loading...
توسعه 360
amir بازدید : 44 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

تا چند سال پیش راه اندازی وب سایت های شخصی را تنها بعضی از افرادی که در زمینه کامپیوتر و اینترنت حرفه‌ای بودند می توانستند انجام دهند اما امروزه هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد و یک کامپیوتر یا لپتاپ داشته باشد خیلی راحت می توانند وب سایت شخصی خودش را داشته باشد.

راه اندازی وب سایت شخصی دیگر کار دشواری نیست و فقط لازم است که شما در این زمینه اطلاعات لازم را به دست بیاورید تا بتوانید وب سایت خود را راه اندازی کنید.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ     راهنمای راه اندازی وب سایت مناسب

 

راه اندازی سایت

 

هدف از راه اندازی سایت

تقریباً برای شروع هر کاری لازم است که هدف شما از انجام آن مشخص باشد تا با انگیزه بیشتری بتوانید آن را انجام دهید زیرا نداشتن هدف باعث می‌شود که شما خیلی زود دلسرد شوید و نتوانید مسیری که در نظر گرفته اید را تا انتها طی کنید.

 

ممکن است شما بخواهید تبلیغ محصولات خاصی را از طریق وب سایت خود داشته باشید و یا دلنوشته های خودتان را بنویسید و یا حتی در مورد موضوع های علمی، سیاسی و غیره مطلب بنویسید و منتشر کنید.

 

 پس شناسایی هدف اولین گام در راه اندازی سایت است و اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود که شما بتوانید قدم به قدم کارهایی که برای راه اندازی سایت لازم است را پیش بینی کنید و انجام دهید.

 

راه اندازی سایت

 

انتخاب اسم مناسب و هاست مناسب برای سایت

 دامنه به آدرس سایت شما گفته می‌شود که یک پسوندی دارد که معروفترین آنها دات‌کام (.com) است و برای کشور ایران دامنه دات آی آر (.ir) هم به صورت اختصاصی وجود دارد که از دات کام خیلی ارزانتر است. به طور مثال قیمت خرید یک دامنه دات آی آر برای یک سال 6 هزار تومان است ولی دامنه دات کام برای یک سال 39 هزار تومن است.

 

راه اندازی سایت

 

 وقتی که تصمیم گرفتید اسم برای سایت یا دامنه انتخاب کنید باید به چند مورد توجه کنید:

  • انتخاب اسم کوتاه و با مفهوم باشد. ( حداکثر 7 حرف )

  • انتخاب اسم مرتبط با حیطه‌ی فعالیت سایت خود انتخاب کنید.

  • انتخاب اسم ماندگار و جذاب

  • استفاده از Dash ( علامت – )  هنگام کاربرد کلمات ترکیبی

  • انتخاب اسم مشابه و نزدیک به نام‌های معروف برای جلب توجه بیشتر

  • انتخاب اسم ساده و واضح که با یک بار گفتن، بدون توضیح، با املای درست در ذهن بیاید

 

راه اندازی سایت

 

 انتخاب هاست مناسب

 فضایی که فایلها و اطلاعات سایت شما در آن قرار می‌گیرد هاست نام دارد و در واقع فضایی است که باعث می‌شود دیگران بتوانند به اطلاعات شما و فایل های شما دسترسی داشته باشند. یکی از بهترین خواسته هایی که میتوانید برای سایت خود انتخاب کنید میهن وب هاست است که کیفیت و سرعت مطلوبی دارد و قیمت آن بسیار مناسب است.

 

 معمولا در ابتدا یک فضایی برای سایت شخصی شما در نظر گرفته می شود که اگر آن فضا پر شود نیازی به نگرانی نیست چون می توانید خیلی راحت سطح سایت خود را ارتقا بدهید. اگر تمایل دارید سایتی که راه اندازی می کنید سایت دانلود یا سایت های این چنینی باشد می توانید یک سری نقشه های دیگری را برای راه اندازی سایت در نظر بگیرید.

