loading...
توسعه 360
amir بازدید : 65 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

با نگاهی به تاریخچه کسب و کارهای مختلف از گذشته تا کنون متوجه تاثیرگذاری عمیق بازاریابی دیجیتال خواهید شد. با ظهور دیجیتال مارکتینگ در تمام کسب و کارها خیلی از افراد موفق شدند که در مورد کار خود برای مشتری ها ارائه بهتری داشته باشند و بتوانند زود تر و راحت تر خودشان را در بین مردم جا کنند.

این روز ها با داشتن یک تیم حرفه ای تولید محتوا و تبلیغ می توانید بهترین سودآوری را در کسب و کار خود داشته باشید. ولی در عوض اگر نتوانید این فضا را مدیریت کنید و در مسیر درست گام بردارید از سایر رقبا عقب می مانید و نمی‌توانید در کسب و کار خود رونق چشمگیری ببینید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 خیلی از کسب و کارها توسط افراد مختلف تبلیغ می‌شوند و در بین مردم معرفی می‌شوند اما از بین انبوه این کسب و کارها تنها بعضی از آنها موفق می شوند که همه گیر شوند و جایگاه چشمگیری در بین افراد مختلف پیدا کنند.

 

 در این مقاله تصمیم داریم تا در مورد چند نمونه موفق  از بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم که توانسته اند جایگاه بسیار چشمگیری در بین مخاطبان پیدا کنند و با یک توضیح مختصر در مورد آن ها می توانیم از هر کدام از آنها یک درس بگیریم و در کسب و کار خود از آن استفاده کنیم.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

بلاگ بافر  (BUFFER)

در مورد اپلیکیشن بافر باید بگویم که یک اپلیکیشنی است که برای مدیریت شبکه های اجتماعی می باشد که باعث می شود با استفاده از آن بتوانید در مورد پست های شبکه های اجتماعی یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید و بررسی کنید ببینید که رشد هرکدام از کارهای شما به چه صورت بوده و چه نتایجی از کارهای مختلف به دست آورده اید. اما نکته‌ای که در این زمینه اهمیت دارد بازاریابی محصولاتی است که توسط بافر انجام می شود. 

 

 خصوصیات اصلی بلاگ بافر این است که بازاریابی آن بسیار شفاف انجام می‌شود و خیلی مورد اعتماد است. شاید از دید شما این دو عامل خیلی ساده باشند و خیلی توجه شما را جلب نکند اما فقط با هوشمندی بالا می توانید هر دوی این فاکتور را در کنار هم داشته باشید و چون هر دوی این فاکتور در کنار هم در بافر وجود دارد توانسته یک میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی داشته باشد.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 شفافیت بالای تیم بافر باعث شده که مردم تکلیفشان با خودشان و مسیری که در آن پا می‌گذارند مشخص باشد و همین امر باعث می شود که اعتماد مردم به آنها بیشتر شود. مطالبی که بافر منتشر می کند رایگان است و دارای محتوای با ارزش و با کیفیتی است یعنی دقیقا همان چیزی است که هر فردی انتظارش را دارد.

 پس با نگاهی به مطالبی که در مورد بلاگ بافر می خوانیم متوجه می شویم که بهتر است بیشترین تلاش شما محتوای مفید و ارزشمند برای مخاطبانتان باشد هرچه اعتماد مردم اطراف شما به شما بیشتر باشد سود شما هم پایدار تر و با ثبات تر خواهد بود.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 بلاگ هاب اسپات  (HUBSPOT)

در بین بلاگ های مختلفی که در امر بازاریابی دیجیتال کار می کنند بلاگ هاب اسپات جزو موفق ترین ها و برترین ها شناخته شده است زیرا در تولید محتوا بسیار قوی عمل می کند و کیفیت بالایی که محتوای این وبلاگ دارد و همچنین جذابیت و مرتبط بودن آن ها، این بلاگ را به یکی از بهترین ها در زمینه بازاریابی دیجیتال تبدیل کرده است و ارائه محتواهایی که تولید می‌کند با استفاده از ویدئوهای آموزشی و همچنین مقاله ها و اینفوگرافیک و ایبوک ها می باشد.

