loading...
توسعه 360
amir بازدید : 40 سه شنبه 12 شهریور 1398 نظرات (0)

هنگامی که شما کسب و کاری راه بیندازید باید برای ارائه خدمات مشتری جذب کنید و میانگین هزینه ای که مصرف می کنید تا یک مشتری را جذب کنید به عنوان شاخص هزینه جذب مشتری شناخته می شود که هزینه های مختلفی مثل بازاریابی فروش و حقوق و مخارجی که برای جذب و تبدیل مشتری ها مصرف کرده‌اید همه شامل این هزینه می شوند. برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و کسب درآمد باید به موارد مختلفی توجه کنید.

 

 آموزش استارت آپ             آموزش دیجیتال مارکتینگ        شاخص هزینه جذب مشتری چیست؟

 

 

شاخص هزینه جذب مشتری چیست؟

 

 علت اهمیت هزینه جذب مشتری

 خیلی از استارتاپ هایی که شروع به کار میکنند در اول با شکست مواجه می شوند زیرا نمی توانند به خوبی بازاریابی محصولات خودشان را انجام دهند و مشتری های خوبی جذب کنند تا بتوانند محصولات خودشان را به آنها عرضه کنند اما یکی دیگر از دلایل آن این است که کسانی که کسب و کار راه می اندازند و یا استارتاپی را شروع می کنند هزینه زیادی برای جذب مشتری اختصاص می‌دهند که بیش از توانایی کسب درآمد آن شغل است و در واقع دخل و خرج آن ها  با هم نمی خواند.

 

شاخص هزینه جذب مشتری چیست؟

 

نحوه محاسبه هزینه جذب مشتری

پس بهتر است که هزینه جذب مشتری کاملاً محاسبه شده باشد و از راه اصولی خرج ها انجام شود و یکی از راه های مناسب برای بدست آوردن هزینه جذب مشتری راه زیر است و برای اینکه این محاسبه را انجام دهید لازم است که هزینه بازاریابی و فروش و دستمزدها و حقوق ها را در یک دوره مشخصی برای مشتری هایی که اضافه شده اند به دست بیاورید و در فرمول بگذارید تا هزینه جذب مشتری شما مشخص شود.

x 100 [ تعداد بازدیدکنندگانی که نتایج صفحه را مشاهده می کنند / بازدیدکنندگانی روی نتایج صفحه کلیک می کنند ] = نرخ کلیک

 

شاخص هزینه جذب مشتری چیست؟

 

 مزایای شاخص هزینه جذب مشتری

 میزان مشخص برای هزینه جذب مشتری باعث می‌شود که شما رشته هایی که مرتبط با بازاریابی و جذب مشتری است را بررسی کنید و ببینید در نهایت چقدر برای شما هزینه بر بوده است و همچنین به شما کمک می کند که یک مقیاسی از آن داشته باشید تا متوجه شوید که بهتر است در کجاها هزینه‌ها را کاهش دهید و سرمایه بیشتری در چه قسمت هایی را داشته باشید تا بتوانید به سوددهی بیشتر برسید و تراکنش‌های شما ارزش بالاتری داشته باشد.

 بهتر است هنگام بررسی این شاخص به این نکته توجه کنید که طول عمر مشتری ها و میانگین ارزش سفارش ها هم در نظر گرفته شود و به همه این ها توجه کنید تا در نهایت بتوانید یک هزینه مشخص و عاقلانه برای جذب مشتری داشته باشید.

 

شاخص هزینه جذب مشتری چیست؟

 

 معایب شاخص هزینه جذب مشتری

 البته این روش عیب های خاص خودش را دارد و همیشه به شما کمک نمی‌کند که اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری های درست را به صورت کامل داشته باشید. به طور مثال اگر هزینه جذب مشتری شما 20 هزار تومان باشد و میانگین ارزش سفارش ها 17 هزار تومان باشد شما مشکل خواهید داشت زیرا میانگین ارزش هر سفارش شما باید بالاتر باشد و در این صورت است که شما وضعیت بهتری پیدا می کنید. پس باید هزینه جذب مشتری ها را با شاخص های دیگری که در این تجارت وجود دارد پیگیری کنید تا بتوانید اقدام درستی داشته باشید.

 

شاخص هزینه جذب مشتری چیست؟

 

 سایر شاخص‌های مرتبط با استارت آپ ها

چنانچه تصمیم گرفتید از شاخص هزینه جذب مشتری (CAC) در داشبورد خود استفاده کنید پیشنهاد می کنیم شاخص هایی مثل  شاخص های زیر را هم در کنار آن در داشبورد خود داشته باشید.

  • هزینه به ازای هر فعالیت (CPA)
  • نرخ ارزش طول عمر مشتری به هزینه جذب مشتری
  • میانگین ارزش هر خرید
  • درصد مشتریان بازگشتی

در نظر داشته باشید که هزینه جذب مشتری با توجه به مدل کسب و کار و محصول شما متنوع خواهد بود. اما یک نقطه مرجع خوب این است که شما نسبت سه برابری ارزش طول عمر مشتری را به هزینه جذب مشتری هدف قرار بدهید.

 

شاخص هزینه جذب مشتری چیست؟

 
amir بازدید : 38 سه شنبه 12 شهریور 1398 نظرات (0)

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که امروزه بیشتر کسب و کارها و مشاغل مختلف برای تبلیغات از فضای مجازی استفاده کنند و در واقع بیشتر تبادلات در این فضاها انجام می شود. بهتر است تبلیغات متناسب با نوع محصولات و کسب و کاری باشد که در حیطه کاری شما قرار دارد. تبلیغات باید در محیطی انجام شود که متناسب با مخاطبان آنجا باشد و این خودش یک تخصص است.

با توجه به افزایش تبلیغات اینترنتی انواع روش های مختلف در تبلیغات اینترنتی به وجود آمده است که شما با توجه به نوع محصول و کاربرد آن می توانید تبلیغات مختلفی را برای ارائه محصولات خود به کار ببرید.

 

انواع روش های تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی

 

 تبلیغات بنری

از جمله تبلیغاتی که شما ممکن است در سایت های مختلف با آن برخورد کرده باشید تبلیغات بنری هستند که یکی از قدیمی‌ترین تبلیغاتی هستند که در اینترنت وجود دارد و شما از سال‌های پیش هم وقتی وارد سایت های مختلف می شدید باکس های مختلف چشمک زن در اطراف صفحه ها مشاهده می کردید. همین تبلیغات هم انواع مختلفی دارد که یا ثابت هستند و یا کلیکی هستند و یا روش cpm برای آنها به کار می رود.

 

انواع روش های تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی

 

 تبلیغات بنری مزایا و معایب خاص خودش را دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای تبلیغات بنری

به علت نمایش زیاد جلوی چشم کاربران باعث برندینگ شما می شود و کاربر با نام شما آشنا می شود و در ذهنش ثبت می شوید.

هزینه پایین تری نسبت به بقیه روش های تبلیغاتی دارد.

تعیین نوع تبلیغات بر اساس محدوده جغرافیایی توسط برخی شرکت های ارائه دهنده تبلیغات

تبلیغات ثابت  تنها در یک وب سایت انجام می شود اما با تبلیغات کلیکی و  تبلیغات به روشCPM ، شما می توانید تبلیغات خود را در بسیاری از سایت هایی که به کسب و کار شما مرتبط هستند قرار دهید .

 

معایب تبلیغات بنری

رده سنی 18 تا 34 سال تبلیغات بنری را معمولا نادیده می گیرند و توجهی به آن نمی کنند.

خیلی ها تصور می کنند اطلاعاتی که در بنر آمده در رابطه با همان وب سایتی است که درون آن هستند .

عده ای هم به این نوع تبلیغات اعتماد نمی کنند و روی آن ها کلیک نمی کنند .

تفاوت هزینه تبلیغات برای جایگاه های مختلف (مکان بهتر و بزرگ تر = هزینه بیشتر)

 

انواع روش های تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی

 

تبلیغات پاپ آپ

نوع دیگری از تبلیغات اینترنتی تبلیغات پاپ آپ هستند که وقتی یک سایت را باز می کنید بدون اینکه روی چیزی کلیک کرده باشید این صفحه به صورت ناخواسته نمایش داده می‌شود که معمولا اندازه بزرگی ندارد و به صورت اتوماتیک به شما نمایش داده می شوند.

