loading...
توسعه 360
amir بازدید : 72 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

کپی رایت

کپی کردن مطالب از سایت های مختلف در رابطه با موضوعات متنوع کاری است که خیلی از افراد انجام می دهند و در بین همه هم با همین واژه " کپی" جا افتاده است. خیلی از افراد این کار را می کنند که آمار سایت خود را به سایت حریف برسانند اما غافل از اینکه اینکه کار آن ها فقط نتیجه ی منفی به همراه دارد.

 

استارت آپ               بازاریابی اینترنتی           بازاریابی محتوا         کپی رایتینگ           میکرو کپی            میکرو کپی

 

 

میکروکپی

 

ولی وقتی صحبت از "میکرو کپی" باشد، جریان چیز دیگری است. این موضوع به طراحان وبسایت ها کمک می کند که مواردی مثل پیام خطا وقتی که فرمی توسط کاربری اشتباه پر می شود به او اطلاع داده شود. مثلا محصولی را از سایتی خرید میکنید و به مرحله ی وارد کردن اطلاعات حساب می رسید و شماره کارت را زیاد و کم وارد می کنید. اگر در همان لحظه این قضیه اطلاع داده شود تا کاربر آن را اصلاح کند خیلی بهتر است. نه وقت زیادی از او گرفته می شود و نه او را کلافه می کند.

 

بهتر است حتی این کار طوری انجام شود که دقیقا گفته شود ایراد به کدام قسمت وارد است. البته بعضی ها معتقدند که این قضیه دست هکرها را برای کار بازتر می گذارد اما می توان این امنیت را با برقراری ارتباط با مخاطب توسط شماره همراه ایجاد کرد. پس مفهوم میکرو کپی (microcopy) همین هوشمندی ای است که می تواند در طراحی سایت اعمال شود.

 

میکروکپی

 

پس به عبارت دیگر می شود گفت میکروکپی ها متن های کوتاه و مختصری هستند که دکمه های سایت، اعلان ها و ایمیل های فرستاده شده به کاربران شامل آنها می شود. که این کارها وظیفه ی یک UX Writer است که میکروکپی ها را بهینه سازی کند.

 

توصیه به طراحان برای میکرو کپی ها

خیلی از شرکت ها هستند که از وجود همچین عضوی بی بهره اند و دقیقا وقتی در جایگاهی که شما در موقع برقراری ارتباط می توانید سیگنال هایی از تصویرسازی و ثبت برند و کسب و کار خود را برای کاربرانتان بفرستید و از این نحوه ارتباط استفاده مفیدی داشته باشید، فقط یک ارتباط ساده و بدون هیچ لم حرفه ای در زمینه کپی رایتینگ، ایجاد می کنید.

سعی کنید در نوشتن محتوای سایت خود دقیقا مخاطبتان را خطاب قرار دهید و نظر او را به سمت مطلبی که ارائه می دهید جلب کنید. این کار تاثیر و نفوذ کلام شما را بالا می برد.

 

میکروکپی

 

سعی کنید در نوشتن مطالب نظر خود را در مورد محصولات بیان نکنید زیرا تاثیر منفی روی مخاطب خواهد گذاشت و این نکته را در نظر داشته باشید که قرار است شما این محصول را به دیگران بفروشید. حتی این قضیه در میکرو کپی ها هم طدق می کند و مشتری از این جریان زیاد خوشش نخواهد اومد.

هیچکسی دلش نمی خواهد مطلبی را بخواند که مدام مکث کند و کلمه هایش قابل فهم و درک نباشد. فکر نکنید این پیچیده و سنگین نوشتن مطلب شما را جذاب تر می کند، برعکس تاثیر منفی خواهد داشت. انتخاب کلمات ساده و قابل درک و نوشتن متن مناسب چیزی است که شما را زودتر به هدفتان می رساند.

 

میکروکپی

 

البته وقتی مطلبی کاملا تخصصی بود برعکس سعی کنید مطلب مناسبی درخورد مخاطب بنویسید و مطالبی که قرار است به او برسانید انجام شود.

سعی کنید موقع نوشتن مطالب آن ها را بلند بلند یک دور برای خود بخوانید تا متوجه ایرادات آن بشوید و تاثیر آن را روی مخاطب متوجه شوید. این کار باعث می شود روان بودن یک مطلب را هم متوجه شوید.

قرار نیست حتما مطلب طولانی تولید کنید، هر چیزی که فکر می کنید برای ماندن در متن مناسب نیست را حذف کنید.

از ویرایش نهایی مطالب غافل نشوید و سعی کنید ایرادات نگارشی و تمام ایرادات این چنینی را حذف کنید. در خلال متن از لینک های مرتبط و به جا استفاده کنید تا تاثیر متن را افزایش دهید.

 

میکروکپی

 

amir بازدید : 46 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

در رابطه با هر نوع کسب و کاری تجربه هایی که در طی مسیر کار به دست می آید قوانین بازاریابی آن را مشخص می‌کند و در نهایت منجر به استخراج قانون های بازاریابی محتوا می شود. 

 

چرخه بازاریابی محتوا

 

برنامه ‌ریزی

برای تولید محتوای مناسب لازم است که در وهله اول برنامه ‌ریزی برای کار صورت گیرد.

 لازمه ی این برنامه تحقیق در مورد کسب و کار و محتوای مفید در رابطه با موضوع خواهد بود. بعد از اینکه تحقیق و بررسی ها انجام شد باید ایده پردازی کنید و به فکر نوآوری باشید. رفتن راه های تکراری که هزاران نفر قبل از شما آن را رفتند، شما را به همان جایی خواهد برد که آن ها هستند. اما اگر بلند پرواز هستید و به دنبال پیشرفت بیشتر در این زمینه هستید باید دست به کار شوید و خلاقیت و نوآوری را چاشنی کار کنید.

 

چرخه بازاریابی محتوا

 

پس گام های اصلی این قسمت از کار شامل تحقیق، ایده‌پردازی و استراتژی یا آماده‌سازی برنامه است. بعد از اینکه برنامه‌ریزی‌ها انجام شد لازم است که تولید محتوا انجام شود که بیشترین وقت و انرژی هم در این مرحله از شما گرفته می شود.

 

بهینه‌ سازی

شما می توانید مطالبی را که آماده کرده اید را در شبکه های مجازی و اجتماعی نشر دهید تا فیدبک کار را ملاحظه کنید و سلیقه عموم دستتان بیاید تا بهتر بتوانید برنامه ریزی کنید و استراتژی عمل را برای خودتان تعیین کنید تا شما را زودتر به سمت هدف سوق دهد.

 

چرخه بازاریابی محتوا

 

توزیع و پخش محتوا

سعی کنید تا حد امکان محدود به هیچ شبکه ای نباشید و تا جایی که در توان دارید از همه چیز برای انتشار محتوای خود استفاده کنید تا خیچ راه نرفته ای پیش روی شما قرار نداشته باشد.

یعنی همه ی شبکه های اجتماعی و کانال ها و صفحات مجازی و وبسایت ها را در دست داشته باشید. حتی شده هزینه پرداخت کنید تا قبول کنند کار شما را منتشر کنند تا افراد بیشتری ازآن باخبر شوند. شاید بعضی از این ها از دید شما کار بیهوده ای باشد اما تمام این موارد به شما در رسیدن به هدف و جذب مشتری و سود آوری کمک خواهد کرد.

 

چرخه بازاریابی محتوا

 

آنالیز

بعد از این که تمام این مسیرها را رفتید و انتشار اطلاعات شما تکمیل شد، وقت آن رسیده که نتیجه کار را بررسی کنید و ببینید کدام محتواها طرفدار بیشتری پیدا کرده و بیشتر با سلیقه ها همسو بوده است. این نتایج به شما این دید را می دهد که کدام راه ها شما را سریعتر به مقصد می رسانند.

پس با نکته سنجی سعی کنید بازخوردها را چک کنید و ببینید مردم به کدام یک واکنش مثبت بیشتری نشان داده اند. این کار باعث می شود به مرور در این زمینه حرفه ای شوید و باهوش تر عمل کنید.

 

چرخه بازاریابی محتوا

 

ارتباط بازاریابی محتوا با سئو

خیلی از افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ کار می کنند تصور دارند که بازاریابی محتوا و سئو متفاوت با هم هستند.

اما وقتی بتوانید از این دو واژه در کنار هم استفاده کنید درهای موفقیت به روی شما باز می شود و در زمینه کسب و کار اینترنتی جزو قدرتمندترین ها خواهید شد.

این دو بدون دیگری نمی توانند شما را در مسیر موفقیت قرار دهند. پس بهتر است که با اصول درست محتوای خوبی تولید کنید و با پیشرفت در زمینه سئو در نهایت موفق به کسب موفقیت های چشم گیر شوید.

 

چرخه بازاریابی محتوا

 

شاید هنوز به اندازه کافی برای شما روشن نشده باشد که ترکیب این دو موضوع می تواند چقدر با اهمیت باشد.

شاید به سایتی برخورده باشید که محتوای خیلی خوبی داشته باشد اما از هیچ سایت دیگری با آن لینک داده نمی‌شود و هر چند محتوای آن خوب باشد جای خوبی در گوگل ندارد. یا بر عکس یکی از سایت هایی که جزو پر بازدید ترین ها به حساب بیاید محتوای چندان مناسب و خوبی نداشته باشد. در نهایت هیچ کدام از این دو مثالی که گفته شد نمی توانند به سمت موفقیت حرکت کنند و با بودن این دو در کنار هم شما می توانید در این زمینه موفق عمل کنید.