 یکی از مهمترین نکاتی که با نگاه کردن به روند کار بلاگ هاب اسپات می توانید دریافت کنید این است که همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح دهید و اگر پشتکار و تلاش داشته باشید و نیاز و علاقه مخاطب را در نظر بگیرید می توانید در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی HOOTSUITE

این ابزار هم جزو آن دسته از ابزارهای هست که با استفاده از آن میتوانید رسانه‌های اجتماعی را مدیریت کنید. با استفاده از آن اجازه دارید که همه اکانت های شبکه های اجتماعی خودتان را به صورت همزمان مدیریت کنید.

 شروع کار این سیستم با استفاده از یک ویدیو بسیار جذاب بود که خیلی زود توانست جای خود را در بین مردم پیدا کند و کمپین بازاریابی محتوای این گروه بازی تاج و تخت بود که همه س شما حتما نام این سریال به گوشتان خورده است. این سریال آنقدر بین مردم طرفدار دارد که با شنیدن موسیقی این کلیپ سریعاً به یاد آن خواهید افتاد.

 پس با دقت به نحوه کار این کمپین متوجه می شوید که اگر شما بتوانید عواطف مردم را در کار خود درگیر کنید می توانید بیشتر آنها را به سمت خود جلب کنید.

 

 پس تنها اطلاعات مفید کافی نیست و بهتر است که کارهای شما طوری باشد که مردم به آن رغبت نشان دهند و باعث سرگرمی آنها شود و این کار نیازمند خلاقیت و هوش است که شما بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و از علایق آنها باخبر شوید و از این علایق در کار خود استفاده کنید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 وب‌سایت  SHUTTERSTOCK

رای هر کسب و کاری از یک روش برای جا باز کردن در بین مردم و جذب مخاطب استفاده می کند و این وب سایت از کلیپ ها و ابزارهای دیداری استفاده می کند. ایده پردازی های ناب باعث شده که نمونه های اینفوگرافیک آن آنقدر به اشتراک گذاشته شوند که خیلی زود در بین مردم معروف شوند و دنبال کننده های این سایت را بالا برده است.

 محتواهایی که در این وبسایت منتشر می شود در زمینه عکاسی، طراحی و تصاویر بازاریابی است. این اطلاعات به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و چون همه با حس دیداری مردم در ارتباط است تاثیر گذاری زیادی در بین آنها داشته است.

 

Shutterstock

 

وب‌سایت دیجیکالا مگ 

سایت های مختلفی در بین مردم شناخته شده هستند که در بین آنها دیجی کالا مگ که جزو سرویس های جانبی دیجی کالا هست محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با انتشار ویدئو ها و مقاله‌ها و مصاحبه‌هایی که داشته توانسته جایگاه مناسبی در بین مردم پیدا کند.

 موضوعات مختلفی که دیجی کالا مگ در رابطه با آن محتوا منتشر می‌کند چیزی است که مردم به دنبال آن هستند که از جمله خبر های تکنولوژی و علوم مختلف و نقد و تحلیل فیلم و بازی و اپلیکیشن‌های مختلف است.

 

 وقتی که شما اخبار دیجیکالامگ را مطالعه می‌کنید به سایت های مختلفی لینک می شوید. مثلا ممکن است که با خواندن بعضی از مقالات آن به محصولات دیجیکالا علاقه نشان دهید که این قضیه هم برای دیجی کالا مگ مفید است و هم باعث افزایش اعتبار دیجی کالا میشود.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

amir بازدید : 53 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

تمام کسانی که وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ می شوند با این نیت وارد می‌شوند که نسبت به سایر رقبا کار بهتری را ارائه دهند و بتوانند در رده‌های اصلی نتایج جستجو قرار بگیرند و این کار فقط با کسب آگاهی های لازم در این زمینه و داشتن پشتکار حاصل می شود.

اینکه شما بدانید از چه روش هایی استفاده کنید تا محتوای مناسب تولید کنید و سئو خوبی را ارائه دهید و بازاریابی موتور جستجو صحیح انجام شود که شما را به سمت این هدف سوق دهد بستگی به میزان تلاش شما و استفاده از یک سری راهکارها دارد که تصمیم داریم در این مقاله چند نمونه از این راهکارها را برای شما بیان کنیم.

 در مورد بازاریابی از راه موتورهای جستجو چون شما معمولاً بر اساس کلیک هایی که انجام می شود پول پرداخت می کنید. این کار باید درست انجام شود تا هزینه ای را که شما پرداخت می‌کنید را با رضایت کامل بپردازید و به نتیجه ای که می خواهید برسید.

