loading...
توسعه 360
amir بازدید : 39 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

در دنیای بازاریابی اینترنتی روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که یکی از آن ها تبلیغات بنری است که شما در وب سایت یا اپلیکیشن ها تبلیغ یا ویدئو را قرار میدهید. یعنی ممکن است تبلیغ شما یک عکس ساکن باشد و یا یک فایل ویدئویی باشد و یا فایل تصویری متحرک گیف باشد. یعنی تمام تبلیغات شما فقط با تصویر و عکس انجام می شود و در کمترین زمان ممکن مطالب مورد نیاز و خلاصه شده را در اختیار مخاطبان قرار میدهید.

 

 وب سایت هایی که تبلیغات شما را بر عهده دارند هم سود زیادی می‌برند زیرا بازدید آنها هم افزایش پیدا می کند. همانطور که گفته شد این تبلیغات کاربرد زیادی دارد چون بیشتر مخاطبان دلشان می‌خواهد به جای اینکه وقت زیادی برای خواندن مطالب بگذارند در قالب تصویر یا ویدئو در بازه زمانی کوتاهی به نیازشان پاسخ داده شود.

 

تبلیغات بنری

 

 تبلیغات بنری تاثیرات مختلف زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به افزایش ترافیک مشتری و فروش محصولات مختلف، همچنین محصولات خاص اشاره کرد. این روش باعث می شود که توجه بیشتر مشتری ها به سمت شما جلب شود و اگر شما پیشنهاد های مختلفی مثل تخفیف یا فروش ویژه داشته داشته باشید می توانید از این طریق زودتر به مخاطبان خود آن را اعلام کنید.

 

روش های پرداخت هزینه تبلیغات بنری

 از راه‌های مختلف می‌توانید مبلغ این تبلیغات را بپردازید که یکی از آنها هزینه به ازای هر بازدید است که هر شخصی از سایت بازدید کند و تبلیغ شما را باز کند و مشاهده کند بابت آن هزینه پرداخت میکنید.

 یکی دیگر از روش های پرداخت هزینه پرداخت به ازای هر کلیک است که به ازای هربار که بازدید کننده وب سایت روی تبلیغ شما کلیک کنند و آن را مشاهده کند شما بابت آن هزینه پرداخت می کنید.

 هزینه بابت هر اقدام یکی دیگر از روش های پرداخت هزینه برای تبلیغات بنری است که شما به ازای هر خریدی که بازدید کننده وب سایت انجام می دهد و یک عمل خرید را به صورت کامل تکمیل می‌کند یا یک فرمی را پر می کند باید هزینه پرداخت کنید.

 

تبلیغات بنری

 

علت محبوبیت تبلیغات بنری

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت تبلیغات تصویری و تبلیغات بنری این است که مردم علاقه زیادی به آن دارند و نسبت به این نوع تبلیغات واکنش های خوبی نشان می‌دهند. ولی نباید این تبلیغات دست کم گرفته شود و برای طراحی تصاویری که قرار است تبلیغات خود را با آن انجام دهید باید هوش و ذکاوت بالایی داشته باشید تا در بین انبوه رقبا کار شما به چشم بیاید و مردم به سمت شما بیایند تا بتوانید کسب و کار خود را رواج دهید و به سود آوری برسید.

 

تبلیغات بنری

 

 انواع تبلیغات نمایشی یا بنری

  • تبلیغات Rich media ads

  • تبلیغات بنری Overlays

  • تبلیغات نمایشی Interstitials

  • تبلیغات Sponsorship 

 

تبلیغات بنری

 

 قوانین طراحی بنر

وقتی که تصمیم گرفتید برای رونق کسب و کار خود و ترویج آن در بین مخاطبان از تبلیغات بنری و آنلاین استفاده کنید باید ابتدا مشخص کنید که هدف شما چه کسانی هستند و چه درخواستی از شما دارند؟ وقتی به خوبی به این سوال پاسخ دهید نصف راه را رفته اید. زیرا تعیین شدن هدف کمک زیادی به طراحی شما خواهد داشت.

 

سعی کنید برای تبلیغاتی که انجام می‌دهید متن خیلی خوبی انتخاب کنید که جذب کننده باشد و با توجه به نوع تبلیغ که انجام می دهید سعی کنید اندازه ها مطابق با استانداردهای موجود باشد و خلاف قوانین رفتار نکنید و از رنگ های مشخصی برای برند خود استفاده کنید که شما را از سایر رقبا متمایز کند و سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که کیفیت خیلی بالایی داشته باشند.

 

تبلیغات بنری

 

مزایای تبلیغات بنری

  • جذابیت بصری

  • افزایش آگاهی از برند

  • هدفمندی تبلیغات نمایشی

  • امکان هدفگیری مجدد یا  Retargeting

  • امکان track کردن کاربران

 

تبلیغات بنری

 

 معایب تبلیغات بنری

  • ایجاد مزاحمت های تبلیغاتی برای کاربران ( flashing ، popups  و interstitials )

  • پایین بودن نرخ کلیک به علت ضعف در طراحی و ایجاد تجربه بد برای مخاطب

  • نرخ تبدیل کمتر

  • دیده نشدن تبلیغات 

 

تبلیغات بنری

 

amir بازدید : 95 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

کسب و کارهای مختلف این روزها از طریق دیجیتال مارکتینگ توانسته‌اند رونق چشمگیری پیدا کنند و بیشتر بازاریابی ها برای خرید و فروش محصولات از طریق دیجیتال مارکتینگ و روش هایی که در آن وجود دارد انجام می شود. تمام اینها به خاطر فناوری اطلاعات و پیشرفت تکنولوژی و آمدن اینترنت به خانه های مردم است.

بیشتر کسانی که در کسب و کار خود از ابزارهای دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند در صدد این هستند که به سودآوری برسند و هدف‌های والایی که در ذهن دارند را تحقق ببخشند.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ          ارزیابی اثربخشی روش های بازاریابی دیجیتال

 

ارزیابی اثربخشی روش های بازاریابی دیجیتال

 

برای اینکه بتواند موفقیت خود را در این مسیر ارزیابی کنید و ببینید که کدام یکی از عوامل منجر به موفقیت شما شده است باید راه های بهتر را مشخص کنید تا بتوانید در مسیر خود بهتر تصمیم گیری کنید و راه هایی که باعث موفقیت شما می شود را پیدا کنید تا در زمان کمتر به سودآوری و موفقیت برسید.

 

آموزش دیجیتال مارکتینگ

در زمینه ی کسب و کارهای مختلف خیلی از افراد طرح‌هایی در ذهن دارند و سعی می کنند آنها را پیاده سازی کنند ولی معمولاً با توجه به اطلاعات محدودی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد طرح های آنها با سایر رقبا شباهت های زیادی دارد و شما برای اینکه بتوانید از بقیه رقبا پیشی بگیرید و جلو بزنید باید طرح‌ها و ایده‌های بهتری داشته باشید لازمه این امر داشتن اطلاعات بیشتر است.

 

ارزیابی اثربخشی روش های بازاریابی دیجیتال

 

هر چه اطلاعاتی که شما در اختیار مشتری قرار می دهید بهتر و کامل تر باشد اعتماد آنها زودتر به شما جلب می‌شود و تلاش شما برای جذب آنها به سمت خودتان موفقیت آمیز تر خواهد بود.

سعی کنید همه راه های ارتباطی به سمت خود را باز بگذارید تا مشتری ها و مخاطبانتان برای برقراری ارتباط با شما دچار مشکل نشوند. هر چه راه های ارتباطی شما بیشتر باشد و دسترسی مخاطب به شما آسان تر باشد بهتر به شما اعتماد می‌کنند زیرا هیچ ترسی از دردسترس بودن خودتان ندارید و این نشان‌دهنده اعتماد شما نسبت به کارتان است.

 

ارزیابی اثربخشی روش های بازاریابی دیجیتال

 

 خیلی از افراد هستند که سعی می کنند راه های ارتباطی را محدود کنند و یا حتی شماره تماسی را در صفحه خود قرار نمی‌دهند و ارتباط را به پیام محدود می‌کنند ولی هدف اصلی بازاریابی این است که شما بتوانید اطلاعات را به مخاطبانتان عرضه کنید و با آنها تعامل بسیار موثری برقرار کنید و هرچه در انجام این امور موفق تر باشید آنها رضایت بیشتری از خرید محصولات شما دارند و حتی با این رضایت و اعتماد آنها باعث جذب مشتری های جدید به سمت کسب و کار شما خواهند شد.

 

ارزیابی اثربخشی تبلیغات

 خیلی از افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند تبلیغات را یک هزینه اضافی میدانند اما این طور نیست. اگر تبلیغات درستی داشته باشید این تبلیغات نه تنها هزینه اضافی است بلکه حرکتی است که شما را به سمت موفقیت سوق می دهد و سرعت شما را در رسیدن به اهداف تان بالا میبرد.

 

ارزیابی اثربخشی روش های بازاریابی دیجیتال

 

 اگر از روشهای تبلیغاتی مختلفی برای کار خود استفاده می کنید سعی کنید هر کدام از آنها را جداگانه بررسی کنید و ببینید که کدام یک از آنها اثر بیشتری در سودآوری شما داشته است و کدام یک از آنها هیچ تاثیر مثبتی در فعالیت شما نداشته است. این کار باعث می شود که با آگاهی بیشتری بودجه خود را سرمایه گذاری کنید و ببینید که در کدام یک از بخش ها می توانید سرمایه گذاری سودمند تری داشته باشید.

 

 راه های مختلفی برای ارزیابی نتایج حاصل از یک کمپین تبلیغاتی وجود دارد که البته تصمیم نداریم در مورد همه آنها صحبت کنیم ولی چند نمونه از مهم ترین این روش ها شامل موارد زیر است:

  • سنجش و ارزیابی پیام‌های تبلیغاتی برای سنجش میزان اهمیت آن ها

  • سنجش و ارزیابی تاثیر تبلیغات بر میزان فروش

  • سنجش و ارزیابی میزان دستیابی به اهداف مرتبط با آگاهی و نگرش مخاطب

 

ارزیابی اثربخشی روش های بازاریابی دیجیتال

 

تاثیر تبلیغات بر فروش

برای اینکه تاثیر یک تبلیغات را در فروش یک محصول و کسب و کار خود متوجه شوید باید نتایج کارتان را قبل و بعد از یک تبلیغ با همدیگر مقایسه کنید و ببینید قبل از این که از روش های تبلیغاتی خاصی استفاده کنید فروش محصولات شما به چه صورت بوده است و بعد از آن چه تغییراتی کرده است.

این ارزیابی ها به شما کمک می کند که راه خود را پیدا کنید و ببینید که مخاطبان شما از چه راههایی بیشتر استقبال کردند.

