loading...
توسعه 360
amir بازدید : 55 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

وقتی شخصی کسب و کاری را آغاز می کند چند ماه یکبار باید میزان سود خود را محاسبه کند تا بداند به نسبت سرمایه، وقت و هزینه ای که برای این کار صرف کرده است آیا به هدف خود دست یافته است یا نه.

برای محاسبه این موارد ابزارهای زیادی وجود دارد اما ROI

(Return on Investment) ابزاری است بسیار ساده که میزان سود شما را محاسبه کرده و در صورتی که در معرض ضرر قرار داشته باشید، می توانید ضرر را رفع و از ضرر بیشتر جلوگیری کنید.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ      محاسبه نرخ بازگشت سرمایه و ROI 

 

 

نرخ بازگشت سرمایه ROI

ROI سود را نسبت به هزینه سرمایه گذاری محاسبه می کند. فرمول ROI عبارت است از تقسیم هزینه های کار خود بر میزان سرمایه گذاری. نتیجه ROI به صورت درصد یا نسبت نمایش داده می شود.

هزینه ها شامل هزینه تبلیغات، هزینه محصول و درآمد می شود که ما باید این سه را منهای هم کنیم جواب رو تقسیم بر میزان سرمایه گذاری (هزینه تبلیغات) کنیم. از این طریق ما مبلغ سود خالص خود را بدست می آوریم.

با استفاده از این روش شما متوجه می شوید که تبلیغات از چه طریقی بیشتر به برند شما کمک کرده و باعث کسب سود بیشتر برای شما می شود.

البته تمام مشتریان شما از طریق تبلیغات پولی به سمت برند شما جذب نمی شوند ممکن است یک مشتری با توجه به رضایت خود از برند و خدمات شما آن ار به دوستان و آشنایان خود معرفی کند پس برای محاسبه دقیق تر نرخ بازگشت سرمایه باید زمان صرف شده برای کار را هم در محاسبه لحاظ کرد.

 

نرخ بازگشت سرمایه roi

 

مزایا محاسبه نرخ بازگشت سرمایه

فرض کنید شخصی در دو پروژه سرمایه گذاری کرده است این شخص پس از مدتی می تواند سود دهی این دو پروژه را با هم مقایسه کند تا بفهمد کدام پروژه سود دهی بیشتری نسبت به پروژه دیگر داشته است.

مثلا شخص اقدام به خرید سهام دو شرکت A,B کرده و پس از یک سال سهام شرکت A و B را می فروشد سپس قیمت سهام خود در زمان فروش را  تقسیم بر قیمت این سهام در زمان خرید می کند تا سود دریافتی خود را بدست آورد. از این طریق مشخص می شود سرمایه گذاری در کدام شرکت سود بیشتری داشته است.

 

معایب محاسبه نرخ بازگشت سرمایه

در ROI ما زمان را در نظر نمی گیریم، یعنی ما نمی توانیم نرخ بازگشت سرمایه دو سرمایه گذاری را که مدت آن ها با هم متفاوت است را با استفاده از ROI بدست آوریم.

برای محاسبه دقیق تر ROI می توانیم از NPV استفاده کنیم. NPV در واقع تفاوت های مالی بر اساس تورم در گذر زمان را بررسی می کند. اگرNPV  را در کنار ROI محاسبه کنیم نتیجه بدست آمده را RROR می نامیم که نرخ واقعی بازگشت را مشخص می کند.

amir بازدید : 45 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

تعداد فروشگاه های اینترنتی دائما در حال افزایش بوده و رقابت بین این فروشگاه ها بسیار نزدیک است. پس هر شخصی که قصد ایجاد فروشگاه اینترنتی را دارد باید خدمات و محصولات خود را به گونه ای ارائه کند که مخاطبان او به مشتریان دائمی تبدیل شوند.

این کار راحت نخواهد بود از این رو ما سعی کردیم مواردی را که به افرایش فروش شما کمک می کنند در این مقاله جمع آوری کنیم.

 

آموزش استارت آپ         آموزش دیجیتال مارکتینگ          آموزش طراحی سایت           آموزش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی      راه های افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی

 

طراحی زیبا، کاربری آسان

بارها در بسیاری از مقالات به تاثیر طراحی زیبا با کاربری آسان در جذب مشتریان اشاره کرده ایم. وقتی شما سایت زیبا و جذابی طراحی کرده، محصولات خود را در آن دسته بندی و امکان جستجو سریع محصولات را فراهم می کنید، همچنین ویژگی های محصول را نوشته امکان تبادل نظر و مقایسه آن را فراهم می کنید، در واقع کار را برای کاربر آسان کرده اید و او با یک جستجو ساده در سایت شما می تواند به محصول مورد نظر خود دست یافته و با بررسی آن و مقایسه با سایر محصولات مشابه تصمیم به خرید گیرد.

 

افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی

 

جلب اعتماد مخاطب

شما باید علایق و اولویت های کاربر را بشناسید تا بتوانید خدمات و محصولات مورد نظر او را ارائه داده و اعتمادش را جلب کنید.

از مواردی که باعث جلب اعتماد کاربر می شود:

وجود نماد الکترونیکی

امکان تبادل نظر کاربران

امکان امتیاز دهی به محصول

علاوه بر رعایت این موارد بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که در بین مردم شناخته شده هستند و آن محصول و برند در بین عموم محبوبیت دارد.

سعی کنید کالا را با یک بسته بندی زیبا یا حتی یک یادداشت برای مخاطب ارسال کنید، اینکار برای کاربر قطعا خوشایند خواهد بود و باعث جلب نظر او می شود.

 

پشتیبانی از مشتریان

ممکن است مشتریان قبل از خرید، در حین خرید یا حتی پس از خرید در مورد آن محصول سوالاتی داشته باشند، پشتیبانی آنلاین سایت شما می تواند در این زمان به مخاطب کمک کند.

پشتیبانی آنلاین باید سریع و درست به مخاطب پاسخ دهد، سرعت پاسخگویی پشتیبان و اینکه بتواند نیاز مخاطب را رفع کند بسیار اهمیت دارد چرا که در صورت تاخیر پشتیبان یا جواب ناکارمد او ممکن است مخاطب از خرید پشیمان شود.

 

افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی

 

ثبت نام در سایت

برخی از سایت ها مخاطب را به ثبت نام در سایت خود اجبار می کنند آنها اجازه خرید بدون ثبت نام را نمی دهند این در حالی است که مخاطبان معمولا تمایلی به ثبت نام ندارند.

بهتر است به مخاطب اجازه دهید به عنوان مهمان از شما خرید کرده و با رضایت و تمایل کامل در سایت شما ثبت نام کند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات و تخفیفات سایت برای مخاطب بسیار جذاب خواهد بود سعی کنید پیشنهادات یا تخفیفات خود را در صفحه نخست سایت قرار دهید همچنین می توانید این موارد را برای مخاطب خود ایمیل کنید. علاوه بر آن از ارائه رایگان برخی خدمات مثل ارسال کالا غافل نشوید.

برخی از افراد بدون نیاز به کالایی فقط به خاطر تخفیف مناسب آن را خریداری می کنند، دانستن همین نکته کافی است تا بدانید وجود تخفیفات به راحتی فروش شما را افزایش خواهند داد.

برخی از سایت ها از این موضوع استفاده کرده و کالاها را با قیمت بسیار بالایی ارائه می دهند، سپس برای آن مقداری تخفیف در نظر می گیرند. حتی اگر استفاده از این روش اوایل باعث سوددهی شرکت شود اما مخاطب کم کم به این موضوع پی برده و اعتماد خود را نسبت به شرکت مذکور از دست خواهد داد.