 پس بهتر است که میانگین ارزش هر کلیک را اندازه گیری کنید تا بتوانید مشخص کنید که موتورهای جستجو کارآمد بوده است یا خیر.

 

 اگر برای هر کلیک مبلغ هزار تومان را پرداخت کنید ولی میانگین ارزش کلیک ها برای شما بیشتر از 10 هزار تومان باشد یعنی این تکنیک برای محصول و سایت شما کارآمد بوده و فایده داشته است.

 

بهبود SEM

 

 ارزیابی کلمه های کلیدی با کیفیت

بیشتر افرادی که دارای وب سایت در موضوع های مختلف هستند بعد از مدتی تصمیم می‌گیرند که کمی در راه پیشرفت قدم بردارند و یکی از چیزهایی که برای این راه مورد نیاز است داشتن کلمه های کلیدی با کیفیت است تا شما را به این هدف برساند. زیرا کلمه های کلیدی نقش خیلی مهمی در در دسترس بودن شما دارند و باعث میشوند مخاطبان زودتر به شما برسند.

 یکسری راه‌های رایگانی هم برای این ارزیابی گذرواژه‌ها یا کلید واژه ها وجود دارد. مثلاً یک سری از بازدیدکننده های شما که دائمی هستند نیازهای خودشان را بیان می‌کنند و عکس العمل آنها به وب سایت شما می تواند در این ارزیابی به شما کمک کند.

 اگر شما بازدیدکنندگان دائمی خودتان را بشناسید و ببینید که بیشتر از چه کلمه هایی برای جستجو استفاده می کنند و بیشترین کلماتی که در جستجوی معمول آنها تایپ می شود کدام هست می توانید کلمه های کلیدی بهتری را انتخاب کنید و به دنبال آن رتبه بالاتری را کسب کنید.

 وقتی که تصمیم گرفتید برای خود کلمه کلیدی انتخاب کنید در نظر داشته باشید که سه عامل ارتباط و رقابت و ترافیک برای شما بسیار حیاتی است.

 

 همیشه وقتی که تصمیم گرفتید کلید واژه ای را انتخاب کنید با خودتان بگویید که ارتباط بین این کلمه ها چیست تا بتوانید یک توصیف و رابطه دقیقی بین آنها برقرار کنید و ربط آنها را با کسب و کار خودتان پیدا کنید.

 

بهبود SEM

 

 یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کنید میزان ترافیک هر کدام از این کلمه های کلیدی است. یعنی اگر بتوانید کلمه هایی را انتخاب کنید که ترافیک سایت شما را بالا ببرد و جزو کلماتی باشد که مخاطبان زیادی آن را در اینترنت سرچ می کنند یعنی در این راه موفق بوده اید.

 در کنار مرتبط بودن کلمات با کسب و کار شما کلمه هایی را انتخاب کنید که در بین مخاطبان بیشترین میزان سرچ را داشته است.

 

 یکی از چیزهایی که باید در انتخاب کلمه های کلیدی به آن دقت کنید این است که معمولا مخاطبان شما عامه مردم هستند. پس از انتخاب کلمه های خیلی پیچیده به عنوان کلمه های کلیدی صرف نظر کنید و در مورد هر موضوع اولین کلمه هایی که به ذهن می آید که ممکن است آن را سرچ کنند را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید.

 چون ممکن است این ذهنیت در شما وجود داشته باشد که کلمه های کلیدی حتما کلمه های پیچیده ای هستند. راحت ترین کار این است که خودتان را به جای مخاطب قرار دهید و ببینید که اگر به دنبال یک محصولی بودید چه کلمه هایی را برای سرچ آن محصول به کار می بردید.

 

بهبود SEM

 

 حتی در بین کلمه های کلیدی مربوط به هر کسب و کار هم یک سری رقابت هایی وجود دارد. شما باید آنقدر هوشمند و با اطلاع عمل کنید که بتوانید بفهمید که کدام یکی از این کلمه ها در نهایت می‌تواند ترافیک سایت شما را بالاتر ببرد شما را در دسته صفحات برتر و رنک بالا بگذارد.

 

 منحصر به فرد بودن تبلیغات گوگل

 ممکن است خیلی برای شما پیش آمده باشد که یک موضوع را در اینترنت سرچ کنید و متوجه شوید که خیلی از آگهی‌های صفحه اول شباهت زیادی به هم دارند و اگر تبلیغات شما هم شباهت زیادی به بقیه داشته باشد باعث می‌شود که خیلی به چشم مخاطبان نیاید.