بیشتر کاربران از این تبلیغات بیزارند و در رده بدترین نوع تبلیغات قرار میگیرد. با توجه به نظرسنجی هایی که انجام شده، معایب این تبلیغات زیاد است و از دید مخاطبان منفور است که پیشنهاد می کنیم از این تبلیغات برای ارائه محصول خودتان استفاده نکنید.

 

انواع روش های تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی

 

تبلیغات پاپ آندر

یک نوعی از تبلیغاتی است که به صورت یک صفحه جداگانه برای شما به نمایش در می آید ولی زیر صفحه اصلی که شما باز کرده بودید محسوب می شود و وقتی کاربر صفحه سایت را ببندد یا مینی مایز کند نمایش داده می شود و مزاحمت زیادی برای کاربران ایجاد نمی کند و در صورتی که کسی بخواهد این تبلیغات را دنبال کند می تواند به پنجره سر بزند و روی آن کلیک کند.

 

 روش های مختلف دیگری هم برای تبلیغات در اینترنت وجود دارد که به تهیه یک وبلاگ خصوصی و مشخص می توان اشاره کرد و اینکه شما می توانید تبلیغات را از طریق ریپورتاژ آگهی یا ایمیل مارکتینگ انجام دهید یا تبلیغات شما در موتورهای جستجوگر گوگل یا همان تبلیغات در گوگل ادوردز انجام شود.

*نکته: در نظر داشته باشید به علت تحریم هایی که در حال حاضر وجود دارند دامنه هایی که در انتهای آن ها .ir وجود دارد در حال حاضر تحریم هستند و اگر بخواهید شما در گوگل تبلیغات خود را انجام دهید باید از یک دامنه به غیر از .ir  استفاده کنید.

 

انواع روش های تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی

 

هزینه تبلیغات اینترنتی

 تبلیغاتی که در اینترنت انجام می‌شود در چند سطح مختلف جای می‌گیرند که بعضی از آن ها رایگان هستند و بعضی از آنها و هزینه‌بر هستند و برای آنها باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید که با توجه به نوع تبلیغاتی که انتخاب می‌کنید پرداخت هزینه می تواند متفاوت باشد یعنی هم می‌تواند پرداخت بر اساس هر کلیک باشد یا بر اثر بازه زمانی مشخصی باشد.

تبلیغات موبایلی

با استفاده از تلفن های هوشمند همراه می توانید بازی ها و برنامه های مختلفی را نصب کنید که خیلی از تبلیغات از طریق همین برنامه‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود که تاثیر زیادی در کسب و کارهای مختلف دارد و شما هم می توانید برای کسب و کار خود و ارائه محصولات تان از این فضاها استفاده کنید.

 

انواع روش های تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی

 

با استفاده از یکسری دموها و همچنین برنامه‌های اختصاصی می توانید تبلیغات موبایلی برای محصولات خود داشته باشید. بهتر است در این راستا از محتوای مناسب و با کیفیتی استفاده کنید که در بین انبوه تبلیغاتی که توسط رقبای شما هم انجام می شود مخاطبان ترجیح می‌دهند که کارهای شما را مشاهده کنند و از بین چندین تبلیغ، تبلیغی که روی آن کلیک می خورد تبلیغ شما باشد.

سعی کنید هنگامی که تبلیغات موبایل را انجام می دهید شفافیت مطلب طوری باشد که مخاطبان را جذب کند و همیشه در تبلیغات خودتان صداقت و کیفیت داشته باشید و تبلیغاتی را انجام دهید که اساس و پایه درستی داشته باشد تا باعث شود در نهایت مخاطبان به شما اعتماد کنند و رضایت آنها طوری جلب شود که شما را به بقیه دوستان و آشنایان خود را معرفی کنند.

 

تبلیغات در گوگل

تبلیغات از راه موتور جستجوی گوگل یکی از بهترین شکل های تبلیغات است. یکی از راه های اصلی برای جست و جو از راه گوگل سرچ کلمه های اصلی و کلیدی است که باعث می شود زودتر به هدف برسید. یعنی لازم نیست کل عبارت را جستجو کنید بلکه فقط با جستجوی یکسری کلمات خاص و مهم تر می توانید به نتیجه برسید. این کلمات کلیدی هم توسط خود گوگل بر اساس جستجوهای سایر کاربران انتخاب می شود.

 

انواع روش های تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی

 

تبلیغات رایگان

بسته به اینکه چه روش و فضایی را برای تبلیغات به کار ببرید ممکن است بتوانید تبلیغات رایگان هم برای محصولات خود داشته باشید.

 

تبلیغات کلیکی

روش های تبلیغاتی مختلفی در رسانه های اجتماعی و اینترنت وجود دارد که در هر کدام از آنها شیوه تبلیغ و پاسخ گرفتن و همچنین پرداخت هزینه ی متفاوتی دارند. یکی از این شیوه ها پرداخت به ازای هر کلیک کاربر است که از جمله روش‌های تبلیغاتی است که خیلی از افراد در کسب و کار اینترنتی خود از آن استفاده می کنند تا کار هایشان را تبلیغ کنند.

 روش پرداخت هزینه در این نوع تبلیغات، بسته به اینکه در شبکه های اجتماعی باشد یا در موتورهای جستجو بستگی به این دارد که کاربر روی لینک تبلیغاتی شما کلیک کند و شما بابت آن پول پرداخت می کنید و به ازای هر یک کلیکی که کاربر روی تبلیغات شما انجام دهد شما باید به شبکه اجتماعی مد نظر مقدار هزینه مشخصی را پرداخت کنید.

 بستگی به اینکه مکان تبلیغ شما در صفحه های نتایج جستجو کجا باشد میزان پول پرداختی شما متفاوت است که معمولاً یا در قسمت بالای صفحه و یا در قسمت پایین صفحه تبلیغات شما نشان داده خواهد شد. با توجه به نظر سنجی های مختلف بین کاربران، بهترین جا از دید کاربران قسمت پایین صفحه و سمت راست جایگاه بهتری برای تبلیغات است.

 

انواع روش های تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی

 

شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی

روش های مختلفی برای انجام تبلیغات در فضای مجازی و فضای حقیقی وجود دارد که بعضی از آنها را شما به تنهایی می توانید انجام دهید و یا با طراحی وب سایت های مختلف یا انتشار آگهی‌های تبلیغاتی، تبلیغات خود را انجام می دهید و یا می توانید این کار را به شرکت های تبلیغاتی بسپارید.

خیلی از شرکت های تبلیغاتی در زمینه های مشخصی تبلیغات انجام می‌دهند و این کار را به صورت تخصصی توسط گروه‌های حرفه‌ای انجام می‌دهند و شما می توانید از آنها بخواهید تا محصولات و یا کسب و کار شما را بررسی ‌کنند و هزینه تبلیغ و همچنین بازه زمانی مشخصی که تبلیغات شما را انجام می‌دهند مشخص خواهد شد.

 

انواع روش های تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی

 

تبلیغات اینستاگرام

در بین شبکه های مختلف اجتماعی اینستاگرام جزوه شبکه هایی است که طرفداران خیلی زیادی دارد و خیلی ها امروزه از این طریق تبلیغات خود را انجام می دهند و در مدت زمان خیلی کوتاهی می توانید مخاطبان را از این طریق به سمت خودتان جذب کنید و تبلیغات خودتان را انجام دهید.

 البته تبلیغات از طریق اینستاگرام توسط بیشتر شرکت ها انجام می‌شود و چیزی که باعث موفقیت و تمایز شما نسبت به سایر رقبا می شود رعایت یک سری اصول و نکاتی است که شما را در این راه کمک می‌کند. به طور مثال بهتر است تبلیغاتی که شما در اینستاگرام انجام می‌دهید به صورت هدفمند باشد و متن خوب و واضحی داشته باشد تا مخاطب خیلی زود به سمت تبلیغات و محصول شما هدایت شود و این دید و این حس به مخاطب القا شود که با مراجعه به شما خیلی زودتر به نیازهای او پاسخ داده خواهد شد.

