loading...
توسعه 360
amir بازدید : 41 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

سئو چیست؟

سئو (search engine optimization) به معنای بهینه سازی سایت است به طوری که سایت در جستجو گوگل در اولین صفحه و بالاترین رتبه قرار گیرد.

کسب رتبه در گوگل به عوامل زیادی بستگی دارد اما لازم نیست شما تمام آنها را رعایت کنید بلکه بهتر است شما برخی از مهم ترین این معیارها را جدا کرده و بر اساس آنها سایت خود را بهینه کنید.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ          آموزش سئو      سئو و افزایش رتبه سایت

 

 

 

اصول سئو چیست؟

اصول سئو به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم شده است که آن ها را در ذیل برای شما شرح می دهیم.

سئو داخلی

برای کسب رتبه در گوگل اولین قدم طراحی یک سایت استاندارد است. سایت خود را باید به گونه ای طراحی کنید که مورد قبول گوگل باشد برای رسیدن به این هدف رعایت نکات ذیل لازم است.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی باید با توجه به موضوع و محتوا صفحه انتخاب شوند. زمانی که کاربر کلماتی را جستجو می کند که در سایت شما به عنوان کلمات کلیدی درج شده اند گوگل این سایت را به مخاطب نمایش می دهد.

انتخاب عنوان صفحه

انتخاب عنوان صفحه یکی از موارد بسیار مهم تلقی می شود چرا که هم در نتایج جستجو و هم در تب مرورگر به مخاطب نمایش داده می شود. عنوان صفحه باید خلاصه و مرتبط با محتوا و موضوع صفحه باشد. همچنین شما می توانید نام برند یا شرکت خود را در انتها عنوان صفحه سایت درج کرده و آن را با – یا | از سایر کلمات جدا کنید.

 

سئو و افزایش رتبه در سایت

 

تگ H

ما می توانیم در طراحی سایت از 6 تگ h استفاده کنیم و عنوان ها و زیر عنوان های خود را با این تگ به مردم نمایش دهیم. نکته ای که در مورد تگ های باید رعایت کنید و رعایت آن به سئو شما کمک می کند این است که سعی کنید از تگ H1 فقط یک بار برای نمایش تیتر صفحه استفاده کنید. اما استفاده از سایر تگ های h به دفعات امکان پذیر است.

تولید محتوا قوی

محتوا شما باید جامع و کامل بوده و حداقل دارای 300 کلمه باشد. محتوا کوتاه برای گوگل ارزش ندارد، گوگل به محتواهای جامعی که نیازهای کاربر را رفع کند اهمیت می دهد.

استفاده از لینک های داخلی

منو سایت باعث می شود که کاربر بتواند پس از مطالعه صفحه مورد نظر خود به بخش های دیگر سایت نیز مراجعه کند.

همچنین اگر در مطلبی کلمات خاصی وجود داشته باشد شما می توانید این کلمات را به صفحات دیگر سایت خود لینک کنید.

آدرس سایت

آدرس سایت هم به کاربر و هم به موتورهای جستجو کمک می کند که متوجه موضوع محتوا سایت شوند. در ساخت آدرس سایت باید دو نکته را رعایت کنید اولا سعی کنید آدرس های کوتاه بسازید. ثانیا سعی کنید از حروف ربط در ساخت آدرس استفاده نکنید.

استفاده از تگ ALT

برای تصاویر سایت خود توضیحاتی را در تگ alt بنویسید. توضیحات باید منطبق با محتوا سایت باشد. در این صورت اگر تصویر به هر دلیلی در سایت نمایش داده نشود توضیحات آن مشخص است.

نکته دیگری که به سئو سایت شما کمک می کند یکی سرعت لود صفحات سایت و دیگری واکنش گرا بودن سایت است به این صورت که سایت در موبایل و تبلت های هوشمند نیز باز شود.

