loading...
توسعه 360
amir بازدید : 58 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

شروع کسب و کار در دنیا واقعی هزینه زیادی را برای مالک کسب و کار به همراه دارد هزینه هایی از قبیل اجاره مغازه، انبار، مالیات، حقوق شاگردان و غیره.

از این رو افراد ترجیح می دهند کسب و کار خود را در اینترنت شروع کنند، کسب و کار اینترنتی به نسبت کسب و کار در دنیا واقعی هزینه های کمتری دارد.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ        مراحل شروع کسب و کار آنلاین

 

انواع کسب و کار اینترنتی

کسب و کار در دنیا واقعی فقط شامل ارائه خدمات یا فروش کالا می شود. یک شخص در دنیا واقعی می تواند شرکت خدماتی یا مغازه ای برای فروش کالا تاسیس کرده و از این طریق کسب درآمد کند.

اما کسب و کار در دنیا مجازی تنوع بیشتری دارد که نمونه های آن را برای شما شرح می دهیم.

شما می توانید در دنیا مجازی سایت محتوایی تاسیس کنید و با انتشار محتوا جامع و کامل که نیاز مخاطب را رفع کند افراد زیادی را به سایت خود جذب کنید. وقتی سایت شما به یک سایت پربازدید تبدیل شود افراد زیادی تبلیغ کسب و کار خود را به شما خواهند سپرد و می توانید از این طریق درآمدزایی کنید.

طریقه دیگر درآمد زایی ایجاد سایت برای خدمت رسانی یا فروش کلا است. شما می توانید ساتی تاسیس کنید و از طریق آن محصولاتی را به مردم فروخته یا خدماتی را به آنان ارائه دهید.

مزیت این نوع کسب و کار مجازی نسبت به واقعی آن هزینه کمتر است اگر فروشگاه مجازی ایجاد کنید شما دو هزینه دارید یکی هزینه طراحی سایت و دیگری هزینه اجاره انبار. در حالی که در دنیا واقعی مالیات و اجاره مغازه نیز به آن اضافه می شود.

برخی از افراد از طریق تولید یک اپلیکیشن موبایل کسب و کار خود را آغاز کرده و از این طریق در دنیا اینترنت کسب درآمد می کنند.

 

راه های شروع کسب و کار اینترنتی

 

تفاوت کسب و کار اینترنتی و مجازی

در مقدمه مطلب به یکی از تفاوت های کسب و کار در دنیا واقعی و اینترنت اشاره کردیم که همان بحث هزینه ها بود.

علاوه بر هزینه زیاد کسب و کار حقیقی نسبت به مجازی، سود آن کمتر است چرا که در یک کسب و کار مجازی شما می توانید در سراسر کشور و در تمام ساعات شبانه روز فروش داشته باشید در حالی که در کسب و کار حقیقی مشتریان شما به افرادی که در نزدیکی محل کار شما سکونت دارند محدود شده و ساعات فروش شما فقط ساعت هایی است که مغازه خود را باز کرده اید.

در حالی که وقتی کسب و کارتان اینترنتی است شما حتی در حال سفر و یا در زمان خوش گذرونی در یک مهمانی خانوادگی هم ممکن است فروش داشته باشید.

از تفاوت های دیگر این دو نوع کسب و کار می توانیم به اخذ مجوز برای کسب و کار واقعی اشاره کنیم. در کسب و کار اینترنتی شما نه تنها به مجوز احتیاج ندارید بلکه یکسری محدودیت ها برای اسم گذاری هم برای شما وجود نخواهد داشت.

هرچند که کسب و کار اینترنتی و موفق شدن در آن نیازمند رعایت برخی اصول و انجام برخی کارها است خصوصا با وجود افزایش روزانه رقبا در این فضا اما با این وجود بازهم نسبت به کسب و کار واقعی سودآور تر خواهد بود.

 

راه های شروع کسب درآمد اینترنتی

 

 مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

تعیین هدف

شما ابتدا باید هدف خود را از شروع یک کسب و کار مشخص کنید. اینکه قصد دارید در ماه به چه میزان درآمدی دست یابید در واقع راه شما را مشخص خواهد کرد. طبیعتا هر چه درآمد بیشتری را مطالبه کنید باید بیشتر برای آن وقت بگذارید.

ولی اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی شما کمک خرج و در واقع شغل دومتان باشد نیاز نیست برای آن تلاش زیادی بکنید.

در حوزه تخصص خود فعالیت کنید

هر شخصی در یک زمینه دار تخصص یا علاقه است. بهتر است برای شروع کار روی تخصص و علاقه خود سرمایه گذاری کنید.