پس بنابراین شما باید تولید محتوای خوبی داشته باشید و در کنار آن برای کاربر و موتور جستجو این محتوا را بهینه کنید. در واقع با این کار شما در حال ارتقا تولید محتوا به بازاریابی محتوا هستید.

 

چرخه بازاریابی محتوا

 
amir بازدید : 48 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

بازاریابی محتوا به طور کلی چند هدف را دنبال می کند که به صورت خلاصه و مفید در مورد بعضی از آنها صحبت می‌کنیم. از جمله اهدافی که  بازار محتوا دنبال می کند بالا رفتن آگاهی در مورد انواع مختلف برند ها می باشد و همچنین بالا بردن اطلاعات در مورد محصول های مختلف می باشد. همچنین باعث افزایش موقعیت ها می شود و یک سیستم اعتماد و وفاداری را ایجاد می کند که در نهایت باعث افزایش فروش و جذب مشتری های دائمی می شود.

 

بازاریابی محتوا

 

بالا بردن آگاهی در مورد حرفه (برندینگ)

در هر شغلی و هر حرفه ای که وارد آن می شوید باید برای شناساندن آن به مردم وقت و انرژی بگذارید تا اسم شما در بین مردم بپیچد و برای کارهای خود به شما اعتماد کنند که به این فرآیند برندینگ هم گفته می شود. تولید درست محتوا و بازاریابی هوشمندانه آن باعث می شود کار و حرفه ی شما رونق بسیار زیادی پیدا کند و مشتری های واقعی را به سمت شما بکشاند.

 

بازاریابی محتوا

 

بالا بردن آگاهی در مورد محصولات

قدم بعدی در بازاریابی اصولی این است که شما بعد از تولید محتوای خوب و ایده آل و انداختن نام خودتان بر سر زبان ها، محصولات خودتان را هم در معرض نمایش قرار دهید و در مورد آن ها اطلاعات مورد نیاز کاربر و مشتری را در اختیارشان قرار دهید. برای این کار سعی کنید در مورد بهترین ویژگی های محصولاتتان تمرکز کنید. کسانی که در زمینه بازاریابی فعالیت دارند، به این مورد Unique Value Proposition می‌گویند که اختصارا UVP گفته می‌شود.

 

بازاریابی محتوا

 

بالا بردن موقعیت‌های فروش

اگر تمام مواردی را که به آن اشاره کردیم را مو به مو پیش ببرید و در امر تبلیغ بتوانید خیلی موفق عمل کنید این شانس را دارید که موقعیت فروش محصولات خودتان را بالا ببرید و مشتری های واقعی را به سمت خودتان بکشانید و با ایجاد حس رضایت در آن ها، آن ها را تبدیل به مشتری دائمی خود کنید.

ایجاد لینک و ارتباط های موثر می تواند این شانس را بالاتر ببرد و شما با گرفتن اطلاعات ارتباطی مشتری و برقراری ارتباط دائم با او می توانید بصورت به روز او را از اخبار و محصولات آگاه کنید تا با این اطلاع رسانی اعتماد او را هم جلب کنید و همیشه جلوی چشمش باشید.

 

بازاریابی محتوا

 

جلب اعتماد مشتری

در صورتی که محتوای ایجاد شده توسط شما بهتر و قابل قبول تر باشد اعتماد مشتری ها به شما بشتر می شود.

پس حتما به محتوایی که تولید می‌کنید توجه ویژه ای داشته باشید و خودتان را به جای آن ها تصور کنید و ببینید دلتان می خواهد مطلبی که به شما ارائه داده می شود چگونه باشد.

 

بازاریابی محتوا

 

افزایش فروش و عرضه محصولات

شما با همه ی این کارها تصمیم دارید به فروش نزدیک شوید و این مهم فقط با رعایت تمام موارد گفته شده حاصل می شود. پس این محتوایی که شما آن را تولید میکنید کاملا در نظر مشتری های شما تاثیر می گذارد و یک محتوای با کیفیت شما را به سمت هدف مد نظر سوق می دهد.

 

مشتری های دائمی

کالا و محصول خوب و محتوای با کیفیت هیچوقت بدون مشتری نمی ماند و با بروزرسانی محصولات و محتوی می توانید در این زمینه موفقیت بیشتری را کسب کنید.

 

بازاریابی محتوا

 

 
amir بازدید : 54 پنجشنبه 20 تیر 1398 نظرات (0)

کسانی که علاقه زیادی به کار با کامپیوتر دارند و از گشت و گذار در اینترنت لذت می برند می توانند یک گزینه خیلی خوب برای شغل مدیریت وبسایت باشند. ولی برای این کار لازم است که قبل از آن به صورت کامل با شغل مدیر وب سایت آشنایی داشته باشید و وظایفی که بر عهده آنها است را بدانید و متوجه باشید که آیا توانایی مدیریت و سازماندهی یک ارگان یا یک سایت در حیطه توانایی و علایق شما تعریف شده است یا خیر. در این صورت است که شما می توانید مدیریت یک وبسایت را برعهده داشته باشید.

 

 در واقع مدیر وب سایت کسی است که مدیریت یک سایت و اداره آن را بر عهده دارد و مسئول است که به خوبی از سایت نگهداری کند و آن را توسعه بدهد و امکانات لازم را در آن فراهم کند تا مخاطبان به سمت آن جذب شوند و از آن استفاده کنند.

 

آشنایی با وظایف مدیر وب سایت

 

وظایف مدیر وب سایت

 کسی که شغل مدیریت یک وبسایت را برعهده دارد وظایف مختلفی دارد که لازم است آنها را انجام دهد و کسانی که بتوانند تمام این وظایف را به صورت منظم انجام دهند می‌توانند آسوده خاطر باشد که یک درآمد خیلی خوب از راه مدیریت وب سایت به دست بیاورند.

 

 در ادامه به چند مورد از وظایف اصلی مدیریت وبسایت اشاره می کنیم که دانستن آنها خالی از لطف نیست. البته با توجه به اینکه وبسایتی که شما مدیریت می‌کنید تخصصی باشد یا غیر تخصصی و از چه نوعی باشد وظایف مختلفی بر دوش شما است که ما در این قسمت فقط به وظایف اصلی اشاره می کنیم.

  • افزایش مداوم سرعت بالا آمدن (لود) سایت

  • بررسی و نظارت بر روی لینک هایی که در سایت قرار دارد

  • تحلیل و آنالیز بازدید کنندگان سایت

  • جمع آوری گزارش های روزانه، هفتگی و ماهانه از تعداد بازدید کنندگان

  • جمع آوری گزارش های مقدار افزایش یا کاهش فروش سایت

  • مدیریت گروه تولید محتوا

  • در صورت نیاز بررسی امکان چند زبانه کردن سایت

  • بررسی مقالات یا صفحاتی از سایت که مدت زیادی از بروز شدن آن ها می گذرد و داشتن برنامه ای برای بروز رسانی آن ها

  • نظر سنجی از کاربران سایت درباره عملکرد و گرافیک و امکانات

  • بررسی صفحات پر بازدید و صفحات کم و برنامه ریزی برای بهبود آن ها

  • بررسی روزانه وضعیت سرور سایت (هاست) از نظر آپ تایم (مدت بالا بودن سایت در 24 ساعت شبانه روز)

 

آشنایی با وظایف مدیر وب سایت

 

 مدیریت تیم تولید محتوا

 وقتی سایتی راه اندازی می شود و یا اینکه یک سایت تولید محتوا می‌کند یک فردی باید باشد که این محتوا را تولید کند و کسی که مدیر وب سایت است وظیفه دارد نظارت کافی روی تیم تولید محتوا داشته باشد تا آنها کار خودشان را به خوبی انجام دهند و مطالبی که تولید می‌کنند بازخوردی که انتظار می رود را داشته باشد.

 کسی که مدیر وبسایت می‌شود خودش باید انقدر در زمینه تولید محتوا اطلاعات داشته باشد که بتواند به بقیه افراد تیم آموزش بدهد که چطور می‌توانند محتوای بهتری تولید کنند که از دید گوگل کاملا استاندارد باشد و بتوانند در جایگاه خیلی خوبی از گوگل قرار بگیرد و جزو نتایج اول گوگل باشند.

 

 تعیین استراتژی و راهکار برای توسعه سایت

 کسی که مدیریت وبسایت را برعهده دارد باید بتواند آینده سایت را به خوبی رقم بزند و در زمینه کاری می‌تواند به یکسری دیدگاه‌ها و استراتژی‌های برسد که با پیاده سازی آنها آینده موفقی برای سایت وجود داشته باشد و بتواند ایده پردازی کند تا سایت را به سمتی که دلخواه تمام تیم است ببرد.

 

سایت

 

 مدیریت سایت کاربر پسند

 شاید به گوش شما هم خورده باشد که بارها می‌گویند مدیرسایت باید کاری کند که سایت را تبدیل به یک سایت کاربر پسند کند و این کار بر اساس استانداردهایی انجام می‌شود که مدیر وبسایت باید این استانداردها را بشناسد و طراحی کند که کاربران دلشان بخواهد که زمان بیشتری در وبسایت بمانند و حتی با خواندن یک مطلب به سراغ مطالب مرتبط دیگر بروند و این مدت زمانی که کاربران در سایت شما می گذرانند فاکتور خیلی مهمی است که از دید گوگل ارزش اصلی سایت شما به مدت زمان ماندگاری کاربران در آن است.