 

افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی

 

تبلیغات و شبکه های اجتماعی

تبلیغات در سایت های مشابه و پربازدید و حضور در شبکه های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با مخاطب و تبلیغ محصولات جدید سایت یکی دیگر از راه های جذب مخاطب و افزایش فروش خواهد بود.

حتی می توانید از نظرات مردم در شبکه های اجتماعی استفاده کرده و در جهت بهتر شدن برند و محصولات خود تلاش کنید.

 

آمار خرید اینترنتی در ایران

با وجود اینکه خرید آنلاین و فروشگاه های اینترنتی در کشور ایران سابقه زیادی ندارند اما فروش آنلاین در کشور ما در سال گذشته مبلغ قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

در سال 1396، بیش از 138 هزار میلیارد تومان، برای خرید آنلاین هزینه شده است بیشترین میزان خرید آنلاین در اسفند ماه و کمترین خرید برای فروردین ماه ثبت شده است.

این رقم برای کشور ما با وجود سابقه کم خرید آنلاین بسیار قابل توجه بوده و نشان می دهد مردم از خرید آنلاین بسیار استقبال می کنند.

 

افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی

 

لیست فروشگاه های اینترنتی معتبر

1.دی جی کالا

دیجی کالا یکی از معروف ترین سایت های فروش آنلاین در ایران است. این سایت حدود 10 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در حال گسترش آن است.

وقتی شما قصد خرید یا کسب اطلاعات در مورد محصولی را دارید می توانید با مراجعه به این سایت اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

2.بامیلو

شرکت بامیلو توسط شرکت راکت اینترنت که یک شرکت خارجی است ایجاد شده است.

شعبه اصلی راکت اینترنت در برزیل است اما سیاست این شرکت به این صورت است که در کشورهای مختلف دنیا کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند.

شرکت بامیلو با حراجمعه در ایران مشتریان زیادی را جذب کرده است، حراجمعه در واقع یک حراج بین المللی است در تمام کشورهای دنیا در آخرین جمعه سال فروشگاه ها تخفیفات زیادی را برای جنس های خود در نظر می گیرند.

 

3.دیجی استایل

دیجی استایل در واقع شعبه دیجی کالا محسوب می شود با این تفاوت که در این سایت فقط پوشاک فروخته می شود.

دیجی استایل با ارائه محصولات برند و با کیفیت با وجودی که تازه تاسیس شده است توانسته محبوبیت خوبی را در بین کاربران فضا مجازی کسب کند.

 

افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی

 

4.مدیسه

فروشگاه مدیسه ابتدا با فروش پوشاک کار خود را در فضای اینترنت آغاز کرد اما به مرور بخش هایی مربوط به فروش لوازم خانگی، خوراکی و آشامیدنی را به سایت خود افزود.

 

5.زنبیل

زنبیل از ابتدا کار خود را با فروش محصولات زیاد و متنوع آغاز کرد. این فروشگاه با رعایت اصول استاندارد فروشگاه های اینترنتی پیشرفت خوبی را بدست آورده است. و شعار آن در طول این سال ها فروش محصولات با قیمت ارزان است.

 

6.کیمیا آنلاین

فروشگاه کیمیا در زمینه فروش سخت افزار کامپیوتری و به طور کل محصولات دیجیتالی فعالیت می کند.

محیط این سایت زیبا و عملیات خرید در آن بسیار ساده است. وقتی شما در این سایت تصمیم به خرید محصولی گرفته و آن را به سبد خرید خود اضافه می کنید سایت به صورت خودکار لوازم جانبی آن محصول را به شما معرفی می کند.

 

7.شیکسون

شیکسون فروشگاه اینترنتی است که فقط در زمینه فروش لباس فعالیت می کند. تفاوت و مزیت این سایت نسبت به سایرین این است که عکس های این سایت توسط تیم شیکسون تهیه شده است.

یکی دیگر از مزایای خرید از شیکسون این است که شما می توانید کالا خریداری شده را در منزل امتحان کرده و اگر مورد نظر شما بود هزینه آن را درب منزل خود بپردازید.

 

افزایش فرشو فروشگاه های اینترنتی

 

8.تهران کالا

تهران کالا یک سایت قدیمی فروش لوازم خانگی است. تهران کالا در برخی از شهرها از جمله تهران، کرج، اصفهان، شیراز و مشهد امکان پرداخت درب منزل را فراهم کرده است.

یکی از عیب های این سایت عدم بروز رسانی آن با تکنولوژی روز است این موضوع خرید از این سایت را با مشکل مواجه کرده است.

 

9.فینال

این سایت در ابتدا کار خود را با فروش لوح فشرده آغاز و پس از آن فعالیت خود را گسترش داده و در حال حاضر در تمام زمینه ها اقدام به فروش اجناس متنوع می کند.

 

10.چاره

چاره یکی از فروشگاه های اینترنتی قدیمی است که کار خود را با ارائه محصولات مختلف و متنوع آغاز کرده است. اما متاسفانه این فروشگاه پیشرفت چندانی نداشته و در یک نقطه ثابت کار خود را ادامه می دهد.

amir بازدید : 60 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

شروع کسب و کار در دنیا واقعی هزینه زیادی را برای مالک کسب و کار به همراه دارد هزینه هایی از قبیل اجاره مغازه، انبار، مالیات، حقوق شاگردان و غیره.

از این رو افراد ترجیح می دهند کسب و کار خود را در اینترنت شروع کنند، کسب و کار اینترنتی به نسبت کسب و کار در دنیا واقعی هزینه های کمتری دارد.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ        مراحل شروع کسب و کار آنلاین

 

انواع کسب و کار اینترنتی

کسب و کار در دنیا واقعی فقط شامل ارائه خدمات یا فروش کالا می شود. یک شخص در دنیا واقعی می تواند شرکت خدماتی یا مغازه ای برای فروش کالا تاسیس کرده و از این طریق کسب درآمد کند.

اما کسب و کار در دنیا مجازی تنوع بیشتری دارد که نمونه های آن را برای شما شرح می دهیم.

شما می توانید در دنیا مجازی سایت محتوایی تاسیس کنید و با انتشار محتوا جامع و کامل که نیاز مخاطب را رفع کند افراد زیادی را به سایت خود جذب کنید. وقتی سایت شما به یک سایت پربازدید تبدیل شود افراد زیادی تبلیغ کسب و کار خود را به شما خواهند سپرد و می توانید از این طریق درآمدزایی کنید.

طریقه دیگر درآمد زایی ایجاد سایت برای خدمت رسانی یا فروش کلا است. شما می توانید ساتی تاسیس کنید و از طریق آن محصولاتی را به مردم فروخته یا خدماتی را به آنان ارائه دهید.

مزیت این نوع کسب و کار مجازی نسبت به واقعی آن هزینه کمتر است اگر فروشگاه مجازی ایجاد کنید شما دو هزینه دارید یکی هزینه طراحی سایت و دیگری هزینه اجاره انبار. در حالی که در دنیا واقعی مالیات و اجاره مغازه نیز به آن اضافه می شود.

برخی از افراد از طریق تولید یک اپلیکیشن موبایل کسب و کار خود را آغاز کرده و از این طریق در دنیا اینترنت کسب درآمد می کنند.

 

راه های شروع کسب و کار اینترنتی

 

تفاوت کسب و کار اینترنتی و مجازی

در مقدمه مطلب به یکی از تفاوت های کسب و کار در دنیا واقعی و اینترنت اشاره کردیم که همان بحث هزینه ها بود.

