loading...
توسعه 360
amir بازدید : 45 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

یکی از بهترین اتفاقاتی که برای یک سایت یا یک شرکت در عرصه ی بازاریابی دیجیتال می تواند رخ دهد، کسب رتبه بالا در گوگل است زیرا قرار گرفتن در رتبه اول گوگل حدود 35 تا 55 درصد می تواند تعداد بازدیدکنندگان را بالاتر ببرد و این یعنی مشتری بیشتر و سود بالاتر. در واقع قرار گرفتن شما در رتبه اول گوگل باعث می شود شما دیگر نیاز چندانی به تبلیغات و بازاریابی نداشته باشید.

 

استارت آپ              بازاریابی اینترنتی               سئو               سئو

 

سئو

 

سئو سایت چیست؟

SEO  مخفف عبارت search engine optimization به معنی بهینه سازی برای موتور جستجو شناخته میشود. اما به گفته مدیران گوگل با علمی شدن و تخصصی شدن این حوزه، عبارتsearch experience optimization  یا بهینه سازی تجربه جستجو ترجمه مناسب تری از لغت سئو SEO است.

وقتی صحبت از بهینه سازی می شود یعنی صرفه جویی در وقت و انرژی! یعنی کاربر خیالش راحت باشد که در یک زمان کم به بهترین صورت ممکن نتیجه ی جستجوی خود را خواهد دید. یک قسمتی از این جریان به گوگل مربوط می شود و بقیه بر عهده خود سایت و نویسنده آن است. اگر همه ی قوانین را رعایت کنید و سئوی خوبی داشته باشید باعث رسیدن به این موفقیت و این جایگاه می شوید.

 

سئو

 

سئو  که به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد که در واقع به معنی فریب دادن یا دستکاری در موتور‌های جستجوگر با روش‌های نا متعارف و غیر اخلاقی نیست. بلکه با هدف کمک به بهبود دیده شدن و ارتباط سایر وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی و رسیدن به رتبه‌بندی بالا بوجود آمده اند. پس سئو شامل یکسری روش هایی است که بصورت استراتژیک وب سایت‌ها را تغییر می دهد.

کسانی که تصمیم دارند در این زمینه فعالیت کنند تصور نداشته باشند که یک کار خیلی ساده و پیش پا افتاده ای در انتظارشان است، بلکه برای این حرفه باید مطالعات زیادی در این حیطه انجام بدید و صبور با شید تا بتوانید حرفه ای کار بشوید. چون الگوریتم‌های رتبه‌بندی موتورهای جستجوی موجود هر روز در حال تغییر است، کسانی که وظیفه دارند کار سئو انجام دهند باید علم خود را در این زمینه به روز نگه دارند. به طور مثال در مورد گوگل الگوریتم رتبه‌بندی بیشتر از 200 معیار برای رتبه‌بندی یک سایت دارد که سئو کار حرفه ای باید بتواند از بین این تعداد مهم‌ترین آن ها را برای پیاده‌سازی موفق در زمینه سئو انجام دهد.

 

سئو

 

تاریخچه سئو

اولین موتور‌های جستجو  کار خود را در اوایل سال 1990 شروع کردند که  Infoseek،Alta Vista  و Yahoo در دسته مهم ترین و محبوب ترین ها بودند. در آن زمان سئو بر اساس حروف الفبا بود و ترتیب محبوبیت در ترتیب این موتورهای جستجو تاثیری نداشتند.

ولی هر چه این فضا پیشرفته تر شد به تعداد این موتورهای جستجوگر اضافه میشد و این الگوریتم ها پیچیده تر می شدند. که معیار آن تراکم کلمات کلیدی و مهم و برچسب‌های مشابه برای درک بهتر محتوای وب سایت‌ها بود. سئو باعث شد سایت ها نسبت به قبل بیشتر دیده شوند و رتبه ی بهتری در بین رقبا پیدا کنند.

 

سئو

 

اهداف سئو

سئو به وب سایت‌ها کمک می کند که جایگاه بهتر و بالاتری در نتایج جستجو بدست بیاورند و همچنین ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران را بیشتر می کند. این قضیه دو سر سود است و هم برای صاحبان سایت ها و هم کاربران سودمند است زیرا هم کاربر نتایج مرتبط جستجو شده بیشتری را پیدا می‌کند و هم موتور جستجو قابل اعتمادتر می‌شود زیرا الگوریتم مربوط به آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

 

البته همانطور که گفته شد باید در این راه صبوری به خرج دهید چون قرار نیست خیلی زود نتیجه را ببینید و باید مدام اطلاعات خود را افزایش دهید و به روز کنید تا به جواب دلخواه برسید.