 

 جمع آوری اطلاعات بازدید کننده های سایت

 مدیر وبسایت باید آمار بازدیدکنندگان سایت را داشته باشد که بر این است که چند درصد از افراد مجدداً از سایت بازدید می کنند و باید بدانید که حتی سایت هایی که در حال حاضر کار خودشان را انجام می‌دهند اگر مخاطبی هم به سمت خود جذب کنند خیلی از آنها برای بار دوم دیگر وارد سایت نمی‌شوند و چیزی که اهمیت دارد این است که مدیر وبسایت بتواند سایت را طوری طراحی کند که باز هم مخاطبان دلشان بخواهد که از سایت دیدن کنند و یا اینکه ترتیبی اتخاذ کند که از مخاطبان شماره تماس یا ایمیل یا آدرس گرفته شود تا بتواند با آنها در ارتباط باشد و به آنها محصولات جدیدش را از طریق ایمیل مارکتینگ یا روش های دیگر معرفی کند تا دائماً جلوی چشم مخاطب باشد و مخاطب بداند برای رفع نیازهای خودش می تواند روی سایت شما و یا کار شما حساب کند.

 

مدیریت سایت

 

 تهیه بک آپ یا پشتیبان از فایل ها و دیتابیس های سایت

یکی از مسئولیت‌های مدیر وبسایت این است که مدام سایت را به روز نگه دارد و همه تلاشش در این جهت باشد که سایت در حالت غیرفعال درنیاید زیرا تاثیر خیلی زیادی در جذب مخاطب و فروش خواهد داشت. قبل از اینکه اطلاعات شما نابود شود و از بین برود باید به صورت مداوم از آنها پشتیبان گیری شود و این کار وقتی اهمیت خودش را نشان می دهد که اطلاعات سایت شما به هر دلیلی پاک شود و شما متوجه می‌شوید که با گرفتن پشتیبان گیری در کمتر از چند دقیقه دوباره سایت شما به حالت اول برمیگردد و نیازی نیست نگران این باشید که این همه زحمت به چه سمتی می رود.

 

 افزایش جذب ترافیک و بازدید کننده ها برای سایت

 یکی از مهمترین وظایفی که بر دوش مدیر وبسایت است این است که مدام سایت را به روز نگه دارد و محتوای سایت از منابع جدید تامین شود تا کسانی که به وب سایت و محصولات شما علاقه مند هستند خیلی زود بتوانند شما را پیدا کنند و این جذب ترافیک و افزایش بازدیدکنندگان می‌توانند به روش‌های مختلفی انجام شود که یکی از آنها انتشار آگهی در سایت های مختلف است.

می توانید با استفاده از بنرهای تبلیغاتی در سایت های مختلف این کار را انجام دهید و یا حتی با استفاده از ایمیل مارکتینگ می‌توانید ترافیک سایت را بالا ببرید و یا در شبکه های اجتماعی پرطرفدار مثل اینستاگرام فعالیت کنید. همچنین موتورهای جستجوگر با سئو و بهینه سازی سایت روی کار شما تاثیر خیلی زیادی خواهند داشت.

 

مدیریت وبسایت

 

 بررسی مداوم رتبه سایت در موتورهای جستجوگر

 کسی که مدیریت وبسایت را بر عهده دارد باید مراقب باشد هر روز جایگاه سایت را چک کند و ببیند که گوگل چه واکنشی نسبت به سایت و عبارت‌های مهم و کلیدی داشته تا بتواند نقاط ضعف سایت را پیدا کند و در جهت رفع آن عمل کند تا سایت بتواند در موقعیت بهتری در گوگل قرار بگیرد.

 

 شغل مدیریت وبسایت برای چه کسانی مناسب است

 کسانی که به کامپیوتر و فناوری اطلاعات علاقمند باشند می توانند این شغل را برای آینده شغلی خود انتخاب کنند و همچنین آن را مدیریت کنند و یا اینکه اگر با بازاریابی اینترنتی آشنا باشند اگر کسی همه این ویژگی‌ها را با هم داشته باشد می تواند یک مدیر سایت موفق باشد که کسب درآمد چشمگیر داشته باشد و معمولاً با توجه به میزان وظایفی که این افراد به عهده میگیرند حقوق آنها متفاوت خواهد بود.

 

مدیریت وبسایت

amir بازدید : 42 پنجشنبه 20 تیر 1398 نظرات (0)

در زمینه طراحی وب سایت ها، آموزش های مختلف زیادی در اینترنت وجود دارند که افرادی که میخواهند طراحی سایت را یاد بگیرند سعی می کنند با این نرم افزار ها کار خود را شروع کنند و با خواندن مقالات مختلف و یا دیدن ویدیو های آموزشی سعی می کنند که طراحی سایت و برنامه نویسی تحت وب را یاد بگیرند تا بتوانند سایت خودشان را طراحی کنند و آغاز به کار کنند.

 هدف از طراحی سایت می تواند عوامل مختلفی باشد که یا شما می خواهید یک سایتی را طراحی و راه اندازی کنید که از طریق آن کسب درآمد اینترنتی کنید و محصولات خود را به فروش بگذارید و یا می خواهید یک سری مطالب را به مخاطبان ارائه دهید و از طریق سایت آنها را منتشر کنید.

اهداف زیادی برای راه اندازی یک وب سایت وجود دارد که با توجه به هدفی که یک وب‌سایت دنبال می‌کند طراحی ‌هایی که برای آن انجام می‌شود مختلف است و شما با دانستن تکنیک ها و عوامل مختلف طراحی سایت می توانید یک کار خوب و هدفمند را انجام دهید.

 

آموزش استارت آپ         آموزش دیجیتال مارکتینگ          آموزش طراحی سایت        آموزش کامل طراحی وب سایت و آشنایی با پنل کاربری های وب

 

آموزش کامل طراحی وب سایت و آشنایی با پنل کاربری های وب

 

 برای طراحی سایت هم مثل خیلی از کارهای دیگر لازم است که اول یک تئوری در مورد کار بدانید و بدانید که شرح وظایف شما به چه صورت است و چه مراحلی را باید طی کنید.

 

 در اولین مرحله کار خود لازم است که html که مخفف زبان نشانه گذاری ابر است را یاد بگیرید. html یک زبان برنامه نویسی نیست و یک زبان نشانه گذاری می باشد که با استفاده از آن شما خواهید فهمید که کدام قسمت برنامه‌ای که شما طراحی کرده اید یک پاراگراف است، کدام قسمت جدول و کجا عکس است و به همین ترتیب همه قسمت های مختلف شناسایی خواهند شد و در واقع زبان برقراری ارتباط با مرورگر ها html می باشد.

 

 بعد از اینکه این زبان را یاد گرفتید و توانستید با مرور گر ها ارتباط برقرار کنید لازم است که با زبان های مختلف آشنایی پیدا کنید و یکی از اینها css  است که استفاده از آن اجازه می دهد که قسمت های مختلف را اصلاح کنید و ظاهر اصلی سایت را مثل شکل و رنگ و چیزی که مد نظرتان است طراحی کنید. به طور مثال می خواهید که در یک قسمت هایی از صفحه تصویری که قرار می‌دهید بزرگ باشد و در یک قسمت هایی کوچک تر باشد. این تغییر پیکسل ها و اندازه ها و به طور کلی همه کارهایی که به ظاهر سایت مربوط می‌شود در این حیطه قرار دارد.

 

آموزش کامل طراحی وب سایت و آشنایی با پنل کاربری های وب

 

 در مرحله بعدی لازم است که جاوا اسکریپت یاد بگیرید و جاوا اسکریپت باعث می شود از تمام اطلاعاتی که در مورد html و css  بلد بودید بتوانید به صورت هدفمند استفاده کنید تا یک سایت را مدیریت کنید.

 برای اولین بار وقتی که می خواهید یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید قطعاً برای شما مشکل است که متوجه الگوریتم نویسی شوید و بدانید که در نوشتن به چه مواردی توجه کنید. اما وقتی که یک برنامه را یاد بگیرید و یک زبان برنامه نویسی را به خوبی فرا بگیرید یاد گرفتن بقیه زبان ها برای شما کار سختی نخواهد بود زیرا شما با تکنیک های الگوریتم نویسی آشنا شده اید و دیگر خیلی بهتر می توانید در این راه قدم بردارید.

 

 بعد از اینکه جاوا اسکریپت را هم یاد گرفتید و تسلط نسبی روی آن پیدا کرده اید باید به قسمت جی کوئری برسید که یک کتابخانه است که با استفاده از همان زبان جاوا کد جاوا اسکریپت نوشته شده که خیلی راحت می توانید با استفاده از آن کد نویسی کنید و از کدهای آماده آن استفاده کنید و یادگیری آن یکی از موارد خیلی مهم در طول روند طراحی سایت است.

البته نگران نباشید چون یادگیری آن هم خیلی سخت نیست و شما می توانید با کد ها و برنامه های پیش فرضی که در آن قرار دارد خیلی راحت‌تر کار خود را ادامه دهید.

 

 برای اینکه یک وب سایت را راه اندازی کنید باید در دو قسمت کد نویسی ها را انجام دهید یک سمت بازدید کننده ها و دیگری سمت سرور.