 

سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل

 

سئو خارج از سایت

تولید محتوا همیشه یکی از مهم ترین موارد مربوط به سایت محسوب می شود. این مورد علاوه بر آن که به عنوان یکی از موارد سئو داخلی اهمیت دارد می تواند در سئو خارجی هم به بالا رفتن رتبه سایت کمک کند. به این صورت که افراد مطلب سایت را در شبکه های اجتماعی نشر دهند یا از لینک این مطلب در سایت خود استفاده کنند. این موارد کمک می کند که گوگل به ارزشمند بودن محتوا پی ببرد.

اشتراک مقالات یا خلاصه ای از آنها در شبکه های اجتماعی نیز می تواند به بالارفتن میزان بازدید سایت شما کمک کند.

علاوه بر شبکه های اجتماعی شبکه های اشتراک گذاری بوکمارک مثل reddit،  stumble Upon، scoop، delicious هستند که افراد می توانند آدرس صفحات مورد علاقه خود را در آنها به اشتراک گذارند.

 

تکنیک های سئو

تکنیک های سئو به دو بخش تقسیم می شوند که ما هر بخش را برای شما در مقاله ای جداگانه توضیح خواهیم داد اما الان قصد داریم به طور خلاصه هر کدام را برای شما توضیح دهیم.

بهینه سازی کلاه سفید

منظور از بهینه سازی کلاه سفید بهینه سازی است که بر اساس معیارها و استانداردهای گوگل انجام شده باشد و هیچ تقلبی در آن جا نداشته باشد.

بهینه سازی کلاه سیاه

منظور از این نوع بهینه سازی در واقع دور زدن و فریب دادن موتورهای جستجو است. به این صورت که مثلا سایت ها محتوایی را که به موتور جستجو ارسال می کنند با محتوایی که به کاربر نمایش می دهند متفاوت است.

 در بهینه سازی کلاه سیاه نسبت به کلاه سفید سایت زودتر رتبه کسب می کند. اما این رتبه ماندگار نیست چرا که گوگل متوجه این موضوع شده و آن سایت را جریمه می کند.

 

سئو و افزایش رتبه در گوگل

 

ابزارهای سئو

در ادامه قصد داریم شما را با ابزارهای مربوط به سئو آشنا کنیم. شما می توانید با استفاده از این ابزارها عملکرد سایت خود و حتی سایت های دیگر را بررسی کنید.

ابزار تحلیل و بررسی رقبا

ابزار Google Analytics است. این سایت به شما کمک می کند در زمینه فعالیت خود با سایت هایی که بیش ترین کلیک را از سمت گوگل دریافت می کنند آشنا شوید. البته این سایت اطلاعات دیگری نظیر درصد ورودی، نرخ خروج از سایت را نیز نمایش می دهد.

ابزار بررسی عملکرد سایت خود

کنسول جستجو گوگل یا (Google Search Console) به شما در بررسی سایت خودتان کمک می کند به این صورت که از طریق این سایت می توانید از رتبه سایتتان در گوگل، ایندکس صفحات و محتوا تکراری خود مطلع شوید.

ابزار بررسی کلمات کلیدی

Google Keyword Planner ابزاری است که به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب با محتوا سایتتان کمک می کند به این صورت که در این سایت نشان داده می شود که در هر دوره زمانی افراد بیشتر چه کلماتی را و به چه صورتی در گوگل جستجو کرده اند.

تست سایت در اندازه های مختلف

همانطور که گفتیم واکنشگرا بودن سایت یکی از موارد با اهمیت برای گوگل است و گوگل برای سایت هایی که در اندازه های مختلف و در موبایل و تبلت های مختلف باز می شوند ارزش قائل می شود. شما می توانید از ابزار Google Mobile-Friendly Test استفاده کنید و سایت خود را در وضعیت های مختلف تست نمایید.

بررسی سرعت سایت

سرعت لود صفحات سایت از دیگر موارد مهم برای یک سایت خوب است.  Google Page Speed Insight ابزاری است که به شما کمک می کند تا سرعت لود سایت خود را بسنجید و همچنین در صورت کم بودن سرعت سایت به شما راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت می دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 223
  • بازدید سال : 1,259
  • بازدید کلی : 7,803