 

سئو

 

البته به این راحتی هم نیست که کلمات کلیدی مطالب و موضوعات مختلف خیلی زود به دست بیاید و مدت ها زمان برای این کار لازم است. شاید بهترین اتفاقی که برای یک سایت ممکن است پیش بیاید قرار گرفتنش در دسته ی 3 تای اول باشد که 58.4 درصد کلیک‌ها را در بر دارد. بنابراین بصورت خلاصه این موارد اصلی ترین اهداف سئو هستند:

  • افزایش بازدید وب سایت

  • برندینگ (باعث ایجاد برند می شود)

  • افزایش ترافیک و بازدید سایت

  • کسب رتبه بهتر وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو

  • افزایش فروش محصولات

  • بهترین ابزار تبلیغاتی

 

سئو

 

سئو درون صفحه چیست ؟ (ON PAGE SEO)

هنگامی که صحبت از سئو در داخل صفحه می شود یعنی به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما مثل متن، تصویر، پیوند و ... مربوط می شود و تقریبا هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود.

برای اینکه بتوانید این روش را داشته باشید باید پایه و بیس همه ی کارهایتان بهینه‌سازی باشد. به این دلیل که بیشترین کنترل را شما روی آن داشته باشید و هر تغییری را که شما در محتوای سایت خود ایجاد کنید در نتیجه جستجو تاثیر می گذارد پس سعی کنید در انجام آن خیلی دقت کنید.

 

سئو

 

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (OFF PAGE SEO)

این روش با روش قبلی فرق دارد و در بر دارنده ی همه ی ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می‌شود و باعث بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما می شود.ابتدا تمرکز خود را روی بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) می گذارد و بعد از آن از روش‌هایی که در خارج از وب سایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

این روش یک روش نامحدود است که به وسیله ی مهندسین سئو برای کسب پیوند دهندگان انجام می شود.

 

سئو

 

سئو کلاه - سفید چیست ؟ (WHITE HAT)

در زمینه ی سئو با اصطلاحات زیادی ممکن است روبرو شوید که یکی از آن ها همین سئو کلاه – سفید است که به تمام تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. البته برداشت بد نکنید زیرا قرار نیست موتور‌های جستجو یا کاربران را فریب بدهند. برعکس خیلی هم شیوه ی درست و اخلاقی ای هست و اگر در مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید به یکسری دستورالعمل‌ها و اصولی پی میبرید که باعث می شود شما را به آن هدف اصلی، یعنی کسب رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو نزدیک کند.

 

White Hat

 

سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (BLACK HAT)

دقیقا نقطه مقابل سئو کلاه سفید که در آن کارها اخلاقی و درست بود در این روش پایه و اساس فریب و دستکاری غیر اخلاقی است که می خواهند هر طور شده به رتبه ی بالا در نتایج موتور‌های جستجو برسند. اگر کسی ریسک کند و از این روش ها استفاده کنید باید پای عواقبی چون خارج شدن از فهرست پایگاه داده برای همیشه بماند یا اینکه هزینه و جریمه های هنگفتی را در بر خواهد داشت.

 

تاثیر رفتار کاربران بر سئو

جالب است بدانید که رفتار شما به عنوان یک کاربر هم میتواند تاثیر زیادی در این بهینه سازی داشته باشد و در بعضی از الگوریتم های جدید گوگل مخصوصا الگوریتم RankBrainرفتار کاربران وقتی که یک جستجو را انجام می دهند آنالیز و بررسی می شود و بر اساس آن متناسب با همان رتبه بندی نتایج بهینه سازی می شوند.

یعنی هر وقت یک فردی با هر سیستمی یک عبارتی را جستجو کند ممکن است یک یا چند نتیجه ای که در مقابلش قرار می گیرد را هم مشاهده کند و تمام این صفحاتی که برای او جالب باشد و منجر به واکنشی از سمت او شود باعث می شود تا رفتارها روی این بهینه سازی و کلمات کلیدی و رتبه بندی تاثیر بگذارد.

به جز این موارد مدت زمانی هم که یک کاربر در یک سایت میماند تا مطالبش را بخواند هم خیلی مهم است و برای سایت زمان حضور بیشتر کاربر هم اعتبار می آورد. این یعنی محتوا و همه چیز مطابق با میل مخاطب و کاربر بوده است.

 

سئو

 

مهمترین مراحل سئو سایت

همانطور که چند مرتبه اشاره کردیم عامل زمان و صبر و مطالعه در کنار هم می توانند موفقیت شما را در زمینه سئو تضمین کنند. به علت این اهمیت تکنیک ها و روش های زیادی هم برای به دست آوردن جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که ممکن است بتوانند به این مهم کمک کنند. به طور کلی برای رسیدن به موفقیت در سئو سه عامل از بقیه مهم تر هستند و می توانند بسیار تاثیر گذار باشند.

