loading...
توسعه 360
amir بازدید : 33 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

خیلی از شما که وارد زمینه دیجیتال مارکتینگ می‌شوید و برای تبلیغ کسب و کار خود به تبلیغات دیجیتالی روی می‌آورید دلتان می خواهد که عملکرد خود را بررسی کنید و ببینید که با استفاده از تبلیغاتی که انجام داده اید کاربرها چه واکنشی به شما نشان داده اند.

این بررسی ها و تحلیل ها در مورد تبلیغات آنلاین امکان پذیر است ولی شما میخواهید بدانید که تبلیغات آفلاین چه واکنش هایی را در بر داشته است زیرا نتایج تبلیغات آفلاین قابل اندازه گیری نخواهد بود و در عین حال شما خیلی تمایل دارید که واکنش ها را مشاهده کنید.

 یعنی ببینید که تبلیغاتی که انجام داده اید و برای آن خرج کرده‌اید توسط چه افرادی دیده شده و چند بار دیده شده است و چه تعداد کلیک روی تبلیغات شما انجام شده است و در نهایت آن موفقیتی که مد نظر داشتید را کسب کند یا خیر.

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ            معرفی       Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

 

معرفی Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

 

خیلی مواقع شاید پیش بیاید که پنل شبکه تبلیغاتی به شما بگوید که از بین کاربرانتان هزار نفر نصب فعال انجام دادند ولی شمارشگر ها چیز دیگری را به شما بگویند و با استفاده از شمارشگر هایی که دارید متوجه شوید هزار نصب نبوده بلکه صد نصب انجام شده است و به دنبال این باشید که این قضیه را ثابت کنید. برای این کار راه حلی وجود دارد و آن سیستم‌های تحلیل آماری تبلیغات دیجیتال و ترک های شمارنده هستند که به سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهند و نیاز شما را برطرف می‌کنند.

 

علت استفاده از شمارنده ها برای کمپین های تبلیغاتی

 شمارنده ها خدمات خیلی خوبی به شما عرضه می کنند و آنها را تحت دو کلیدواژه اصلی Analytics و Attribution انجام می‌دهند و بخش سومی هم وجود دارد که برای وثوق تبلیغ دهنده و شبکه های تبلیغاتی است.

 

 یکی از مزیت هایی که این شمارنده ها دارند این است که یک سیستم بیطرف دارند و قرار نیست از تبلیغی که انجام می‌شود نفعی ببرند به خاطر همین فقط حقیقت را به شما می‌گویند و با استفاده از این شمارنده ها شما می توانید مشکلات و عدم تطابق هایی که در نتایج و گزارش ها وجود دارد را شناسایی کنید.

 

معرفی Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

 

تفاوت دو ابزار  ATTRIBUTION و ANALYTICS 

با این که سرویس های بسیار کمک کننده هستند ولی حتی کسانی که از آنها استفاده می‌کنند هم خیلی روی تفاوت های آنها تسلط ندارند و به خوبی متوجه تفاوت های این دو ابزار نیستند ولی شمایی که با آنها کار می کنید بهتر است با خواندن مقاله هایی همچون این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید.

 

 آنالیتیکس به شما کمک می کند که کارهای آنالیز، پیگیری است و گزارش اتفاقات داخل اپلیکیشن را مثل کاربرانی که به سمت تبلیغات شما جذب شدند و مدت زمانی که کاربر شما باقی می مانند و نرخ برگشت ها و میزان خرج هایی که برای اپلیکیشن انجام شده و همچنین دسته بندی آنها بر اساس ارسال نوتیفیکیشن و دموگرافی و پیام های داخل اپلیکیشن را به شما می دهد.

 

 در مقابل آن ابزارهای Attribution  کمک می‌کند که شما سنجش میزان بهینگی کمپین های تبلیغاتی را بررسی کنید و متوجه فعالیت‌های کاربران می شوید که به سمت شما جذب شده‌اند و این از طریق تبلیغات سی پی آی انجام می شود.

 

معرفی Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

 

مدل های مختلف تعرفه های ATTRIBUTION 

 تعرفه به ازای هر نصب (PER ATTRIBUTION EVENT)

 یکی از روش های پرداختی که وجود دارد این است که شما هزینه ای که پرداخت می کنید به ازای هر نصب صورت گیرد. البته این طور نیست که هر تعداد نسبی که انجام شود شما پول یکسانی پرداخت کنید بلکه این قیمت‌ها پله‌ای است و هرچه نصب‌ها بیشتر شود شما لازم است که قیمت بیشتری پرداخت کنید. 

 

 

PER ATTRIBUTION EVENT 

نوع دیگری از پرداخت ها هم وجود دارد که شما به اعضای گزارشی که سیستم ثبت و ارائه می کند هزینه پرداخت می کنید. مثلاً به ازای نصب ها و برای هر کلیک هم علاوه بر هر نصب هزینه دریافت می‌شود. البته توجه داشته باشید که به ازای هر اتفاق قیمت کمتری از شما گرفته می‌شود تا به ازای هر نصب که این روش خیلی برای کمپین هایی که کار تبلیغ را انجام میدهند سودمند نیست و برای کسانی که تبلیغشان انجام می‌شود سود بیشتری دارد.

 

مدل فلت ریت FLAT RATE   

 در این مدل شما وقتی هزینه پرداخت می کنید که کاربر فعالی به اپلیکیشن شما اضافه شود. به ازای تعداد کاربر هایی که در اپلیکیشن شما فعالیت انجام می دهند شما هزینه پرداخت می کنید و پله های قیمتی هم بر اساس کسب و کار شماست که اگر کسب و کار شما رونقی نداشته باشد قرار نیست هزینه زیادی هم پرداخت کنید و اگر سودآوری شما خوب باشد به تبع باید هزینه خوبی هم بابت تبلیغات بپردازید.

 

معرفی Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

 

مدل  FREE

در سه مورد قبلی که به آنها اشاره کردیم از طریق های مختلف شما باید هزینه‌ای برای تبلیغات پرداخت می کردید ولی بعضی از شرکت‌ها هم هستند که این محصولات را به صورت رایگان به شما عرضه می‌کنند.

 شرکت هایی که به صورت رایگان این کار را انجام می دهند دلشان می خواهد که کاربران را به استفاده از شبکه های تبلیغاتی وابسته به خودشان تشویق کنند و اگر قصد تبلیغ در شبکه های تبلیغاتی را داشته باشید خیلی راحت می توانید از ابزار رایگان آنها استفاده کنید.

 وقتی که بخواهید از این سرویس هایی که رایگان هستند استفاده کنید در اولین قدم که ثبت نام خود را انجام می دهید از شما یک مجوز گرفته می‌شود که اطلاعات بازاریابی خودتان را در اختیار داشته باشید و این اطلاعات را به رقبای شما هم می‌دهند و ممکن است روش های شما باعث شود رقیب های شما خیلی پیشرفت کنند و اگر شما نمی خواهید این اتفاق بیفتد از همان ابتدا نباید از این ابزار رایگان آنها استفاده کنید.

معمولا هر روشی یک سری مزایا و معایبی دارد که شما با توجه به صلاح دید خودتان و چشم‌اندازی که از آینده شغلی و کاری تان دارید آنها را انتخاب کنید و برای هر کسب و کاری ممکن است یکی از این رو شها کارامد تر باشد که این بستگی به اطلاعات شما از کسب و کارتان دارد.

 

معرفی Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 1,099
  • بازدید کلی : 7,643