 مواردی که تا الان برای شما صحبت کردیم از جمله html و همچنین css و جاوا اسکریپت و جی کوئری همه این ها در جهت بازدید کننده ها بودند و برای اینکه با برنامه نویسی و کد نویسی های سمت سرور هم آشنا شوید باید در موارد مرتبط با آنها را یاد بگیرید تا بتوانید در زمینه کدنویسی خیلی خوب و قوی عمل کنید.

 

آموزش کامل طراحی وب سایت و آشنایی با پنل کاربری های وب

 

آموزش گام به گام طراحی سایت به زبان ساده

 تا به اینجای کار یکسری موارد کلی و تیتروار در مورد طراحی سایت به شما گفتیم و علت اهمیت یادگیری قسمت های مختلف آن را برای شما توضیح دادیم اما همه مراحل کار به همین سادگی نیست و وقتی که شما گرفتید و به سراغ برنامه های جدید تر و متنوع رفتید، فکر می کنید که چقدر این زبان های html و css برای شما راحت تر و قابل فهم تر بودند. پس بهتر است از پایه خود را قوی کنید تا بتوانید از عهده بقیه زبان های برنامه نویسی و بقیه مراحلی که برای طراحی سایت پیشرفته مورد نیاز است بر بیایید.

 

 ‏HTML  چیست؟

 همانطور که اشاره کردیم html زبان نشانه گذاری و علامت گذاری ابر متن ها است که با این زبان شما می‌توانید با مرورگرهای مختلف ارتباط برقرار کنید و به آنها بگویید که در هر قسمت از صفحه وب سایت شما چه چیزی را نمایش دهند.

 

 CSS چیست؟

 این عبارت هم مخفف کلماتی است که به معنی صفحات استایل آبشاری می باشد و در واقع این یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک زبان استایل نویسی است و به شما کمک می کند که با مرورگرها بهتر ارتباط برقرار کنید.

 

آموزش کامل طراحی وب سایت و آشنایی با پنل کاربری های وب

 

 ابزار مورد نیاز برای کد نویسی HTML و  CSS

 برای اینکه بتوانید کار با این ابزارهای کد نویسی را آغاز کنید و در این راه قدم بردارید لازم است که نرم افزار های خیلی ساده و قابل فهمی مثل نوت پد 2پلاس (++notepad) را داشته باشید و بعد از اینکه ماهر شدید می توانید از بقیه نرم افزار ها مثل Sublime Text یا Dream Weaver یا Atom  استفاده کنید.

 

 

 قالب HTML و آشنایی با ساختار صفحات وب

 در اولین قدم لازم است که برای شروع کار و تمرین و راه افتادن در این مسیر یک سند html ایجاد کنید تا کار با آن را یاد بگیرید. در نظر داشته باشید که هر چقدر هم در این زمینه ها موارد تئوری را مطالعه کنید تا دست به کار نشوید و به صورت عملی این کارها را انجام ندهید نمی توانید با خم و چم کار آشنا شوید و آن را به خوبی یاد بگیرید و تجربه‌های جدیدی کسب کنید.

 پس بهتر است در اولین قدم یک سند html تولید کنید که نشان دهنده ساختار صفحه سایت شما باشد. همان طور که گفته شد می توانید از ادیتور هایی مثل نوت پد 2‌پلاس استفاده کنید که در این راه می تواند به سادگی به شما کمک کند.

 مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا در نهایت یک سند html داشته باشید.

  1. در دسکتاپ خود پوشه ای به نام mihanwp ایجاد کنید.

  2. ++notepad را باز کنید و از منوی file گزینه new را بزنید.

  3. از قسمت منوی بالا encoding را روی utf-8 قرار دهید.

  4. در نهایت فایل را در پوشه mihanwp که ایجاد کردید ، با پوسند html. ذخیره کنید.

  5. حالا این سند ایجاد شده و شما می توانید در آن کد نویسی انجام دهید.

 

آموزش کامل طراحی وب سایت و آشنایی با پنل کاربری های وب

 

 مفهوم تگ چیست؟

 تگ ها یا برچسب ها مفهومی هستند که توصیف کننده ساختار سایت شما هستند و برای کدنویسی بخش های مختلف سایت به شما کمک خواهند کرد. مثلا اگر تگ قرار دهید می توانید یک تگ را فقط روی عکس بگذارید. هر کدام از این قسمت ها مثل عنوان متن، عکس، جدول و غیره با یک علامت مشخص می‌شوند که در دو نوع تگ باز و تگ بسته وجود دارند.

 

 تگ باز

 وقتی که یک تگ تنها باشد و یک محتوای مشخصی در آن قرار داشته باشد مثل عکس، جدول و یا غیره به آنها تگ باز می گویند که به شکل زیر نمایش داده می شود:

 

تگ باز و بسته

 

 تگ بسته

 اگر یک تگ به صورت باز و بسته باشد به آنها جفت می گویم یا محتوای که بین دو تگ قرار داده میشود به عنوان یک پاراگراف استفاده می شود.

 حالا که یاد گرفتید یک سند html ایجاد کنید و تگ ها را هم بلد هستید بهتر است که ساختار اصلی وبسایت را در ذهن خود تجسم کنید و روی کار پیاده سازی کنید. در نظر داشته باشید که بهتر است یکسری کدهایی را هم حفظ کنید که مدام از آنها استفاده می‌کنید و با ذخیره کردن آنها درون فایل خود می توانید خیلی سریعتر کارهایتان را پیش ببرید.

 

آموزش کامل طراحی وب سایت و آشنایی با پنل کاربری های وب

 

ساختمان اصلی ‏HTML

 همانطور که قبلا اشاره کردیم بهتر است که یک سری از کدهای پیش‌فرض را حفظ کنید و آنها را به خوبی بشناسید تا بتوانید صفحه اصلی سایت را شناسایی کنید و هر جایی که خواستید آنها را ویرایش کنید.

 در ادامه کدهایی را که برای فایل html به کار میرود را توضیح می دهیم تا با شناخت بهتر آنها بتوانید راحت تر از آنها استفاده کنید و اگر خواستید خصوصیاتی را به آنها اضافه یا کم کنید.

  • doctype html : نشان می دهد سند شما از نوع html است.

  • تگ شماره 2 یا همان تگ html به شما میگوید سند html ما از اینجا شروع میشود و در آخر تمام می شود. توجه داشته باشید که این تگ یک تگ باز است و باید حتما آن را ببندید.

  • تگ head کاملا شبیه مغز انسان است و اطلاعاتی که در تگ head وارد میکنید در سایت شما نمایش داده نمیشود ولی مغز اصلی سایت را تشکیل میدهد.

  • در واقع می توان گفت که عنوان سایت، اطلاعات متا که برای سئوی سایت و دادن اطلاعات مفید به مرورگر و موتورهای جستجو استفاده میشود، فایل ها و کتابخانه هاCss ، فایل ها و کتابخانه های جاوا اسکریپت و غیره همه داخل تگ بسته head قرار میگیرند.

  • همچنین برای پشتیبانی سایت خود از زبان فارسی باید از متا تگ charset استفاده کنید. استفاده از این متا تگ، اجباری است. البته اگر زبان سایتی که قرار است طراحی کنید فارسی باشد.

  • اسم سایت نیز داخل تگ بسته title قرار می گیرد و هر چه در body بنویسید کاربر آن را میبیند پس هر چیزی که در تگ بسته body قرار میگیرد مستقیما به نمایش در می آید.

 

آموزش کامل طراحی وب سایت و آشنایی با پنل کاربری های وب

 

 کامنت کدها در  ‏HTML

 برای اینکه بتوانید کد های خود را در html کامنت کنید دقت داشته باشید که این کامنتها یک سری اطلاعات در مورد کد نویسی شما در بر دارند و اگر برای یک سری از قسمت های مختلف کد وب سایتتان کامنت قرار دهید بعداً که دوباره وارد آن شوید متوجه می‌شوید که نیاز داشتید آنها را ویرایش کنید و یا ممکن است چیزی به یاد شما بیاید که این کامنت ها هیچ وقت در مرورگر اصلی وب سایت به مخاطبان نمایش داده نمی شود و فقط برای این است که قرار است آنها را ببینید و ویرایش را انجام دهید یا در یک قسمت های کامنت کنید که یادتان باشد به این متن عکس اضافه شود و یا به روز رسانی شود و غیره. تمام این ها به عنوان یک کامنت شناسایی می‌شود و به مخاطب نشان داده نمی شوند.

 

 کامنت کدها در  ‏html

 

ایجاد فایل های CSS و اتصال آنها به فایل های HTML

 حالا که با ساختار اصلی فایل های html آشنایی دارید و می دانید که هر کدام از آنها چه کار هایی دارند و کامنت گذاری را هم میشناسید بهتر است که حالا یک فایل css ایجاد کنید و بتوانید آن را به فایل html متصل کنید تا کمی در این مسیر حرفه‌ای تر شوید.

 

css

 

 ایجاد سند CSS

 برای اینکه بتوانید این سند را اضافه کنید بهتر است در مرحله اول همان فایل html را ایجاد کرده باشید تا به این قسمت برسید و شما در این مرحله می خواهید یک سند css ایجاد کنید تا ظاهر سایت را جلا دهید و آنطور که دلتان می خواهد رنگ و جلوه آن را انتخاب کنید و همانطور که گفتیم بهتر است از یک ادیتور ساده و خوبی مثل (++notepad) استفاده کنید و تغییراتی که میخواهید را اعمال کنید.

فایل های css را معمولاً کنار فایل html در پوشه روت می‌گذارند و باید این دو فایل در کنار هم در یک پوشه باشند و در پوشه های جداگانه نباشند زیرا کاملاً به هم مرتبط هستند.

