loading...
توسعه 360
amir بازدید : 41 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

تصور قالبی که در گذشته در بین مردم وجود داشت این بود که فقط برای کارها و هدف های بزرگ می توان کسب و کار راه انداخت ولی امروزه آمارها چیز دیگری را نشان می‌دهد و گفته می‌شود که در زمینه کسب و کارهای کوچک چیزی حدود 500 هزار کسب و کار در ایران مشغول به فعالیت هستند و این آمار روز به روز افزایش پیدا می کند.

شاید تصور کنید که کسب و کارهای کوچک نمی‌توانند به موفقیت برسند اما این طور نیست بلکه خیلی از کسب و کارهای کوچکی که شروع شدند توانسته اند به موفقیت‌های چشمگیری برسند ولی همه آنها موفق به این قضیه نشدند و فقط نیمی از این آماری که وجود دارد موفق شده اند که چند سال متوالی کار خودشان را بدون وقفه انجام بدهند و در این مسیر موفق باشند.

 

پس برای اینکه بتوانید هم یک کسب و کار را راه بیندازید و هم در ادامه مستمر آن موفق باشید لازم است که یک سری اطلاعات پایه را در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ‌ها داشته باشید تا بتوانید به موفقیتی که مد نظرتان است و در سر داشته اید برسید. به همین علت در این مقاله سعی می کنیم روش هایی که می توان برای موفقیت در کسب و کارها از آنها استفاده کرد را بیان کنیم تا با آگاهی از آنها بتوانید در مسیری که انتخاب کرده اید موفق تر باشید.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

گام اول انجام تحقیقات و بررسی های لازم

 معمولا افرادی که می خواهند یک کسب و کاری را شروع کنند تقریباً قبل از آن کسب و کارهای دیگر را بررسی کردند و اطلاعاتی هم در این زمینه دارند، ولی باید به دنبال یافتن حقیقت و واقعیت ها باشید. باید ببینید که آیا چیزی که در ذهن دارید به موفقیت می رسد و شما می توانید این کار را انجام دهید؟

منظور ما این نیست که شما در انجام بعضی از کارها ناتوان هستید بلکه منظور ما این است که شما باید به پتانسیل های شخصی و فضایی که در دسترس دارید و محدوده کارهایی که می‌توانید انجام دهید دقت داشته باشید و بازار کار را هم در نظر بگیرید و بعد یک کسب و کار راه بیندازید که در وسط های مسیر اگر موفقیتی دست شما را نگرفت دلسرد نشوید و کار را برای همیشه رها نکنید.

قبل از این که کسب و کار را راه بیندازید ببینید که باید به این هدفی که در نظر دارید شاخ و برگ بدهید یا باید به دنبال ایده های جدیدتر باشید. برای رسیدن به این هدف باید یکسری سوالات را در ابتدای مسیر پاسخ بدهید که از جمله این سوال ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  •  کسب و کاری که شما در صدد راه اندازی آن هستید نیاز به خدمات پیش‌بینی شده شما دارد؟

  •  آیا کسانی هستند که به کسب و کاری که شما می خواهید راه بیاندازید نیاز داشته باشند؟

  •  آیا به صورت همزمان شرکت های دیگری هم محصولاتی که شما در نظر دارید ارائه دهید را ارائه می دهند؟

  •  اگر شرکت‌های دیگری همزمان با شما در حال فعالیت هستند رقابت شما با آنها به چه صورت خواهد بود؟

  •  از چه روش هایی می توانید برای جا انداختن کسب و کار خودتان در بازار استفاده کنید؟

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

گام دوم ایجاد کردن یک طرح توجیهی برای شروع کسب و کار

برای اینکه بتوانید یک کسب و کار و یا یک استارتاپ را شروع کنید باید در مرحله اول طرحی داشته باشید تا چیزی که در ذهن شما وجود دارد را به سمت واقعیت ببرید و به عنوان یک طرح آن را ارائه دهید تا بعد مراحل مختلف آن را برنامه ریزی کنید و شروع به راه اندازی کنید تا به سمتی که می‌خواهید حرکت کند و رشد و نمو پیدا کند.

اگر سرمایه گذار کار خود شما هستید که خوب مسیر سختی در انتظار شما نیست اما اگر می‌خواهید برای چیزی که در ذهن دارید سرمایه گذار یا یک موسسه را جذب کنید باید آنقدر پشتکار و هوش داشته باشید که بتوانید طرح را به خوبی ارائه دهید و اعتماد آنها را جلب کنید تا سرمایه خودشان را در اختیار شما بگذارند.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

گام سوم برنامه ریزی در مورد مسائل و امور مالی

خیلی از کسب و کارهایی که شروع می شوند در ابتدا کم هزینه هستند و لازم نیست که حتما شما هزینه قابل توجه ای برای ره اندازی داشته باشید تا بتوانید آنها را شروع کنید. اما وقتی که کاری را شروع می کنید در هر صورت نیاز به یک سرمایه‌ای دارید تا بتوانید آن را گسترش دهید و کار را پیش ببرید و در اصطلاح عامیانه می گویند که همیشه هرکاری خاک خوری های خودش را دارد و شما ممکن است تا مدتی حتی هیچ سودی که نداشته باشید هیچ، بلکه از جیب بگذارید تا یک کسب و کاری خودش را در بین مردم جا بیندازد و بعد به سوددهی برسد.