مثلا اگر علاقه شما در زمینه لوازم آرایش و بهداشتی است و در این زمینه هم تخصص دارید می توانید یک سایت با همین موضوع راه اندازی کرده و علاوه بر دادن آگاهی به دیگران در مورد محصولات مختلف محصولاتی را نیز به آنها به صورت آنلاین بفروشید.

یا اگر شما مکانیک هستید می توانید با طراحی یک اپلیکیشن خدماتی تعمیر اتومبیل افراد در هرجایی از شهر را به عهده گیرید و کم کم در شهرهای دیگر نیز با سایر تعمیرکاران اتومبیل قرارداد ببندید. 

 

راه های شروع کسب و کار اینترنتی

 

نام برند و سایت خود را انتخاب کنید

وقتی تصمیم به شروع کسب و کار می گیرید انتخاب نام یکی از موارد مهم خواهد بود چرا که قرار است با آن نام در بین عموم شناخته شوید. برای انتخاب نام مناسب به توصیه های زیر عمل کنید:

  • نام برند خود را به صورت خلاصه یا طولانی انتخاب نکنید.
  • نامی را انتخاب کنید که تلفظ آن آسان بوده و در ذهن مخاطب باقی بماند.

خرید هاست مناسب

هاست در واقع یک فضای اینترنتی است که به شما اجازه می دهد سایت خود را در آن بارگذاری کنید.

برای انتخاب هاست به مواردی از قبیل سرعت بالا، عدم قطعی پی در پی و مقاومت هاست در برابر حملات ویروسی توجه کنید.

شناسایی رقبا

برای شناسایی رقبا کافی است که در زمینه سایت خود در گوگل جستجو کنید و ببینید چه سایت هایی در این زمینه فعالیت می کنند. همچنین ببینید این سایت ها با چه فرمتی ایجاد شده اند، چگونه مخاطبان را جذب کرده و در روز چه مقدار بازدید دارند.

 

راه های شروع کسب و کار اینترنتی

 

نوشتن محتوا و محصولات

وقتی تازه شروع به کسب و کار کرده اید برای جذب مخاطب باید محتوا تولید کنید محتوایی که جامع و کامل باشد تا نیاز مخاطب را رفع و اعتماد او را جلب کند.

شما می توانید در کنار محتوا خوب به مخاطب خود محصولاتی را نیز معرفی کنید.

برخی از محصولات ارائه شده توسط سایت ها محصولات فیزیکی هستند که شما می توانید آن ها را خریداری کنید و مدیر سایت هم محصول را با پست برای شما ارسال می کند.

اما کم کم سایت ها به سمت فروش محصولات دیجیتالی پیش می روند. مثل محصولات آموزشی یا حتی فروش فیلم و غیره.

راه اندازی وبسایت

حال وقت آن رسیده است که شما سایت خود را داشته باشید.

شما می توانید با کمک شرکت های طراحی سایت، یک سایت مناسب با زمینه فعالیت خود طراحی کنید.

می توانید از قالب های آماده کمک بگیرید و با خرید این قالب ها سایت خود را در گوگل بارگذاری کنید. قیمت خرید قالب آماده به نسبت طراحی سایت کمتر است.

ارزان ترین و آسان ترین راه اما استفاده از سایت های مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا است.

 

راه های کسب و کار اینترنتی

 

جذب مخاطب

بعد از انجام تمام این کارها شما باید برای جذب مخاطب تلاش کنید. یکی از اصلی ترین راه های جذب مخاطب تولید محتوا ارزشمند است. به یاد داشته باشید افراد در زمان جستجو خود فقط چند سایت اول گوگل را بازدید می کنند پس اگر می خواهید به یکی از سایت های پر مخاطب بدل شوید باید در صفه اول گوگل قرار گیرید.

شما باید اینکار را با کمک یک متخصص سئو انجام دهید اما می توانید برای شروع از مقالات مربوط به سئو در همین سایت استفاده کنید.

ثبت نام کاربر در سایت

بستری را فراهم کنید که شخص به ثبت نام در سایت شما ترغیب شده و از این طریق ایمیل او را بدست آورید. به این صورت می توانید محصولات خود را از طریق ایمیل به افراد معرفی کنید. یا آنها را از تخفیفات و جشنواره های خود مطلع کنید.

کسب کار اینترنتی هم همچون سایر کسب و کار ها نیاز به زمان و زحمت دارد شما یک روزه در دنیای اینترنت موفق نخواهید شد پس تا رسیدن به مقصود از تلاش دست نکشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 93
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 1,101
  • بازدید کلی : 7,645