چیزی که در زمینه تبلیغات و گرفتن مشتری بیش از همه اهمیت دارد اعتماد مشتری ها است زیرا این اعتماد باعث می‌شود که شما جای پای محکمی داشته باشید و بدون اینکه حتی جایزه و هزینه‌ای در نظر گرفته باشید تبلیغات دهان به دهان شما را انجام می‌دهند و شما در مدت زمان کوتاهی شاهد افزایش مخاطبان و دنبال کننده های خود خواهید شد.

amir بازدید : 40 سه شنبه 12 شهریور 1398 نظرات (0)

دسترسی به فضای مجازی و داشتن گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر هایی که متصل به اینترنت هستند باعث شده که بیشتر مردم برای رفع نیازهای خودشان اول از همه به سراغ اینترنت و فضای مجازی بروند. اگر کسی قصد خرید حضوری را هم داشته باشد برای پیدا کردن مرکز خرید های مناسب در فضای مجازی به دنبال آن ها می گردد و به همین دلیل خیلی از کارها از طریق اپلیکیشن ها و فضای مجازی رونق پیدا کردند و به کار خود ادامه می‌دهند.

 

 این قضیه همه گیر شدن اپلیکیشن ها و فضای مجازی باعث شده که بیشترین سودی که در کسب و کارها وجود دارد و به دست می آید از طریق اپلیکیشن ها باشد. ولی همه اپلیکیشن ها هم این قابلیت را ندارند که سودآوری زیادی داشته باشند و از بین این همه فقط بعضی از آنها هستند که می‌توانند سودآوری قابل توجهی داشته باشند و آن ها دسته ای هستند که توانستند مشتری های خودشان را به صورت دائم نگه دارند و اعتماد آنها را جلب کنند زیرا طول عمر مشتری نکته بسیار مثبت در کسب و کار آنها است. در این مقاله تصمیم داریم تا در مورد ارزش طول عمر مشتری در سودآوری برای شما صحبت کنیم.

 

روش محاسبه و اهمیت  LTV و ارزش طول عمر مشتری

 

ارزش مشتری ها در کسب و کار

وقتی که در مورد کسب و کاری تحقیق می‌کنیم و می‌خواهیم استراتژی کسب و کاری را متوجه شویم یکی از مسائلی که با آن برخورد می‌کنیم ارزش طول عمر مشتری است. به دست آوردن یک رقم صحیح برای ارزش مشتری نشان می‌دهد میزان وفاداری مشتری و موفقیت اپلیکیشن در جلب رضایت مشتری است.

 

 اگر بتوانید به یک میزان مشخصی از این معیار برسید می‌توانید بودجه تبلیغاتی خودتان را مشخص کنید. از این طریق ارزش مشتری های شما تعیین می شود و شما متوجه می شوید که چه میزان هزینه را برای جذب مشتری های جدیدتر باید متحمل شوید.

همه ی شما می تواند استراتژی های مشخصی برای کارتان تعیین کنید و با یک برآورد هزینه، مبلغ مورد نیاز برای تبلیغات جهت جذب مشتری های جدید را به دست می آورید که این کار باعث می شود که بازگشت سرمایه شما میزان بالاتری باشد

 

روش محاسبه و اهمیت  LTV و ارزش طول عمر مشتری

 

 ارزش طول عمر مشتری

میزان کسب درآمد: تأثیر مشتری‌های شما در درآمد اپلیکیشنتان (تبلیغات، پرداخت درون برنامه‌ای یا عضویت)

مدت زمان ماندگاری کاربر: مقدار درگیر شدن کاربر در اپلیکیشن شما، بر اساس میانگین زمان عمر مشتری

گسترش ویروسی: مجموع ارزشی که یک کاربر از طریق دعوت کاربران جدید به اپلیکیشن شما اضافه می کند. 

 

روش محاسبه و اهمیت  LTV و ارزش طول عمر مشتری

 

 تعریف ارزش طول عمر مشتری ( CUSTOMER LIFETIME VALUE )

با استفاده از این فاکتور می توان فهمید سودی که یک مشتری در یک مدت زمانی مورد نظر برای کسب و کار شما ایجاد می کند چقدر است. این فاکتور را به شکل ، CLV، CLTV و یا LTV در سایت ها و منابع مختلف مشاهده می کنید.

با این فاکتور ارزش مالی هر مشتری مشخص خواهد شد. ارزش طول عمر مشتری با مقدار سوددهی یک مشتری فرق دارد زیرا میزان سوددهی مشتری، گذشته را در نظر می‌گیرد ولی شاخص ارزش طول عمر مشتری آینده را در نظر می‌گیرد. به همین علت هم هست که ارزش طول عمر مشتری اهمیت بالاتری در تصمیم‌گیری مدیران و مسئولان دارد.

 

روش محاسبه و اهمیت  LTV و ارزش طول عمر مشتری

 

طریقه ی محاسبه ارزش طول عمر مشتری ( CUSTOMER LIFETIME VALUE )

این تخمین با دو راه مختلف به دست می آید که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

 

روش اول محاسبه ارزش طول عمر مشتری

متوسط درآمد ماهانه به ازای هر مشتری X (تعداد ماه) طول عمر مشتری = ارزش طول عمر مشتری ( LTV )

 

روش اول محاسبه ارزش طول عمر مشتری

متوسط درآمد ماهانه به ازای هر مشتری X رویگردانی ماهانه = ارزش طول عمر مشتری ( LTV )

 

محاسبه ارزش طول عمر مشتری شرکت های تجارت الکترونیک

متوسط زمان حفظ مشتری بر حسب ماه X تعداد تکرار خرید X متوسط ارزش هر سفارش = ارزش طول عمر مشتری ( LTV )

 

محاسبه ارزش طول عمر مشتری برنامه های کاربردی موبایل

( رویگردانی ماهانه/ 1 ) X متوسط درآمد به ازای هر کاربر = ارزش طول عمر مشتری ( LTV )

 

روش محاسبه و اهمیت  LTV و ارزش طول عمر مشتری

 

مزایای محاسبه ارزش طول عمر مشتری

یکی از خوبی هایی که به دست آوردن ارزش طول عمر مشتری دارد این است که به شما در تصمیم گیری های مهم تجاری برای فروش، بازاریابی، توسعه محصول و پشتیبانی مشتری کمک قابل توجهی می کند و می توانید با این فاکتور، مقدار درآمدی که هر مشتری جدید به شرکت وارد می کند را بررسی کنید.

 

روش محاسبه و اهمیت  LTV و ارزش طول عمر مشتری

 

معایب محاسبه ارزش طول عمر مشتری

با اینکه خوبی ها و مزایای این روش مثال زدنی است اما یک مشکلی که دارد قضیه نوسان آن است. اگر کسب و کاری مشتری کمی داشته باشد، ارزش تخمین زده شده احتمالا ماه به ماه به دلیل اندازه کم نمونه تغییر می کند. بالا رفتن نرخ رویگردانی مشتری و یا اضافه کردن ویژگی جدید به محصول هم ممکن است بر ارزش طول عمر مشتریان تاثیر بگذارد. در این شرایط شما در مورد ارزش گذاری ها کمی سردر گم می شوید و ممکن است در تصمیم گیری ها به مشکل بر بخورید.

 

روش محاسبه و اهمیت  LTV و ارزش طول عمر مشتری

amir بازدید : 44 سه شنبه 12 شهریور 1398 نظرات (0)

وقتی وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ که می شوید معمولا هر روز اصطلاحات جدیدی به گوشی شما می خورد که با خیلی از آنها حتی هیچ آشنایی هم ندارید و به گوشتان نخورده است. اگر بخواهید در این بازار پر قدرت حرفی برای گفتن داشته باشید باید علم خودتان را در رابطه با آن به روز نگه دارید و در مورد همه موارد جدیدی که در این زمینه تعریف می شود اطلاع پیدا کنید.

 یکی از این موارد هک رشد یا خلق رشد است که ممکن است بار اولی باشد که اسم آن را می شنوید و در مورد آن اطلاعات خاصی نداشته باشید.

 

هک رشد یا Growth Hackingچیست؟       آموزش استارت آپ             آموزش دیجیتال مارکتینگ       

 

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

تعریف هک رشد

 انجام آزمایش های مختلف و راه های سریع برای دستیابی به شیوه های کارآمد رشد کسب و کار اینترنتی در حوزه بازاریابی و توسعه محصولات را هک رشد می گویند. در واقع هک رشد به یک دسته از آزمایش‌ها و کارهایی گفته می شود که هدف اصلی آن ها توسعه و رونق کسب و کار است.