 

 سعی کنید از اطلاعات محرمانه ای که موقع راه اندازی سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد نگهداری کنید چون مربوط به کنترل پنل شماست و شما با استفاده از آن مدیریت را در دست دارید.

 

راه اندازی سایت

 

 مدیریت محتوای سایت

 ‏cms  یا نرم افزاری که تحت وب سیستم مدیریت محتوا را برعهده دارد. با استفاده از آن می توانید سایت خود را مدیریت کنید و لازم نیست که حتما کد نویسی بلد باشید تا بتوانید یک سایت را اداره کنید. کدهای آماده هم وجود دارد که شما حتی بدون داشتن علم کدنویسی و طراحی می توانید وب سایت خود را طراحی کنید.

 این سیستم مدیریت محتوا خصوصیات خیلی خوبی دارد که باعث می شود شما از کار با آن لذت ببرید. که چند نمونه از این خصوصیات شامل موارد زیر است:

  1. محیط کاملا فارسی، ساده و قابل فهم

  2. بدون نیاز به یادگیری کدنویسی و طراحی سایت

  3. دارای محیط نوشتار متنی شبیه نرم افزار ورد. تنها کاری که باید انجام دهید تمرکز بر روی کیفیت مطالب و انتشار آن‌ها است.

  4. امنیت قابل قبول

  5. توانایی ایجاد صفحات و بخش‌های مختلف به تعداد نامحدود

  6. توانایی اضافه کردن افزونه و پلاگین (امکانات و قابلیت‌های جدید به سایت) تنها با چند کلیک

  7. کاملا رایگان

  8. دارای انجمن‌های پشتیبانی قوی برای رفع مشکلات کاربران (حتی به زبان فارسی)

 

راه اندازی سایت

 

 تعیین نمای ظاهری سایت و امکانات

 بعد از این که شما توانستید سایت مد نظر خود را راه‌اندازی کنید باید برای این سایت یک پوسته و قالب (skin or theme) مشخص تعیین کنید که معمولا در پیش فرض سی ام اس ها یکسری پوسته و تم های رایگان وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید که خیلی هم راحت می توانید آنها را نصب کنید و با چند کلیک آنها روی وب سایت شما بارگذاری می شود.

 در مورد پوسته ها و تم های حرفه ای تر شما باید هزینه پرداخت کنید و دیگر رایگان نیستند. در کنار این پوسته ها یکسری ماژول ها و کامپوننت هایی هم وجود دارد که باعث می‌شود سایت شما گسترش پیدا کند و پیشرفته تر شود. مثل نظرسنجی‌ها یا شرایط آب و هوایی یا خصوصیت دیگری که شما با این افزونه ها که به صورت رایگان و غیررایگان هستند می توانید سایت خود را ارتقا بدهید.

 

 در قسمت مدیریت سایت شما که بیشتر با اسم پیشخوان مشاهده می‌شود می‌توانید خیلی از کارهای مدیریتی را انجام دهید و مدیریت این قسمت کار ساده ای است.

 

راه اندازی سایت

 

 آغاز کار سایت با انتشار مطالب

 وقتی که سایت مد نظر شما طبق سلیقه و هدف شما راه اندازی شد برای اینکه تکمیل شود و کار خود را شروع کند لازم است که شما مطلبی را متناسب با موضوعی که در نظر داشتید منتشر کنید. به این منظور باید وارد بخش نوشتاری سایت خود بشوید و مطلب جدیدی ایجاد کنید و بعد از این که مطلبی نوشتید تصاویری که می‌خواهید را به آن اضافه کنید و اگر نیاز بود برچسب ها و عکس های مورد نظر را داخل آن قرار دهید.