 

 روش های مختلف ارزیابی اثربخشی تبلیغات

 روش های مختلفی برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات وجود دارد که در این بخش به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

 

دیده شدن

تبلیغاتی که برای آن وقت و هزینه صرف کردید باید آن قدر قوی باید که دیده شود و طوری منتشر شود که در معرض دید مخاطبان مورد نظر شما قرار بگیرد. در واقع روش کار و ارائه شما در این دیده شدن تاثیر زیادی دارد. برای اینکه این ملاک را ارزیابی کنید میتوانید از این راه ها کمک بگیرید:

 

ارزیابی اثربخشی روش های بازاریابی دیجیتال

 

تحلیل داده‌های مرتبط مخاطبان

تعداد نسخه‌های فروش رفته، تعداد افراد عبوری از جلوی بیلبورد، میزان مسافت طی شده توسط اتوبوس‌های تبلیغاتی، تعداد افراد ساکن در منطقه پخش ایستگاه رادیویی.

  • جمع‌آوری داده آماری
  • جمع‌آوری اطلاعات با ارائه پرسشنامه یا  مصاحبه

 

جلب توجه

باید همیشه یک تبلیغ طوری انجام شود که باعث جلب توجه مصرف‌کننده و مخاطب شود. برای این کار نظر سنجی کنید و ببینید چه چیزهایی بیشتر و عمیق تر روی آن ها اثر می گذارد.

 

درک

بهتر است تبلیغات شما طوری باشد که مخاط بتواند آن را درک کند. چیزی که بتواند بصورت عمیق روی مخاطب اثر بگذارد در ذهنش هم حک می شود.

 

تغییر نگرش

بررسی و زیر نظر داشتن تغییر نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به محصول یا برندی، قبل و بعد از تبلیغات، زیرا این کار روی تعداد فروش شرکت تاثیر می‌گذارد.

 

عمل

برای اینکه متوجه میزان اثر تبلیغات بر مشتری برای انجام یک عمل یا رفتار خاص بشوید باید از طریق پرسش از مشتری، آن را تحلیل کنید.

 

ارزیابی اثربخشی روش های بازاریابی دیجیتال

 
amir بازدید : 38 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

بسیاری از افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند در ابتدای این کار هزینه خیلی زیادی نمی توانند برای تبلیغات بپردازند و راه های تبلیغاتی پر هزینه ای مثل بیلبوردها و یا تلویزیون جایی نیست که آنها بتوانند برای تبلیغ کسب و کار و محصولات خود از آن استفاده کنند. بهتر است اینگونه افراد به دنبال راه هایی باشند که قیمت کمتری دارد و در عین حال تاثیر گذاری زیادی روی مخاطبین دارد.

 

 یکی از راه های تبلیغاتی که تاثیر خیلی مثبتی روی افراد و مخاطبان دارد بازاریابی چریکی و پارتیزانی است. خیلی از مواقع این نوع بازاریابی را با تبلیغات خلاقانه اشتباه میگیرند اینکه شما بتوانید برای تبلیغ یک محصول خلاقیت به خرج دهید به این معنی نیست که توانسته اید بازاریابی پارتیزانی را آن طور که باید و شاید انجام دهید، بلکه باید با آگاهی کامل باشد.

 

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

 

 نحوه پیدایش بازاریابی پارتیزانی

 تقریباً 35 سال پیش کتابی به اسم بازاریابی پارتیزانی توسط جی کنراد لوینسون منتشر شد که این روش به صورت کامل توسط این فرد تعریف شد و موضوعی که در این کتاب به آن پرداخته شده بود این بود که چطور می‌توان با هزینه های خیلی کم و با بودجه‌های بسیار ناچیز تبلیغاتی کنیم که بتوانیم با شرکت های خیلی بزرگ هم رقابت کنیم.

 

 بازاریابی پارتیزانی یا چریکی چیست؟

 اگر شما بتوانید با استفاده از طرح های خلاقانه که در ذهن دارید به وسیله یک سری از راهکارهای ارزان قیمت و ابزارهایی که خیلی در کسب و کارها معمول نیستند و جا نیفتادند، کارهای خودتان را تبلیغ کنید و اهداف بازاریابی را به سمت جایگاهی که در ذهن دارید پیش ببرید در واقع توانسته اید بازاریابی پارتیزانی و چریکی را انجام بدهید.

 

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

 

 تفاوت بازاریابی سنتی و پارتیزانی

 خیلی از افراد هنوز هم برای کسب و کار خود از بازاریابی های سنتی استفاده می کنند. ولی روش های بازاریابی سنتی یکسری فرق هایی با روش بازاریابی پارتیزانی دارد که اصلی ترین آن این است که ایت روش تمرکز خودش را روی خلاقیت رضایت و روابط خوب با مخاطب گذشته است. برای اینکه شما بتوانید بازاریابی پارتیزانی و چریکی داشته باشید یکسری اصول را باید رعایت کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

اول از همه در نظر داشته باشید که شما در این نوع بازاریابی هیچ وقت مشکل کمبود بودجه ندارید و می توانید سود خیلی خوبی به دست بیاوذید در صورتی که هزینه هنگفتی هم نکرده اید. ولی در نظر داشته باشید که در این روش از بازاریابی شما باید همه این اصول را در نظر بگیرد و با استفاده از عدد و رقم پیش بروید. چون جایی برای آزمون و خطای روش هایی که انتخاب می کنید وجود ندارد و باید سعی کنید بیشتر از همه روی مشتری هایی که در حال حاضر در کنار شما هستند تمرکز کنید تا اینکه وقت بگذارید و مشتری های جدیدی را جذب کنید.

 

 این نوع بازاریابی قرار نیست به خاطر هزینه کمی که در بر دارد اثر کمی هم داشته باشد برعکس اثر بخشی این روش از بازاریابی بسیار قوی است و با به کارگیری آن می‌توانید تاثیرات چشمگیر آن را در حیطه کسب و کار خود مشاهده کنید.

 برای اینکه بتوانید نحوه عملکرد این نوع بازاریابی را بررسی کنید نباید فقط به فروش های لحظه ای دقت کنید و معیار ارزیابی شما مثبت شدن شیب نمودار سود محصولات است.

 

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

 

راه های مختلف بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی پارتیزانی انواع مختلفی دارد که چند نمونه از انواع آن را برای شما تعریف می‌کنیم تا ذهن شما باز تر شود و بتوانید با استفاده از طرح های خلاقانه که در ذهن دارید هدف های بازاریابی خود را پیاده سازی کنید.

 

ASTROTURFING

این روش در واقع یکی از روش‌های بازاریابی پارتیزانی یا چریکی است که با استفاده از وبلاگ های مردمی یکسری کمپین هایی برگزار می‌شود و مالک این وبسایت ها شرکت شما است و شما باید سعی کنید در انتشار این تبلیغ روش هایی را انتخاب کنید که مخاطب حیطه مد نظر شما در همان جا و در همان فضا به دنبال رفع نیاز خود باشند. این روش شباهت زیادی به رپورتاژ اگهی دارد ولی این اتفاق طبیعی تر است و بعد از اینکه شما این تبلیغ را انجام دهید می توانید وایرال شدن آن در رسانه‌های دیگر را مشاهده کنید.

 

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

 

 بازاریابی ویروسی

وقت هایی هست که برای تبلیغات محصول و یا کسب و کاری روش هایی در پیش گرفته می‌شود که خیلی‌ها فکر آن را هم نمی کنند. مثلاً شما با یک شوخی ساده و یا یک اتفاق غیر معمول می توانید توجه تمام افرادی که در یک فضا وجود دارند را به سمت خود جذب کنید و با این کار کمپین خود را در بین مردم جا بیاندازید.

 

 به این روش بازاریابی ویروسی می گویند زیرا مانند ویروس در همه جا پخش می‌شود و خیلی از افراد حتی کسانی که نیازی در این زمینه نداشتند هم خود به خود به سمت آن جذب می شوند تا ببینند که چه خبر بوده است.

 

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

 

 بازاریابی دهان به دهان

 اگر شما آنقدر موفقیت آمیز عمل کنید که مردم به شما اعتماد کنند که از محصولات آن راضی باشند و به همدیگر در مورد محصول شما خبر دهند در واقع بازاریابی محصولات شما توسط مشتری های خودتان انجام شده است و این اتفاق وقتی می‌افتد که یا شما روش خیلی چشمگیر و خاصی را برای تبلیغات انتخاب کرده باشید و یا محصول و محتوایی که ارائه می کنید آن قدر با کیفیت باشد که مخاطبان راهی جز انتشار آن نداشته باشند.

 

 بسته بندی دستمال کاغذی

 ژاپنی ها اولین کسانی بودند که از بسته دستمال کاغذی برای تبلیغات و بازاریابی پارتیزانی خود استفاده کردند. البته شروع این کار با بسته دستمال کاغذی بود ولی روی خیلی دیگر از وسایل مثل بلیط ها، کبریت و یا سایر وسایل دیگر هم شما می توانید تبلیغات خود را انجام دهید.

 

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

 

 بیلبورد تبلیغاتی رایگان

 شاید تصور کنید که همیشه برای اینکه تبلیغات خودتان را روی بیلبوردها انجام دهید باید هزینه‌های گزافی پرداخت کنید ولی گاهی اوقات می توانید با استفاده از یک سری بنر و پوستر و نصب آنها در مکان های عمومی بدون اینکه پولی پرداخت کنید تبلیغات خود را انجام دهید و لازم نیست که حتما در محیط های خیلی بزرگ و عمومی با هزینه‌های بالا تبلیغات شما انجام شود بلکه در محیط های خیلی کوچیک هم میتوانید تبلیغات خود را انجام دهید و شاهد رشد کسب و کار خود باشید.

 

 بازاریابی محیطی

وقتی که صحبت از بازاریابی محیطی در بازاریابی چریکی می شود تمرکز بیشتر روی محیط بیرون است و سعی می‌کنند یک فعالیتی در بیرون را به کسب و کاری ربط دهند. مثل یک نوعی از تبلیغات شکلاتهای کیت کت که در یک سری از معابر نیمکت هایی طراحی شد که شباهت به کاکائوهای بازکرده داشت و این قضیه باعث به چشم آمدن یک محصول و ارتباط برقرار کردن محیط زندگی افراد با تبلیغات میشود.

 

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

 

 بازاریابی حضوری

 این روش شباهت خیلی زیادی به بازاریابی محیطی دارد اما در بازاریابی حضوری رابطه بین مخاطب و مالک خیلی نزدیک تر و عمیق تر است و گاهی مخاطب به صورت کامل این تبلیغ را حس می کند و حس می کند که در حال استفاده از آن محصول است.