 

شاید با خودتان بگویید که خیلی از شیوه ها همین تعریف را دارند پس فرق هک رشد با بقیه شیوه های بازاریابی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هک رشد یک روش میانبر و سریع تر از بقیه روش ها است که می‌خواهد در مدت زمان کوتاه از راه های کوتاه تر یک سری کارهایی را برای بازاریابی و جلب توجه مشتری ها انجام دهد که هم هزینه کمتری داشته باشد هم زودتر به سوددهی و نتیجه‌گیری برسد.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

 تاریخچه هک رشد

در سال 2010 شان الیس این واژه را تعریف کرد و چون این فرد به خیلی از شرکت‌ها کمک کرده بود که در یک زمان کوتاه رشد زیادی کنند و کسی که میخواست کسب و کارش را رونق دهد از او کمک می گرفت و یک مبلغ قابل توجهی برای این کار به او پرداخت می‌کرد. وقتی هم که کسب و کار رونق گرفت آن را به دست صاحبان آن ها می سپرد و به سراغ کارهای بعدی می رفت. متأسفانه وقتی که کار به دست صاحبان کسب و کارها داده می‌شد مشکلات آنها شروع می‌شد چون به اندازه کافی تسلط روی امور نداشتند و لازم بود که از سر کارهایی که از خارج میشود جایگزینی برای خودش معرفی کند. با اینکه خیلی از افراد لایق درخواست جایگزینی بودند ولی هنوز هم این تردید در دل او وجود داشت که ممکن است آنها نتوانند از پس کارهایی که به ایشان واگذار می شود بر بیایند. به همین خاطر تصمیم گرفت که به جای یک بازاریاب معمولی هک رشد و کسی که هکر رشد است همه فکر و ذکرش رونق دادن به کسب و کار است و هر کاری که می‌کند در این جهت انجام می‌شود.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

 شکل گیری هک رشد

 تا چند وقت پیش که اینترنت در بین مردم و جهان رونق نداشت بیشتر بازاریابی ها به صورت حضوری و فیزیکی انجام می شد ولی وقتی که اینترنت وارد زندگی مردم شد همه چیز دگرگون شد و به صورت دیجیتالی انجام می شد. برای اینکه هک رشد ایجاد شود و بتواند کار خودش را انجام دهد به 2 بازتعریف محصول و بازتعریف توزیع نیاز دارد. 

 

باز تعریف محصول

 وقتی که شما یک محصول مشخصی مدنظر دارید خیلی راحت از روش های قدیمی می‌توانید بازاریابی انجام دهید و محصولات را به فروش برسانید. اما وقتی فضای اینترنت به میان آمد همه کسب و کارها و خرید و فروش ها رنگ و بوی متفاوتی گرفت و در خیلی از مواقع چیزهایی خرید و فروش می‌شود که حتی در قالب فیزیکی وجود ندارند و مثل یک محصول نرم افزاری فقط در اینترنت وجود دارد و باید خرید و فروش آنها انجام شود.

تغییر و تحول در دنیای محصولات باعث شده که نیاز به چیزی به عنوان هک رشد و هکرهای رشد بیشتر حس شود تا این قابلیت را داشته باشند که این محصولات را به همه دنیا معرفی کنند و نیاز به خرید آن را جستجو کنند و محصولات را به فروش برسانند.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

باز تعریف توزیع

 مردم دلشان محصولات با کیفیت می‌خواهد و ما هم همین تصمیم را داریم یعنی تمام کسانی که در یک کسب و کاری فعالیت می کنند همین را میخواهند، مگر آنهایی که فقط به سودآوری فکر می کنند. در بیشتر کسب و کارها، صاحبان محصولات دلشان می خواهد که محصول با کیفیتی به مردم ارائه دهند و اعتماد آنها را جلب کنند و آنها را به مشتری های دائمی تبدیل کنند ولی این قضیه باعث نمی شود که همه تمرکز روی محصولات باشد.

 اگر شما اطلاعات کافی و مناسبی در مورد کاربران و مخاطبان خود داشته باشید و نیازهای آنها و شیوه پاسخگویی به آنها را بدانید خیلی بهتر می توانید استراتژی های کسب و کار خودتان را شناسایی کنید و آنها را به کار گیرید.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

هکر رشد کیست؟

کسی که با استفاده از پشتکار و تلاشی که دارد و همچنین با بهره گیری از هوش خود از یکسری از روش‌های خاص استفاده می‌کند تا یک سامانه‌ی را طراحی و عملی کند که یک کسب و کاری رونق پیدا کند را هکر رشد می‌گویند. یعنی چیزی که اهمیت دارد خود هدف است و راه های رسیدن به هدف را هکر مشخص می‌کند و همه تلاشش این است که راه هایی که سریع تر هستند و کوتاه تر هستند را انتخاب کنند.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

 

 تأثیر هک رشد روی آینده کسب و کارهای اینترنتی

 وقتی که این واژه تعریف شد و اهمیت حضور آن در دنیای کسب و کارهای امروزه پر رنگ تر شد و بیشتر به چشم آمد خیلی از افراد هستند که به دنبال کسب مهارت در این زمینه هستند و یا شرکت هایی به دنبال افرادی هستند که این مهارت را داشته باشند تا برای آنها کار کند.

 

 این طور نیست که هکر شد فقط مربوط به کسب و کارهای کوچک باشد و شرکت های خیلی بزرگ هم می توانند از این افراد برای رشد و توسعه خود استفاده کنند و چون معمولا خیلی از کسب و کار ها حتی با وجود گسترشی که دارد منابع مالی محدودی در دست دارند این هکرها به آنها کمک می کنند که مدیریت بهتری با توجه به شرایط موجود داشته باشند و خیلی سریعتر به نتیجه مطلوب برسند.

 

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

amir بازدید : 47 سه شنبه 12 شهریور 1398 نظرات (0)

بک لینک ها لینک های خارجی یا هایپرلینک هایی هستند که به دامنه ای به غیر از دامنه شما و یا برعکس می روند. یعنی اگر شما لینک سایت دیگر را روی صفحه خود قرار دهید و یا سایت دیگری لینک شما را در صفحه خود قرار دهد یعنی یک لینک خارجی ایجاد شده است.

گوگل بک لینک ها را به عنوان یک پوئن مثبت از طرف کاربران برای یک صفحه یا سایت در نظر می گیرد به همین علت است که داشتن بک لینک ها در وب سایت شما و یا لینک سایت شما در سایت های خارجی باعث ارتقاء رتبه شما می شود و شما شانس بیشتری در گرفتن رتبه های بهتر از نظر گوگل دارید ولی خرید بک لینک ها بر خلاف اصول اخلاقی و سیاست های سایت هست و به عنوان یک کار خلاف شناسایی می شود.

 

خیلی از سایت ها سعی میکنند لینک های خارجی را بخرند تا موتورهای جستجوگر را فریب بدهند ولی در نهایت نظارتی که گوگل روی خرید بک لینک ها دارد آنقدر قدرتمند است که این قضیه از نظر آن ها پنهان نمی ماند.

 

خرید بک لینک

 

 پس خرید بک لینک ها کار درستی نیست و بهتر است که اگر بک لینک در سایت شما یا سایت های دیگر وجود دارد از راه درست و اصولی و اخلاقی آن انجام شده باشد تا بتواند در نهایت به شما جایگاه خوبی در نتایج گوگل بدهد. گرفتن این جایگاه خوب جز با برنامه ریزی های درست و اصولی طولانی مدت میسر نخواهد بود.

 بهتر است شما هم اگر در این زمینه فعالیت دارید متوجه باشید که خرید بک لینک ها روی سئو و کسب لینک های زیادی شما تاثیر منفی می گذارد.

 

 هرچه بک لینک های شما از سایت های معتبر تر انجام شود تاثیر بیشتر روی سئو سایت شما دارد و باعث می شود که سایت شما رتبه بهتری را کسب کند ولی با توجه به کلمه هایی که کنار بک لینک ها وجود دارد گوگل می تواند موضوع سایت را تشخیص دهد.

 پس خرید بک لینک ها فقط وقتی می تواند برای سایت شما تأثیر مثبتی داشته باشد که دقیقاً از سایت های مرتبط با موضوع شما باشد و به کلمه یا عبارت هایی لینک بدهید که توجه مشخصی به آنها می‌شود چون کلمه های کلیدی برای گوگل خیلی تاثیر گذار است.