علاوه بر هزینه زیاد کسب و کار حقیقی نسبت به مجازی، سود آن کمتر است چرا که در یک کسب و کار مجازی شما می توانید در سراسر کشور و در تمام ساعات شبانه روز فروش داشته باشید در حالی که در کسب و کار حقیقی مشتریان شما به افرادی که در نزدیکی محل کار شما سکونت دارند محدود شده و ساعات فروش شما فقط ساعت هایی است که مغازه خود را باز کرده اید.

در حالی که وقتی کسب و کارتان اینترنتی است شما حتی در حال سفر و یا در زمان خوش گذرونی در یک مهمانی خانوادگی هم ممکن است فروش داشته باشید.

از تفاوت های دیگر این دو نوع کسب و کار می توانیم به اخذ مجوز برای کسب و کار واقعی اشاره کنیم. در کسب و کار اینترنتی شما نه تنها به مجوز احتیاج ندارید بلکه یکسری محدودیت ها برای اسم گذاری هم برای شما وجود نخواهد داشت.

هرچند که کسب و کار اینترنتی و موفق شدن در آن نیازمند رعایت برخی اصول و انجام برخی کارها است خصوصا با وجود افزایش روزانه رقبا در این فضا اما با این وجود بازهم نسبت به کسب و کار واقعی سودآور تر خواهد بود.

 

راه های شروع کسب درآمد اینترنتی

 

 مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

تعیین هدف

شما ابتدا باید هدف خود را از شروع یک کسب و کار مشخص کنید. اینکه قصد دارید در ماه به چه میزان درآمدی دست یابید در واقع راه شما را مشخص خواهد کرد. طبیعتا هر چه درآمد بیشتری را مطالبه کنید باید بیشتر برای آن وقت بگذارید.

ولی اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی شما کمک خرج و در واقع شغل دومتان باشد نیاز نیست برای آن تلاش زیادی بکنید.

در حوزه تخصص خود فعالیت کنید

هر شخصی در یک زمینه دار تخصص یا علاقه است. بهتر است برای شروع کار روی تخصص و علاقه خود سرمایه گذاری کنید.

مثلا اگر علاقه شما در زمینه لوازم آرایش و بهداشتی است و در این زمینه هم تخصص دارید می توانید یک سایت با همین موضوع راه اندازی کرده و علاوه بر دادن آگاهی به دیگران در مورد محصولات مختلف محصولاتی را نیز به آنها به صورت آنلاین بفروشید.

یا اگر شما مکانیک هستید می توانید با طراحی یک اپلیکیشن خدماتی تعمیر اتومبیل افراد در هرجایی از شهر را به عهده گیرید و کم کم در شهرهای دیگر نیز با سایر تعمیرکاران اتومبیل قرارداد ببندید. 

 

راه های شروع کسب و کار اینترنتی

 

نام برند و سایت خود را انتخاب کنید

وقتی تصمیم به شروع کسب و کار می گیرید انتخاب نام یکی از موارد مهم خواهد بود چرا که قرار است با آن نام در بین عموم شناخته شوید. برای انتخاب نام مناسب به توصیه های زیر عمل کنید:

  • نام برند خود را به صورت خلاصه یا طولانی انتخاب نکنید.
  • نامی را انتخاب کنید که تلفظ آن آسان بوده و در ذهن مخاطب باقی بماند.

خرید هاست مناسب

هاست در واقع یک فضای اینترنتی است که به شما اجازه می دهد سایت خود را در آن بارگذاری کنید.

برای انتخاب هاست به مواردی از قبیل سرعت بالا، عدم قطعی پی در پی و مقاومت هاست در برابر حملات ویروسی توجه کنید.

شناسایی رقبا

برای شناسایی رقبا کافی است که در زمینه سایت خود در گوگل جستجو کنید و ببینید چه سایت هایی در این زمینه فعالیت می کنند. همچنین ببینید این سایت ها با چه فرمتی ایجاد شده اند، چگونه مخاطبان را جذب کرده و در روز چه مقدار بازدید دارند.

 

راه های شروع کسب و کار اینترنتی

 

نوشتن محتوا و محصولات

وقتی تازه شروع به کسب و کار کرده اید برای جذب مخاطب باید محتوا تولید کنید محتوایی که جامع و کامل باشد تا نیاز مخاطب را رفع و اعتماد او را جلب کند.

شما می توانید در کنار محتوا خوب به مخاطب خود محصولاتی را نیز معرفی کنید.

برخی از محصولات ارائه شده توسط سایت ها محصولات فیزیکی هستند که شما می توانید آن ها را خریداری کنید و مدیر سایت هم محصول را با پست برای شما ارسال می کند.

اما کم کم سایت ها به سمت فروش محصولات دیجیتالی پیش می روند. مثل محصولات آموزشی یا حتی فروش فیلم و غیره.

راه اندازی وبسایت

حال وقت آن رسیده است که شما سایت خود را داشته باشید.

شما می توانید با کمک شرکت های طراحی سایت، یک سایت مناسب با زمینه فعالیت خود طراحی کنید.

می توانید از قالب های آماده کمک بگیرید و با خرید این قالب ها سایت خود را در گوگل بارگذاری کنید. قیمت خرید قالب آماده به نسبت طراحی سایت کمتر است.

ارزان ترین و آسان ترین راه اما استفاده از سایت های مدیریت محتوا مثل وردپرس یا جوملا است.

 

راه های کسب و کار اینترنتی

 

جذب مخاطب

بعد از انجام تمام این کارها شما باید برای جذب مخاطب تلاش کنید. یکی از اصلی ترین راه های جذب مخاطب تولید محتوا ارزشمند است. به یاد داشته باشید افراد در زمان جستجو خود فقط چند سایت اول گوگل را بازدید می کنند پس اگر می خواهید به یکی از سایت های پر مخاطب بدل شوید باید در صفه اول گوگل قرار گیرید.

شما باید اینکار را با کمک یک متخصص سئو انجام دهید اما می توانید برای شروع از مقالات مربوط به سئو در همین سایت استفاده کنید.

ثبت نام کاربر در سایت

بستری را فراهم کنید که شخص به ثبت نام در سایت شما ترغیب شده و از این طریق ایمیل او را بدست آورید. به این صورت می توانید محصولات خود را از طریق ایمیل به افراد معرفی کنید. یا آنها را از تخفیفات و جشنواره های خود مطلع کنید.

کسب کار اینترنتی هم همچون سایر کسب و کار ها نیاز به زمان و زحمت دارد شما یک روزه در دنیای اینترنت موفق نخواهید شد پس تا رسیدن به مقصود از تلاش دست نکشید.

amir بازدید : 73 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

با افزایش کسب و کار اینترنتی و شروع کسب و کارهای فراوان روش هایی برای بازاریابی اینترنتی ایجاد شده است.

یکی از روش های بازاریابی MOT (Moments Of Truth) است که در این روش کارشناس فروش نقاط تماس مشتری با برند را شناسایی کرده و برای جذب مشتری بر روی این نقاط سرمایه گذاری می کند.

 

آموزش استارت آپ         آموزش دیجیتال مارکتینگ          آموزش طراحی سایت           آموزش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی      mot و کاربرد آن 

 

 

zero moment of truth

 

لحظه حقیقی صفرم

اولین نقطه، شروع به جستجو توسط مشتری است که به آن لحظه حقیقی صفرم یا (Zero Moment of Truth) گویند.