 

 جایگزینی

یکی از روش های بازاریابی پارتیزانی که خیلی هم خلاقانه است این است که شما بتوانید محصول خود را جایگزین یکی از وسایل و ابزاری که در محیط بیرون قرار دارد بکنید و با اینکار محصول را در قالب کاربردی‌ترین نمایش دهید. راه های مختلف دیگری هم برای تبلیغات پارتیزانی وجود دارد که در آنها بیشتر سعی می شود تبلیغات به گونه‌ای باشد تا افراد بتوانند به صورت مستقیم تجربه کار با یک محصول را حس کنند. اگر به تمامی مواردی که گفتیم دقت کرده باشید متوجه میزان خلاقیت بالا در انتخاب روش های تبلیغاتی می‌شوید و هرچه خلاقیت در یک مورد بیشتر باشد با هزینه‌ای کم می توانید مخاطب را جذب خود کنید تا همه اهدافی که در سر دارید در مورد کسب و کار خود را جامه عمل بپوشانید.

 

چریکی

amir بازدید : 34 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

بیشتر افرادی که برای کسب و کار خود دیجیتال مارکتینگ را انتخاب می کنند اولین هدفشان جذب مشتری است و دلشان می خواهد که مشتری ها را تبدیل به مشتری های دائمی خود کنند تا با این کار بتوانند هزینه ای که خرج تبلیغات می‌کنند را به سمت سودآوری پیش ببرند.

 

جذب مشتری با استفاده از روش های مختلفی صورت می گیرد. به طور مثال شما می توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ و پیامک ها و یا وب سایت های مختلف مشتری ها را جذب خود کنید و با انتشار دادن مطالب با کیفیت این کار سریع تر انجام می‌شود. ولی اگر شما روند مشخص و سازماندهی شده برای جذب مشتری نداشته باشید خیلی زود حتی مشتری هایی که در دست دارید هم از دست خواهید داد. بدترین چیز برای کسب و کار شما این است که مشتری های شما از شما سلب اعتماد کنند و سراغ رقبای شما بروند.

 

قیف بازاریابی

 

برای ساماندهی این شرایط راهکار هایی وجود دارد که به آن قیف بازاریابی می گوییم و با استفاده از قیف بازاریابی شما میتوانید مشتری هایی که برای اولین بار هم به سمت محصولات شما می آیند را ترغیب به خرید کردن کنید و آن ها را به مشتری های بالقوه و بالفعل خودتان تبدیل کنید.

 

 تعریف قیف بازاریابی

یکی از روش هایی که با استفاده از آن میتوانید مشتریهای برای اولین بار به سمت محصولات شما می آیند را ترغیب کنید خرید کردن و کاری کنید که آنها از محصولات شما و کارهای شما خوششان بیاید و به سمت شما جذب شوند از مدل بازاریابی قیف بازاریابی است و شما علاوه بر اینکه می توانید در تمایل ایجاد کنیم که محصولات شما را بخرند می توانید همه مراحل را تحلیل و بررسی کنید و ببینید که کارهای شما ثمر داده است یا خیر ولازم است که تغییرات و یا اصلاحات را در کدام یک از بخش‌های کارتان پیاده کنید تا کار شما بی نقص تر باشد و با سرعت بیشتری به سوددهی برسید.

 

قیف بازاریابی

 

شما می توانید با استفاده از ارسال پست در شبکه های اجتماعی متناسب با نیاز کاربر و همچنین تبلیغات مختلف اینترنتی و یا موتورهای جستجوگر مختلف کاری کنید که مشتری ها به سمت وبسایت شما بیایند. در این فرایند اگر کارهای شما موفقیت آمیز باشد هرچه به مرحله‌ای پایین تر قیف می روید تعداد کاربران شما کمتر می‌شود. قیف بازاریابی چند مرحله دارد که با هم دیگر آنها را مرور می کنیم و اطلاعاتی که لازم است در این باره بدانید را به شما خواهیم داد.

 

قیف بازاریابی

 

 آگاه شدن

در هر زمینه ای چه در زمینه کسب و کار و یا زمینه های دیگر بهترین چیزی که می تواند به شما کمک کند داشتن آگاهی کافی در مورد کاری است که انجام می‌دهید و در بازاریابی از طریق قیف بازاریابی هم، آگاهی بالاترین مرحله است که مشتری ها و مخاطبان از محصولات شما و خدماتی که می دهید آگاه شوند. پس بهتر است ارائه محصولات تان را طوری انجام دهید که کاربر متوجه شود که قرار است به نیاز او در زمان کم پاسخ داده شود.

 

حتی در اولین برخورد هم نباید از روش های مختلف پیش پا افتاده برای جذب مشتری استفاده کنید و از همان گام اول گام‌ها را قوی و محکم بردارید و از روش های درست و اصولی برای جذب مشتری استفاده کنید.

 

قیف بازاریابی

 

علاقه مندی

بعد از مرحله آگاهی در مرحله علاقه مندی شما باید در نظر داشته باشید که افرادی که به سمت شما و کسب و کارتان می آیند برای پاسخ دادن به نیازهایشان به سمت شما می آیند و توقع دارند که مشکلات آنها رفع شود و بهتر است شما محصولاتی را به آنها ارائه دهید که به آنها علاقه مند هستند و به دنبال آن هستند.

چیزی که در این مرحله به شما بیشتر از همه کمک می‌کند محتوایی است که تولید می کنید و بهتر است این محتوی کیفیت زیادی داشته باشد و شامل کلمات کلیدی و سئو مناسبی باشد که مخاطبان با هر تفکری که دارند با نیازی که در سر راهشان قرار دارد به سمت شما هدایت شوند.

 

قیف بازاریابی

 

 تصمیم

بعد از اینکه آگاهی لازم به مشتری‌ها داده شد و در آن ها علاقه مندی ایجاد شد، حالا نوبت به تصمیم‌گیری می‌رسد که تصمیم گیری کار مشتری ها است و باید پیش خودشان به این نتیجه برسند که آیا می‌خواهند از شما محصول مورد نظر را خریداری کنند و یا محصولات شما طوری نبوده که پاسخگوی نیاز آنها باشد و لازم است که به رقبای شما مراجعه کنند تا پاسخ نیازهایشان داده شود.

 

قیف بازاریابی

 

اقدام به خرید

وقتی تمام مراحل قبلی که در مورد آنها صحبت کردیم با موفقیت انجام شود مشتری‌ها وارد مرحله معامله می‌شوند و در واقع اتفاق اصلی و نهایی در این مرحله صورت می گیرد و موفقیت شما بستگی به این دارد که شما توانسته اید مراحل قبلی را به چه صورت پیش ببرید.

آیا توانسته اید مسیر را طوری هدایت کنید که مشتری به خوبی آگاه شود و علاقه مند شود و بعد تصمیم بگیرد که می خواهد از محصولات شما خریداری کند یا خیر.

 

برای این خاطر اسم قیف روی این روند بازاریابی گذاشته شده که از مراحل اول که عده زیادی از مخاطبان وارد سایت شما و کسب و کار شما می شوند ولی در مراحل نهایی که منجر به خرید و اقدام می‌شود تعداد کمتری باقی خواهد ماند.

کسانی به مرحله آخر وارد می‌شوند که مشتری های اصلی و وفادار شما هستند و کسانی هستند که به شما اعتماد کردند و ممکن است همین افراد سودآوری زیادی برای شما داشته باشند و بتوانند در جذب مشتری های جدید به سمت محصولات شما کمک کنند.

 

قیف بازاریابی

 
amir بازدید : 44 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

در دنیای دیجیتال مارکتینگ یکی از روش هایی که شما می توانید از طریق آن تبلیغ محصولات و یا کسب و کار خود را انجام دهید وب سایت های شخصی هستند و خیلی از افراد توانستند از این طریق به صورت موفقیت آمیزی در دنیای دیجیتال مارکتینگ پیشرفت کنند.

در صورتی که شما هم در زمینه کسب و کار اینترنتی خود طراحی وب سایت انجام  دادید بهتر است چند وقت یکبار آن را به روز نگه دارید و عملکرد وب سایت خود را بررسی کنید و ببینید که آیا هدف هایی که شما می خواستید را دنبال می کند یا خیر؟ چون ممکن است حتی با صرف هزینه های زیاد هم شما به هدفی که مطلوبتان بوده نرسید و فقط از طریق آنالیز وب سایت خودتان می توانید جلوی ضرر ها را بگیرید.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ        شاخص های آنالیز و تحلیل وب سایت ها

 

تحلیل و آنالیز وب سایت

 

روش های مختلفی برای تحلیل و آنالیز وب سایت ها وجود دارند که بعضی از آنها دارای اهمیت بیشتری نسبت به بقیه شاخص ها هستند که البته تصمیم داریم در این مقاله به بررسی تمام موارد بپردازیم.

 

برای تحلیل وب سایت ها شاخص های مهمی شامل اطلاعات قیف بازاریابی و نرخ تبدیل مخاطبان و همچنین نرخ بازگشت مخاطبان و بازگشت سرمایه و همچنین کیفیت لینک های ارجاعی میباشد. ولی در بین این شاخص ها، بعضی شاخصه هایی هم وجود دارند که دارای اهمیت کمتری هستند ولی بد نیست که به آنها هم نظری داشته باشید تا تمام جوانب را پوشش داده باشید.

 

از جمله شاخص های  کم اهمیتی که می‌توان برای آنالیز و تحلیل وب سایت ها نام برد کلیک و نرخ ورود به صفحه ها و همچنین رتبه بندی وب سایت و تعداد لینک های دریافتی وب سایت و همچنین میزان نمایش و نتایج حاصل از آزمایش A/B می باشد.

 

تحلیل و آنالیز وب سایت

 

 شاخص های مهم در آنالیز و تحلیل وب سایت ها

اگر بخواهیم در مورد این شاخص ها به صورت مفصل تر صحبت کنیم آنها را در همین دو دسته شاخص‌های مهم و کم اهمیت تر جا می دهیم تا شما بتوانید با دیدگاه بهتری کارتان را انجام دهید و اولویت بندی آگاهانه تری را ترتیب دهید.

 

 قیف بازاریابی

با توجه به نتایجی که بر اساس آزمایش های A/B به وجود می آید از داده هایی که برای وضعیت هر بازدیدکننده به دست می‌آید شما می توانید متوجه شوید که ایرادات اصلی وب سایت شما چه چیزی بوده است و چه چیزی باعث میشود که شما دیرتر به هدف خود برسید و با برطرف کردن موانع میتوانید خیلی راحت تر به اهدافی که مد نظر داشتید برسید.

 

 با استفاده از اطلاعاتی که از نرم افزارهای آنالیز و تحلیل به وجود می‌آید می‌تواند عملکرد کاربران را بررسی کنید و متوجه شوید که کدام یک از آنها خیلی زود صفحه وب سایت شما را ترک می کنند و کدام یک از آنها زمان بیشتری می مانند تا شما را به سمت هدفتان سوق ‌دهند.