 

خرید بک لینک

 

 تشخیص خرید بک لینک به وسیله گوگل

 ممکن است تصور کنید که می توانید به راحتی موتورهای جستجوگری مثل گوگل را فریب دهید و لینک های زیادتری خریداری کنید اما روش‌های مختلفی توسط گوگل وجود دارد که می تواند خرید بک لینک های شما را تشخیص دهد و اصلا گوگل یک تیم ویژه برای این کار دارد که وظیفه آنها گشتن در اینترنت و شناسایی سایت های فروشنده لینک است.

 

 

نکات مهم در مورد خرید بک لینک ها

محتوی با کیفیت و وقت گذاشتن روی تولید محتوا یکی از اصولی ترین راه هایی است که باعث کمک به شما در کسب رتبه بهتر می شود، اما اگر هنوز هم اصرار دارید که بک‌لینک خریداری کنید بهتر است یک سری نکات را در نظر بگیرید تا تاثیر منفی و جریمه شامل حال شما نشود.

  • تا جایی که ممکن است با واسطه های تبلیغاتی هم کاری نداشته باشید و با خود صاحب سایت به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید.

  •  بعضی از سایت ها هستند که فروش لینک ها کار عمده آن ها هست و خیلی هم گسترده و عمومی هستند سعی کنید که با آنها هم همکاری نداشته باشید.

  •  همان طور که اشاره شد سعی کنید فقط با سایت هایی که زمینه کاری مرتبط با شما دارند کار کنید و از آن ها لینک خریداری کنید.

  •  بهتر است از تبلیغات محتوایی و اختصاصی استفاده کنید تا این که تبلیغات متنی را در سایت بار انجام دهید.

  •  تبلیغات در یک یا چند صفحه مشخص و خاص خیلی بهتر از خرید بک لینک برای همه صفحات سایت است.

  •  در نظر داشته باشید که نسبت لینک هایی که خریداری می کنید به همه لینک های ورودی سایت از 10 درصد کمتر باشد.

 

خرید بک لینک

 

اشتباهات متداول در خرید  بک لینک

بهتر است بک لینک هایی که خیلی ارزان هست را خریداری نکنید چون شما هم خیلی خوب می دانید که هیچ کالای ارزانی بی دلیل نیست و این بک لینک ها به جای اینکه تاثیر خوبی روی سایت شما داشته باشد دقیقا تاثیر منفی خواهند داشت.

 در قسمت نکات مهم اشاره کردیم بک لینک های زیاد خریداری نکنید و بهتر است کل بک لینک ها از لینک های ورودی سایت شما کمتر از 10 درصد باشد.

 حتی بک لینک های رایگان هم برای شما بسیار مسموم هستند و خرید آنها کاملا به ضرر شما خواهد بود و هیچ وقت آنها را جدی نگیرید.

 

خرید بک لینک

 

 خرید حرفه ای بک لینک و رپرتاژی آگهی

 با اینکه چند بار اشاره کردیم که خرید بک لینک خیلی کار درستی نیست و ممکن است تا سایت شما توسط گوگل جریمه شود ولی اگر این کار به صورت کاملاً استاندارد و اصولی انجام شود باعث می‌شود که شما تاثیر خیلی مثبتی از این کار ببینید. پس با خرید از سایت های معتبر و مرتبط و تعداد استفاده اصولی و محدود می توانید نتیجه خوبی به دست آورید.

 

خرید بک لینک

 
amir بازدید : 56 سه شنبه 12 شهریور 1398 نظرات (0)

رسانه های مختلفی وجود دارند که مطالب شما را برای مخاطبان مختلف به اشتراک می‌گذارند. بعضی از آنها به ازای اشتراک مقاله های شما و مطالب شما از شما پول دریافت می کنند و برخی ها این کار را به صورت رایگان انجام می دهند.

 رسانه های اکتسابی جزو آن دسته از رسانه هایی هستند که این کار را به صورت رایگان برای شما انجام می دهند و اگر شما در برقراری روابط موفق باشید و بتوانید از این رسانه‌ها برای بازتاب خبری خود استفاده کنید و در آنها نفوذ کنید باعث می شود که اسم شرکت و سازمان شما به صورت مثبت انعکاس پیدا کند.

 

 مدیریت این رسانه ها به دست شما نیست و شما نمی توانید آنها را کنترل کنید ولی اگر بتوانید به خوبی روی آن ها تاثیر بگذارید و به صورت رایگان مطالب خودتان را به صورت مثبت از طریق آنها منتشر کنید در اصطلاح رسانه را اکتساب کرده اید و تنها چیزی که در این راه به شما کمک می کند ارزش خبری شماست.

 

شما باید یک محتوای خیلی خوب و عمیق و جذاب تولید کنید که سردبیر رسانه تشخیص دهد مقاله شما ارزش خبری دارد و می توان آن را منتشر کرد و همچنین مخاطبان آن را به عنوان یک مطلب ارزشمند می دانند و با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

 

رسانه اکتسابی (Earned Media)

 

رسانه های اکتسابی

 در زمان گذشته بیشتر تلویزیون‌ها و روزنامه‌ها و مجله‌ها رسانه های اکتسابی بودند ولی جدید با پیشرفت تکنولوژی و ورود رسانه های دیجیتال و رسانه هایی که تحت وب هستند و همچنین شبکه‌های اجتماعی به عنوان رسانه های اکتسابی عمل می کنند و مطالب شما را منتشر می‌کنند. اگر همه این کارها به درستی پیش برود هر روز مخاطبان شما افزایش پیدا می‌کنند و همچنین سرویس های توزیع اخبار و رسانه ها و خبرنگار ها می توانند در این راه به شما کمک کنند.

 همانطور که گفتیم چیزی که در این راه مهم است یک محتوای با کیفیت است. پس اگر محتوای شما بهینه سازی شود و با یک سئوی مناسب شما بتوانید برای موتورهای جستجوگر آنها را بهینه سازی کنید توانسته‌اید در کسب رسانه اکتسابی گوگل موفق عمل کنید.

 

رسانه اکتسابی (Earned Media)

 

تفاوت رسانه اکتسابی و پولی

 پس اگر از روشهای ارتباطی مختلفی که وجود دارد استفاده کنید و از آنها بخواهید که شما را به بقیه معرفی کنند و نشانه های مثبتی که در مورد کار و کسب شما وجود دارد را به بقیه منتقل کنند در واقع رسانه اکتسابی ایجاد کرده اید. ولی نباید پول پرداخت کنید چون در آن صورت دیگر رسانه اکتسابی نیست و به آن رسانه پولی می گویند.

 

رسانه اکتسابی (Earned Media)

 

 انواع مختلف رسانه های اکتسابی

 همانطور که گفتیم در گذشته روزنامه‌ها و تلویزیون و غیره اجازه رسانه‌ای اکتسابی بودند اما در زمان حال وبلاگ های شخصی و رسانه های اجتماعی و همچنین موتورهای جستجوگر جزو رسانه های اکتسابی هستند که برای جلب توجه آنها باید روش‌هایی که در تولید سئو مناسب به کار شما می آید و به شما در بهینه سازی محتوای سایت کمک می کند.

 

هر گاه فردی در گوگل یک متن و یا یک موضوعی را جستجو می‌کند و در صفحه اول شما در جستجوهای گوگل بالا بیایید یعنی اینکه گوگل به صورت رایگان تبدیل به یک رسانه اکتسابی شده و شما به آن پول پرداخت نکرده اید ولی او شما را به عنوان صفحه اول به مخاطبان معرفی می کند پس شما در این مسیر موفق شدید که رسانه اکتسابی به وجود بیاورید.

 

 برای اکتساب یک رسانه باید محتوای خوب و تیم حرفه ای و فنی خوبی داشته باشید تا مطلب‌هایی تهیه و جمع آوری شود که مخاطب به دنبال خواندن آنها باشد و این مطلب ها باید هم طول مناسبی داشته باشند و هم شامل کلماتی باشند که بسیار سرچ های پر تکرار ای داشته اند. تمام این عوامل در کنار هم می تواند شما را به اکتساب یک رسانه اکتسابی خوب برساند.

 

رسانه اکتسابی (Earned Media)

 

تبلیغاتی که سازمان برای انتشار آن هزینه میپردازد.

  • تبلیغ پرداخت به ازای کلیک

  • تبلیغ در وبسایت های پربازدید

 

OWNED MEDIA

به حوزه ای می گویند که کسب و کار یا برند شما آن را کنترل میکند.

  • وبسایت سازمان

  • وبلاگ، ایمیل

  • کانال های اجتماعی

 

EARNED MEDIA

اتشار تبلیغ و خبر توسط شما کنترل نمیشود پس کلیشه ای نیست و قابل اعتمادتر است.