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده وقتی شخصی به کالایی نیاز داشته و قصد خرید داشته باشد، در مورد آن کالا و برندهای ختلف آن شروع به تحقیق می کند.

یکی از منابع تحقیقی مردم بی شک گوگل خواهد بود، این جا است که سایت ها می توانند با تولید محتوا جامع و کامل و همچنین رعایت اصول سئو در صفحه اول گوگل قرار گرفته و اطلاعات خوبی را در اختیار مخاطب قرار دهند.

اطلاعات جامع و کاملی که بتواند نیازهای مخاطب را رفع کند باعث اعتماد او خواهد شد و با یک استراتژی درست می تواند مخاطب را به مشتری تبدیل کند.

 

first moment of truth

 

لحظه حقیقی اول

فرد پس از تحقیقات لازم تصمیم به خرید می گیرد به این لحظه، لحظه حقیقی اول (First Moment Of Truth) گویند.

در این لحظه سایت های فروش می توانند با طراحی زیبا، کاربری آسان، امکان مقایسه و تبادل نظر در مورد محصول، قیمت مناسب، تخفیفات، ارسال رایگان، خدمات پس از فروش، امکان تعویض محصول و سایر امکانات مورد علاقه مخاطب، بستر خرید مخاطب و جلب اعتماد او را فراهم کنند.

 

second moment of truth

 

لحظه حقیقی دوم

لحظه بعد لحظه رسیدن محصول خریداری شده به دست خریدار است که به آن لحظه حقیقی دوم (Second Moment Of Truth) گویند.

معمولا سایت ها خدمات مربوط به دو مرحله قبل را انجام می دهند و پس از خرید محصول خریدار را رها می کنند در حالی که لازم است آنها پس از خرید محصول چگونگی استفاده از محصول را برای خریدار شرح دهند. همچنین به سوالات خریداران در شبکه های اجتماعی یا در قسمت نظرات سایت پاسخ دهند.

علاوه بر آن بهتر است سایت ها مخاطب را نسبت به نحوه تعمیر محصول و آدرس نمایندگی های پس از فروش آن آگاه کنند.

این موارد باعث رضایت و جذب بیشتر مخاطب خواهد شد.

 

third moment of truth

 

لحظه حقیقی سوم

اگر شما سه مرحله قبل را به درستی انجام داده و مخاطب را جذب خود کرده باشید لحظه حقیقی سوم (Third Moment Of Truth) شروع خواهد شد.

خریدار به یکی از طرفداران پروپاقرص برند شما تبدیل شده و آن را به دوستان خود معرفی می کند.

تمام خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه اینترنتی شما انجام می دهد، در خبرنامه و شبکه های اجتماعی شما عضو شده و با نوشتن نظر مثبت خود به جلب سایر مخاطبان شما کمک می کند.

 
amir بازدید : 50 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

از آنجایی که سایت های فروشگاهی برای فروش محصولات طراحی می شوند با سایر سایت ها تفاوت هایی دارند که قصد داریم ویژگی های خاص این سایت را در این مطلب برای شما بررسی کنیم.

 

آموزش استارت آپ         آموزش دیجیتال مارکتینگ          آموزش طراحی سایت           آموزش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی        امکانات و ویژگی سایت فروشگاهی 

ویژگی های سایت فروشگاهی

پرداخت آنلاین

اولین ویژگی خاص یک سایت فروشگاهی امکان خرید و پرداخت آنلاین است. این گونه سایت ها باید امنیت بالایی نیز داشته باشند تا اطلاعات خصوصی مردم در این سایت ها محفوظ بماند.

طراحی زیبا و کاربری آسان

کاربری آسان و طراحی زیبا سایت ویژگی است که برای تمام سایت ها لازم است. اما این ویژگی ها در سایت های فروشگاهی بیشتر به چشم می آیند. کاربران در بدو ورود باید جذب زیبایی و طراحی خوب سایت شوند و همچنین باید با دسته بندی محصولات و جستجو آسان محصولات بستر راحتی کاربر فراهم شود تا او در کمترین زمان و با کمترین کلیک به مقصود خود برسد.

تصاویر خاص

وجود تصاویر از محصولات، خصوصا اگر این تصاویر از تمام زوایای محصول و اختصاصی سایت فروشگاهی باشند در اعتماد سازی برای مخاطب تاثیر بسزایی خواهند داشت. البته وجود نماد اعتماد اکترونیکی نیز یکی از موارد برای ایجاد اعتماد کاربر است.

 

ویژگی ها و امکانات سایت فروشگاهی

 

سایت واکنش گرا

از آنجایی که اکثر کاربران با موبایل یا تبلت های هوشمند خود در اینترنت جستجو می کنند واکنش گرا بودن سایت یکی از موارد مورد اهمیت است این موضوع باعث افزایش بازدید شما نیز خواهد شد.

اگر شما مشتریان و فروش زیادی را از طریق اینترنت دریافت کردید حتی می توانید به فکر طراحی یک اپلیکیشن موبایل هم باشید.

طریقه معرفی و ویژگی های محصولات

همانطور که در بالا نیز گفتیم تفاوت سایت های فروشگاهی با دیگر سایت ها، فروش محصولات است پس در این سایت ها توجه اصلی به محصولات و ویژگی های آن ها است.

برای کاربرانی که در فضا مجازی در جستجو کالایی هستند بررسی ویژگی های آن کالا و کسب اطلاعات در مورد آن اهمیت داشته و حتی این کاربران مایل به مقایسه کالاهای مشابه هستند، پس باید برای راحتی و جذب مخاطب امکان بررسی ویژگی ها و مقایسه محصولات را در سایت فراهم کنید.

نکته دیگر در مورد این سایت ها تبادل نظر است کاربران ترجیح می دهند که از تجربیات کسانی که از آن کالا استفاده کرده اند مطلع شوند تا با آگاهی بیشتر خرید کنند.

نمایش قیمت محصولات، محصولات مرتبط، مشخص کردن تخفیفات، نمایش محصولات پر فروش و جدید ترین محصولات از دیگر مواردی است که فقط مختص سایت های فروشگاهی است.

امکان افزودن یا حذف محصولات از سبد خرید، انتخاب نوع ارسال محصول، نوع پست، نوع پرداخت مبلغ خرید، امکان وارد کردن کد تخفیف همه این موارد از موارد اختصاصی سایت فروشگاهی و مورد اهمیت برای کاربر است.

همچنین سایت می تواند با دریافت ایمیل یا شماره همراه کاربر او را از مراحل ارسال محصول مطلع کند یا حتی امکانی را فراهم کند که کاربر این مراحل را از طریق سایت دنبال کند.

گاهی ممکن است موجودی محصولی  تمام شود، شما می توانید امکانی را فراهم کنید که اگر مخاطب مایل به خرید محصول است در صورت تامین موجودی از طریق پیامک یا ایمیل به مخاطب اطلاع داده شود.

همچنین می توانید با فراهم کردن امکان ثبت نام در سایت اخبار، تخفیفات و محصولات جدید را از طریق ایمیل به مخاطب اطلاع دهید.

 

ویژگی ها و امکانات سایت های فروشگاهی

 

ویژگی های پنل مدیریت

پنل مدیریت در واقع پنلی است که از طریق آن می توان بخش ها و موارد مختلف سایت را کنترل کرد مواردی نظیر

تعیین میزان مالیات پرداختی خریداران که به صورت مبلغ ثابتی باشد یا مالیات بر ارزش افزوده.

مدیریت تخفیفات، دسته بندی محصولات، نظرات کاربران از طریق این پنل انجام می شود.

