loading...
توسعه 360
amir بازدید : 49 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

افرادی که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت می کنند هنوز هم از بعضی از روش‌های قدیمی در کار خود استفاده می کنند زیرا روش‌های قدیمی امتحان خود را بارها پس داده‌اند و فکر زیادی برای انجام آن ها صورت گرفته است. یکی از این روش های سنتی که در بازاریابی قدیمی انجام می شد و هنوز هم در بازاریابی دیجیتال از آن استفاده می کنند مدل بازاریابی آیداس (AIDAS) است که با استفاده از این روش شما میتوانید در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی خود موفق تر باشید و فروش بیشتری برای محصولات خود داشته باشید.

در این مقاله تصمیم داریم که شما را با این مدل بازاریابی آشنا کنیم تا بتوانید خیلی بهتر در مسیر بازاریابی اینترنتی قدم بردارید و به سمت موفقیت پیش بروید.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ      مدل AIDAS و راهکارهایی در تبلیغات و بازاریابی

 

AIDAS

 

 اگر شما بخواهید از مدل بازاریابی آیداس برای جذب مخاطب استفاده کنید از اولین مرحله که شروع به اقدام می کنید تا آخرین مرحله باید 5 گام اصلی را طی کنید تا بتوانید به هدف اصلی خود برسید و در ادامه به این 5 مورد اشاره می‌کنیم و در مورد هر کدام از آنها توضیح خواهیم داد.

 

 گام اول توجه

 یکی از اولین قدم هایی که شما برای جذب مخاطبان باید بردارید این است که توجه آنها را به سمت خودتان و محصولاتتان جلب کنید. عملکرد شما باید به نحوی باشد که از بین انبوه رقبایی که همزمان با شما در حال فعالیت هستند، مخاطبان شما را ببینند و به سمت شما بیایند. پس برای این کار لازم است که شما به اندازه کافی اطلاعات داشته باشید و بتوانید نیاز مخاطب را تشخیص دهید و بدانید که چه چیزهایی برای او جذاب تر است و با همین روش مسیر را مدیریت کنید.

 

البته همیشه جلب توجه یک قدم مثبت نیست بعضی وقت ها حتی میتواند برای شما تبعات منفی به دنبال داشته باشد و بهتر است که از راه هایی استفاده کنید که تاثیر مثبتی روی ذهن مخاطب دارد چون ممکن است بعضی ها فکر کنند با فریب دادن مخاطبان و ایجاد یک حس منفی بیشتر به چشم می آیند ولی در نهایت نتیجه ای که می خواهید از این روش نمی گیرد.

پس بهتر است در عین حال که تاثیر گذاری خوبی روی ذهن مخاطب دارید به دنبال جلب اعتماد باشید و روی انرژی های مثبت سرمایه گذاری کنید.

 یکی از مواردی که در این روش به شما کمک زیادی می کند داشتن محتوای با کیفیت و مناسب است چون این کار باعث می شود که توجه به برند و محصول شما بیشتر شود و رتبه بهتری داشته باشید و همه کسانی که با سرچ یک سری کلمه های کلیدی و کلید واژه ها به دنبال رفع نیاز خود هستند زودتر به سمت شما هدایت شوند.

 

AIDAS

 

 شما همچنین می توانید از طریق شبکه های اجتماعی هم توجه کاربران را به سمت خودتان و محصولات تان جلب کنید و یا می توانید در بازاریابی از روش های گوگل تبلیغات خودتان را انجام دهید.

 

 گام دوم علاقه

جلب توجه به تنهایی نمی تواند شما را به اهدافتان برساند ممکن است خیلی از افراد در لحظه اول توجه‌شان به سمت محصولات شما جلب شود ولی در مدت زمان کوتاهی وب سایت شما را ترک کنند و یا اینکه از ادامه بازدید محصولات شما سرباز بزنند. پس لازم است علاوه بر اینکه توجه آنها جلب می‌شود یک علاقه مندی هم در آنها ایجاد شود تا با علاقه ای که نسبت به محصولات شما پیدا می کنند بقیه روندی که مدنظر شما بوده را دنبال کنند. برای ایجاد این علاقه مندی می توانید از روش هایی که در ادامه گفته می‌شود استفاده کنید. این روش ها کمک زیادی به ایجاد حس علاقه مندی در مخاطبان شما میکند.