شما نباید خیلی زود دلسرد شوید و بهتر است بی گدار به آب نزنید و همه هزینه هایی که برای شروع کسب و کار نیاز دارید مثل مجوزها و گواهینامه ها و هزینه های حقوقی بیمه اسم‌تجاری تحقیقات و علامت تجاری و غیر را پیش بینی کنید و پول برای آنها کنار گذاشته باشید، نه فقط برای ماه اول بلکه بهتر است برای یک سالی که در پیش رو دارید هزینه ها را کنار بگذارید تا در وسط های راه با مشکل مواجه نشوید و کار را نصفه و نیمه رها کنید و یک برآورد خوب از هزینه‌ها و جور کردن هزینه‌های احتمالی باعث می‌شود شما با تمرکز بیشتری روی مسائل مهم تر وقت بگذارید.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

گام چهارم انتخاب یک ساختار مناسب برای کسب و کار

شما می توانید کسب و کاری که در نظر دارید را در قالب یک شرکت خصوصی، یک شرکت تضامنی با محدود شروع کنید اما ساختاری که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید روی موارد مختلفی مثل اسم تجاری شما و مسئولیت هایی که بر گردنتان است و همچنین طریقه تامین مالی و ... تاثیرگذار خواهد بود.

بهتر است در ابتدای راه یک ساختار اولیه برای کسب و کارتان انتخاب کنید و این ساختار وقتی به رشد کافی رسید و شرکت را گسترش دادید با کمی شاخ و برگ دادن به ساختار اولیه دیگر نیازی به ایجاد ساختار جدید نداشته باشید و کارها با نظم مشخصی پیش می روند.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

 گام پنجم انتخاب یک اسم تجاری و ثبت

  اسمی که برای شرکت خودتان انتخاب می کنید شاید از دید شما مرحله مهمی نباشد اما تاثیر زیادی روی کسب و کار شما خواهد داشت. پس بهتر است یک اسم خیلی خوب انتخاب کنید و اسامی که مد نظرتان است را روی یک کاغذ لیست کنید و با سبک سنگین کردن و در نظر گرفتن همه شرایط بهترین نام را برای کسب و کار و تجارت خودتان انتخاب کنید. 

 

 

 گام ششم دریافت مجوزهای مربوط به کسب و کار

 یکی از مراحل خیلی خسته کننده در مورد کسب و کارهای مختلف کاغذ بازی هایی است که برای راه اندازی یک شرکت یا یک استارتاپ باید انجام دهید و باید مجوزهای لازم را دریافت کنید تا موقع شروع کار به مشکل برنخورید و بتوانید با خیال راحت مراحل مورد نیاز را طی کنید. پس سعی کنید قبل از اینکه استارتاپی شروع شود تحقیقات را به صورت کامل انجام دهید و ببینید که چه مجوزهایی برای ادامه کار نیاز دارید و با اطمینان خاطر استارت آپ خود را راه اندازی کنید.

 

گام هفتم انتخاب سیستم حسابداری مناسب کسب و کار

برای انجام هر کاری و هر کسب و کاری اگر مدیریت کافی روی دخل و خرج نداشته باشید و حسابداری مناسبی روی کار نداشته باشید باقی کار می شوید و بهتر است سیستم حسابداری مناسب برای بودجه انتخاب کنید تا بتوانید مدیریت ها را به دست بگیرید و برای معامله هایی که در کسب و کارتان انجام می شود و تجارت ها به مشکل بر نخورید.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

 گام هشتم انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی استارت آپ

محلی که شما برای راه اندازی استارت آپ خود انتخاب می کنید و کار را ادامه دهید خیلی مهم است. اگر قرار است یک فضای اداری یا یک فضای خصوصی و یا حتی یک غرفه یا دفتر را برای شروع کسب و کار انتخاب کنید بهتر است تجهیزات لازم را داشته باشد و فضای کاری شما کاملاً مرتبط با فعالیتی ‌باشد که پیش رو دارید همه اینها می تواند تاثیر مثبتی روی فضای کاری شما و بازده شما و همچنین مخاطبان تان داشته باشد. 

 

گام نهم آماده‌سازی تیم حرفه ای

 وقتی همه مراحلی که گفته شد را پشت سر گذاشتید لازم است که کارمندانی انتخاب کنید و اگر صاحب کار هستید آن ها را استخدام کنید تا در این فعالیت با شما همکاری داشته باشند. برای انتخاب افراد شایستگی آنها را در نظر بگیرید و فقط به تخصص و حرفه آنها نگاه کنید و ببینید که در مدتی از کار چه کسی را به عنوان کارمند استخدام میکنید و بد نیست که برای انتخاب از کسانی که در این زمینه حرفه ای هستند مشورت بگیرید.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

 گام دهم ارتقا استارت آپ

 وقتی مراحلی که گفته شد را پشت سر گذاشتید و کسب و کار خود را شروع کردید و در واقع استارت کار زده شد باید شروع کنید به جذب مشتری و مخاطب و گذراندن مراحل قیف بازاریابی و هدایت مشتری ها به سمت خرید محصولات و استقبال از کسب و کار شما، پس بهتر است یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد بنویسید و یا یک طرح خوبی را در شروع پایه گذاری کنید که بتوانید توجه مخاطبان را به سمت خودتان جلب کنید و رفته رفته اعتماد آنها را به دست آورید و آنها را به مشتری های دائمی تبدیل کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 1,110
  • بازدید کلی : 7,654