 

تحلیل و آنالیز وب سایت

 

 لینک های ارجاعی

 کیفیت لینک ها از تعداد آن ها خیلی مهم تر است. هرچه لینک های ارجاعی شما بالاتر باشد شما در زمینه کسب و کار خود موفق تر خواهید بود.

 

 نرخ بازگشت مخاطبان

در سایر مقالاتی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ منتشر کردیم بارها اشاره کردیم که تعداد کلیکی که روی وبسایت شما انجام می شود و تعداد ورود به سایت شما نشان دهنده این نیست که سایت شما توانسته موفق باشد. بعضی ها وارد سایت می‌شوند اما در کسری از ثانیه از آن خارج می شوند و فقط یک بار به سایت شما می آیند و دیگر به آن سر نمی زنند!

پس چیزی که مهم است تاثیر گذاری روی مخاطبان است تا اینکه آنها مجدداً به سایت شما برگردند و یا وقتی که وارد می‌شوند یک زمانی در آن به سر ببرند و زمان ماندگاری آنها در سایت برای شما اعتبار می آورد.

 

یکی از ابزارهایی که به صورت رایگان این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد ابزار رایگان گوگل آنالیتیکس هست که در بخش Audience شما نسبت بازدید کننده های جدید و قدیمی خود را مشاهده کنید.

 

شاخص های آنالیز و تحلیل وب سایت ها

 

 نرخ تبدیل مخاطبان

اگر شما در حدی روی وبسایت خود تسلط داشته باشید که بتوانید رفتار کاربر های سایت را بعد از اینکه اولین بار وارد سایت می شوند بررسی کنید می توانید خیلی زود روی مخاطبان مفید و تاثیرگذار خود تسلط پیدا کنید و ببینید که آنها چه فعالیت بهتری روی وب‌سایت شما داشته اند و شما باید طوری عمل کنید که تعداد این مخاطبان روز به روز بیشتر شود.

 

شاخص های آنالیز و تحلیل وب سایت ها

 

 میزان بازگشت سرمایه

علاوه بر این که شما باید تلاش کنید تا نرخ تبدیل وبسایت خودتان را افزایش دهید باید روی بازگشت سرمایه هم تمرکز داشته باشید و همیشه همه مشتری ها برای شما سودآور نیستند. بلکه مشتری ای می تواند تاثیر مثبت تری روی کار شما داشته باشد که بازگشت سرمایه شما را بیشتر کند و سود شما از وجود او بیشتر باشد. یعنی وقتی که هزینه ای خرج  جذب یک مشتری می کنید و مشتری وارد سایت شما می‌شود باید به حدی سودآوری داشته باشد که میزان سود از هزینه تبلیغ و جذب مشتری بیشتر شود.

 

شاخص های آنالیز و تحلیل وب سایت ها

 

 شاخص های کم اهمیت در آنالیز و تحلیل وب سایت ها

 

نرخ ورود به صفحات

بیشتر افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند مدام در حال انجام فعالیت‌هایی هستند که نرخ ورود به سایت را افزایش دهند. نرخ ورود به سایت می‌تواند عمل مفیدی در افزایش کیفیت و رتبه سایت شما باشد اما به شرطی که مخاطبانی که وارد سایت شما می شوند تا چند ثانیه در سایت باقی بمانند نه اینکه به محض وارد شدن از سایت خارج شوند یعنی فقط ورود هایی که زمانی در سایت تأخیر داشته باشند برای شما حائز اهمیت هستند.

 

یعنی تعداد کلیک ها و نمایش های وب سایت مواردی که گفتیم خیلی شاخص مهمی برای آنالیز و تحلیل وب سایت شما نیست و نمی‌شود گفت هر وب سایتی که نرخ کلیک بالایی داشته پس سودآوری بیشتری دارد.

 

 نرخ کلیک

 اگر در مورد وبسایت شما نرخ کلیک پایین بود خیلی نگران نباشید و همیشه نرخ ‌تبدیل هست که اهمیت بیشتری دارد. در بعضی از موارد دیده شده که نرخ تبدیل وب سایتی بالا بوده در صورتیکه نرخ کلیک آن چندان بالا نبوده است.

 

شاخص های آنالیز و تحلیل وب سایت ها

 

  میزان نمایش

 در صورتی که سایت شما میزان نمایش بالایی دارد حتما دلیل بر موفق بودن وب سایت شما نیست، چون فعالیت مخاطبان در نهایت بررسی می‌شود و باید ببینید که آیا مخاطبانی که وارد وبسایت شما شدند تبدیل به مشتری بالقوه شدند یا سایت شما را ترک کردند.

 

 خیلی از شبکه های تبلیغاتی هستند که تبلیغات تقلبی انجام می‌دهند تا نمایش را بالا ببرند اما مخاطب آنقدر هوش و ذکاوت دارد که فریب نخورد و ممکن است از سایت شما بازدید کنند ولی به مشتری شما تبدیل نمی شوند و چیزی که برای شما مهم است تعداد نمایش نیست، بلکه تعداد مشتری های بالقوه است.

 

شاخص های آنالیز و تحلیل وب سایت ها

 

 لینک های دریافتی وب سایت ها

 مثل مقاله های علمی که اعتبار آن ها با رفرنس دادن به همدیگر افزایش پیدا می کند وب سایت ها هم با لینک دادن به همدیگر می توانند افزایش مخاطب و افزایش رتبه داشته باشند و می توانند رتبه خود در گوگل را بالا ببرند.

 یعنی هرچه وب‌سایت‌های مختلف بیشتری لینک شما را داخل صفحه خودشان بگذارند رتبه گوگل شما بیشتر می شود و هرچه کیفیت این لینک ها بیشتر باشد و مرتبط تر باشد برای شما مفید تر خواهد بود.

 

شاخص های آنالیز و تحلیل وب سایت ها

 

 رتبه بندی وب سایت ها

 در واقع از مهمترین هدف هایی که افراد دارای وب‌سایت دنبال می کنند این است که رتبه وبسایت خودشان را در موتورهای جستجوگر مختلف بالا ببرند. ولی برای نفر اول بودن شما باید همه موارد را رعایت کنیم زیرا رقبا در زمینه های مختلف آن قدر زیاد هستند و کارشان خوب هست که شما برای گرفتن رتبه اول نیاز به تلاش خیلی زیادی داشته باشید.

 کارهایی که می‌توانید برای این هدف داشته باشید این است که یک قیف بازاریابی برای سایت خودتان داشته باشید تا بتوانید در نهایت کسانی که وارد وبسایت تان می شوند را به مخاطبان و مشتری های واقعی خودتان تبدیل کنید و آنها را نگه دارید.

 

شاخص های آنالیز و تحلیل وب سایت ها

 

 نتایج حاصل از آزمایش  A/B

 A/B از آزمون هایی هست که برای آنالیز و تحلیل وب سایت ها از آن استفاده می کنند و در نهایت یک‌سری راه‌کارهایی را ارائه می دهند. اما خیلی نمی توان به نتایج حاصل از آن اکتفا کرد چون جامعه آماری که این آزمایش از آن استفاده می‌کند خیلی گسترده نیست.

 اگر تعداد تبدیل های ماهانه یک وبسایت از 1000 کمتر باشد نتایج آزمایش A/B دیگر اهمیتی ندارد و نمی توانید تصمیم درستی بر اساس نتایج آن بگیرید.

 

شاخص های آنالیز و تحلیل وب سایت ها

amir بازدید : 40 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

دنیای خرید و فروش ها و کسب و کارها با وجود فضای مجازی به به سمتی هدایت شده است که امروزه در دنیای خرید و فروش دیجیتال مارکتینگ حرف اول را می‌زند و خیلی از کسب و کار ها از این روش برای فروش محصولات خود و جذب مشتری استفاده می کنند.

 

استراتژی های رایگان و غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ

 

 استراتژی ارگانیک دیجیتال مارکتینگ

 وقتی که صحبت از استراتژی ها و حرکت های مختلف در دیجیتال مارکتینگ می‌شود منظور ما روش هایی است که باعث می شود بتوانید تبلیغات را به صورت آنلاین انجام دهید تا مخاطبان جذب شما شوند.

 دیجیتال مارکتینگ با تبلیغات یا استراتژی های ارگانیک روش هایی هست که شما برای تبلیغات خود و حضور در فضای مجازی هیچ هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کنید و حتی اگر مشتری روی لینک وب سایت شما کلیک کند هیچ هزینه ای پرداخت نمی شود و ترافیک شما ممکن است از نظر کیفیتی بالا برود و مشتری‌های شما روز به روز بیشتر شود ولی با این وجود شما قرار نیست هیچ هزینه ای به هیچ شرکتی پرداخت کنید.

 

استراتژی های رایگان و غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ

 

مفهوم کیفیت ترافیک

 ممکن است وب سایت شما طوری باشد که خیلی از افراد حتی کسانی که به دنبال محتوای سایت شما نیستند وارد سایت شما شوند ولی به محض این که ببینند مطالب مورد نیاز آنها نیست شاید از سایت شما خارج شوند.

 به این نوع ترافیک که در سایت شما ایجاد می شود و افراد بدون توقف سایت شما را ترک می کنند می گویند ترافیک بی کیفیت است که در رتبه بندی سایت شما تاثیر زیادی نخواهد داشت.

 

 چیزی که برای شما اهمیت دارد ترافیک با کیفیت است. یعنی افرادی وارد سایت شما شوند و مطالب سایت شما برای آنها جذاب باشد و مدت زمان مشخصی در سایت شما بمانند. این مدت حضور افراد است که ترافیک با کیفیت را ایجاد می کند.

 

استراتژی های رایگان و غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ

 

 مقدار ترافیک سایت

 هرچه بازدیدکنندگان سایت شما و کسب و کار شما بیشتر شوند لازم است که شما ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید که دو نوع استراتژی رایگان برای این روش وجود دارد که یکی شامل SEO و دیگری ASO است که در مقاله های جدا به آنها به صورت کامل خواهیم پرداخت.

 

 استراتژی های غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ

 روش هایی که تاکنون به آنها اشاره کردیم جزوه روش هایی بوده که لازم نبوده شما برای تبلیغات و افزایش مشتری بابت آنها هزینه پرداخت کنید. اما یکسری روش‌های دیگر هم وجود دارد که برای به کارگیری آنها باید هزینه پرداخت کنید و دیگر رایگان نیستند.

