loading...
توسعه 360
amir بازدید : 46 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

در دنیای دیجیتال مارکتینگ روش‌های مختلفی برای تبلیغات محصولات کسب و کارها وجود دارد که یکی از آنها هم دادن لینک های خارجی و داخلی درونی وب سایت شماست که با این کار می توانید محصولات خودتان را تبلیغ کنید و به مخاطبان ارائه دهید و یا اینکه تبلیغ کننده محصولات دیگری باشید. این کارها می تواند باعث افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر مختلف از جمله گوگل شود.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ           تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

 

تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

 

چنانچه در صفحه اصلی سایت شما به 3 صفحه داخلی از وب‌سایت و 3 صفحه خارج از وب‌سایت لینک داده شده باشد، مجموعاً 6 لینک از صفحه اصلی آن به صفحات دیگر اشاره دارند. در عوض، وقتی که یک سایت به صفحات شما لینک دهد، از یک صفحه خارج از سایت، به صفحات شما لینک داده است.

اگر یکی از صفحات شما 20 لینک گرفته باشد، در مجموع 26 لینک (20 بک لینک + 3 لینک داخلی + 3 لینک داده شده) با آن صفحه در ارتباط هستند و موتورهای جستجو برای تعیین اعتبار این صفحه، تمام این 26 لینک را بررسی خواهند کرد. ساختن بک لینک ها و اسفاده از آن ها، جزئی از سئو خارجی است و پیکره موفقیت هر وبسایتی به آن وابسته است.

 

تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

 

 لینک فالو یا DOFOLLOW چیست؟

 لینک های dofollow  برای امتیاز و ارزش وب سایت است و هرچه وب سایت شما امتیاز بالاتری داشته باشد موفق تر است. به طور مثال اگر سایتی لینک های dofollow زیاد داشته باشد باعث می شود که محبوبیت سایت بالا برود و این طور تلقی می شود که محبوبیت مطالب شما آنقدر بالا بوده که لینک ها مرتبط در آن قرار گرفته است و این از دید موتورهای جستجوگر امتیاز بسیار مثبتی است. البته همیشه تعداد خیلی زیاد این لینک ها نشان دهنده مثبت بودن قضیه نیست و بعضی وقت ها اگر تعداد لینک ها زیاد باشد رتبه سایت شما افت می کند.

 

 برای سنجش میزان اهمیت لینک های قرار داشته در پیج شما گوگل از معیاری به اسم پیج رنک استفاده می کند و امتیاز همه لینک های شما را محاسبه می کند. بعضی‌ها از عبارت دیگری به نام Link juice برای این قضیه استفاده می‌کنند که در واقع به نوعی قدرت سایت شما از طریق لینک هایی که در آن وجود دارد سنجیده می شود.

 به طور مثال اگر یک سایت خیلی معروف و معتبری لینک سایت شما را در صفحه خود قرار دهد این مورد بسیار مثبتی برای شما خواهد بود و اعتبار سایت شما را به شدت افزایش می دهد.

 

تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

 

لینک نوفالو چیست؟

 با استفاده از این لینک شما به موتورهای جستجوگر می فهمانید که نباید لینکی که در صفحه خود قرار داده اید در محاسبه رتبه صفحه شما تاثیر داده شود و در محاسبه پیج رنک تاثیر نخواهد داشت.

 

 مثلا همان طور که اشاره کردیم اگر سایت های خیلی معتبر و مهم لینک های شما را درون صفحه خود قرار دهند و اگر این لینک دهی به صورت لینک فالو باشد باعث افزایش اعتبار شما می شود ولی اگر به صورت لینک نوفالو باشد یعنی اینکه لینک های شما که در صفحه وب سایت های معروف قرار دارد تاثیری در اعتبار شما نخواهد داشت.

 

تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

 

 علت استفاده از لینک های نوفالو چیست؟

  در تصور عامه اینطور جا افتاده که لینک های نوفالو کمکی به بهتر شدن رتبه برای سایت شما نمی کند ولی این طور نیست این لینک ها در واقع به صورت غیر مستقیم روی اعتماد افراد اثر می‌گذارد و باعث می‌شود که اعتبار وب سایت شما پیش کاربران افزایش پیدا کند و اگر کاربرانی که به سمت شما هدایت می شوند از مطالبی که شما دارید لذت ببرند و راضی باشند روزبه‌روز ارتباط خودشان را با شما افزایش می دهند و همه اینها باعث می‌شود که در نهایت شما سود کافی را از این قضیه ببرید.

 

بررسی نوفالو بودن یا نبودن لینک ها

اگر می خواهید روی صفحه وب بررسی کنید که لینک نوفالو است یا خیر، ابتدا کلیک راست کنید، بعد از آن روی inspect کلیک کنید و همزمان کلیدهای Cntrl+Shift+C را فشار دهید و بعد اشاره گر را به سمت لینک حرک دهید. از این طریق می‌توانید بررسی کنید که آیا تگ نوفالو اضافه شده است یا خیر.

اگر می خواهید در این زمینه بصورت حرفه‌ای کار کنید و از فالو و نوفالو بودن لینک‌ها اطلاع داشته باشید بهتر است بدانید که افزونه‌هایی برای مرورگر کروم و فایرفاکس وجود دارد که می‌توانند به طور اتوماتیک این دو لینک را از روی تفاوت رنگ‌ها تشخیص دهند.

 

نوفالو

 

پس برای بدست آوردن بک‌لینک‌ها، باید برای کسب هر دو لینک فالو و نوفالو تعادل برقرار کرد و این صاحب وبسایت است که تصمیم می گیرد چه موقع باید از آنها استفاده کند.

لینک‌های فالو در سئو تأثیر خیلی زیادی دارند. از طرفی لینک‌های نوفالو از نظر گوگل قانونی و مجاز هستند و هیچ مشکلی برای رتبه سایت شما بوجود نمی‌آورند. بنابراین استفاده از هر دو نوع لینک در بازاریابی آنلاین مهم است.

 

تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 202
  • بازدید سال : 1,238
  • بازدید کلی : 7,782