 پس بهتر است هر کاری را انجام دهید تا تبلیغ شما را از تبلیغ سایر رقبا متمایز کند. در تبلیغات شما لازم است که یکسری عواملی را در نظر بگیرید. مثلا بهتر است از تیتر هایی که چشمگیر هستند در تبلیغات گوگل استفاده کنید و مخاطب را تحریک کنید که به سمت تبلیغات شما بیاید و کنجکاو شود که چه خبر است.

 

 یا به طور مثال می توانید از کلمات قانع کننده استفاده کنید. مثل بعضی از سایت ها که ارسال های رایگان برای خریدهای بالاتر از 50 هزار تومان یا 100 هزار تومن گذاشته اند این سیاست ظریف باعث می شود که مردم بیشتر تمایل نشان دهند تا از آن سایت ها بازدید کنند. سعی کنید از عبارت هایی که واضح تر هستند برای تبلیغات تان استفاده کنید. عبارت ها هرچه کوتاه تر و گویاتر باشند شما را زودتر به هدف نزدیک می کنند.

 

بهبود SEM

 

 ساختار سلسله مراتبی کلید واژه ها

 خدمات بازاریابی موتورهای جستجوگر مثل گوگل ادوردز به شما این اجازه را می دهد که یک سری گروه بندی هایی برای کلید واژه های خود داشته باشید و هر چه این کار را با دقت بیشتری انجام دهید به ازای هر کلیک قیمت کمتری از شما گرفته می شود و این هزینه ها برای شما به صرفه تر خواهد بود از آن طرف باعث سوددهی بیشتر می شود و بیشتر به نفع شما خواهد بود.

 

سلسله مراتبی

 

 اگر برای بازاریابی موتورهای جستجوگر ساختار خود را به کمپین های تبلیغاتی و متنهای تبلیغاتی و همچنین صفحات فرود و گروه های تبلیغاتی تقسیم کنید بهترین نتیجه را می گیرید. مثلا اگر یک فروشگاه مخصوص محصولات غذایی است بهتر است هر کدام از محصولات اصلی را به عنوان یک کمپین و یک شاخه اصلی قرار دهید تا مخاطب بدانند که کدام مسیر برای رسیدن به هدف سریع تر است زیرا همانطور که بارها اشاره کردیم مردم به دنبال راهی هستند که وقتی انرژی کمتری از آنها بگیرد زودتر به هدفم برساند

 

بهبود SEM

 

 صفحه های فرود

 اگر می خواهید در بازاریابی موتورهای جستجو موفق تر عمل کنید باید بتوانید کارهای خود و سایر رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و نکات مثبت آن را بیرون بکشید.

 

ابزار های مورد استفاده در فرآیند SEM 

 گوگل ادوردز

 در مورد گوگل ادوردز در مقاله جدا به صورت مفصل برای شما صحبت کرده ایم اما یک سری اطلاعاتی که این ما می دهد شامل موارد زیر است:

  • لیستی از رقبا که در مزایده شرکت کرده‌اند.

  • نمایش داده‌های مربوط به متوسط جایگاه تبلیغ، نرخ همپوشانی و سهم نمایش تبلیغات شما و رقبای شما

  • قابلیت تقسیم داده‌های گزارش بر اساس دستگاه کاربران و زمان 

  • اطلاعات مربوط به سطح رقابت و متوسط CPC برای کلمات کلیدی

  • تخمین حجم ترافیک بر اساس کلمات کلیدی انتخابی شما

  • تبلیغات رقبای شما با کلمات کلیدی خاص در مناطق مختلف را نشان می‌دهد.

  • شما را قادر می‌سازد که جایگاه خود را در مقایسه با سایر رقبا مشاهده کنید.

 

بهبود SEM

 

 گوگل آنالیتیکس

 یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل است که شما با استفاده از آن می توانید کارهای خود و بقیه رقبا را با هم مقایسه کنید. از جمله اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس به شما می دهد شامل موارد زیر است:

  • قابلیت مشاهده ارزیابی داده‌ها در سطح‌ کانال‌ها، مناطق و دستگاه‌ها

  • معیارهای مختلفی ازجمله حجم بازدید، میانگین زمان بازدید و نرخ بازدهی را نشان می‌دهد. 