 علت روی آوردن مردم به استراتژی های غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ رقابت بالا در زمینه کسب و کار است و شما فقط در صورتی می توانید به سودآوری برسید و مشتری های خود را داشته باشید که از بقیه رقبا پیشی بگیرید. برای اینکه به این مرحله برسید یکسری استراتژی هایی باید پیاده کنید که برای آنها لازم است شما برنامه ریزی مشخص داشته باشید و راه حل خود را طراحی کنید و آن را به صورت دقیق اجرا کنید تا بتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و محتوای سایت را بهبود ببخشید.

 

استراتژی های رایگان و غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ

 

 اهداف بازاریابی غیر رایگان

بازاریابی مستقیم

این نوع استراتژی از PPC  یا Pay Per Click، موبایل مارکتینگ و تبلیغات خرید (Shopping Adds) به‌منظور افزایش ترافیک و نرخ تبدیل برای کسب‌وکار استفاده می‌شود.

 

برند سازی

هدف تبلیغات در این نوع استراتژی، آگاهی بخشی درباره برند یا محصول با استفاده از Google Display ads، ویدئو مارکتینگ و موبایل مارکتینگ است

 

بازاریابی مجدد

هدف این نوع استراتژی، ایجاد تبلیغات هدفمند و منحصربه‌فرد برای کاربرانی است که قبلاً وب‌سایت/ اپلیکیشن/ کانال یوتیوب را دیده‌اند.

 

استراتژی های رایگان و غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ

 

 برای رسیدن به اهداف مد نظر و موفقیت در بازار داغ رقابت، یکسری استراتژی های غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که در این قسمت به آن ها اشاره خواهیم کرد. اما در مورد هر کدام از آن ها به تفصیل در مقاله ای جدا صحبت خواهیم کرد.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

  • SEM

  • تبلیغات ویدئویی

  • تبلیغات نمایشی

  • تبلیغات در اپلیکیشن

  •  شبکه های اجتماعی

 

 

استراتژی های رایگان و غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ

 

  پارامترهای مهم در انتخاب استراتژی دیجیتال مارکتینگ

 با توجه به کسب و کار و مطالبی که شما قرار است ارائه دهید، روشی که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود و انتخاب این روش بر عهده خود شما خواهد بود و شما تنها در صورتی می توانید روش مناسبی انتخاب کنید که اطلاعات خودتان در این زمینه را تکمیل کرده باشید و با آگاهی کافی و کامل تصمیم گیری کنید.

 

 یکی از مواردی که در انتخاب استراتژی دیجیتال مارکتینگ مهم است محل حضور آنلاین کسب و کار شما است و با توجه به اینکه کسب و کار شما از طریق اپلیکیشن یا وب سایت و یا روشهای دیگر به مردم ارائه شود نوع روش شما متفاوت خواهد بود. 

 

 هدف شما در کسب و کار هم نقش مهمی در انتخاب استراتژی شما دارد و شما باید به بودجه هم توجه کنید زیرا ممکن است یک روش را انتخاب کنید که هزینه زیادی برای شما داشته باشد و در عین حال سود خیلی زیادی به شما نرساند. 

 

 در نظر داشته باشید که مخاطبان هم در روش کسب و کار شما اهمیت زیادی دارند و بهتر است شما اول مخاطب های خود را شناسایی کنید و بعد روش تبلیغ را مشخص کنید. مثلا اگر کسب و کار شما در زمینه لباس و طلا و لوازم آرایش و... است از محیط هایی مثل اینستاگرام استفاده کنید و یک محیطی مثل لینکدین برای شما جایگاه مناسبی نیست و نمی توانید تبلیغات مفیدی داشته باشید.

 

استراتژی های رایگان و غیر رایگان دیجیتال مارکتینگ

 

 
amir بازدید : 44 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

تا چند سال پیش راه اندازی وب سایت های شخصی را تنها بعضی از افرادی که در زمینه کامپیوتر و اینترنت حرفه‌ای بودند می توانستند انجام دهند اما امروزه هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد و یک کامپیوتر یا لپتاپ داشته باشد خیلی راحت می توانند وب سایت شخصی خودش را داشته باشد.

راه اندازی وب سایت شخصی دیگر کار دشواری نیست و فقط لازم است که شما در این زمینه اطلاعات لازم را به دست بیاورید تا بتوانید وب سایت خود را راه اندازی کنید.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ     راهنمای راه اندازی وب سایت مناسب

 

راه اندازی سایت

 

هدف از راه اندازی سایت

تقریباً برای شروع هر کاری لازم است که هدف شما از انجام آن مشخص باشد تا با انگیزه بیشتری بتوانید آن را انجام دهید زیرا نداشتن هدف باعث می‌شود که شما خیلی زود دلسرد شوید و نتوانید مسیری که در نظر گرفته اید را تا انتها طی کنید.

 

ممکن است شما بخواهید تبلیغ محصولات خاصی را از طریق وب سایت خود داشته باشید و یا دلنوشته های خودتان را بنویسید و یا حتی در مورد موضوع های علمی، سیاسی و غیره مطلب بنویسید و منتشر کنید.

 

 پس شناسایی هدف اولین گام در راه اندازی سایت است و اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود که شما بتوانید قدم به قدم کارهایی که برای راه اندازی سایت لازم است را پیش بینی کنید و انجام دهید.

 

راه اندازی سایت

 

انتخاب اسم مناسب و هاست مناسب برای سایت

 دامنه به آدرس سایت شما گفته می‌شود که یک پسوندی دارد که معروفترین آنها دات‌کام (.com) است و برای کشور ایران دامنه دات آی آر (.ir) هم به صورت اختصاصی وجود دارد که از دات کام خیلی ارزانتر است. به طور مثال قیمت خرید یک دامنه دات آی آر برای یک سال 6 هزار تومان است ولی دامنه دات کام برای یک سال 39 هزار تومن است.

 

راه اندازی سایت

 

 وقتی که تصمیم گرفتید اسم برای سایت یا دامنه انتخاب کنید باید به چند مورد توجه کنید:

  • انتخاب اسم کوتاه و با مفهوم باشد. ( حداکثر 7 حرف )

  • انتخاب اسم مرتبط با حیطه‌ی فعالیت سایت خود انتخاب کنید.

  • انتخاب اسم ماندگار و جذاب

  • استفاده از Dash ( علامت – )  هنگام کاربرد کلمات ترکیبی

  • انتخاب اسم مشابه و نزدیک به نام‌های معروف برای جلب توجه بیشتر

  • انتخاب اسم ساده و واضح که با یک بار گفتن، بدون توضیح، با املای درست در ذهن بیاید

 

راه اندازی سایت

 

 انتخاب هاست مناسب

 فضایی که فایلها و اطلاعات سایت شما در آن قرار می‌گیرد هاست نام دارد و در واقع فضایی است که باعث می‌شود دیگران بتوانند به اطلاعات شما و فایل های شما دسترسی داشته باشند. یکی از بهترین خواسته هایی که میتوانید برای سایت خود انتخاب کنید میهن وب هاست است که کیفیت و سرعت مطلوبی دارد و قیمت آن بسیار مناسب است.

 

 معمولا در ابتدا یک فضایی برای سایت شخصی شما در نظر گرفته می شود که اگر آن فضا پر شود نیازی به نگرانی نیست چون می توانید خیلی راحت سطح سایت خود را ارتقا بدهید. اگر تمایل دارید سایتی که راه اندازی می کنید سایت دانلود یا سایت های این چنینی باشد می توانید یک سری نقشه های دیگری را برای راه اندازی سایت در نظر بگیرید.

 

 سعی کنید از اطلاعات محرمانه ای که موقع راه اندازی سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد نگهداری کنید چون مربوط به کنترل پنل شماست و شما با استفاده از آن مدیریت را در دست دارید.

 

راه اندازی سایت

 

 مدیریت محتوای سایت

 ‏cms  یا نرم افزاری که تحت وب سیستم مدیریت محتوا را برعهده دارد. با استفاده از آن می توانید سایت خود را مدیریت کنید و لازم نیست که حتما کد نویسی بلد باشید تا بتوانید یک سایت را اداره کنید. کدهای آماده هم وجود دارد که شما حتی بدون داشتن علم کدنویسی و طراحی می توانید وب سایت خود را طراحی کنید.

 این سیستم مدیریت محتوا خصوصیات خیلی خوبی دارد که باعث می شود شما از کار با آن لذت ببرید. که چند نمونه از این خصوصیات شامل موارد زیر است:

  1. محیط کاملا فارسی، ساده و قابل فهم

  2. بدون نیاز به یادگیری کدنویسی و طراحی سایت

  3. دارای محیط نوشتار متنی شبیه نرم افزار ورد. تنها کاری که باید انجام دهید تمرکز بر روی کیفیت مطالب و انتشار آن‌ها است.

  4. امنیت قابل قبول

  5. توانایی ایجاد صفحات و بخش‌های مختلف به تعداد نامحدود

  6. توانایی اضافه کردن افزونه و پلاگین (امکانات و قابلیت‌های جدید به سایت) تنها با چند کلیک

  7. کاملا رایگان

  8. دارای انجمن‌های پشتیبانی قوی برای رفع مشکلات کاربران (حتی به زبان فارسی)

 

راه اندازی سایت

 

 تعیین نمای ظاهری سایت و امکانات

 بعد از این که شما توانستید سایت مد نظر خود را راه‌اندازی کنید باید برای این سایت یک پوسته و قالب (skin or theme) مشخص تعیین کنید که معمولا در پیش فرض سی ام اس ها یکسری پوسته و تم های رایگان وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید که خیلی هم راحت می توانید آنها را نصب کنید و با چند کلیک آنها روی وب سایت شما بارگذاری می شود.

 در مورد پوسته ها و تم های حرفه ای تر شما باید هزینه پرداخت کنید و دیگر رایگان نیستند. در کنار این پوسته ها یکسری ماژول ها و کامپوننت هایی هم وجود دارد که باعث می‌شود سایت شما گسترش پیدا کند و پیشرفته تر شود. مثل نظرسنجی‌ها یا شرایط آب و هوایی یا خصوصیت دیگری که شما با این افزونه ها که به صورت رایگان و غیررایگان هستند می توانید سایت خود را ارتقا بدهید.

 

 در قسمت مدیریت سایت شما که بیشتر با اسم پیشخوان مشاهده می‌شود می‌توانید خیلی از کارهای مدیریتی را انجام دهید و مدیریت این قسمت کار ساده ای است.

 

راه اندازی سایت

 

 آغاز کار سایت با انتشار مطالب

 وقتی که سایت مد نظر شما طبق سلیقه و هدف شما راه اندازی شد برای اینکه تکمیل شود و کار خود را شروع کند لازم است که شما مطلبی را متناسب با موضوعی که در نظر داشتید منتشر کنید. به این منظور باید وارد بخش نوشتاری سایت خود بشوید و مطلب جدیدی ایجاد کنید و بعد از این که مطلبی نوشتید تصاویری که می‌خواهید را به آن اضافه کنید و اگر نیاز بود برچسب ها و عکس های مورد نظر را داخل آن قرار دهید.