 

آموزش کامل طراحی وب سایت و آشنایی با پنل کاربری های وب

 

 مراحل مختلف ایجاد سند CSS

  1.  ++notepad را باز کنید و از منوی file گزینه new را بزنید.

  2. از منوی file گزینه save as را بزنید.

  3. نام فایل را style.css بگذارید و پسوند آن را CSS. قرار بدهید.

  4. نهایتا فایل را در پوشه mihanwp که قبلا ایجاد کرده بودید ذخیره کنید.

  5. حالا شما توانسته اید یک سند CSS را ایجاد کنید که می توانید در آن کد نویسی انجام دهید.

 

css

 

 تا به اینجا شما موفق شده اید که html و CSS خود را با هم مرتبط کنید و ظاهر سایت را ویرایش کنید. شما با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید این اتصال را در سایت خودتان استفاده کنید که هر کدام از آنها را توضیح خواهیم داد.

  • تگ بسته یا روش اکسترنال
  • روش مستقیم تگ باز و بسته
  • روش درون تگی یا استایل نویسی داخل تگ

 

آموزش کامل طراحی وب سایت و آشنایی با پنل کاربری های وب

 

 تگ بسته یا روش اکسترنال

 اگر تصمیم گرفتید از تگی در متن خود استفاده کنید باید از یک تگ بسته در تک بسته head استفاده کنید که باعث میشود فایل css شما به فایل html مرتبط شود و بین آنها پیوند برقرار شود و پیشنهاد می کنیم که برای استایل نویسی وب سایت خود از این روش استفاده کنید چون خیلی منظم است و خیلی از وب سایت ها هم در حال حاضر از همین روش استفاده می کنند و به مشکلی بر نمی خورند. سعی کنید همین چند کد ساده را یاد بگیرید و حفظ کنید تا بتوانید در همه قسمت های وب سایت از آن استفاده کنید و خیلی زود با نگاه به آنها مفهوم را متوجه شوید.

 

 روش مستقیم تگ باز و بسته

 شما خیلی راحت و به صورت مستقیم می توانید داخل فایل های html کدهای css تان را قرار دهید ولی باید در نظر داشته باشید که حتما تگ استایل باید داخل head باشد.

 

 روش درون تگی یا استایل نویسی داخل تگ

 شما می توانید با استفاده از ویژگی های استایل داخل تگ ها یک استایل بنویسید که  خیلی توصیه نمی‌کنیم که از این روش استفاده کنید زیرا تا حدود زیادی کد ها به هم ریخته می‌شود و مخصوصا اگر شما در ابتدای مسیر باشید ممکن است که کاملا گیج شوید و نتوانید هدفی که می خواستید را دنبال کنید اما برای آشنایی بیشتر شما با این موارد سعی کردیم که از آنها نام ببریم.

 

تگ css داخل html

 
amir بازدید : 79 پنجشنبه 20 تیر 1398 نظرات (0)

بسیاری از افرادی که در یک کسب و کار اینترنتی وارد می شوند و می خواهند بازاریابی اینترنتی انجام دهند، برای انتشار مطالب خود و فروش محصولاتشان از وب سایت های مختلف و یا اپلیکیشن های موبایل استفاده می کنند. اگر تصمیم گرفتید برای رونق کسب و کار خود و انتشار مطالبتان یک اپلیکیشن موبایل را طراحی کنید و بسازید لازم است که یک سری اطلاعات را در این زمینه داشته باشید و بعد اقدام به ساخت اپلیکیشن کنید.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ      طراحی اپلیکیشن موبایل

 

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

برای این که اپلیکیشن موبایلی را به صورت تخصصی بسازید باید اول از همه هدف خود را مشخص کنید و پاسخ به یکسری سوال ها را بدانید تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری در این زمینه داشته باشید زیرا با یک راه روشن شما به صورت هدفمند تر کار را انجام می دهید و سرعت عمل بیشتری خواهید داشت.

 

گام اول: تعیین هدف

 اول باید از خود بپرسید که این اپلیکیشن قرار است چه کاری انجام دهد و چطور قرار است که نظر کاربران و مخاطبان شما را جلب کند و دیگر اینکه این اپلیکیشن قرار است چه مشکلاتی را از افراد مختلف حل کند و چگونه کار و زندگی را برای مردم راحت تر کند و در آخر باید بدانید که چگونه می‌خواهید این اپلیکیشن را به بازار عرضه کنید؟

 وقتی که شما نتوانید اهداف کار خود را به روشنی مشخص کنید و پاسخ درستی به این سوالات بدهید نمی توانید وارد این مسیر شوید و اگر هم وارد شوید در نیمه‌های راه متوقف خواهید شد.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

 گام دوم: طراحی ایده ها

 بعد از اینکه همه اهداف خودتان را مشخص کردید و به سوالاتی که مطرح شد پاسخ دادید و به جواب روشن و راه مشخص رسیدید طرح هایی که در ذهن خود دارید را طراحی کنید و هر چیزی که در ذهنتان است را روی کاغذ پیاده کنید.

 یعنی حتی مشخص کنید که قرار است از تبلیغات داخل اپلیکیشن استفاده کنید یا نه و قرار است این برنامه به صورت رایگان باشد یا پولی باشد و یا نحوه پرداخت به صورت درون برنامه خواهد بود و غیره و همه این موارد را طراحی کنید و به یک نتیجه مشخص برسید.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

 گام سوم تحقیق و جستجوی موشکافانه در مورد موضوع

 حالا دیگر می توانید به سراغ کامپیوتر خود بروید و همه ایده هایی که در مورد اپلیکیشن خود دارید را در اینترنت جستجو کنید و در کنار آن یک سری ایده هم از اینترنت بگیرید تا با ترکیب آن ها بتوانید ایده پردازی های خوبی را ارائه دهید.

 ممکن است با خودتان بگویید که جستجو در این زمینه باعث می‌شود که شما کپی برداری از یکی از کارهای دیگران داشته باشید اما اینطور نیست و باید به این نکته دقت داشته باشید که ممکن است که با همین جستجو متوجه شوید چیزی که از دید شما یک ایده و نظریه ناب بوده قبلاً توسط یک شخص دیگری انجام شده و همه زحمت های شما در این راه بی نتیجه خواهد ماند.

 

 ممکن است بعضی از افراد بدون اینکه تحقیق کامل انجام دهند یک راهی را بروند که قبلا یکی شخص دیگری آن را رفته است. در این روش ممکن است دو اتفاق بیفتد یا اینکه آن فرد در نهایت شکست می خورد و از دور کنار می‌رود و یا این که از رقیب پیشی می‌گیرد و جایگاه خودش را ثابت میکند.

 اما بهترین راهکاری که می توانید در مسیر خود داشته باشید این است که ایده های خودتان را در اینترنت جستجو کنید و مطمئن شوید که کاری که می خواهید انجام دهید منحصر به فرد است و اولین کسی که قرار است این کار را انجام دهد خود شما هستید تا بعدا دچار مشکلات کپی‌رایت و غیره هم نشوید.

 در مرحله آخر باید تمرکز شما روی فروش و بازاریابی باشد و علاوه بر این که یک اپلیکیشن به خوبی طراحی می شود و محتوای با کیفیتی دارد باید وقت و انرژی برای آن بگذارید و مشخص کنید که قرار است چطور از این اپلیکیشن کسب درآمد داشته باشید و بازار هدف شما کدام یکی از گروه‌های انسانی هستند؟ آیا بازار هدف شما مختص نوجوانان میباشد یا کودکان و یا هر گروه دیگری. با این کار شما خیلی بهتر می توانید مسیر خود را مشخص کنید.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

گام چهارم: استفاده از WIREFRAME

 در این قسمت قرار است که یک راهنمای تصویری از اپلیکیشن خودتان طراحی کنید که کاملا گویا باشد که همه ایده های شما به صورت ملموس به خود شما و مخاطبان تان منتقل شود و برای این کار می توانید از یک سری سایت هایی کمک بگیرید که در این راه شما را راهنمایی خواهند کرد. (مانند https://wireframe.cc وhttp://visio.microsoft.com/ )

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

 گام پنجم: تعیین BACK END اپلیکیشن

 در این مرحله همه سرور ها و نمودارهای داده هایتان و همچنین API سایت تان را مشخص کنید. در ضمن باید بدانید که این نمودارها کاملاً باید واضح باشند چون قرار است که در طول دوره پروژه از این نمودارها به عنوان دستورالعمل استفاده شود.

 

 

 گام ششم: بررسی مدل

 بهتر است قبل از اینکه اپلیکیشن خود را به بازار عرضه کنید یک نسخه اولیه و پیش نمایش را در اختیار نزدیکان خودتان مثل خانواده یا دوستان قرار دهید تا آنها از آن استفاده کنند و اگر نقطه ضعفی در اپلیکیشن شما وجود داشت به شما گوشزد کنند و شما بتوانید آن را نسخه تکمیل تر و بهبود یافته به بازار عرضه کنید.