 

 می توانید در صفحات وب سایت خود علاوه بر عکس ها و متن، ویدیو هم داشته باشید که انجام تمام این ها کار خیلی پیچیده ای نیست و وقتی وارد فضای مدیریت وبلاگ خود شوید مشاهده می کنید که چقدر این کار آسان بوده و نیازی نیست که شما دانش حرفه ای در این زمینه داشته باشید.

 

سایت

 

 اگر حتی در طراحی و گذاشتن مطالب به مشکل بر خوردید انقدر انجمن های رایگان مختلفی برای پاسخگویی به نیازهای شما در اینترنت وجود دارد که شما احساس خطر نکنید و بتوانید خیلی راحت جواب سوال هایی که در ذهن تان ایجاد شده را پیدا کنید.

 

شرکت مناسب برای میزبانی وب سایت شما

گام مهم در طراحی یک وب سایت برای راه اندازی آن این است که شرکت مناسبی را برای میزبانی وب سایت خود انتخاب کنید تا از کار خود لذت ببرید. در ادامه به چند نمونه از مواردی که لازم است برای انتخاب میزبان وب سایت خود به آن دقت کنید را خواهیم آورد که با رعایت آنها در انتخاب میزبان می توانید یک وب سایت فوق‌العاده را راه اندازی کنید.

  • پایداری و سرعت
  • پهنای باند ماهانه
  • میزان فضای در دسترس
  • پشتیبانی
  • FTP,PHP,Perl,MySQL,CronJobs,htaccess و …
  • تهیه نسخه پشتیبان ( Back Up )
  • ارائه پست الکترونیک و سرویسهای مربوط به ایمیل
  • پنل مدیریت یا کنترل پنل
  • امکان ایجاد زیر دامنه
  • مکان سرور و سیستم عامل آن
  • هزینه
  • پلن های ارائه شده ( ماهانه یا سالانه )
  • نمایندگی یا شرکت اصلی
  • نظرات سایر مشتریان

 

وب سایت

 

شرکت طراحی سایت

خیلی از کسب و کارهایی که از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای تبلیغات محصولات و کالاهای خود استفاده می کنند این کار را در قالب سایت های اختصاصی انجام میدهند و برای شروع کار وب سایت های اختصاصی لازم است که یک طراح سایت طراحی قسمت های مختلف وب سایت را بر عهده بگیرد. شرکت های طراحی وب سایت معمولا این کار انجام می دهند و شما می توانید افراد متخصص را استخدام کنید تا به صورت اختصاصی روی وبسایت شما کار کنند.

 اگر تصمیم گرفتید یک شرکت خصوصی را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید باید سعی کنید در زمینه کاری شما تخصص داشته باشند و بتوانند به شما در راه اندازی یک وب سایت باکیفیت و هدفمند کمک کنند. شما می توانید از طریق این روش کار و کسب خود را رونق ببخشید.

 

شرکت طراحی سایت

 

طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

 همانطور که گفتیم کسب و کارهای مختلف برای ارائه و تبلیغ محصولات خودشان از وب سایت ها استفاده می کنند. همچنین خیلی از شرکت ها و فروشگاه ها می توانند برای جذب مخاطب و ارائه خدمات خود از وب سایت ها استفاده کنند و بعضی از افراد هستند که این سایت های شرکتی و فروشگاهی را طراحی می‌کنند و شما باید شرکتی را برای طراحی سایت های فروشگاهی و شرکتی خود انتخاب کنید که تخصص داشته باشند و بتوانند مطابق با هدف و موضوع که شما مد نظر دارید سایت شما را طراحی کنند تا تاثیر آن روی کار شما محسوس باشد.

 

طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

 

قیمت طراحی سایت

اگر علاقمند باشید در مورد هزینه طراحی یک وب سایت یا قیمت طراحی سایت آگاهی داشته باشید باید بگوییم که خیلی از افرادی که کارهای طراحی سایت را انجام می دهند بدون توجه به تعرفه هایی که در این زمینه وجود دارد هزینه ها را تعیین می‌کند و ممکن است قیمت پایین تر و یا بالاتری از تعرفه های اصلی از شما طلب کنند و این شما هستید که تصمیم می‌گیرد چه مبلغی را به آنها بپردازید و با آنها کنار بیایید.