 

 می توانید در صفحات وب سایت خود علاوه بر عکس ها و متن، ویدیو هم داشته باشید که انجام تمام این ها کار خیلی پیچیده ای نیست و وقتی وارد فضای مدیریت وبلاگ خود شوید مشاهده می کنید که چقدر این کار آسان بوده و نیازی نیست که شما دانش حرفه ای در این زمینه داشته باشید.

 

سایت

 

 اگر حتی در طراحی و گذاشتن مطالب به مشکل بر خوردید انقدر انجمن های رایگان مختلفی برای پاسخگویی به نیازهای شما در اینترنت وجود دارد که شما احساس خطر نکنید و بتوانید خیلی راحت جواب سوال هایی که در ذهن تان ایجاد شده را پیدا کنید.

 

شرکت مناسب برای میزبانی وب سایت شما

گام مهم در طراحی یک وب سایت برای راه اندازی آن این است که شرکت مناسبی را برای میزبانی وب سایت خود انتخاب کنید تا از کار خود لذت ببرید. در ادامه به چند نمونه از مواردی که لازم است برای انتخاب میزبان وب سایت خود به آن دقت کنید را خواهیم آورد که با رعایت آنها در انتخاب میزبان می توانید یک وب سایت فوق‌العاده را راه اندازی کنید.

  • پایداری و سرعت
  • پهنای باند ماهانه
  • میزان فضای در دسترس
  • پشتیبانی
  • FTP,PHP,Perl,MySQL,CronJobs,htaccess و …
  • تهیه نسخه پشتیبان ( Back Up )
  • ارائه پست الکترونیک و سرویسهای مربوط به ایمیل
  • پنل مدیریت یا کنترل پنل
  • امکان ایجاد زیر دامنه
  • مکان سرور و سیستم عامل آن
  • هزینه
  • پلن های ارائه شده ( ماهانه یا سالانه )
  • نمایندگی یا شرکت اصلی
  • نظرات سایر مشتریان

 

وب سایت

 

شرکت طراحی سایت

خیلی از کسب و کارهایی که از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای تبلیغات محصولات و کالاهای خود استفاده می کنند این کار را در قالب سایت های اختصاصی انجام میدهند و برای شروع کار وب سایت های اختصاصی لازم است که یک طراح سایت طراحی قسمت های مختلف وب سایت را بر عهده بگیرد. شرکت های طراحی وب سایت معمولا این کار انجام می دهند و شما می توانید افراد متخصص را استخدام کنید تا به صورت اختصاصی روی وبسایت شما کار کنند.

 اگر تصمیم گرفتید یک شرکت خصوصی را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید باید سعی کنید در زمینه کاری شما تخصص داشته باشند و بتوانند به شما در راه اندازی یک وب سایت باکیفیت و هدفمند کمک کنند. شما می توانید از طریق این روش کار و کسب خود را رونق ببخشید.

 

شرکت طراحی سایت

 

طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

 همانطور که گفتیم کسب و کارهای مختلف برای ارائه و تبلیغ محصولات خودشان از وب سایت ها استفاده می کنند. همچنین خیلی از شرکت ها و فروشگاه ها می توانند برای جذب مخاطب و ارائه خدمات خود از وب سایت ها استفاده کنند و بعضی از افراد هستند که این سایت های شرکتی و فروشگاهی را طراحی می‌کنند و شما باید شرکتی را برای طراحی سایت های فروشگاهی و شرکتی خود انتخاب کنید که تخصص داشته باشند و بتوانند مطابق با هدف و موضوع که شما مد نظر دارید سایت شما را طراحی کنند تا تاثیر آن روی کار شما محسوس باشد.

 

طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی

 

قیمت طراحی سایت

اگر علاقمند باشید در مورد هزینه طراحی یک وب سایت یا قیمت طراحی سایت آگاهی داشته باشید باید بگوییم که خیلی از افرادی که کارهای طراحی سایت را انجام می دهند بدون توجه به تعرفه هایی که در این زمینه وجود دارد هزینه ها را تعیین می‌کند و ممکن است قیمت پایین تر و یا بالاتری از تعرفه های اصلی از شما طلب کنند و این شما هستید که تصمیم می‌گیرد چه مبلغی را به آنها بپردازید و با آنها کنار بیایید.

اگر به دنبال سایت های پیشرفته باشید مبلغی بالغ بر 2 میلیون تومان یا بیشتر از شما دریافت می شود که شرکت ها یا افراد موظفند با توجه به خدماتی که در ازای گرفتن این هزینه ها به شما می دهند کار را تشریح کنند تا بتوانید تصمیم‌گیری بهتری را انجام دهید. البته این هزینه ها کاملا متغیر است و با توجه به بازه زمانی تحویل پروژه و همچنین گرافیک کار و غیره این قیمت ها تغییر خواهد کرد.

 

قیمت طراحی سایت

 

طراح سایت

همانطور که از عنوان موضوع پیداست طراح سایت کار طراحی وب سایت ها را انجام می‌دهد و کسانی که این کار را انجام می‌دهند معمولاً در این زمینه آموزش دیده اند و یا تحصیلات خود را در این زمینه گذرانده اند. البته باید در نظر داشته باشید که بعضی از افراد این کار را به صورت تخصصی تر انجام می دهند و کسانی که کار تخصصی تر انجام می دهند هزینه بیشتری هم در قبال آن دریافت می کنند.

 شما می‌توانید طراحی سایت را خودتان انجام دهید و یا این کار را به افراد متخصص بسپارید.

 اگر چیزی که مد نظر شما هست یک سایت خیلی معمولی و غیر تخصصی باشد خودتان می توانید طراحی را انجام دهید و نیاز به طراح سایت حرفه ای ندارید که از طریق آموزش هایی که در اینترنت گذاشته شده است می توانید یک طراحی سایت ساده و غیر حرفه ای را انجام دهید.

 

طراح سایت

 

ساخت وب سایت رایگان یا ارزان

طراحی سایت کار چندان سختی نیست اما به این شرط که قرار باشد سایت غیر حرفه‌ای باشد. ساختن سایت غیر حرفه‌ای از عهده هر شخصی بر می‌آید و تنها با دانستن یکسری نکات بخصوصی شما می توانید وب سایت مد نظر خود را بسازید که معمولا این وبسایت‌ها ارزان قیمت هستند و یا کاملاً رایگان می باشند.

 

طراحی سایت حرفه ای

 ولی اگر به دنبال ساخت سایت های حرفه ای تر و تخصصی تر باشید معمولا باید هزینه پرداخت کنید و یا دامنه مشخصی برای سایت خود داشته باشید که این در تخصص طراحان سایت حرفه‌ای است و این افراد در زمینه‌های بخصوصی آموزش دیدند و گرافیکی که آنها برای سایت شما تعیین می کنند با قالب هایی که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد کاملا متفاوت است که با سر زدن به سایت های حرفه ای و سایت‌های غیر حرفه‌ای کاملا متوجه تفاوت طراحی وب سایت خواهید شد.

 

طراح سایت

 

آموزش طراحی وب سایت

راه های مختلفی برای کسب آگاهی در زمینه طراحی وب سایت وجود دارد که از جمله ی آن ها میتوان به دوره ها و کلاس های آموزشی، مقاله های اینفوگرافیک، کلیپ های آموزشی و از این قبیل روش ها نام برد. این آموزش ها معمولا در چند سطح انجام می شوند و با پرداخت هزینه های مختلف می تواند سطح این آموزش را تعیین کنید.

طراحی سایت های غیر حرفه ای کار دشواری نیست و با یک دوره کوتاه به آن مهارت خواهید رسید. اما سایت های حرفه ای تر که گرافیک و کد نویسی خاصی دارند نیازمند دوره های تخصصی تر برای کسب آگاهی در طراحی آن ها وجود دارد.

 

طراح سایت

amir بازدید : 42 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

این روزها بازار دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی داغ است و انجام تبلیغات برای افزایش رونق کسب و کار از طریق روش های مختلف زیادی صورت می گیرد که یکی از آنها اتوماسیون بازاریابی است که ممکن است اسم آن به گوش شما خورده باشد. اگر اسم اتوماسیون بازاریابی را شنیده اید و در ذهنتان ایده ای در مورد نحوه فعالیت آن و وظایفی که دارد و همچنین روش کار آن ندارید پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

اتوماسیون بازاریابی

 

 تعریف اتوماسیون بازاریابی

 یکی از روش های بازاریابی اینترنتی استفاده از نرم افزارهایی است که پیام‌های خصوصی به مشتری ها ارسال می کند که این روش را اتوماسیون بازاریابی می گوییم. شما با استفاده از این نرم افزار ها می توانید پیام های ادامه دار برای مخاطبان خود ارسال کنید و فاکتور هایی که این روش از بازاریابی را کنترل میکند را شما تعیین می کنید.

 

 به طور مثال شما می توانید عادت هایی که مشتریان برای خرید دارند را در چند دسته بندی بگذارید و ببینید آنها در فرایند خرید خود در کدام مرحله هستند و واکنش آنها نسبت به وب سایت شما و محصولات تان چه چیزی است.

 چیزی در کسب و کار به شما کمک زیادی می‌کند سنجش عملکرد خودتان است. اگر شما نحوه کار و نتیجه ای که به دستتان می رسد را بررسی کنید و ایرادات کارتان را بشناسید می توانید در کار خود خیلی موفق تر عمل کنید. در واقع یکی از نقاط قوت کار شما می تواند برقراری ارتباط قوی بین شما و مشتری هایتان باشد.

 

اتوماسیون بازاریابی

 

مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی

این روش در دیجیتال مارکتینگ فواید بسیار زیادی دارد و یکی از آنها این است که به کمپین شما کمک می کند که کار خودتان را با راندمان بالاتری انجام دهید و با سرعت بیشتری به سوددهی برسید. با استفاده از اتوماسیون و شخصی سازی کارها و نحوه ارتباط صحیح می توانید تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشید.

 بررسی ها نشان داده که ایمیل ها و راه های ارتباطی که شخصی سازی شده اند و دقیقاً با توجه به مخاطب و سلیقه او برنامه‌ریزی شدند تا 6 برابر بازده بیشتری نسبت به ایمیل های عمومی داشتند.

 

 یکی از بدی هایی که این روش دارد وقت گیر بودن آن است که برای این کار هم یک سری پلتفرم‌های در نظر گرفته شده که این کار پرتکرار را انجام می‌دهند و کمک خیلی زیادی در صرفه جویی وقت و انرژی در بازاریابی شما می کنند تا شما بتوانید وقت و انرژی خودتان را برای مسائل مهم تری مصرف کنید.