همچنین از طریق پنل کاربری مدیریت سایت می تواند از میزان فروش سایت و محصولات پرطرفدار و محصولات پرفروش مطلع شود.

در پنل کاربری باید امکانی فراهم شود که در صورت اتمام موجودی محصول، به صورت خودکار به مدیریت سایت اطلاع داده شده و تا تامین موجودی امکان خرید محصول متوقف شود.

در پنل مدیریت، مدیر سایت می تواند آخرین محصولات فروخته شده و آخرین محصولات ارسال شده را مشاهده کند.

 

امکانات خاص سایت فروشگاهی

در سایت های فروشگاهی می توانید برای راحتی کاربر خود از برخی امکانات خاص استفاده کنید امکاناتی نظیر

استفاده از سیستم جستجو (Ajax) این سیستم به کاربر این امکان را می دهد که با جستجو نام یک محصول یا برند بتواند لیستی از محصولات مشابه یا لیستی از محصولات آن برند را مشاهده کند.

سیستم فیلترینگ که اکثر سایت های فروشگاهی از آن استفاده می کنند، سیستم فیلترینگ به شما این امکان را می دهد که با انتخاب برخی ویژگی های خاص تمام محصولاتی که دارای آن ویژگی هستند را به صورت لیست مشاهده کنید.

خرید هدیه آنلاین، گاهی کاربر قصد خرید هدیه ای برای دیگری به صورت آنلاین را دارد. برخی از سایت ها این امکان را فراهم کرده اند که در زمان خرید، کاربر گزینه هدیه را انتخاب و درخواست کادو پیچ کردن یا ارسال کارت پستال همراه با هدیه را مطرح کند.

نمایش سریع (Pop up) این ویژگی باعث می شود در زمان بررسی محصولات توسط کاربر او بتواند بدون نیاز به رفتن به صفحه اطلاعات محصول، آن را به سبد خرید خود اضافه کند.

amir بازدید : 48 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

همانطور که در دنیا واقعی پس از شروع یک کسب و کار باید تبلیغات یا فعالیت های دیگری برای جذب مشتری، افزایش میزان فروش و معرفی محصولات خود انجام داد.

در دنیای اینترنت هم هر سایت یا فروشگاه اینترنتی باید برای جذب مشتری، معرفی برند خود و افزایش فروش فعالیت هایی را انجام دهد. که در ذیل برخی از آنها را برای شما معرفی می کنیم.

 

آموزش استارت آپ         آموزش دیجیتال مارکتینگ          آموزش طراحی سایت           آموزش طراحی سایت فروشگاه اینترنتی    روش های جذب مشتری 

 

زیبایی و طراحی ساده

وقتی شخصی برای خرید به سایت شما مراجعه می کند اولین چیزی که به چشم او می آید طراحی و ظاهر سایت است پس باید سایت، طراحی زیبایی داشته باشد تا مخاطب جذب آن شود.

پس از آن سادگی سایت برای مخاطب مهم خواهد بود. مخاطب پس از ورود باید بتواند محصولات مورد نظر خود را جستجو کند، از ویژگی های آنها مطلع شود و حتی آنها را با یکدیگر مقایسه کند.

پس از آن خرید از سایت باید آسان و سریع و با کمترین کلیک انجام شود تا مخاطب سریع به مقصود برسد و سردرگم نشود.

امنیت سایت های فروشگاهی به علت اینکه مردم شماره کارت و رمز خود را در آنها وارد می کنند بسیار اهمیت داشته و باید بالاترین امنیت ممکن را داشته باشد.

 

بهینه سازی سایت

وقتی شما فروشگاه اینترنتی را طراحی می کنید باید برای سایت خود رتبه کسب کنید. این کار به طور مستقیم بر جذب مشتری تاثیر می گذارد چرا که وقتی شما نکات سئو را رعایت کرده و سایت خود را به صورت اصولی بهینه سازی کنید، سایت شما در رتبه های بالا گوگل قرار می گیرد در نتیجه کاربر در زمان جستجو به سایت شما مراجعه می کند.

 

جذب مشتری برای سایت های فروشگاهی

 

شبکه های اجتماعی

این روزها اکثر مردم در شبکه های اجتماعی فعال هستند از این رو شما می توانید برای جذب مخاطب از این شبکه ها استفاده کنید به این صورت که صفحه ای را برای فروشگاه خود ایجاد کنید و در آن مطالب مفیدی مربوط به تخصص خود را نشر دهید.

شما می توانید در خلال مطالب مفید محصولات و سایت خود را نیز به مخاطب معرفی کنید.

همچنین می توانید با تبلیغ محصولات و سایت خود در پیج های پر مخاطب شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام مخاطبان زیادی را جذب کنید.

 

محتوا مفید

با وجودی که تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی باعث افزایش مخاطب می شود و برای سایت شما مفید است.

اما از تولید محتوا موثر برای سایت خود غافل نشوید. محتوا مخاطبان زیادی را برای شما جذب خواهد کرد به شرطی که محتوا قوی و مفیدی تولید کنید تا به سوالات و نیازهای مخاطب پاسخ دهید.

 

جذب مشتری برای سایت های فروشگاهی

 

تبلیغات مناسب

تبلیغات سایت خود را باید با فکر و هدفمند انجام دهید. این تبلیغات هستند که باعث جذب مخاطب می شوند تبلیغات باید به صورتی باشد که مخاطب پس از دیدن تبلیغ ترغیب به بازدید از سایت شما شود.

شعار تبلیغاتی مناسبی را برای خود انتخاب کنید. شعار تبلیغاتی باید در تمام آگهی های تبلیغاتی استفاده شود پس سعی کنید شعاری انتخاب کنید که آسان بوده و در ذهن مخاطب ماندگار شود.

از جملات، عبارات و تصاویر قدرتمند استفاده کنید. این جملات و تصاویر قدرتمند تاثیر مستقیمی بر مخاطب خواهد گذاشت.

از ایمیل برای تبلیغات استفاده کنید یک آگهی موثر تهیه کنید و از شرکت های مربوط به تبلیغات بخواهید آن را در زمان مناسب برای افراد ارسال کنند.

بنرهای تبلیغاتی نیز گزینه خوبی برای تبلیغات سایت شما هستند. بهتر است تبلیغات بنری خود را به سایت هایی بسپارید که موضوع آنها با موضوع سایت شما شباهت دارند.

 

رضایت مشتری

مهمترین اصل در کار فروش کسب رضایت مشتری است. شما باید مشتری را راضی نگه دارید. به سوالات او در اسرع وقت و به صورت جامع و کامل پاسخ دهید تا نیازهای او را رفع کنید.

همچنین محصولات سایت شما باید دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب باشند تا مشتریان از خرید خود راضی بوده و دوباره برای خرید به سایت شما مراجعه کنند.

 

جذب مشتری برای سایت های فروشگاهی

 

هدایا و تخفیفاتی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید

سعی کنید به مناسبت های مختلف برای برخی از محصولات خود تخفیفاتی را در نظر بگیرید.

یا حتی به مشتریان خود خدماتی را به صورت رایگان ارائه دهید، خدماتی مثل مشاوره رایگان در مورد برخی محصولات یا ارسال رایگان محصولات. این موضوعات باعث جذب مخاطب می شوند و در همه جای دنیا مردم از خدمات رایگان یا محصولات با تخفیف بیشتر استقبال می کنند.

amir بازدید : 42 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

سئو چیست؟

سئو (search engine optimization) به معنای بهینه سازی سایت است به طوری که سایت در جستجو گوگل در اولین صفحه و بالاترین رتبه قرار گیرد.