 

رسانه اکتسابی (Earned Media)

 
amir بازدید : 36 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

با پیشرفت دنیای دیجیتال و همه گیر شدن آن در بین مردم، کارهای زیادی در زمینه بازاریابی انجام شده و با وجود موبایل ها و دسترسی آسان به شبکه‌های مختلف مشتری ها خیلی راحت‌تر انتظارات خود را برطرف می کنند و راحت تر نیازهای آنها پاسخ داده می شود.

 

 همین امر باعث شده که کاربران موبایلی خیلی زیاد شوند و تعداد برندها در این زمینه بسیار بالا رود و بیشتر کسب و کارها در این زمینه فعالیت ‌کنند و چیزی که باعث می‌شود بعضی از آنها در این زمینه صاحب سبک و صاحب نام شوند و در بین مردم جا بیفتند این است که در بین انبوه رقبا استراتژی مناسبی برای تبلیغات برند خود به کار می برند تا به موفقیت برسند.

 

 بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی

 

 بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی بر اساس موقعیت مکانی انجام می‌شود که با محلی سازی و شخصی سازی بازاریابی صورت می گیرد و شرکت هایی که برند خودشان را از طریق اطلاعات موقعیت مکانی مصرف‌کنندگان شان بازاریابی می کنند می‌توانند در این زمینه خیلی موفق تر باشند.

 

 تعریف  بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی

 این روش از بازاریابی یکی از استراتژی های بازاریابی مستقیم است که از موقعیت مکانی دستگاه تلفن همراه برای اطلاع دادن به کاربران برای کسب و کاری که در نزدیکی آنها وجود دارد استفاده می کنند به این معنا که اگر شما جستجویی برای کسب و کار مدنظر خود انجام دادید و برای یک محصول جستجو انجام دادید با استفاده از موقعیت جغرافیایی شما نزدیک ترین شرکت ها و مغازه ها و فروشگاه هایی که محصول مورد نیاز شما را در اختیار دارند به شما نشان داده می شوند و این باعث می شود که شما جستجوی مفید تری انجام داده باشید و خیلی زود متوجه می‌شوید که در نزدیکی شما کدام محل ها هستند که پاسخگوی نیاز شما هستند و این طور نیست که یک کالایی در مغازه یا فروشگاهی در دوردست ها و یا در یک شهر دیگر به شما معرفی شود که عملاً شما را از پاسخ به نیازتان منصرف کند.

 

 بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی

 

 در بازاریابی سنتی همین روش وجود داشت و به این صورت بود که بیلبوردهای تبلیغاتی در محل هایی که مخاطب نیاز دارد قرار داده می شد ولی حالا این روش در دنیای دیجیتال تغییر کرده و به بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی تبدیل شده است.

 

 اهمیت بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی

تبلیغاتی که توسط شرکت های مختلف انجام شده بیانگر این است که بودجه ای که برای تبلیغات موبایلی مبتنی بر موقعیت مکانی وجود داشته روز به روز بیشتر شده و هیچ شرکتی برای تبلیغاتی که بی‌تأثیر است هزینه پرداخت نمی‌کند و چند برابر شدن بودجه تبلیغات موبایلی مبتنی بر موقعیت مکانی نشان دهنده این است که این نوع تبلیغات در بین مردم تأثیر زیادی داشته و سودآوری خیلی کلانی در پی داشته است و خیلی از برندهای معروف دنیا اخیرا توانستند موفقیت‌های چشمگیری به دست بیارند که 75 درصد بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی را علت اصلی موفقیت خودشان در کسب و کارهای اینترنتی دانستند.

 

 بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی

 

 راهکارهایی برای داشتن بازاریابی موفق مبتنی بر موقعیت مکانی

  • برای موفقیت بیشتر و جلب اعتماد مشتری هایتان سعی کنید در وهله اول به فکر مشتری های خود باشید نه به فکر فروش محصولات.

  • همیشه در کسب و کار خود نگاه بلندمدت داشته باشید و مخاطبان خود را از طریق کانال‌های دیگر بازاریابی تشویق کنید.

  • با دادن تسهیلات به مشتریان خود آن ها را بیش از پیش به خود وابسته و علاقمند کنید.

  • به کاربران خود در مراحل مختلف حضور در یک مکان پیام ارسال کنید.

  • از بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی برای موفقیت سایر کانال‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

  • روش های مختلف را آزمایش و تکرار کنید تا بهترین راه را برای موفقیت کسب و کار خود بیابید.

 

 بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی

 

 
amir بازدید : 42 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که خیلی از کسانی که به تبلیغات کسب و کار در دنیای مجازی مشغول هستند از آن استفاده می‌کنند تا به جمع آوری مشتری های دائمی بپردازند.

 

 پیشرفت تکنولوژی در بین مردم تا حدی بوده که امروزه دست هر شخصی گوشی‌های همراه هوشمند دیده می‌شود و آمارها نشان می دهد که بیشترین میزان خرید از طریق موبایل مارکتینگ انجام میشود.

 

تکنیک‌های موفقیت در موبایل مارکتینگ

 

بازاریابی موبایلی

 اوایل این شیوه از بازاریابی فقط از طریق پیامک ها یا اس ام اس ها انجام می شد تا این که گوشی‌های هوشمند به بازار آمد و در بین مردم هم گیر شد و دسترسی به اینترنت در همه جا های کشور میسر شد و در نهایت بازاریابی موبایلی خیلی گسترده تر از گذشته شد.

 بازاریابی موبایلی این روزها آنقدر جای خودش را در بین مردم باز کرده که دیگر آن را زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال نمی‌دانند و آن را یک شاخه جدا در بازاریابی می دانند و خیلی از افراد برای خرید کردن اول از همه گوشی خود را به دست میگیرند و به دنبال رفع نیازهای خود می گردند.

 

 پس موبایل مارکتینگ یک وسیله ای است که شرکت های مختلف را با همدیگر و با مشتری هایشان متصل می کند و این کار از طریق موبایل انجام می شود که با ارسال پیام مستقیم در شرایط مناسب صورت می گیرد.

 

تکنیک‌های موفقیت در موبایل مارکتینگ

 

مزایای بازاریابی موبایلی

 این روش یک سری مزایایی دارد که باعث شده در بین مردم بسیار محبوب باشد و بسیار موفقیت‌آمیز عمل کرده است که در ادامه چند مورد از این مزایا را به صورت موردی بیان خواهیم کرد و در مورد آنها صحبت می کنیم.

 

بازاریابی موبایلی شخصی است

تلفن همراه هر شخصی جزو شخصی‌ترین وسایل او است و جز حریم خصوصی افراد به حساب می آید و مدام در کنار افراد حضور دارد و در برخی افراد به قسمتی از اعضای بدن آن ها تبدیل شده است! پس نفوذ به این وسیله یعنی ارتباط خیلی نزدیک و مستقیم با افراد و تاثیر گذاری از این روش بسیار زیاد خواهد بود.

 

تلفن همراه همیشه همراه ماست

دنیای مجازی تا حدی به زندگی مردم نفوذ کرده است که تقربا بیشتر افراد دائما گوشیشان روشن و متصل به اینترنت است. و صفحه‌ی نمایش موبایل اولین چیزی است که موقع بیدار شدن مشاهده می کنیم و آخر شب ها هم با چشم خیره شده به گوشی می خوابیم. پس مدام جلوی چشم افراد است.

 

تکنیک‌های موفقیت در موبایل مارکتینگ

 

امکان پرداخت لحظه‌ای در موبایل

اگر موفق شوید که تبلیغات خود را آن قدر تاثیر گذار انجام دهید که مشتری اقدام به خرید کند در همان لحظه این تصمیم با موبایلش عملی می شود.

 

موبایل در دسترس‌ترین منبع برای کسب سریع اطلاعات

خیلی عادت به ستفاده از لپ‌تاپ و کامپیوترهای شخصی دارند و صفحه و امکانات بزرگتر و بیشتر را ترجیح می دهند اما حتی همان افراد هم می دانند که در کوچه و خیابان و مکان های عمومی ناچار به استفاده از تلفن های همراه هستند.