 

بهبود SEM

 

BING ADS CAMPAIGN PLANNER

 با استفاده از این ابزار میتوانید از معیارهایی که بقیه رقیب های شما در کسب و کارشان به کار گرفتند و موفق عمل کردند آگاه شوید که معمولا این معیارها بر اساس داده هایی است که شرکت یاهو و بینگ در اختیار آنها گذاشته است بدست آمده است.

 اطلاعاتی که این ابزار به شما خواهد داد شامل موارد زیر است:

  • معیارهای صنعتی رقبا را نمایش می‌دهد.

  • مرور پوشش‌های تبلیغاتی رقبا

  • موقعیت و جایگاه تبلیغات رقبا را نمیایش می‌دهد

 

بهبود SEM

 

ابزارهای ISPIONAGE و SEMRUSH و KEYWORDSPY 

 یکسری ابزار های  دیگری هم هستند که دیگر رایگان نیستند و در ایران از آنها استفاده نمی شود و وظیفه آن ها این است که گزارشی را بر اساس راهکارهای رایگان و غیررایگان رقیب های شما فراهم می کنند و در اختیار شما قرار می دهند تا با دانستن آن بتوانید در کسب و کار خود تصمیم گیری های بهتری داشته باشید.

 از جمله اطلاعاتی که این ابزارهای غیر رایگان در اختیار شما قرار می دهند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • توانایی پیگیری داده‌های معیار در طول زمان

  • کلمات کلیدی پرداختی رقبا

  • CPC، میانگین حجم و میانگین جایگاه رقبا

  • به تجزیه و تحلیل صفحات فرود رقبا

  • شناسایی ناشرین جدید تبلیغات نمایشی

  • ایجاد کلیدواژه‌های جدید بر اساس تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقابتی

amir بازدید : 45 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

بسیاری از افرادی که وارد بازاریابی دیجیتال می شوند به علت نداشتن آگاهی کافی در بعضی از موارد کارشان به شکست منجر می‌شود و خیلی زود از ادامه مسیر دلسرد می‌شوند. اما باید درمورد این عوامل آگاهی کافی پیدا کنید تا مانع راه شما نشوند.

افت ناگهانی ترافیک سایت یکسری مشکل در سئو سایت به وجود می آورد که این مشکلات دست به دست هم می دهند و رتبه سایت شما را کم می کنند و در بعضی از مواقع تا جایی پیش می‌روند که سایت شما از گوگل حذف می شود.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ       آموزش بازاریابی محتوا        دلایل کاهش ناگهانی بازدید از سایت ها

 

 

کاهش ترافیک سایت

 

کسانی که در این راه فعالیت داشته باشند ممکن است بارها این مسیر را تجربه کرده باشند. خیلی از مواقع شما تصور می کنید که تغییر الگوریتم های گوگل باعث این مشکلات می شود اما دلایل دیگری هم برای این کار وجود دارد.

احتمالا در این مواقع یک ترسی در شما ایجاد می شود و نمی دانید که باید دقیقاً چه کار کنید تا شرایط به روز اول برگردد اما جلوی ضرر را از هر جا بگیرید منفعت است.

اما باید مراقب باشید که خیلی زود وارد عمل شوید و قبل از اینکه از گوگل حذف شوید این مشکلات را برطرف کنید. تهیه چک لیست به شما کمک می کند تا خیلی سریعتر بتوانید این شرایط را مدیریت کنید.

 

کاهش ترافیک سایت

 

GOOGLE SEARCH CONSOLE

یکی از اولین کارهایی که باید برای مدیریت بحران در این زمان انجام دهید این است که اکانت گوگل وبمستر تولز را بررسی کنید. این کار باعث می‌شود که شما متوجه شوید که چه مواردی باعث شده که ترافیک سایت شما افت کند. پس کنسول جستجو بهتر است اولین نقطه شما برای شروع مدیریت باشد تا بفهمید که دقیقا چه مشکلی پیش آمده تا بتوانید برای حل آن چاره اندیشی کنید.

شما می توانید از طریق کنسول خود مقدار دیده شدن سایت تان را مشاهده کنید و آن را بهینه سازی کنید و ببینید که ایندکس سایت شما به چه صورت بوده است. با این کار یک سری اطلاعاتی به دست شما می رسد که می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پیام هایی که از طرف گوگل می آید مثلا درباره manual actions گوگل

  • لیست صفحات داخلی و خارجی که به صفحه شما لینک داده اند

  • خطاهای سایت

  • میزان crawl rate و زمانی که Googlebot به سایت شما دسترسی دارد

  • جستجوهای عبارت کلیدی که به سایت شما کمک می کند در صفحه نتایج جستجو (SERPs) دیده شوید.