 وقتی که انجام یک کار حرفه ای به عهده شما است دنبال تایید گرفتن از دیگران و تعریف و تمجیدهای بی‌پایه و اساس نباشید و بیشتر روی نظر افرادی که از شما انتقاد می‌کنند حساب کنید زیرا نظر آنها باعث می‌شود که شما کار بی نقص تر و با کیفیت تری را عرضه کنید.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

 گام هفتم: ساختن اپلیکیشن

 در این مرحله دیگر شما می توانید اپلیکیشن خودتان را بسازید و تمام مراحل مورد نیاز برای ساخت اپلیکیشن را آغاز کنید. همچنین باید پایگاه ها و پایگاه های داده را تنظیم کنید و یادتان باشد که نکاتی که اطرافیان شما به عنوان نقص یا مزیت به شما گفته بودند در ساخت اپلیکیشن لحاظ کنید تا بتوانید یک اپلیکیشن بهتری را عرضه کنید.

 

 

 گام هشتم: ایجاد رابط‌های کاربری مناسب

 بهتر است در این مرحله کسی که طراحی اپلیکیشن را بر عهده دارد رابط گرافیکی اپلیکیشن را به خوبی طراحی کند چون این رابط کاربری یک قسمت خیلی مهم از اپلیکیشن‌ها است و باید طوری باشد که بیننده با دیدن آن جذب شود و باید سلیقه بازار هدف هم در این مسیر در نظر گرفته شود و فقط به سلیقه شخصی خودتان در این گام دقت نکنید و باید ببینید کسانی که مخاطب شما هستند چه چیزی را می پسندد؟

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

 گام نهم: امتحان اپلیکیشن

 بهتر است در این مرحله شما اپلیکیشنی را که ساخته اید از هر نظر بررسی کنید و تست کنید تا ببینید که آیا از نظر ساختار و رابط کاربری آن چیزی که مدنظر شما بوده در اپلیکیشن استفاده شده است یا خیر؟ شما باید همین تست هایی که به ذهنتان می رسد را انجام دهید تا در نهایت متوجه شوید که همه قسمت های مختلف اپلیکیشن به خوبی کار می کنند یا نه.

 

 یکسری بسترهایی برای تست اپلیکیشن ها وجود دارد که از جمله آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم که این ها به شما کمک می کنند که لایه ها، تعاملات و طراحی اپلیکیشنی که در دست داشتید را بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف آن را پیدا کنید تا اطمینان بیشتری در مورد کار خود پیدا کنید.

  • Pixate
  • Proto.io

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

 گام دهم: اصلاح و تنظیم اپلیکیشن ها

 تا این مرحله باید شما توانسته باشید که شکل کامل اپلیکیشن خود را پیدا کنید و حالا که خیالتان از بابت یکی از عظیم ترین قسمت های طراحی اپلیکیشن راحت شده بهتر است که برگردید و یک بار دیگر همه مراحل را چک کنید و ببینید اگر جایی نیاز به تنظیمات بیشتر و یا اصلاحاتی دارد آنها را انجام دهید و تا جایی که می‌توانید یک اپلیکیشن بی‌نقص را عرضه کنید.

 

 

 گام یازدهم: تست نسخه بتا

 باید برنامه شما در یک محیط واقعی تری تست شود تا بتوانید عملکرد آن را بررسی کنید و شما خیلی راحت می توانید این اپلیکیشن را در دستگاه های مختلف تست کنید. مثلا اگر اپلیکیشن اندروید طراحی کرده اید می توانید روی یک گوشی اندرویدی آن را نصب کنید و بررسی کنید که آیا عملکرد آن درست بوده است یا نه و یا اگر اپلیکیشنی که طراحی کرده اید ios بوده لازم است که از پلت فرم به اسم تست فلایت (TestFlight) استفاده کنید.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

 گام دوازدهم: انتشار اپلیکیشن

  حالا که تا به حال تمام مراحلی که گفته بودیم را مو به مو انجام دادید و با دقت اپلیکیشن را ساختید، وقت آن رسیده که این اپلیکیشن را منتشر کنید و منتظر بازخوردهای آن باشید.

 شما می توانید خیلی راحت یک فروشگاه اندرویدی را برای عرضه اپلیکیشن خود انتخاب کنید و با این کار خیلی زود اپلیکیشن شما در گوگل پلی قرار می گیرد و یا اینکه در فروشگاه های اپل منتشر می شود و افرادی که خواهان آن باشند می توانند آن را دانلود کنند و نصب کنند و از آن استفاده کنند.

 البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر هنوز هم اطمینان کامل را در مورد اپلیکیشن خود ندارید و نگران هستید که این اپلیکیشن روی دستگاه‌های مختلف چه پاسخی بدهد می توانید آن را در Pre-Apps منتشر کنید تا متوجه شوید که اپلیکیشن شما تا چه حد با بقیه دستگاه ها سازگاری دارد.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

 

 گام آخر: بازاریابی اپلیکیشن

 وقتی همه مراحل انجام شد و اپلیکیشن ها منتشر شد هنوز کار شما تمام نشده زیرا قرار بود این اپلیکیشن یک هدف را دنبال کند و برای طراحی و ساخت آن هزینه مصرف شده و این هزینه ها باید یک جایی برگردد و همه این کارها وقتی انجام می‌شود که شما توانسته باشید بازاریابی خوبی را برای اپلیکیشن خود انجام داده باشید و آن را به سود رسانی سوق دهید و هر چه بتوانید بازاریابی را بهتر انجام دهید و اپلیکیشن های خود را بهتر بفروشید می‌توانید بازخورد بهتری ببینید. انجام تحقیقات بازاریابی هم در این راه کمک های زیادی به شما خواهد کرد.

 

طراحی اپلیکیشن موبایل

amir بازدید : 48 پنجشنبه 20 تیر 1398 نظرات (0)

با همه گیر شدن اینترنت در خانه ها را های مختلفی برای درآمد زایی وجود دارد که یکی از آنها راه اندازی سایت های فروشگاهی است و با استفاده از فروشگاه های اینترنتی شما میتوانید محصولات و یا خدمات خود را به مخاطبان عرضه کنید. در واقع می توانید کسب و کار اینترنتی راه بیاندازید و در قبال آن از آنها پول دریافت کنید و از این راه امرار معاش کنید.

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار چندان دشواری نیست و حتی با یک سرمایه خیلی کم هم می توانید این کار را آغاز کنید و از این راه کسب درآمد داشته باشید.

 شما می توانید محصولات خودتان را در یک لیستی قرار دهید و یک درگاه پرداخت داشته باشید و کسانی که از محصولات شما خوششان آمد می‌توانند با پرداخت هزینه آنها را خریداری کنند و شما با فروش آنلاین محصولات خودتان از راه فروشگاه اینترنتی می توانید کسب درآمد داشته باشید.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ          چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

 

 

 

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

 

 هاست های اشتراکی جایگزینی برای سرور های مجازی و اختصاصی

 بیشتر سازمان هایی که از سایت های فروشگاهی استفاده می کنند و کسانی که دوست دارند در این زمینه وارد شوند برای اینکه بتوانند کار خودشان را آغاز کنند لازم است که از یک سرور مجازی استفاده کنند. اگر تصمیم بگیرند از سرورهای اختصاصی استفاده کنند باید بدانند که این کار هزینه بر است و آنقدری که ظرفیت سرور نیاز دارد نمی توانید از آن استفاده کنید و هزینه‌ای که بابت آن پرداخت می کنید هدر می رود.

 بهتر است از سرورهای مجازی برای شروع کار خود استفاده کنید زیرا هم قیمت چندان زیادی ندارند و هم شما می توانید هر میزان که خواستید اطلاعات و فضا را در دست داشته باشید.

 اما روش دیگری که باز هم از این دو روش بهتر است این است که شما از هاست های اشتراکی استفاده کنید که هزینه آن خیلی کمتر از چیزی است که در دو روش قبل برای شما گفته شد و گزینه خیلی خوبی برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی خواهد بود.

 

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

 

 لازم است که شما در ابتدا یک هاست خریداری کنید و بعد باید بصورت رایگان از آن استفاده کنید. برای این کار لازم است که حتماً یک سیستم مدیریت محتوای رایگان وردپرس مورد استفاده قرار گیردکه به صورت مفصل در مورد وردپرس به شما آموزش داده ایم.

 

با استفاده از وردپرس که یک فضا به صورت رایگان است شما خیلی راحت میتوانید این سایت ساز را بخرید و در هاست خودتان بارگذاری کنید و بعد از اینکه نصب شد می‌توانید سیستم مدیریت محتوای رایگان را برای فروشگاه اینترنتی خودتان داشته باشید.

 

 یکی از مهمترین ویژگی هایی که این نوع سایت سازهای رایگان دارد این است که افزونه های رایگان زیادی دارد که شما می توانید برای اهداف مختلفی از آن استفاده کنید و تمام نیازهای شما را پوشش می دهد و برای اینکه آنها را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید کافی است کمی در اینترنت جستجو کنید تا فایل های راهنمای آن در اختیار شما قرار گیرد.

 

 با توجه به اینکه افراد خیلی زیادی از وردپرس استفاده می‌کنند قالب های زیادی برای آن طراحی شده و شما می توانید قالب ها را در انواع مختلف و به زبان فارسی در پنل مدیریت خودتان داشته باشید و این کار را برای شما بسیار راحت تر می کند.

 

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

 

 فروشگاه ساز رایگان ووکامرس

 یک سرویس فروشگاه ساز دیگری هم وجود دارد که به صورت مداوم به روز رسانی می شود که ووکامرس نام دارد که دارای نسخه فارسی هم می باشد و شما می توانید خیلی راحت یک سایت وردپرسی را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید و از همه مزایای آن بهره ببرید.

