید باید محتوایی که تولید می کنید هم کیفیت بالایی داشته باشد هم منحصر به فرد باشد تا بتوانید در جایگاه بهتری قرار بگیرید زیرا موتورهای جستجوگر گوگل هوشمندی بسیار زیادی دارند و اگر محتوای شما تکراری باشد یا از جایی کپی شده باشد خیلی راحت از نتایج جستجو کنار می‌رود و وقتی که مطلبی جستجو شود شما به مخاطبان نمایش داده نمی شوید پس به محتوایی که تولید می‌کنید باید توجه زیادی داشته باشید.

 خیلی ها به جای اینکه حقوق بدهند و یک فردی را به عنوان نویسنده مطالب استخدام کنند سعی می‌کنند مطالبی را از سایت های دیگر بردارند و یکسری کلمات آن را تغییر دهند تا از حالت کپی در بیاید ولی باید بدانید که موتورهای جستجوگر گوگل انقدر هوشمند هستند که اگر متن کپی شده از شما دریافت کنند شما در لیست سیاه قرار می‌دهند و حتی دیگر نمی‌توانید در گوگل ادسنس ثبت نام کنید تا بتوانید از تبلیغات آن و سرویس‌های آن استفاده کنید.

 

 پس بهتر است محتوایی که تولید می کنید هم منحصر به فرد و خاص باشد و هم جذاب باشد تا مخاطبان بتوانند به راحتی به سمت شما هدایت شوند و خیلی زود شما را پیدا کنند. قبل از اینکه مطلبی را منتشر کنید به مخاطبان آن مطلب توجه کنید و ببینید که ممکن است در ذهن آنها چه کلماتی برای جستجو باشد و از همان کلمات در متن استفاده کنید.

 

آشنایی با گوگل ادسنس و راه های کسب در آمد از آن

 

  کسب درآمد از گوگل ادسنس

 خیلی از کسانی که دلشان می‌خواهد از سرویس تبلیغات گوگل ادسنس کسب درآمد کنند نمی دانند که این کسب درآمد تا چه میزان است و آیا می‌توانند به عنوان یک شغل مجزا روی آن حساب کنند یا خیر. ولی باید بدانید که این سوال پاسخ مشخصی ندارد زیرا ممکن است شما عملکرد خیلی خوبی داشته باشید و بتوانید با رعایت نکاتی که گفته شد در جایگاه خیلی خوبی قرار بگیرید و درآمد آن برای شما کافی باشد ولی در عوض اگر آنطور که باید نتوانید موفقیت آمیز عمل کنید کسب درآمد مشخصی هم نخواهید داشت و نمی توانید برای امرار معاش این کسب درآمد را به عنوان اصل و پایه در نظر بگیرید. به طور مثال مسائلی مثل ترافیک وب سایت، تعداد آگهی دهنده ها و محتوایی که تولید می کنید و ... همه اینها در کسب درآمد شما تاثیر گذار است.

 

ادسنس

 

 راه اندازی گوگل ادسنس در ایران

 در ابتدای مطلب اشاره کردیم که شما برای راه اندازی گوگل ادسنس و استفاده از آن باید یک وبسایتی به زبانی به جز فارسی طراحی کنید و راه اندازی کنید تا بتوانید کار خود را شروع کنید زیرا استفاده از سرویس های گوگل در ایران امکان پذیر نیست. ولی یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که اسم و نام و آدرس کسی که در خارج از کشور زندگی می کند را در هنگام ثبت نام وارد کنید و اگر آشنایی در خارج داشته باشید این کار برای شما خیلی آسان‌تر می‌شود و اگر ثبت نام کردید کدی که اکانت شما را تایید می کند به گوگل فرستاده می شود شما می توانید کسب درآمد خودتان را شروع کنید.

 دقت داشته باشید که شروع کار خیلی اهمیت زیادی دارد و شما باید از همان شروع آنقدر پر قدرت و با انرژی شروع کنید که خیلی خوب به رتبه بالایی از دید گوگل برسید زیرا اگر در چند ماه اول پیشرفت چشمگیری نداشته باشید دیگر نمی توانید جایگاهی که در نظر دارید را کسب کنید.

 متاسفانه به علت تحریم هایی که در حال حاضر روی ایران گذاشته شده است وب سایت هایی که پسوند .ir دارند بهتر است قرار نگیرند و برای وبسایت خودتان از پسوندهای دات کام .com  استفاده کنید و زبان اصلی سایت تان را تغییر بدهید و انگلیسی بگذارید.

 

آشنایی با گوگل ادسنس و راه های کسب در آمد از آن

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 46
  • بازدید سال : 1,082
  • بازدید کلی : 7,626