 

کانال مهمی برای مصرف محتواست

بیشتر محتوای مورد نیاز مردم از طریق موبایل خوانده، شنیده و دیده می‌شود. اخبار، محتواهای شبکه های اجتماعی، ایمیل‌ها، کلیپ‌های تصویری، فایل‌های صوتی و پادکست‌ها همه جزو محتواهایی هستند که خیلی از ما آن‌ها را روی موبایلمان داریم و به کار میبریم.

 

تعریف و دسترسی به شاخص های کنترلی

در موبایل ها امکان تعریف شاخص‌های کمّی و سنجش اثربخشی فعالیت‌ها وجود دارد و انواع سنسورها و ابزارهای سخت‌افزاری و فرایندهای نرم‌افزاری که در موبایل ها وجود دارند امکان این را به شما می دهند که برای طراحی سیستم‌های کنترل کاربران موبایل در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها قرار می‌دهد.

 

تکنیک‌های موفقیت در موبایل مارکتینگ

 

اهمیت موبایل مارکتینگ

پیش از این بیشتر افرادی که می خواستند خرید اینترنتی کنند آن را با استفاده از لپ تاپ ها و کامپیوتر های شخصی انجام می دادند ولی امروزه بیشتر افراد خریدهای خود را از طریق گوشی‌های موبایل هوشمند انجام می دهند که این خیلی قضیه مهمی است و باعث شده که استفاده از گوشی‌های همراه انقدر زیاد شود که جایگاه بالاتری نسبت به لپ تاپ ها و کامپیوتر ها پیدا کنند و بیشترین استفاده از اینترنت در گوشی های همراه باشد که به بیش از 60 درصد رسیده است.

چه کسب و کار کوچکی داشته باشید و یا شرکت بزرگ داشته باشید اگر از استراتژیهای درستی در موبایل مارکتینگ خود استفاده کنید می توانید در این زمینه بسیار موفق باشید و به سودآوری کلانی برسید.

 

تکنیک‌های موفقیت در موبایل مارکتینگ

 

راهکارهایی برای موفقیت در زمینه موبایل مارکتینگ

 حالا که بیشتر با موبایل مارکتینگ آشنا شدید و علت اهمیت آن را دانستید و متوجه مزایایی که موبایل مارکتینگ دارد شدید بهتر است یک‌سری راه‌کارهایی را پیش بگیرید که به شما در موفقیت در این زمینه کمک بیشتری می کند.

 

 قرار دادن برگه های تخفیف برای کاربران موبایلی

 شما با استفاده از این حرکت می توانید کوپن تخفیف برای افرادی قرار دهید که از طریق اینترنت از طریق موبایل با شما در ارتباط هستند و کسانی که خرید خودشان را از طریق موبایل انجام می‌دهند با استفاده از کوپن های تخفیف که شما در اختیارشان قرار می دهید کم کم جزو اعضای فعال و مشتری های دائمی شما می شوند و از نظر روانی تاثیر زیادی در جذب مشتری خواهد داشت.

 

تکنیک‌های موفقیت در موبایل مارکتینگ

 

 حضور فعال در شبکه های اجتماعی موبایلی

 اینستاگرام، تلگرام و شبکه‌های اجتماعی از این قبیل تبدیل به جاهای شدند که مردم بیشتر ساعت‌هایی که در اینترنت به سر می برند داخل این اپلیکیشن‌ها هستند و اگر بتوانید در این شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی داشته باشید بیشتر از هر نوع تبلیغ دیگری به چشم مخاطبان می آیید و باعث می شوید که آنها این اجازه را داشته باشند تا هنگامی که به دنبال رفع نیازهای خود هستند خیلی زود شما را پیدا کنند و با داشتن پیج های فعال در اینستاگرام و تلگرام کم کم کار شما در ربین طرفدارانتان رونق پیدا می کند و در مدت زمان کوتاهی شما می توانید مخاطبان دائمی خود را داشته باشید.

 

تکنیک‌های موفقیت در موبایل مارکتینگ

amir بازدید : 38 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

در بین کسانی که از اپلیکیشن ها برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کنند، آنهایی توانسته اند در زمینه بازاریابی موفق تر عمل کنند که توانسته اند رفتار کاربران را پیش بینی کنند و یک الگوی ثابت برای آن به دست بیاورند.

 به طور مثال متوجه شوند که در چه ساعت هایی مصرف اپلیکیشن ها اوج می گیرد و استفاده کاربران از آنها در چه ساعت هایی بیشتر است.

 خیلی از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مدیریت مناسبی برای زمانبندی اپلیکیشن‌ها ندارند ولی اگر بتوانند روی زمان به صورت هدفمند کار کنند و تبلیغات خود را در ساعات اوج مصرف کاربران انجام دهند متوجه تأثیر چشمگیر آن خواهند شد.

 

پس اگر در زمینه کار با اپلیکیشن هستید و با استفاده از اپلیکیشن ها کسب و کار خود را رونق می دهید سعی کنید زمان طلایی اپلیکیشن خودتان را پیدا کنید و بیشتر این تبلیغات و فعالیت ها را در آن زمان ها انجام دهید.

 در طول شبانه روز بیشترین ساعتی که ساعت اوج مصرف به حساب می آید و کاربران زیادی از اپلیکیشن آنها بازدید می کنند ساعت 8 شب است و در واقع اوج مصرف کاربران در اپلیکیشن‌های مختلف ساعت 8 شب می باشد.

 

ساعت های اوج مصرف اپلیکیشن ها و تاثیر روی موفقیت آن ها

 

در بیشتر موارد مردم بازدید خود را از اپلیکیشن ها در هنگام صبح انجام می دهند و در میانه روز این بازدید ها کمتر می شود چون معمولاً در ساعت های کاری مشغول کار هستند و نمی توانند خیلی در فضای مجازی باشند و بعد که استراحت کردند در ساعت‌های غروب و شب بازدید ها زیادتر شده و باز از ساعت 10 شب به بعد این میزان مصرف کمتر می شود.

 

 همانطور که گفتیم بعضی از اپلیکیشن‌ها ساعت اوج خود را در صبح مشاهده می‌کنند که بیشتر آنها شامل اپلیکیشن های مربوط به آب و هوا و حمل و نقل و اخبار هست که معمولا در آغاز شروع یک روز مردم تمایل دارند از وضعیت ترافیک و سرخط خبرها و همچنین آب و هوا مطلع باشند تا بتوانند برای روز خود برنامه ریزی انجام دهند.

 

ساعت های اوج مصرف اپلیکیشن ها و تاثیر روی موفقیت آن ها

 

 به غیر از این مواردی که گفته شد از بقیه اپلیکیشن ها در طول روز با یک نرخ مشخصی استفاده صورت می گیرد و برای کسب و کارها هم نوسان ترافیک کاربر در آنها بیشتر می‌شود.

 

اپلیکیشن های موسیقی

جالب است بدانید که اپلیکیشن های موسیقی جزو آن دسته از اپلیکیشن هایی هستند که به صورت مداوم و پیوسته استفاده می شوند و مردم همزمان با کارهای مختلفی که در روز انجام می دهند از موسیقی استفاده می کنند.

 

ساعت های اوج مصرف اپلیکیشن ها و تاثیر روی موفقیت آن ها

 

اپلیکیشن های مالی

 اپلیکیشن های مالی و کسب و کارها معمولاً در ساعت های اداری خیلی پر رفت و آمد هستند و همچنین در ساعت های عصر و غروب نرخ استفاده از آنها بیشتر می شود یعنی مردم حتی با استفاده از گوشی های خود مسائل کاری را دنبال می کنند.

 

اپلیکیشن های اجتماعی و سرگرمی

دسته دیگری مربوط به اپلیکیشن های اجتماعی و شبکه های اجتماعی و سرگرمی هستند که در نیمه شب بیشتر از همه از آنها استفاده می شود. در مورد بازی و سرگرمی ها که حتی از آخر شب تا صبح هم بعضی از کاربران از آن استفاده می کنند. فیلم های دیگری که از آنها نام بردیم در طول شب تا صبح معمولا بازدید خاصی ندارد و اپلیکیشن های سرگرمی هستند که بیشترین مصرف را در این ساعت ها دارند.