 هنگامی که از ووکامرس استفاده کردید می توانید برای همه محصولات خودتان گزینه تعریف کنید که هم مشخصات محصولات در آن وارد شود و هم قیمت آن، تا کاربران بتوانند خیلی راحت به همه قسمت های سایت فروشگاهی بروند و هر محصولی که خواستند را خریداری کنند.

 ووکامرس ویژگی های مثبت زیادی دارد که بعضی از آنها داشتن قالب های متعدد و افزونه های کاربری زیاد و همچنین داشتن نسخه فارسی برای کامپیوتر است که همه این ها امکانات کاملی در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید فروشگاه اینترنتی خودتان را به بهترین نحو مدیریت کنید.

 

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

 

 تعیین هدف مشخص برای جلوگیری از هزینه اضافی

اگر هنگامی که یک کسب و کار اینترنتی راه می‌اندازید روی یک موضوع مشخص با یک محصول مشخصی تمرکز داشته باشید و همه فعالیت های شما در آن جهت باشد می توانید بازار را در دست بگیرید و که در اصطلاح بازاریابی اینترنتی به این تعریف نیچ مارکتینگ می گویند که کسب و کار اینترنتی شما روی یک بازار هدف مشخصی دایر می شود.

 

 اگر از این شیوه در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید می توانید به خاطر تمرکز زیادی که روی یک موضوع دارید تخصص بیشتری کسب کنید و این باعث می‌شود که شما خیلی بهتر و راحت تر بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و این کار در برندینگ شما هم تاثیر زیادی دارد.

 

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

amir بازدید : 49 پنجشنبه 20 تیر 1398 نظرات (0)

یکی از کارهایی که می‌توانید برای جذب مشتری و جلب اعتماد آنها انجام دهید این است که از آنها بخواهید در مورد محصولات شما نظر بدهند و یا توصیه هایی که فکر می‌کنند به بهبود عملکرد شما کمک می کند را به شما بدهند و شما با استفاده از این تحقیقات بازاریابی و یا پرسش هایی که از مشتری های خود می کنید می توانید خیلی بهتر در مورد راهکارهای رشد کسب و کار خودتان تصمیم گیری کنید.

 یکی از سوال هایی که معمولاً در تحقیقات بازاریابی انجام می‌شود این است که شما از مشتری های خود را می پرسید که آیا حاضر هستند شما را به بقیه آشناها و افراد دیگر معرفی کنند و آن قدر از محصولات شما و خدمات شما راضی بوده‌اند که بازاریابی دهان به دهان را بدون پرداخت هزینه برای شما انجام دهند؟

 

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص NPS

 

شاخص خالص ترویج کنندگان چیست؟

معمولا در تحقیقات بازاریابی بعد از اینکه این سوال از مشتری ها پرسیده می شود به آنها اجازه می‌دهید که به صورت یک رنجی از ارزش‌ها بین 0 تا 10 این میزان رضایتمندی از محصولات و خدمات شما را اعلام کنند و هر چه میزان ارزش که به کار شما می‌دهند بالاتر باشد نشان دهنده این است که آنها رضایت بیشتری از شما دارند.

 به همین افرادی که به شما نمره های بالا می‌دهند یعنی نمره ی 9 یا 10 و می‌توانند به عنوان بازاریاب های شما به حساب بیایند و شما را به بقیه معرفی می‌کنند ترویج کننده (Promoter) می گویند و کسانی که در رده‌های پایین‌تر اما باز هم رده های قابل قبول مثل نمره 7 یا 8 به شما امتیاز می‌دهند جزو افراد منفعل (Passive) قرار دارند و کسانی که نمره های پایین تری به شما می‌دهند مثلاً به صفر تا 6 را به شما می دهند در دسته دفع کننده ها (Detractor) نام گذاری می شوند که این افراد آنقدر از کار شما رضایت نداشتند که به دیگران معرفی کند و ممکن است خودشان دیگر مجدداً از شما خریدی انجام ندهند.

در این مرحله اگر درصد مشتری هایی که از شما راضی بودند و در دسته ترویج کننده قرار دارند را در نظر بگیرید و مشتری هایی که از کار شما رضایت کافی نداشتند و دفع کننده هستند را از آنها کم کنید چیزی که در نهایت باقی می‌ماند شاخص خالص ترویج کنندگان (Net Promoter Score) یا NPS نامیده می شود.

 

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص NPS

 

 ممکن است در بعضی از مقاله ها به کلمه شاخص وفاداری هم برخورده باشید که بعضی ها این دو شاخص ترویج کنندگان و شاخص وفاداری را یکی می‌دانند اما اینطور نیست و علاقمندی به یک محصول دلیل قطعی برای این نیست که حتما آن را به بقیه هم معرفی کنند.

 

 بعضی از افراد هستند که دلشان نمی خواهد لباس هایی که خریدندتکراری ‌شود و در تن بقیه افراد و نزدیکان آن‌ها دیده شود به خاطر همین اگر از محصولات یک فروشگاه و برند هم خوششان بیاید آن را به بقیه توصیه نمی کنند تا دست زیاد نشود و لباس آن ها و محصولاتی که خریداری کردند منحصر به فرد باقی بماند و اینجا شرایط تغییر می کند.

برخی کمپانی ها دائم این پارامترها را اندازه گیری می کنند تا بتوانند به خوبی عملکرد خودشان را بررسی کنند و از جمله شرکت‌هایی که معمولاً این شاخص ترویج کنندگی را بررسی می‌کند شرکت های جنرال الکتریک و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اپل و همچنین فیلیپس می باشد.

 

 شرکت ها این شاخص را به عنوان یک شاخص پیش بینی رشد تلقی می‌کنند اما تحقیقات نشان داده که باز هم نمی‌توان به صورت صددرصد گفت که این شاخص یک شخص کاملا مناسب است و چیزی بهتر از آن وجود ندارد چون همیشه یک سری ایراداتی به بعضی از شاخص‌ها وارد است و همه چیز منظم و آنطور که انتظار داریم پیش نمی رود.

 

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص NPS

 

 تاثیر شاخص NPS روی شاخص های دیگر

 برخی از افراد تصور می کنند که اگر شاخص امتیاز بهبود پیدا کند تاثیر مثبتی روی بقیه شاخص‌های سازمان هم خواهد داشت اما باید بگوییم که هیچ مقیاسی برای رابطه بین این ها وجود ندارد و نمی توانیم بگوییم که اگر یک مقدار مشخصی شاخص NPS رشد پیدا کرد حتما بقیه موارد هم رشد مشخصی با یک ضریب قابل توجه خواهند داشت. هیچ وقت هیچ مرکز آماری نمی‌تواند به صورت دقیق بگوید که میزان انحراف به چه صورت است و میزان ارتباط و پیوستگی که بین آنها وجود دارد چقدر است.

 

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص NPS

 

 افزایش تاثیر NPS در بهبود سازمان

 کسانی که مدیریت یک سیستم را در دست دارند در صورتی که از هوشمندی کافی برخوردار باشند می توانند با استفاده از این شاخص، بقیه ی شاخص های سازمان را هم بهبود ببخشند و این یعنی هر چقدر که شما مشتری های بیشتری داشته باشید و آنها بیشتر از شما راضی باشند لازم نیست که شما مثل قبل هزینه‌های تبلیغاتی گزافی را پرداخت کنید و حتی با هزینه‌های تبلیغاتی کم به اندازه کافی محصولات شما بین افراد مختلف ترویج پیدا می‌کند و در واقع استفاده از این شاخص روی استراتژی سازمان تاثیر خیلی مثبتی خواهد داشت.

 

مدیریت ارتباط با مشتری و شاخص NPS

amir بازدید : 56 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

تعریف بازاریابی

انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی را اینگونه تعریف می کند "بازاریابی مجموعه ای از فعالیت ها و فرآیند های ایجاد، انتقال، ارسال و تبادل هر آنچه که برای مشتریان، ارباب رجوع، شرکا تجاری و در کل برای جامعه ارزشمند است."

بازاریابی به زبان ساده عبارت است از فرآیندی که در طی آن بازاریابان با شناخت نیاز و خواسته مشتری و همچنین تحلیل رفتار او تلاش می کنند محصول را به صورتی ارائه کنند که مردم به خرید آن ترغیب شده و در نهایت با آن محصول سهم بزرگی از بازار را بدست آورند.

اکثر افراد گمان می کنند بازاریابی پس از تولید محصول و در زمان توزیع آن آغاز می شود در حالیکه همانطور که توضیح داده شد بازاریابی قبل از تولید آغاز خواهد شد.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ     مفهوم بازاریابی و انواع آن

 

 

بازاریابی چیست و انواع آن

 

تعریف بازاریابی کاتلر

"بازاریابی، دانش و هنر کشف، خلق و ارائه ارزش، با هدف تامین نیازهای یک بازار هدف، هم زمان با کسب سود است.

بازاریابی، نیازها و خواسته های تامین نشده را تشخیص می دهد؛ بازار آنها را تعریف کرده، حجم این بازار را می تواند بهتر تامین کند و سپس محصولات و خدمات مناسب را طراحی و ترویج می کند."

 

تعریف مدیریت بازاریابی

کاتلر وکلر مدیریت بازاریابی را اینگونه تعریف می کند: "مدیریت بازاریابی، علم و هنر انتخاب بازارهای هدف سود آور و نیز جذب و حفظ و افزایش مشتریان از طریق خلق و مبادله و ارائه ارزش به آنان است."