کسب رتبه در گوگل به عوامل زیادی بستگی دارد اما لازم نیست شما تمام آنها را رعایت کنید بلکه بهتر است شما برخی از مهم ترین این معیارها را جدا کرده و بر اساس آنها سایت خود را بهینه کنید.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ          آموزش سئو      سئو و افزایش رتبه سایت

 

 

 

اصول سئو چیست؟

اصول سئو به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم شده است که آن ها را در ذیل برای شما شرح می دهیم.

سئو داخلی

برای کسب رتبه در گوگل اولین قدم طراحی یک سایت استاندارد است. سایت خود را باید به گونه ای طراحی کنید که مورد قبول گوگل باشد برای رسیدن به این هدف رعایت نکات ذیل لازم است.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی باید با توجه به موضوع و محتوا صفحه انتخاب شوند. زمانی که کاربر کلماتی را جستجو می کند که در سایت شما به عنوان کلمات کلیدی درج شده اند گوگل این سایت را به مخاطب نمایش می دهد.

انتخاب عنوان صفحه

انتخاب عنوان صفحه یکی از موارد بسیار مهم تلقی می شود چرا که هم در نتایج جستجو و هم در تب مرورگر به مخاطب نمایش داده می شود. عنوان صفحه باید خلاصه و مرتبط با محتوا و موضوع صفحه باشد. همچنین شما می توانید نام برند یا شرکت خود را در انتها عنوان صفحه سایت درج کرده و آن را با – یا | از سایر کلمات جدا کنید.

 

سئو و افزایش رتبه در سایت

 

تگ H

ما می توانیم در طراحی سایت از 6 تگ h استفاده کنیم و عنوان ها و زیر عنوان های خود را با این تگ به مردم نمایش دهیم. نکته ای که در مورد تگ های باید رعایت کنید و رعایت آن به سئو شما کمک می کند این است که سعی کنید از تگ H1 فقط یک بار برای نمایش تیتر صفحه استفاده کنید. اما استفاده از سایر تگ های h به دفعات امکان پذیر است.

تولید محتوا قوی

محتوا شما باید جامع و کامل بوده و حداقل دارای 300 کلمه باشد. محتوا کوتاه برای گوگل ارزش ندارد، گوگل به محتواهای جامعی که نیازهای کاربر را رفع کند اهمیت می دهد.

استفاده از لینک های داخلی

منو سایت باعث می شود که کاربر بتواند پس از مطالعه صفحه مورد نظر خود به بخش های دیگر سایت نیز مراجعه کند.

همچنین اگر در مطلبی کلمات خاصی وجود داشته باشد شما می توانید این کلمات را به صفحات دیگر سایت خود لینک کنید.

آدرس سایت

آدرس سایت هم به کاربر و هم به موتورهای جستجو کمک می کند که متوجه موضوع محتوا سایت شوند. در ساخت آدرس سایت باید دو نکته را رعایت کنید اولا سعی کنید آدرس های کوتاه بسازید. ثانیا سعی کنید از حروف ربط در ساخت آدرس استفاده نکنید.

استفاده از تگ ALT

برای تصاویر سایت خود توضیحاتی را در تگ alt بنویسید. توضیحات باید منطبق با محتوا سایت باشد. در این صورت اگر تصویر به هر دلیلی در سایت نمایش داده نشود توضیحات آن مشخص است.

نکته دیگری که به سئو سایت شما کمک می کند یکی سرعت لود صفحات سایت و دیگری واکنش گرا بودن سایت است به این صورت که سایت در موبایل و تبلت های هوشمند نیز باز شود.

 

سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل

 

سئو خارج از سایت

تولید محتوا همیشه یکی از مهم ترین موارد مربوط به سایت محسوب می شود. این مورد علاوه بر آن که به عنوان یکی از موارد سئو داخلی اهمیت دارد می تواند در سئو خارجی هم به بالا رفتن رتبه سایت کمک کند. به این صورت که افراد مطلب سایت را در شبکه های اجتماعی نشر دهند یا از لینک این مطلب در سایت خود استفاده کنند. این موارد کمک می کند که گوگل به ارزشمند بودن محتوا پی ببرد.

اشتراک مقالات یا خلاصه ای از آنها در شبکه های اجتماعی نیز می تواند به بالارفتن میزان بازدید سایت شما کمک کند.

علاوه بر شبکه های اجتماعی شبکه های اشتراک گذاری بوکمارک مثل reddit،  stumble Upon، scoop، delicious هستند که افراد می توانند آدرس صفحات مورد علاقه خود را در آنها به اشتراک گذارند.

 

تکنیک های سئو

تکنیک های سئو به دو بخش تقسیم می شوند که ما هر بخش را برای شما در مقاله ای جداگانه توضیح خواهیم داد اما الان قصد داریم به طور خلاصه هر کدام را برای شما توضیح دهیم.

بهینه سازی کلاه سفید

منظور از بهینه سازی کلاه سفید بهینه سازی است که بر اساس معیارها و استانداردهای گوگل انجام شده باشد و هیچ تقلبی در آن جا نداشته باشد.

بهینه سازی کلاه سیاه

منظور از این نوع بهینه سازی در واقع دور زدن و فریب دادن موتورهای جستجو است. به این صورت که مثلا سایت ها محتوایی را که به موتور جستجو ارسال می کنند با محتوایی که به کاربر نمایش می دهند متفاوت است.

 در بهینه سازی کلاه سیاه نسبت به کلاه سفید سایت زودتر رتبه کسب می کند. اما این رتبه ماندگار نیست چرا که گوگل متوجه این موضوع شده و آن سایت را جریمه می کند.

 

سئو و افزایش رتبه در گوگل

 

ابزارهای سئو

در ادامه قصد داریم شما را با ابزارهای مربوط به سئو آشنا کنیم. شما می توانید با استفاده از این ابزارها عملکرد سایت خود و حتی سایت های دیگر را بررسی کنید.

ابزار تحلیل و بررسی رقبا

ابزار Google Analytics است. این سایت به شما کمک می کند در زمینه فعالیت خود با سایت هایی که بیش ترین کلیک را از سمت گوگل دریافت می کنند آشنا شوید. البته این سایت اطلاعات دیگری نظیر درصد ورودی، نرخ خروج از سایت را نیز نمایش می دهد.

ابزار بررسی عملکرد سایت خود

کنسول جستجو گوگل یا (Google Search Console) به شما در بررسی سایت خودتان کمک می کند به این صورت که از طریق این سایت می توانید از رتبه سایتتان در گوگل، ایندکس صفحات و محتوا تکراری خود مطلع شوید.

ابزار بررسی کلمات کلیدی

Google Keyword Planner ابزاری است که به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب با محتوا سایتتان کمک می کند به این صورت که در این سایت نشان داده می شود که در هر دوره زمانی افراد بیشتر چه کلماتی را و به چه صورتی در گوگل جستجو کرده اند.

تست سایت در اندازه های مختلف

همانطور که گفتیم واکنشگرا بودن سایت یکی از موارد با اهمیت برای گوگل است و گوگل برای سایت هایی که در اندازه های مختلف و در موبایل و تبلت های مختلف باز می شوند ارزش قائل می شود. شما می توانید از ابزار Google Mobile-Friendly Test استفاده کنید و سایت خود را در وضعیت های مختلف تست نمایید.