  • تهیه متن‌هایی متناسب فضای مد نظر برای شبکه‌های اجتماعی مختلف

  • برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان

  • استفاده از عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت در پست‌ها

  • تولید و انتشار مطالب آموزشی

  • استفاده از ابزارهای hootsuite و buffer برای مدیریت فعالیت ها در شبکه‌های اجتماعی

 

AIDAS

 

 

 گام سوم تمایل

 بعد از اینکه مخاطب توجه اش به سمت محصولات شما جذب شد و توانستید علاقه‌مندی لازم برای ادامه مراحل را در او ایجاد کنید باید این حس تمایل به خرید را در او ایجاد کنید و باعث شوید مخاطب به شما اعتماد کند و احساس کند با خرید محصولات شما هزینه‌ای که پرداخت می‌کند هدر نرفته است و شما یکی از کارهایی که می‌توانید در این روش انجام دهید این است که رضایت بقیه مشتری هایی که از شما خرید کرده اند را به اشتراک بگذارید تا بقیه بهتر بتوانند به شما اعتماد کنند.

این کار را می توانید با به اشتراک گذاشتن متن های آن ها و تصاویر صحبت هایی که با شما داشتند و یا حتی ویدیوهای مصاحبه در اختیار مشتری های جدید قرار بدهید.

 

 

AIDAS

 

 

 گام چهارم عمل

 طی سه مرحله ای که گفته شد اگر همه مرحله ها با موفقیت انجام شود شما وارد مرحله عمل خواهید شد و صحبت هایی بین شما و مشتری هایتان صورت می گیرد و در نهایت آنها تصمیم می‌گیرند که از شما خرید کنند یا خیر.

معمولاً در این زمینه  مفهومی به اسم کال تو اکشن (CTA) اتفاق می افتد که تصویری هست که در وبسایت شما یا کمپین های تبلیغاتی شما قرار دارد و باعث می شود که مشتری ها برای اینکه علاقه بیشتری داشته باشند روی آن کلیک کند و برای اینکه بتوانید همچین متنی بنویسید باید یکسری نکات را در نظر داشته باشید:

 

نکاتی برای کال تو اکشن (CTA) موثر

سعی کنید در نوشتن این متن ها بیشتر از افعال استفاده کنید. عباراتی مانند “دیدن کنید.”، “کلیک کنید” و "نصب کنید" و یا موارد مشابه با توجه به محصول برای CTA مناسب هستند.

همچنین سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که در مخاطب انگیزه بیشتری برای خرید ایجاد کند. برای مثال: “خرید اول را با ارسال رایگان دریافت کنید. ” و یا  ” با خرید در این هفته در خرید بعدی 30% تخفیف بگیرید.”

برای افزایش انگیزه و جلب اعتماد مخاطب برای او دلیل بیاورید. مانند “ثبت نام کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید.”

استفاده از روش FOMO یا “ایجاد ترس از دست دادن فرصت خرید” استفاده کنید. به طور مثال اگر تخفیفی تکرارنشدنی دارید، هفته و روز آخر فروش فوق العاده شماست و یا در زمان محدودی تخفیف دارید، در کال تواکشن حتما به این موارد اشاره کنید.

 

AIDAS

 

 گام پنجم رضایتمندی

 وقتی که شما توانستید محصول را به مشتری بفروشید به این معنی نیست که شما حتما به هدف خود رسیده اید و دیگر کارتان تمام شده است و این می تواند شروع یک مسیر تازه باشد و اگر مخاطب از خریدی که کرده رضایت کافی داشته باشد تازه شما در این مسیر موفق شده اید زیرا او با رضایتی که از محصولات شما دارد شروع می کند به تبلیغات دهان به دهان و این نقش خیلی مهمی در فروش محصولات شما دارد زیرا افراد جدیدی از طریق مشتری های واقعی شما به سمت شما جذب می شوند که دیگر نیازی نیست بابت جلب اعتماد آنها هزینه زیادی کنید.

 

AIDAS

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 82
  • بازدید سال : 1,118
  • بازدید کلی : 7,662