 

بازاریابی چیست و انواع آن

 

انواع بازاریابی

بازاریابی در طول سال ها با علوم مختلف آمیخته و این خود باعث شکل گیری انواع و اقسام بازاریابی شده است بطوری که الان 180 نوع بازاریابی وجود دارد که برخی از آنها را برای شما در ذیل بیان می کنیم.

  • بازاریابی حسی

در این نوع بازاریابی، 5 حس مخاطب مورد نظر بوده و بازاریابان با تحریک این حس ها مشتری جذب می کنند.

  • بازاریابی محتوا

در این نوع بازاریابی افراد با تولید محتوا قوی و مفید برای مخاطب و نشر آن در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف باعث می شوند که مشتری با دریافت این اطلاعات به سمت آن محصول جذب شود.

  • بازاریابی هیجانی

در این نوع بازاریابی همانطور که از اسم آن نیز مشخص است هیجانات و عواطف مشتری مورد هدف قرار گرفته و بازاریابان با تحریک آنها باعث اقدام به خرید مشتری می شوند.

 

بازاریابی چیست و انواع آن

 

  • بازاریابی سببی

در این نوع بازاریابی از مواردی که مردم به آنها توجه دارند استفاده می شود تا افراد به آن سبب اقدام به خرید محصول کنند. بارها شاهد بوده ایم که تولیدکنندگان می گویند 10% از سود خود را به موسسات خیریه اختصاص می دهند. این درواقع مثال بازاریابی سببی است چرا که مردم برای کمک به خیریه از آن تولید کننده خرید می کنند.

  • بازاریابی عصبی

در این بازاریابی از علم عصب شناسی استفاده می شود به این صورت که دستگاهی روی سر مشتری قرار می گیرد و با عکس برداری از مغز او و بررسی این عکس ها به ناخوداگاه او پی می برند تا بفهمند چه مواردی روی خرید مشتری تاثیر گذار بوده و همان ها را تقویت کنند.  

 

 

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی

این روزها تعداد افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند زیاد است از این رو بازاریابان برای جذب مشتری در این شبکه ها فعالیت کرده و با تولید محتوا و تبلیغات موثر مخاطبین زیادی را جذب می کنند.

  • بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ تقریبا در کشور ما شناخته شده بوده و به نوعی از بازاریابی کفته می شود که فروشندگان کالا به جذب افرادد و مشتری می پردازند تا عضوگیری کرده و این شبکه را گسترش دهند.

  • بازاریابی چریکی

در این نوع بازاریابی هدف این است که نظر مخاطب به صورت غیر مستقیم به سوی برندی جذب شود. این نوع بازاریابی یکی از انواع موفق بازاریابی بوده که مخاطبان زیادی را جذب می کند.

 

بازاریابی چیست و انواع آن

 

تفاوت بازاریابی با برندینگ و تبلیغات

همانطور که گفته شد بازاریابی یک فرآیند است که شامل بررسی موارد مختلفی برای تولید و عرضه محصول می شود. یکی از این موارد تبلیغات است.

در واقع تبلیغات بخشی از فرآیند بازاریابی بوده و به کارهایی گفته می شود که تولید کننده برای جلب مخاطبین به سمت محصول خود انجام می دهد از قبیل ساخت کلیپ تبلیغاتی یا تیبیغات بیلبوردی در سطح شهر.

برندینگ در واقع آن کاراکتری است که از برند شما در ذهن مردم شکل می گیرد که این کار نیز به کمک بازاریابی انجام می شود و می توان گفت برندینگ هم جزیی از بازاریابی است.

amir بازدید : 57 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

بازاریابی عصبی (NEUREMARKETING)

در این نوع بازاریابی، بازاریابان از علم پزشکی استفاده می کنند به این صورت که از مغز افراد زمانی که محرک های بازاریابی را می بینند عکس برداری می کنند تا در نهایت متوجه شوند کدام قسمت مغز نسبت به محرک ها واکنش داشته و باعث اقدام به خرید می شود.

محرک هایی که در زمان عکس برداری استفاده می شود عبارت هستند از

رنگ خاص محصول

صدای تبلیغات محصول

نمایش بسته بندی محصول

علاوه بر این شما می توانید با استفاده از این روش نیازهای مخاطب را شناسایی کرده و حتی بفهمید او تا چه میزان حاضر است برای محصولات شما هزینه کند.

فایده دیگر این نوع بازاریابی این است که فروشندگان برای تبلیغات هزینه کمتری خواهند کرد چرا که عوامل محرک بر روی ذهن مخاطب را شناسایی کرده و فقط بر روی آنها تمرکز می کنند.

اگر از مردم در مورد بازاریابی سوال شود ممکن است آنان به سوالات درست و واضح پاسخ ندهند پس تحقیق میدانی نمی تواند برای بازاریابی نتیجه مفیدی داشته باشد اما بازاریابی عصبی چون مغز را بررسی می کند نتیجه آن کاربردی و صحیح تر است.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ     بازاریابی عصبی یا NeureMarketing

 

 

بازاریابی عصبی

 

روش های بازاریابی عصبی

بازاریابی عصبی از طریق دو روش FMRI و EEG انجام می شود.

در روش FMRI دستگاهی روی سر مشتری قرار می گیرد و از مغز او در زمان خرید عکسبرداری می کند، نتیجه آن نشان می دهد که مغز شخص با دیدن چه محرک های بازاریابی تحریک شده تا شخص برای خرید ترغیب شود.

EEG دستگاهی است که موج های الکتریکی آزاد شده از مغز مشتری را که احساسات و هیجانات ناخودآگاه او است دریافت می کند. با توجه به این موج های الکتریکی می توانیم پی ببریم مشتری با دیدن چه تبلیغات یا محصولاتی احساس مثبتی پیدا می کند. مزیت دیگر این روش نسبت به FMRI ارزان بودن آن است.

 

موارد استفاده از بازاریابی عصبی

با استفاده از این روش واکنش مخاطب در برابر محصولات جدید و انواع تبلیغات بررسی می شود تا تولیدکنندگان متوجه شوند چه نوع تبلیغاتی تاثیر بیشتری بر مخاطب دارد.

واکنش مشتری نسبت به محصول جدید و تجربه آن از محصولات مشابه و همچنین نوع بسته بندی محصول را می توانیم از این روش متوجه شویم.

قطعا می دانید که قیمت محصول یکی از موارد بسیار مهم بوده و همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد با استفاده از این روش می توایند بفهمید مشتری تا چه میزان حاضر است برای محصول شما هزینه کند.

حتی می توان از این روش برای چیدن دکور و محصولات یک فروشگاه نیز بهره گرفت تا بیشترین تاثیر روی مخاطب گذاشته شود.

 

بازاریابی عصبی

 

استفاده از بازاریابی عصبی در واقعیت

تبلیغات ویدیویی

همانطور که در تلویزیون بارها مشاهده کردید در تبلیغات ویدیویی بیشتر از انسان ها خصوصا کودکان استفاده می شود چرا که مخاطبان نسبت به این نوع تبلیغات واکنش مثبتی دارند و بیشتر به آن ها توجه می کنند.

وجود کودکان همان قدر که برای تبلیغات مفید است عمده توجه مخاطب را نیز جذب می کند به صورتی که مخاطب دیگر به محتوا تبلیغاتی توجهی ندارد برای حل این مسئله سازندگان تبلیغات راه حلی را در نظر گرفتند به این صورت که خود کودک نام محصول را عنوان کند یا در طول ویدیو تبلیغاتی به محصول نگاه کرده یا از آن استفاده کند.

بسته بندی محصول

بسته بندی محصول باید به صورتی باشد که مشتری بدون توجه به محتوا آن جذب محصول شود.

این موضوع در بازاریابی محصولات بسیار اهمیت دارد به طوری که بازاریابان سعی می کنند از رنگ، تصویر و فرمی برای بسته بندی خود استفاده کنند که مخاطب را جذب کند. رنگگ ها بر روی احساسات افراد تاثیری بسیاری دارند اصلا آنها را دست کم نگیرید.

مقایسه کالاها

تبلیغات خودتان را به صورت مقایسه ای مطرح کنید، در موارد مقایسه مخاطب به کیفیت محصولات توجهی ندارد و میشه گفت در این زمان مخاطب ناخودآگاه بیشتر روی موارد اضافی که یک محصول نسبت به محصول دیگر دارد توجه می کند.

سرعت یا امنیت

وقتی شما اپلیکیشن یا سایتی را برای ارائه خدمات معرفی می کنید بیشتر امنیت آن را تبلیغ می کنید تا مخاطب بتواند با آسودگی خیال اطلاعات شخصی خود را در آن سایت یا اپلیکیشن وارد کند در حالی که مخاطب بیشتر طرفدار سرعت بوده و از اپ یا سایتی که سریعتر کار او را راه اندازد استفاده می کند.

طراحی سایت

حتی در طراحی سایت نیز می توانیم از بازاریابی عصبی بهره ببریم. مثلا وجود آیکون شبکه های اجتماعی یا طراحی سایت به صورت عمودی چیزهایی هستند که بریا مخاطب جذاب خواهند بود.

شعارهای تبلیغاتی

ساخت شعارهای تبلیغاتی و عناوین خاص در جذب مخاطب و ماندگاری در ذهن او بسیار موثر است. برای این کار سعی کنید از جملات و ضرب المثل های آشنا با کمی تغغیر استفاده کنید.

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 233
  • بازدید سال : 1,269
  • بازدید کلی : 7,813