 

سئو تکنیکال:

استانداردسازی کدنویسی سایت

رعایت اصول سئو در طراحی

نشانه گذاری استاندارد

بهینه سازی سرعت سایت

طراحی نسخه ریسپانسیو

 

بازاریابی محتوا:

شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند

آنالیز رقبا

تدوین استراتژی محتوایی

تولید محتوای ارزشمند

برچسب گذاری و دسته بندی

لینک سازی داخلی

 

لینک سازی هدفمند:

درست است که رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای خوب و با کیفیت تا حد زیادی شما را به سمت هدف سوق می دهد اما برای بهترین بودن نیازمند لینک سازی خارجی برای سایتتان هستید. سئو خارج از صفحه شامل مواردی همچون فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی می باشد.

 

سئو

 

روش های مفید برای یادگیری سئو

حرفه ای شدن در این زمینه و کسب آگاهی لازم در این زمینه نیازمند زمان و تلاش و پشتکار است. برای کسب اطلاعات مفید در هر زمینه بهتر است که تا می توانید در این زمینه مطالعه کنید تا با بهترین سطح آگاهی محتوای مورد نظرتان را تولید کنید. در این راه مطالعه مقالات آموزشی می تواند خیلی گام مهمی باشد اما چون مقاله ها ممکن است هر آن توسط فرد یا گروه جدیدی نقص یا رد شوند نمی شود 100% روی آن ها حساب باز کرد پس بهتر است به دنبال منابع با ارزش تری باشید تا با اطمینان بیشتری در این زمینه فعالیت کنید. مثلا کتاب های آموزش سئو یکی از بهترین منابع در این زمینه هستند.

 

مطالعه یک کتاب پایه

اگر یک جستجوی ساده در نت انجام دهید به تعداد زیادی از این کتاب های اینترنتی بر میخورید که شامل مفاهیم اولیه و عمومی هستند و میتوانید از آن ها کار را یاد بگیرید.

 

مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئو تخصصی

در گام بعدی می توانید با کمک مقالات تخصصی یا ویدئوهای آموزشی مرتبط با موضوع مورد نظر، این اگاهی را به سطح مطلوب تری برسانید.

 

شرکت در دوره های آموزشی سئو

با پشت سر گذاشتن دو روشی که گفته شد حالا اطلاعات خوبی در زمینه سئو دارید و با شرکت در دوره های تخصصی آموزش سئو در مدت زمان کوتاهی می توانید این اطلاعات را بیشتر و به روز تر کنید و به موفقیتی که انتظارش را دارید دست یابید.

 

سئو

 

عوامل موثر در کسب جایگاه مناسب در گوگل

  • انتخاب کلید واژه

  • شناخت ساختار کامل سایت

  • استراتژی بازاریابی آنلاین و ترغیب به واکنش

  • لینک سازی

  • سئو و بهینه سازی

 

سئو

 

آموزش سئو

خیلی از افرادی که در زمینه های دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی اینترنتی مشغول به کار هستند تولید محتوا می کنندT اما همه آنها در این زمینه موفق نیستند. فقط کسانی می توانند در زمینه بازاریابی دیجیتالی موفق عمل کنند که سئوی مناسبی برای محتوای خود انتخاب کرده باشند. اگر می خواهید در زمینه سئو موفق باشید لازم است که آموزش های لازم در این زمینه را ببینید و با آگاهی کامل اقدام به تولید محتوا و تهیه سئو کنید. در رابطه با آموزش سئو یک سری مطالب برای شما آماده شده است که پیشنهاد می کنیم با مطالعه دقیق آن ها گام های مثبت تری در جهت موفقیت خود بردارید.

آموزش سئو

 

خرید بک لینک

اگر سایتی به غیر از سایت شما لینک اطلاعات شما را در داخل صفحه خود قرار دهد، طوری که وقتی وارد سایت می شوند با کلیک بر روی آن لینک بتوانند وارد سایت شما بشوند می شود لینک خارجی.. لینک های خارجی هایپرلینک هایی هستند که به دامنه ای به غیر از دامنه شما و یا برعکس می روند. یعنی اگر شما لینک سایت دیگر را روی صفحه خود قرار دهید و یا سایت دیگری لینک شما را در صفحه خود قرار دهد یعنی یک لینک خارجی ایجاد شده است. گوگل بک لینک ها را به عنوان یک پوئن مثبت از طرف کاربران برای یک صفحه یا سایت در نظر می گیرد به همین علت است که داشتن بک لینک ها در وب سایت شما و یا لینک سایت شما در سایت های خارجی باعث ارتقاء رتبه شما می شود و شما شانس بیشتری در گرفتن رتبه های بهتر از نظر گوگل دارید ولی خرید بک لینک ها بر خلاف اصول اخلاقی و سیاست های سایت هست و به عنوان یک کار خلاف شناسایی می شود. داشتن اطلاعات بیشتر و مفید در این زمینه قطعا در موفقیت شما تاثیر بیشتری خواهد داشت، به همین منظور مقاله ای در این رابطه در اختیار شما قرار داده ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست. 

 

بک لینک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 239
  • بازدید سال : 1,275
  • بازدید کلی : 7,819