بررسی سرعت سایت

سرعت لود صفحات سایت از دیگر موارد مهم برای یک سایت خوب است.  Google Page Speed Insight ابزاری است که به شما کمک می کند تا سرعت لود سایت خود را بسنجید و همچنین در صورت کم بودن سرعت سایت به شما راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت می دهد.

amir بازدید : 62 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

CTR چیست؟

منظور از CTR (Click Through Rate) میزان کلیک بر روی سایت به نسبت دفعاتی که سایت نمایش داده می شود است.

در این مقاله قصد داریم مواردی را که باعث افزایش نرخ کلیک بر روی سایت می شوند را بررسی کنیم.

برای اینکه میزان کلیک بر روی سایت خود را افزایش دهید باید محتوا با کیفیت و ارزشمندی تولید کنید چرا که این نوع محتواها برای گوگل اهمیت زیادی دارد و گوگل رتبه سایت هایی که محتوا ارزشمند تولید می کنند را افزایش می دهد.

البته محتوا ارزشمند یکی از صدها فاکتور مهم برای گوگل است، پس این موضوع به تنهایی کافی نیست و ما باید اصول سئو را در کنار تولید محتوا ارزشمند رعایت کنیم تا بتوانیم به رتبه خوبی درسایت گوگل برسیم.

 

انتشار محتوا بدون تاریخ

کاربران اینترنتی همیشه به دنبال محتوا تازه هستند بنابراین با توجه به تاریخ مطالب، از مطالب جدید بیشتر استقبال می کنند. حال شما می توانید یا دائم سایتتان را بروز کنید یا از درج تاریخ در مطالب خود صرف نظر کنید.

برخی از سایت ها به علت نوع خاص مطالب مثل سایتهای خبری که اخبار را منتشر می کنند باید حتما در صفحات خود تاریخ مطالب را درج نمایند.

 

آدرس کوتاه

استاندارد طول لینک سایت بین 2 تا 5 کلمه است. تجربه نشان داده است مطالبی که آدرس کوتاهی دارند نسبت به سایر مطالب بیشتر بازدید می شوند.

اما فراموش نکنید که آدرس کوتاه بدون مفهوم هیچ ارزشی ندارد پس آدرس خود را طوری انتخاب کنید که در عین کوتاهی دارای مفهوم بوده و مخاطب را جذب کند، در غیر این صورت از لینک کوتاه صرف نظر کنید.

 

افزایش نرخ کلیک در سایت

 

تبلیغات موثر را فراموش نکنید

هر کسب و کاری در زمان شروع به تبلیغات نیاز دارد. تبلیغ خوب تبلیغی است که خلاقانه، صریح و جذاب باشد.

تبلیغات خود را باید به گونه ای طراحی کنید که مخاطب جذب سایت شما شده و از آن بازدید کند. همچنین سعی کنید تبلیغات خود را به سایت های پر مخاطب که هم نوع سایت شما هستند و سایت های خبری بسپارید.

انجام آزمون A/B بر روی تبلیغات به افزایش نرخ کلیک شما کمک خواهد کرد.

 

برند سازی کنید

منظور از برند سازی این است که نام برند شما به کلمه کلیدی تبدیل شود به طوری که کاربران به جای استفاده از اسم آن کالا از نام برند شما استفاده کنند. مثل آن که امروزه افراد به جای شکلات صبحانه از اسم نوتلا استفاده می کنند. و نوتلا تبدیل به یک کلمه کلیدی در گوگل شده است.

 

مخاطب خود را بشناسید

باید مخاطب خود را با توجه به نوع محصولاتتان شناسایی کنید به این صورت که بدانید چه کسانی در چه رنج سنی و با چه میزان سوادی و همچنین با چه ادبیاتی محصولات شما را جستجو می کنند.

ممکن است مخاطب محصولات شما را با نام عامیانه ای بشناسد پس بهتر است در سایت خود از این نام استفاده کنید تا سایت شما در زمان جستجو به مخاطب نمایش داده شود.

 

افزایش نرخ کلیک

 

عنوان صفحه را هوشمندانه انتخاب کنید

عنوان صفحه سایت می تواند حداکثر 70 کاراکتر باشد. در عنوان باید از کلمات جذاب برای مخاطب استفاده کنید کلماتی مثل آسان، ارزان، رایگان، آموزش قدم به قدم، گام به گام، نکات و امثالهم. همچنین سعی کنید عنوان را به گونه ابی انتخاب کنید که با محتوا صفحه شما هماهنگی داشته باشد.

 

توضیحات متا کامل بنویسید

در نتایج جستجو توضیحات متا در زیر عنوان نمایش داده می شود، سعی کنید در این قسمت جملات جذابی را برای مخاطب بنویسید به طوریکه هم خلاصه ای از مطلب را به او نمایش دهید هم او را به بازدید سایت ترغیب کنید.

 

استفاده از اسکما را فراموش نکنید

زمانی که برای خرید محصولی به بازار مراجعه می کنید معمولا آن را از مغازه ای تهیه می کنید که مشتریان بیشتری دارد چرا که گمان می کنید محصولات این مغازه بهتر است.

در مورد سایت ها هم مخاطب سایت هایی را که ستاره های رنگی آن ها بیشتر است به دیگر سایت ها ترجیح خواهد داد. برای این منظور لازم است از ابزار Schemaاستفاده کنید.

amir بازدید : 52 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

CTR چیست؟

منظور از CTR (Click Through Rate) میزان کلیک بر روی سایت به نسبت دفعاتی که سایت نمایش داده می شود است.

در این مقاله قصد داریم مواردی را که باعث افزایش نرخ کلیک بر روی سایت می شوند را بررسی کنیم.

برای اینکه میزان کلیک بر روی سایت خود را افزایش دهید باید محتوا با کیفیت و ارزشمندی تولید کنید چرا که این نوع محتواها برای گوگل اهمیت زیادی دارد و گوگل رتبه سایت هایی که محتوا ارزشمند تولید می کنند را افزایش می دهد.

البته محتوا ارزشمند یکی از صدها فاکتور مهم برای گوگل است، پس این موضوع به تنهایی کافی نیست و ما باید اصول سئو را در کنار تولید محتوا ارزشمند رعایت کنیم تا بتوانیم به رتبه خوبی درسایت گوگل برسیم.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ          آموزش سئو        افزایش نرخ کلیک سایت

 

 

 

انتشار محتوا بدون تاریخ

کاربران اینترنتی همیشه به دنبال محتوا تازه هستند بنابراین با توجه به تاریخ مطالب، از مطالب جدید بیشتر استقبال می کنند. حال شما می توانید یا دائم سایتتان را بروز کنید یا از درج تاریخ در مطالب خود صرف نظر کنید.

برخی از سایت ها به علت نوع خاص مطالب مثل سایتهای خبری که اخبار را منتشر می کنند باید حتما در صفحات خود تاریخ مطالب را درج نمایند.

 

آدرس کوتاه

استاندارد طول لینک سایت بین 2 تا 5 کلمه است. تجربه نشان داده است مطالبی که آدرس کوتاهی دارند نسبت به سایر مطالب بیشتر بازدید می شوند.

اما فراموش نکنید که آدرس کوتاه بدون مفهوم هیچ ارزشی ندارد پس آدرس خود را طوری انتخاب کنید که در عین کوتاهی دارای مفهوم بوده و مخاطب را جذب کند، در غیر این صورت از لینک کوتاه صرف نظر کنید.

 

افزایش نرخ کلیک در سایت

 

تبلیغات موثر را فراموش نکنید

هر کسب و کاری در زمان شروع به تبلیغات نیاز دارد. تبلیغ خوب تبلیغی است که خلاقانه، صریح و جذاب باشد.