 

ساعت های اوج مصرف اپلیکیشن ها و تاثیر روی موفقیت آن ها

 

 شاید خیلی از افراد تصور کنند که دانستن این واقعیت ها در مورد اپلیکیشن ها کمک خاصی به آنها نمی کند و توجهی به آن ندارند اما اگر شما مدیر محصول ها و بازاریابی اپلیکیشن باشید و کسب و کاری در دست داشته باشید متوجه می شوید این ساعت ها چقدر می توانند در عملکرد شما تاثیرگذار باشد و اگر شما در زمینه کسب و کار خودتان این ساعت ها را در نظر بگیرید و در ساعت های اوج مصرف هر اپلیکیشن تبلیغات خود را انجام دهید می توانید کاربرهای بسیار بیشتری را جذب خود کنید و با این کار نرخ کلیک شما هم افزایش پیدا می‌کند و بودجه زیادی به سمت شما روانه می شود.

 همیشه به این نکته دقت کنید که در بین این همه رقبای مختلف تنها رعایت تمامی قوانین به صورت جز به جز هست که باعث مزیت شما نسبت به بقیه می‌شود و کار شما را نسبت به بقیه برجسته تر می کند.

 

ساعت های اوج مصرف اپلیکیشن ها و تاثیر روی موفقیت آن ها

 
amir بازدید : 36 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

خیلی از شما که وارد زمینه دیجیتال مارکتینگ می‌شوید و برای تبلیغ کسب و کار خود به تبلیغات دیجیتالی روی می‌آورید دلتان می خواهد که عملکرد خود را بررسی کنید و ببینید که با استفاده از تبلیغاتی که انجام داده اید کاربرها چه واکنشی به شما نشان داده اند.

این بررسی ها و تحلیل ها در مورد تبلیغات آنلاین امکان پذیر است ولی شما میخواهید بدانید که تبلیغات آفلاین چه واکنش هایی را در بر داشته است زیرا نتایج تبلیغات آفلاین قابل اندازه گیری نخواهد بود و در عین حال شما خیلی تمایل دارید که واکنش ها را مشاهده کنید.

 یعنی ببینید که تبلیغاتی که انجام داده اید و برای آن خرج کرده‌اید توسط چه افرادی دیده شده و چند بار دیده شده است و چه تعداد کلیک روی تبلیغات شما انجام شده است و در نهایت آن موفقیتی که مد نظر داشتید را کسب کند یا خیر.

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ            معرفی       Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

 

معرفی Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

 

خیلی مواقع شاید پیش بیاید که پنل شبکه تبلیغاتی به شما بگوید که از بین کاربرانتان هزار نفر نصب فعال انجام دادند ولی شمارشگر ها چیز دیگری را به شما بگویند و با استفاده از شمارشگر هایی که دارید متوجه شوید هزار نصب نبوده بلکه صد نصب انجام شده است و به دنبال این باشید که این قضیه را ثابت کنید. برای این کار راه حلی وجود دارد و آن سیستم‌های تحلیل آماری تبلیغات دیجیتال و ترک های شمارنده هستند که به سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهند و نیاز شما را برطرف می‌کنند.

 

علت استفاده از شمارنده ها برای کمپین های تبلیغاتی

 شمارنده ها خدمات خیلی خوبی به شما عرضه می کنند و آنها را تحت دو کلیدواژه اصلی Analytics و Attribution انجام می‌دهند و بخش سومی هم وجود دارد که برای وثوق تبلیغ دهنده و شبکه های تبلیغاتی است.

 

 یکی از مزیت هایی که این شمارنده ها دارند این است که یک سیستم بیطرف دارند و قرار نیست از تبلیغی که انجام می‌شود نفعی ببرند به خاطر همین فقط حقیقت را به شما می‌گویند و با استفاده از این شمارنده ها شما می توانید مشکلات و عدم تطابق هایی که در نتایج و گزارش ها وجود دارد را شناسایی کنید.

 

معرفی Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

 

تفاوت دو ابزار  ATTRIBUTION و ANALYTICS 

با این که سرویس های بسیار کمک کننده هستند ولی حتی کسانی که از آنها استفاده می‌کنند هم خیلی روی تفاوت های آنها تسلط ندارند و به خوبی متوجه تفاوت های این دو ابزار نیستند ولی شمایی که با آنها کار می کنید بهتر است با خواندن مقاله هایی همچون این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید.

 

 آنالیتیکس به شما کمک می کند که کارهای آنالیز، پیگیری است و گزارش اتفاقات داخل اپلیکیشن را مثل کاربرانی که به سمت تبلیغات شما جذب شدند و مدت زمانی که کاربر شما باقی می مانند و نرخ برگشت ها و میزان خرج هایی که برای اپلیکیشن انجام شده و همچنین دسته بندی آنها بر اساس ارسال نوتیفیکیشن و دموگرافی و پیام های داخل اپلیکیشن را به شما می دهد.

 

 در مقابل آن ابزارهای Attribution  کمک می‌کند که شما سنجش میزان بهینگی کمپین های تبلیغاتی را بررسی کنید و متوجه فعالیت‌های کاربران می شوید که به سمت شما جذب شده‌اند و این از طریق تبلیغات سی پی آی انجام می شود.

 

معرفی Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

 

مدل های مختلف تعرفه های ATTRIBUTION 

 تعرفه به ازای هر نصب (PER ATTRIBUTION EVENT)

 یکی از روش های پرداختی که وجود دارد این است که شما هزینه ای که پرداخت می کنید به ازای هر نصب صورت گیرد. البته این طور نیست که هر تعداد نسبی که انجام شود شما پول یکسانی پرداخت کنید بلکه این قیمت‌ها پله‌ای است و هرچه نصب‌ها بیشتر شود شما لازم است که قیمت بیشتری پرداخت کنید. 

 

 

PER ATTRIBUTION EVENT 

نوع دیگری از پرداخت ها هم وجود دارد که شما به اعضای گزارشی که سیستم ثبت و ارائه می کند هزینه پرداخت می کنید. مثلاً به ازای نصب ها و برای هر کلیک هم علاوه بر هر نصب هزینه دریافت می‌شود. البته توجه داشته باشید که به ازای هر اتفاق قیمت کمتری از شما گرفته می‌شود تا به ازای هر نصب که این روش خیلی برای کمپین هایی که کار تبلیغ را انجام میدهند سودمند نیست و برای کسانی که تبلیغشان انجام می‌شود سود بیشتری دارد.

 

مدل فلت ریت FLAT RATE   

 در این مدل شما وقتی هزینه پرداخت می کنید که کاربر فعالی به اپلیکیشن شما اضافه شود. به ازای تعداد کاربر هایی که در اپلیکیشن شما فعالیت انجام می دهند شما هزینه پرداخت می کنید و پله های قیمتی هم بر اساس کسب و کار شماست که اگر کسب و کار شما رونقی نداشته باشد قرار نیست هزینه زیادی هم پرداخت کنید و اگر سودآوری شما خوب باشد به تبع باید هزینه خوبی هم بابت تبلیغات بپردازید.

 

معرفی Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

 

مدل  FREE

در سه مورد قبلی که به آنها اشاره کردیم از طریق های مختلف شما باید هزینه‌ای برای تبلیغات پرداخت می کردید ولی بعضی از شرکت‌ها هم هستند که این محصولات را به صورت رایگان به شما عرضه می‌کنند.

 شرکت هایی که به صورت رایگان این کار را انجام می دهند دلشان می خواهد که کاربران را به استفاده از شبکه های تبلیغاتی وابسته به خودشان تشویق کنند و اگر قصد تبلیغ در شبکه های تبلیغاتی را داشته باشید خیلی راحت می توانید از ابزار رایگان آنها استفاده کنید.

 وقتی که بخواهید از این سرویس هایی که رایگان هستند استفاده کنید در اولین قدم که ثبت نام خود را انجام می دهید از شما یک مجوز گرفته می‌شود که اطلاعات بازاریابی خودتان را در اختیار داشته باشید و این اطلاعات را به رقبای شما هم می‌دهند و ممکن است روش های شما باعث شود رقیب های شما خیلی پیشرفت کنند و اگر شما نمی خواهید این اتفاق بیفتد از همان ابتدا نباید از این ابزار رایگان آنها استفاده کنید.

معمولا هر روشی یک سری مزایا و معایبی دارد که شما با توجه به صلاح دید خودتان و چشم‌اندازی که از آینده شغلی و کاری تان دارید آنها را انتخاب کنید و برای هر کسب و کاری ممکن است یکی از این رو شها کارامد تر باشد که این بستگی به اطلاعات شما از کسب و کارتان دارد.

 

معرفی Trackerها و روش انتخاب شمارنده مناسب

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 240
  • بازدید سال : 1,276
  • بازدید کلی : 7,820