 

اتوماسیون بازاریابی

 

 دیگر مزایای که این روش دارد این است که شما علاوه بر برقراری ارتباط مستقیم و خصوصی با مخاطبان تان می توانید بفهمید که آنها در کدام یکی از مراحل کار قرار دارند و آیا مشتری های بالقوه شما تبدیل به مشتریان بالفعل می شود یا خیر و حتی با استفاده از این روش و امتیاز دهی مخاطبان می توانید متوجه شوید که کدام یک از مشتری های شما تمایل بیشتری به کارها و محصولات شما دارند.

 

 یک مزیت دیگری که در این روش وجود دارد این است که شما در این روش اجازه دارید با مشتری های خود به صورت بلندمدت در ارتباط باشید و از فرایند خرید آنها اطمینان حاصل کنید.

کسب و کارهایی که از این روش برای اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند تقریبا 53 درصد نرخ تبدیل بیشتری داشتند و همچنین در سال چیزی حدود 3 درصد بیشتر از بقیه رقبای همکار که از این روش استفاده نمی کنند، توانستند به سوددهی برسند.

 

اتوماسیون بازاریابی

 

 نرم افزارهای مرتبط با اتوماسیون بازاریابی

در این زمینه نرم افزار ها و برنامه های زیادی هستند که به کمک شما می آیند و می توانید با استفاده از آنها خیلی راحت تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. یکی از قویترین آنها ایمیل هایی هستند که شما به صورت خصوصی به مشتری های خود ارسال می کنید و همچنین اینستاگرام و تلگرام و توییتر و فضاهای اجتماعی هستند که شما می توانید به راحتی با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید.

 از جمله راه های موثری که می توانید در مورد اتوماسیون بازاریابی در زمینه ارسال ایمیل به کارگیرید می توان به روش های زیر اشاره کرد:

  • ارسال پیام‌های خوش‌آمدگویی به مخاطبان تازه وارد

  • هدف گیری مجدد برای محصول

  • یادآوری تکمیل سبد خرید

  • پیشنهاد محصولات بر اساس علایق و جستجوی کاربر

  • کدهای تخفیف و پیشنهاد های ویژه

  • یادآوری تخفیفات فصلی و به روز شدن کارها

 

این موارد به همین جا ختم نمی‌شود و بعضی ها حتی برای نظرسنجی در مورد محصولات خودشان هم از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند و شما می توانید یک نظرسنجی در مورد کار خود برگزار کنید و با توجه به بازخوردهایی که به شما می شود می توانید در مورد نحوه کار خود تصمیم گیری های بهتری داشته باشید که در  بلند مدت می تواند باعث موفقیت بیشتر شما شود.

 

اتوماسیون بازاریابی

 

 فروش بی تو بی (B2B)

 نوع خاصی از فروش محصولات وجود دارد که به فروش بی توبی معروف است و سرویس هایی که در این نوع فروش وجود دارد تعهد بلند به همراه دارند. در این نوع فروش محتوا تاثیر بسیار چشمگیری دارد و سعی می شود محتوای با کیفیتی در قالب مقاله های آموزشی و حتی کتابهای الکترونیک در اختیار مخاطب قرار داده شود.

 

 فروش بی تو سی (B2C)

 این روش دارای یک سری تفاوت‌هایی نسبت به روش بی تو بی است و یکی از آنها سرعت کار این روش است که از سرعت کار بی تو بی بیشتر است و در این روش تاکید زیادی روی محتوا نیست و معمولاً یک محتوای ساده‌تر در اختیار مخاطبان قرار می گیرد که خیلی هم عمیق و بلند نیستند و حتی گاها در یک کلیپ 20 تا 30 ثانیه ای سعی میشود در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات مورد نیاز به مخاطب داده شود. چیزی که در این روش خیلی اهمیت دارد تمرکز روی ساختن یک برند و جذب مشتری های ثابت و دائمی به سمت آن است.

 

اتوماسیون بازاریابی

 

مفاهیم پایه در اتوماسیون بازاریابی

 اگر علاقه مند هستید در مورد اتوماسیون بازاریابی و اطلاعات تکمیلی داشته باشید باید با مفهوم هایی که به صورت کلی در این زمینه به کار می رود آشنا شوید تا با داشتن آگاهی بیشتر تصمیم‌گیری‌های شما هوشمندانه تر باشد.

 

قیف های تبدیل

 معمولاً یکسری راه هایی طی می شود تا شما بتوانید یک شخص معمولی را به یک مشتری دائم تبدیل کنید. خیلی از افرادی که به دنبال خرید یک محصول هستند در اینترنت در صفحات مختلفی آن را مشاهده می کنند ولی این که شما به روش های بخصوص خودتان محصول و مطلب را طوری عرضه کنید که مشتری وقتی محصولی را از سایت شما را مشاهده می کند توقف کند و خرید را از شما انجام دهد نیازمند یک سری اصولی است که اتوماسیون کاریابی باعث می شود مشتری در تعامل با محصول شما بماند و احتمال خرید او را زیاد تر می کند. برای تبدیل یک فرد معمولی به مشتری باید شما آگاهی، علاقه، توجه و عمل را در نظر داشته باشید.

 

آگاهی

وظیفه شما در این مرحله این است که مشتری را از وجود یک شرکت، خدمات یا محصول آگاه کنید. در این مرحله مشتری هنوز راه زیادی برای تصمیم‌گیری در پیش دارد؛ اما کسب ‌و‌کار مورد نظر توانسته در دایره توجه مخاطب قرار بگیرد.

 

علاقه

همه ی افرادی که از خدمات، محصولات و شرکت‌ها آگاه هستند، صرفاً به آن نیاز ندارند. در این سطح، افراد علاقمند سعی می‌کنند ارتباط بیشتری با کسب‌و‌کار برقرار کنند. این برقراری ارتباط می‌تواند در قالب دنبال کردن شبکه اجتماعی، مطالعۀ پست وبلاگ، پر کردن فرم ثبت نام و ... باشد.

 

توجه

تا کنون توانسته اید اطلاعات کافی از کسب‌وکار موردنظر را به مخاطب بدهید ولی هنوز هم او برای تصمیم‌گیری آماده نیست، اما کسب‌وکار موردنظر در ذهن فرد فعال‌شده است.

 

عمل

بالاخره بعد از پشت سر گذاشتن راه های قبلی اینجا جایی است که فرد تصمیم به خرید می‌گیرد. شما در مقابل آن‌ها پیروز شده‌اید و این افراد آماده‌ی تجارت با شما هستند.

 

معیارها و حلقه های بازخورد

 شما هر طوری که با مخاطبان تان برخورد کنید، بازخوردش را خواهید دید. اگر بتوانید ارتباط موثر بین خود و مشتری هایتان ایجاد کنید شک نداشته باشید که عکس العمل مثبت آنها را دریافت خواهید کرد.

 هرچه بازخوردهایی که نسبت به کار شما داده می شود بیشتر باشد نشان دهنده تاثیر گذاری روش بازاریابی اتوماسیون شما است و اگر هیچ بازخوردی ندید یعنی این که لازم است در روش خود تجدید نظر کنید و از یکسری راه های دیگری برای برقراری ارتباط و جذب مشتری استفاده کنید.

 

 چیزهایی که در این سنجش برای شما اهمیت دارند نرخ کلیک مخاطبان و بازدید ها و همچنین پست هایی هست که با سایر مشتری ها به اشتراک گذاشته می شود. اگر در تمام این موارد شما توانسته باشید موفق عمل کنید یعنی اینکه دیر یا زود مشتری های ثابت خود را پیدا می کنید و سود دهی شما آغاز می شود.

 

اتوماسیون بازاریابی

 

جریان کاربر (USER FLOW)

 وقتی که شما تصمیم می گیرید یک کاربر را تبدیل به یک مشتری بالقوه و بالفعل کنید لازم است که قبل از شروع حرکت یکسری صفحاتی به شخص نشان داده شود تا از آنها بازدید کند. اگر شما موفق شوید ترافیک سایت تان را بالا ببرید و این کار را با استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف و ایمیل و تبلیغات کلیکی انجام دهید، خیلی راحت تر مشتری ها و مخاطبان خود را به جاهایی که می‌خواهید می‌توانید هدایت کنید.

 

گردش کار (WORKFLOWS)

 یک قسمتی در اتوماسیون بازاریابی وجود دارد که شامل مجموعه ای از محرک ها هست که پیام شما را به مخاطب ارسال می کند. شما با استفاده از این پارامتر می توانید بررسی کنید که آخرین باری که یک نفر سایت شما را مشاهده کرده کی بوده و آخرین ارتباط شما در چه زمانی انجام شده است. شما می توانید کد های تخفیف برای مشتری های خود ارسال کنید تا آنها را تحریک کنید و مجدداً مشتری هایی که از اپلیکیشن شما رفته بودند را بازگردانید.

 

اتوماسیون بازاریابی

 

ویژگی های سیستم اتوماسیون بازاریابی

  1. امکان ایجاد اتوماسیون بازاریابی به آسانی و با شرایط مورد نظر شما

  2. شناسایی بازدیدکنندگان وب سایت شما

  3. هر بازدیدکننده از کدام صفحه وب سایت شما بازدید کرده است

  4. بازدیدکنندگان از چه منبعی به وب سایت شما دسترسی داشته اند

  5. کدام محصول یا خدمات شما بازدید بیشتری داشته است

  6. کدام محصول یا خدمات برای هر بازدیدکننده جذاب بوده است

  7. ایجاد یک پایگاه داده از مشتریان

  8. دیتای مشتریان آنلاین شما

  9. امکان ایجاد و دسترسی پروفایل برای هر مشتری

  10. دسترسی به جدول زمانی مشتریان نسبت به تراکنش های آن ها

  11. امکان نمره دهی به فعالیت مشتریان

  12. ایجاد Task ها و یادآوری ها

  13. تعداد کلیک ها و صفخات باز شده

  14. اطلاع رسانی به شما برای انتخاب بهترین زمان برای ارسال ایمیل به هر مشتری

  15. دسترسی آسان به مشتریان بر اساس مرتب سازی منطقه یا فعالیت های اخیر آن ها

  16. امکان ایجاد ماژول های مختلف کمپین تبلیغاتی

  17. اتوماتیک بودن مراحل کمپین در هر مرحله از فروش

  18. ایجاد اتوماسیون بر اساس رفتارها و تراکنش های مشتریان

  19. امکان ارسال ایمیل شخصی و انبوه به مشتریان از هر منبعی که از سایت شما بازدید کرده اند

  20. ایمیل مارکتینگ

  21. امکان ایجاد قالب ها و محتوای ایمیل مارکتینگ

  22. امکان گزارش گیری روزانه

  23. بهینه سازی کسب و کار شما بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق

 

با توجه به تمام مزیت هایی که درمورد اتوماسیون بازاریابی گفته شد باید در نظر داشته باشید که این روش قرار نیست برای همه کسب و کارها جوابگو باشد. مثلا ممکن است برای بعضی از تجارت ها ایمیل مارکتینگ راه بهتری باشد.