اگر به دنبال سایت های پیشرفته باشید مبلغی بالغ بر 2 میلیون تومان یا بیشتر از شما دریافت می شود که شرکت ها یا افراد موظفند با توجه به خدماتی که در ازای گرفتن این هزینه ها به شما می دهند کار را تشریح کنند تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری را انجام دهید. البته این هزینه ها کاملا متغیر است و با توجه به بازه زمانی تحویل پروژه و همچنین گرافیک کار و غیره این قیمت ها تغییر خواهد کرد.

 

قیمت طراحی سایت

 

طراح سایت

همانطور که از عنوان موضوع پیداست طراح سایت کار طراحی وب سایت ها را انجام می‌دهد و کسانی که این کار را انجام می‌دهند معمولاً در این زمینه آموزش دیده اند و یا تحصیلات خود را در این زمینه گذرانده اند. البته باید در نظر داشته باشید که بعضی از افراد این کار را به صورت تخصصی تر انجام می دهند و کسانی که کار تخصصی تر انجام می دهند هزینه بیشتری هم در قبال آن دریافت می کنند.

 شما می‌توانید طراحی سایت را خودتان انجام دهید و یا این کار را به افراد متخصص بسپارید.

 اگر چیزی که مد نظر شما هست یک سایت خیلی معمولی و غیر تخصصی باشد خودتان می توانید طراحی را انجام دهید و نیاز به طراح سایت حرفه ای ندارید که از طریق آموزش هایی که در اینترنت گذاشته شده است می توانید یک طراحی سایت ساده و غیر حرفه ای را انجام دهید.

 

طراح سایت

 

ساخت وب سایت رایگان یا ارزان

طراحی سایت کار چندان سختی نیست اما به این شرط که قرار باشد سایت غیر حرفه‌ای باشد. ساختن سایت غیر حرفه‌ای از عهده هر شخصی بر می‌آید و تنها با دانستن یکسری نکات بخصوصی شما می توانید وب سایت مد نظر خود را بسازید که معمولا این وبسایت‌ها ارزان قیمت هستند و یا کاملاً رایگان می باشند.

 

طراحی سایت حرفه ای

 ولی اگر به دنبال ساخت سایت های حرفه ای تر و تخصصی تر باشید معمولا باید هزینه پرداخت کنید و یا دامنه مشخصی برای سایت خود داشته باشید که این در تخصص طراحان سایت حرفه‌ای است و این افراد در زمینه‌های بخصوصی آموزش دیدند و گرافیکی که آنها برای سایت شما تعیین می کنند با قالب هایی که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد کاملا متفاوت است که با سر زدن به سایت های حرفه ای و سایت‌های غیر حرفه‌ای کاملا متوجه تفاوت طراحی وب سایت خواهید شد.

 

طراح سایت

 

آموزش طراحی وب سایت

راه های مختلفی برای کسب آگاهی در زمینه طراحی وب سایت وجود دارد که از جمله ی آن ها میتوان به دوره ها و کلاس های آموزشی، مقاله های اینفوگرافیک، کلیپ های آموزشی و از این قبیل روش ها نام برد. این آموزش ها معمولا در چند سطح انجام می شوند و با پرداخت هزینه های مختلف می تواند سطح این آموزش را تعیین کنید.

طراحی سایت های غیر حرفه ای کار دشواری نیست و با یک دوره کوتاه به آن مهارت خواهید رسید. اما سایت های حرفه ای تر که گرافیک و کد نویسی خاصی دارند نیازمند دوره های تخصصی تر برای کسب آگاهی در طراحی آن ها وجود دارد.

 

طراح سایت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 222
  • بازدید سال : 1,258
  • بازدید کلی : 7,802