تبلیغات خود را باید به گونه ای طراحی کنید که مخاطب جذب سایت شما شده و از آن بازدید کند. همچنین سعی کنید تبلیغات خود را به سایت های پر مخاطب که هم نوع سایت شما هستند و سایت های خبری بسپارید.

انجام آزمون A/B بر روی تبلیغات به افزایش نرخ کلیک شما کمک خواهد کرد.

 

برند سازی کنید

منظور از برند سازی این است که نام برند شما به کلمه کلیدی تبدیل شود به طوری که کاربران به جای استفاده از اسم آن کالا از نام برند شما استفاده کنند. مثل آن که امروزه افراد به جای شکلات صبحانه از اسم نوتلا استفاده می کنند. و نوتلا تبدیل به یک کلمه کلیدی در گوگل شده است.

 

مخاطب خود را بشناسید

باید مخاطب خود را با توجه به نوع محصولاتتان شناسایی کنید به این صورت که بدانید چه کسانی در چه رنج سنی و با چه میزان سوادی و همچنین با چه ادبیاتی محصولات شما را جستجو می کنند.

ممکن است مخاطب محصولات شما را با نام عامیانه ای بشناسد پس بهتر است در سایت خود از این نام استفاده کنید تا سایت شما در زمان جستجو به مخاطب نمایش داده شود.

 

افزایش نرخ کلیک

 

عنوان صفحه را هوشمندانه انتخاب کنید

عنوان صفحه سایت می تواند حداکثر 70 کاراکتر باشد. در عنوان باید از کلمات جذاب برای مخاطب استفاده کنید کلماتی مثل آسان، ارزان، رایگان، آموزش قدم به قدم، گام به گام، نکات و امثالهم. همچنین سعی کنید عنوان را به گونه ابی انتخاب کنید که با محتوا صفحه شما هماهنگی داشته باشد.

 

توضیحات متا کامل بنویسید

در نتایج جستجو توضیحات متا در زیر عنوان نمایش داده می شود، سعی کنید در این قسمت جملات جذابی را برای مخاطب بنویسید به طوریکه هم خلاصه ای از مطلب را به او نمایش دهید هم او را به بازدید سایت ترغیب کنید.

 

استفاده از اسکما را فراموش نکنید

زمانی که برای خرید محصولی به بازار مراجعه می کنید معمولا آن را از مغازه ای تهیه می کنید که مشتریان بیشتری دارد چرا که گمان می کنید محصولات این مغازه بهتر است.

در مورد سایت ها هم مخاطب سایت هایی را که ستاره های رنگی آن ها بیشتر است به دیگر سایت ها ترجیح خواهد داد. برای این منظور لازم است از ابزار Schemaاستفاده کنید.

amir بازدید : 43 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

مسافرت کردن با وجود هواپیما، قطار، اتوبوس و اتومبیل دیگر کار سختی نیست و افراد بیش از گذشته سفر کرده و خستگی خود از کار را با مسافرت و بودن در کنار طبیعت در می کنند و از دیدن مناطق گردشگری لذت می برند.

اما همانطور که می دانید قبل از هر کاری لازم است تحقیق کنید تا اطلاعات لازم را بدست آورید، پس حتی اگر قصد سفر دارید بهتر است آب و هوا منطقه مورد نظر، مکان های گردشگری و وضعیت جاده ها یا خطوط هوایی آن را با یک سرچ اینترنتی ساده بدست بیاورید.

این روش آنقدر در تمام دنیا عادی و پذیرفته شده است که صنعتی به نام صنعت گردشگری الکترونیکی یا E-tourism نیز برای آن ایجاد شده است.

ایجاد این صنعت باعث شده است تا آژانس های مسافرتی پا به این عرصه گذاشته و با ایجاد سایت در زمان کم بیشترین اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار می دهند.

 

استارت آپ               بازاریابی اینترنتی            طراحی سایت        طراحی سایت گردشگری          طراحی سایت گردشگری

 

 

اطلاعات لازم در سایت گردشگری

سایت گردشگری باید اطلاعاتی در مورد آژانس مسافرتی، تورهای داخلی و خارجی و خدمات آژانس در اختیار مخاطب قرار دهد.

علاوه بر آن لازم است این سایت ها امکان رزرو تور و خرید آنلاین را نیز داشته باشند.

همچنین این سایت ها باید صفحاتی را به معرفی جاذبه های گردشگری شهرها و کشورهای دنیا اختصاص داده و حتی در مورد آب و هوای آنها در طول سال به مخاطبان آگاهی لازم را بدهند.

یکی از نکات جذاب این سایت ها برای زمانی است که تورهای گردشگری تخفیف می خورند پس از این بخش سایت غافل نباید شد و این موضوع معمولا باید در صفحه اول سایت اعلام شود. همچنین می توانید این موضوع را به کاربران و مشتریان سایت خود ایمیل کنید.

 

طراحی سایت گردشگری

 

طراحی سایت گردشگری

در صنعت گردشگری هر آژانس مسافرتی برای خود سایت داشته و خدمات خود را به مشتریان عرضه می کند.

نکته ای که در مورد این سایت ها اهمیت دارد این است که هر سایت باید با توجه به ویژگی های آن آژانس طراحی شده و دارای خلاقیت باشد. طراحی سایت های مشابه باعث عدم پیشرفت و عدم جذابیت سایت شما می شود.

سایت گردشگری باید آنچنان جذاب طراحی شده باشد که بتواند مشتری را جذب کند. البته محتوا سایت و خدمات آژانس نیز در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارند اما نمی توان تاثیر طراحی خلاقانه را نادیده گرفت.

از آنجایی که اکثر کاربران این روزها با موبایل یا تبلت خود در اینترنت جستجو می کنند نکته بسیار مهمی است که سایت در موبایل و تبلت نیز نمایش داده شده و صفحات آن در تمام ابعاد به سرعت لود شوند.

نکته بعد سادگی سایت در عین خلاقیت است. وقتی یک سایت طراحی ساده داشته باشد افراد بازدیدکننده به راحتی می توانند به قسمت های مختلف آن دسترسی داشته و اطلاعات کاملی را در مورد تورها و مکان های گردشگری و حتی آب و هوا منطقه مورد نظر خود بدست بیاورند.

مهم تر از همه بهینه سازی سایت و رعایت نکات سئو است. رعایت این موضوع باعث می شود که سایت شما در جستجوهای گوگل در رتبه های بالا قرار گرفته و روزانه افراد زیادی از آن بازدید کنند.

 

طراحی سایت گردشگری

 

امکانات سایت گردشگری

آنالیز چیدمان سایت به صورت حرفه ای و طراحی گرافیکی مطابق با سلیقه شما

بهینه سازی اصولی در گوگل

بهینه سازی نرخ تبدیل

سرعت لود مناسب صفحات

امنیت بالا سایت

ساخت بخش های متعدد و متنوع برای سایت

مدیریت و دسته بندی تورها

تعریف آفر و تخفیفات ویژه بر اساس امتیازات کاربران و مناسبت ها

مدیریت اطلاعات تورها و خدمات قابل ارائه به مسافران

درج تصاویر و کلیپ برای تورها

نوشتن اطلاعات مربوط به تورها مثل زمان حرکت، مدت و ظرفیت تور

ثبت نام و خرید آنلاین

سوالات متداول در مورد تورها

امکان عضویت کاربران

امکان نظردهی برای کاربران

امکان معرفی و اشتراک گذاری اطلاعات تور

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 232
  • بازدید سال : 1,268
  • بازدید کلی : 7,812