اینکه کدام یک از روش ها را برای بازاریابی و جذب مشتری انتخاب کنید با خود شما است و شما با استفاده از جمع آوری اطلاعات و بررسی آنها می توانید تصمیم نهایی را اتخاذ کنید.

 

اتوماسیون بازاریابی

amir بازدید : 42 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

یکی از پارامترهایی که برای کسب و کارهای مختلف در دنیای امروز اهمیت ویژه ای دارد، روابط عمومی بالا و قوی است. هر چه شما بتوانید با استفاده از نحوه برقراری ارتباط با مردم اعتبار خودتان را نزد آنها بالاتر ببرید موفق می شوید که مشتری های بیشتری را به سمت خود جلب کنید و در عین حال مشتری های جدید به سمت شما خواهند آمد.

 

با استفاده از روابط عمومی شما می توانید با سازمان های مختلف، شرکت ها و افراد متنوعی ارتباط برقرار کنید و این کار را با استفاده از انتشار دادن اطلاعات مورد نیاز آنها انجام می دهید.

 

روابط عمومی (PR) آنلاین

 

 با استفاده از روش های مختلف می توانید این برقراری ارتباط را انجام دهید. مثلا می توانید با نشست های مختلف یا انتشار دادن یک سری اطلاعات و برقرار کردن ارتباط از راه های مختلف این روابط عمومی را بالا نگه دارید.

 

 با پیشرفت تکنولوژی و گسترش کسب و کارها از طریق آنلاین و پیشرفت چشمگیر دیجیتال مارکتینگ معمولا خیلی از تبلیغات ها به نحوی ترتیب داده می شوند که بتوانند مستقیماً روی مخاطب تاثیر گذار باشند. این روش در واقع ابزاری هست که شما با استفاده از آن در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنید.

 

روابط عمومی (PR) آنلاین

 

مزایای به کارگیری روابط عمومی آنلاین

 این روش از مقرون به صرفه ترین روش هایی است که شما میتوانید در مورد محصولات و کار خود مردم را مطلع کنید و با تبلیغات مختلف آنلاین و غیر آنلاین مخاطبان را از اطلاعات خود آگاه کنید و کار را به جایی برساند که حضور شما جزو یکی از اتفاقات روزمره زندگی آنها شود و بدانند که شما همیشه در دسترس آنها هستید و می توانند برای رفع نیازهای خود روی شما حساب کنند. همه این عوامل باعث ایجاد اعتماد در مشتری و مخاطب خواهد شد و آنها را به مشتری های بالقوه شما تبدیل می کند.

 

روابط عمومی (PR) آنلاین

 

روش کار روابط عمومی آنلاین

 بیشتر روش های مختلف مارکتینگ به صورتی است که تلاش می کنند محصولات را معرفی کنند و خدمات کسب و کار خود را به مخاطب نشان دهند. اما بر عکس در روش روابط عمومی شما بیشترین انرژی را روی ارتباط با عموم مخاطبان میگذارید و این کار باعث افزایش اعتبار برند شما پیش مخاطبان می شود و یک تصویر مثبتی از شما در ذهن افراد ایجاد می کند.

 

 شما می توانید در مورد کسب و کارتان یکسری خبر مهم تهیه کنید و آنها را در دید مخاطبان قرار دهید و اجازه ارتباط مقابل به آنها را بدهید این باعث می شود که مخاطب تسلط بیشتر روی کار شما داشته باشد و اعتمادش به شما بیشتر شود.

 

 بد نیست چند وقت یک بار به مناسبت های مختلف کنگره یا گرامیداشت هایی را تشکیل دهید و از مخاطبان خود دعوت کنید که در آن جا حضور پیدا کنند. ارتباط متقابل و رودررو با مخاطب باعث میشود شناخت شما هم از مخاطب بیشتر باشد و بتوانید در جهت رفع نیاز او تلاش بیشتری داشته باشید.

 

روابط عمومی (PR) آنلاین

 

روابط عمومی آنلاین و روابط عمومی سنتی

 از یکسری جهت هایی هم روابط عمومی آنلاین به روابط عمومی سنتی شباهت دارد زیرا تاثیر او بر روی ذهن مردم است و خیلی روی خرید و فروش محصولات اصراری ندارد و سعی می‌کند این ارتباط قوی با استفاده از محتوای با کیفیت و اخبار و اطلاعات مناسب در شبکه های اجتماعی به دست بیاید. 

 

هنگامی ه صحبت از روابط عمومی سنتی به میان می آید در واقع منظور تلویزیون، رادیو، روزنامه و مجله است. اما روابط عمومی آنلاین بیشتر روی شبکه های آنلاین و موتورهای جستجوگر و شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارد.

 

 وقتی که شما از طریق آنلاین با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید یکسری تاثیرات مثبت روی او می گذارید. افراد در هر دسته ای که باشند کم کم به مرور زمان به سمت شما خواهند آمد و دنباله روی کارها و محصولات شما خواهند شد.

 

روابط عمومی (PR) آنلاین

 

روش های برقراری روابط عمومی آنلاین

 روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از طریق آنها روابط عمومی آنلاین برقرار کنید خیلی از افراد اول از همه به دنبال موتورهای جستجوگر می‌روند و خیلی از آنها پست‌های مهمان یا رپورتاژ آگهی را برای این کار انتخاب می کنند. کار های مختلفی شامل این روابط عمومی آنلاین می‌شود که از جمله آنها می‌توان به روزنامه‌نگاری، مدیریت جامعه، روابط مشتری، طراحی وب، رسانه و داستان‌سرایی اشاره کرد.

 

روابط عمومی (PR) آنلاین

 

amir بازدید : 41 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ از روش های مختلفی برای جذب مخاطبان و مشتری ها وارد عمل می شود و یکی از بهترین روش هایی که توانسته در بازاریابی دیجیتال تاثیرگذاری خودش را نشان دهد و مخاطبان را بیشتر علاقه‌مند کند کلیپ های ویدئویی است که امروزه برای معرفی محصولات و یا کسب و کاری تهیه می‌ شود.

ویدوئوها خیلی بیشتر از متن های بلند و محتواهای حتی با کیفیت، با استقبال مواجه می شوند و خیلی زود در بین مردم پخش می شوند و مردم آن ها را برای هم ارسال می کنند تا بتوانند در مورد یک موضوع فیدبک بگیرند.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ    استفاده موثر از تبلیغات ویدئویی 

 

تبلیغات ویدیویی

 

امروزه دیگر خیلی از افراد حوصله خواندن متن های طولانی را ندارند و ترجبح می دهند در قالب یک ویدئو اطلاعاتی که نیاز دارند را دریافت کنند و اگر کسب و کاری بتواند ویدئویی تولید کند که مشتری ها بیشتر از آن استقبال کنند خیلی راحت تر می تواند توانند مشتری جذب کند.

 

اگر شما بتوانید در ویدیو هایی که برای کسب و کار خود تولید می‌کنید محتوای مناسب و با کیفیت قرار دهید می‌توانید تعامل مفید و ارتباط سازنده با مشتری ها را بالا ببرید و این باعث می شود که مخاطبانتان روز به روز  بیشتر شود.

 

تاثیرات تبلیغات ویدئویی

آنقدری که ویدیو ها می توانند مطالب مورد نیاز افراد را در اختیارشان قرار دهد عکس و متن این توانایی را ندارد و اگر شما بتوانید به صورت حرفه ای این کار را انجام دهید خیلی زود می توانید به نتیجه دلخواه برسید.

 

بازاریابی ویدئویی می تواند با استفاده از روش ها و راه هایی که وجود دارد ایده های شما را در بین مشتری هایتان ترویج دهد و به زودی مخاطبان بتوانند شما را پیدا کنند و با این کار هم آنها به نیاز خود پاسخ داده اند و هم شما توانسته اید رونق را در کسب و کار خود ببینید و به سوددهی برسید.

 

تبلیغات ویدیویی

 

زمان مناسب برای ویدئوها

 در مورد بازاریابی ویدئویی و تهیه ویدئو این نکته را مد نظر داشته باشید که هر چه زمان ویدئوهای شما کمتر باشد تاثیرگذاری آن بیشتر است. البته این کوتاه بودن زمان باید در حدی باشد که وقت مخاطب تلف نشود و نه اینکه اطلاعات ناقصی به او بدهید تا مجبور شود برای یک مطلب چند ویدئو ملاحظه کند تا بتواند نیازش را برطرف کند.

 

 با توجه به آمار گیری هایی که از بین مخاطبان و کاربران در شبکه های مجازی گرفته شده کمتر کسی علاقه دارد که ویدیو های بالای 15 ثانیه را تماشا کند پس بهتر است برای تبلیغ محصولات و کسب و کار خود سعی کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرمغزترین محتوا را تحویل مخاطب و کاربر بدهید.

 

تبلیغات ویدیویی

 

بهترین تبلیغات ویدیویی

 به این نکته توجه داشته باشید که ویدیو هایی که به صورت زنده هستند قدرت خیلی زیادی دارند و چون امروزه مردم در همه جای دنیا 24 ساعته به اینترنت دسترسی دارند شما میتوانید در لحظه با مخاطبان خودتان در ارتباط باشید و فیدبک های آنها را بگیرید.

 

تبلیغات ویدیویی

 

حقایق مربوط به ویدئو مارکتینگ

در مورد بازاریابی ویدئویی باید به این حقایق توجه داشته باشید که شما می توانید با استفاده از این نوع تبلیغات خیلی بر روی ذهن مخاطب و کاربر تاثیر بگذارید و با دنبال کردن کلیپ های شما مردم دیگر شما را فراموش نمی کنند. از جمله مواردی که این کلیپ ها دارند به چند مورد زیر اشاره می کنیم:

  • شما می توانید با تبلیغات ویدیویی اعتماد مردم را به سمت خود جذب کنید.

  • یادتان نرود که مردم ویدیوها را بر متن‌ها ترجیح می‌دهند.

  • همه ی افراد تبلیغات ویدیویی را بهتر به خاطر می‌سپارند.

  • ویدیوهای تولیدی شما بر چرخه خرید معاملات بین شرکت با مصرف‌کننده نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

  • استفاده از تبلیغات ویدیویی برای تجارت بین شرکت‌های مختلف هم سودمند است.

 

تبلیغات

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 209
  • بازدید سال : 1,245
  • بازدید کلی : 7,789