 در نهایت این داده ها به شما کمک می کند که مشکلات را کشف کنید تا بتوانید بهتر آنها را حل و فصل کنید. شما حتی می توانید متوجه شوید که این کاهش بازدید ها از کی شروع شده است. یا اینکه کدام یکی از تغییراتی که شما در سایت به وجود آورده بودید باعث این تغییرات چشمگیر در سایت شما شده است.

 مثلا می توانید متوجه شوید که آیا کلمات کلیدی انتخابی شما ضعیف بوده که باعث شده سایتتان انقدر افت پیدا کند و یا مشکل از جای دیگری بوده است.

 

کاهش ترافیک سایت

 

TRACKING CODE

دومین کاری که میتوانید برای حل و فصل کردن مشکلات کاهش بازدید سایت خود انجام دهید این است که داده ها را بررسی کنید. بعضی وقتها علت کاهش ترافیک سایت شما این است که داده های غیر قابل اعتماد وجود دارد.

این مشکلات می‌تواند به خاطر تغییرات کدی که در وبسایت یا پلاگین ها به وجود می‌آید باشد مشکلاتی که در گزارشات سایت به وجود می‌آید می‌تواند باعث این کاهش ترافیک در سایت شما شود پس قبل از اینکه مشکلات پیچیده تر شوند و شما بیشتر از این سردرگم شوید بهتر است سایت خود را بررسی کنید.

 مطمئن شوید که Tracking Code خوب نصب شده باشد و بعد وارد آن قسمت Admin → Tracking Info → Tracking Code شوید و مدیریت خودتان را پیدا کنید و به دنبال کد وضعیت باشید در این راه مطمئن شوید که کد شما کارش را خوب انجام می دهد یعنی اشکال از این قسمت نیست.

 اما برعکس اگر متوجه شدید که در این قسمت یک چیزی اشتباه است و کد بدرستی کار نمی کند و یا این قسمت درست نصب نشده است میتوانید در مورد راه حلی که بتوانید این مشکل را حل کنید بیشتر مطالعه کنید تا ایراد کاهش بازدید سایت خود را برطرف کنید.

 

کاهش ترافیک سایت

 

تغییرات الگوریتم گوگل

 گاهی الگوریتم گوگل هم باعث این کاهش بازدید سایت شما می شود که همان طور که اشاره کردیم اولین چیزی که به ذهن شما می رسد هم همین تغییر الگوریتم های گوگل است. کار با گوگل آنقدر پیچیده شده که اخیراً گوگل الگوریتم های خودش را حتی در روز بیشتر از یک بار عوض می کند و شما هر چقدر هم سعی کنید آپدیت باشید ممکن است یک سری مشکلاتی برای شما و سایت تان پیش بیاید که همین مشکلات کوچک می توانند روی ترافیک سایت شما و رتبه بندی شما تاثیر گذار باشد. پس باید تا جایی که امکان دارد همیشه خود را به روز نگه دارید تا از تغییرات الگوریتم گوگل جا نمانید.

 

 می‌توانید از منابعی که در ادامه برای شما می گوییم برای تغییر الگوریتم ها و آگاهی از آنها استفاده کنید زیرا اطلاعات خوبی را در بر دارند.

  • بدانید گوگل دقیقا چه چیزی را جریمه می کند؟

  • بدانید که گوگل چرا این تغییرات را ایجاد کرده است؟

  • بدانید که در برابر این جریمه ها باید چه کار کنید و چه طور به چشم گوگل خوب باشید؟

 هر چه اطلاعات شما در این زمینه کافی باشد می توانید بهتر تصمیم گیری کنید و برای رفع مشکلات چاره اندیشی بهتری داشته باشید.

 

کاهش ترافیک سایت

 

از دست دادن لینک ها

گاهی اوقات دلیل کم شدن آمار بازدید سایت شما این است که شما لینک های مفید سایت خود را از دست داده اید. اگر شما لینک های ورودی سایت را از دست بدهد یعنی دیگر اعتبار قبل راپیش گوگل ندارید و رتبه شما پایین تر می آید و مخاطبان شما نمی توانند به راحتی به شما دسترسی داشته باشند و تمام اینها مواردی است که باعث می شود ارزش سایت شما بسیار افت کند.

 ابزارهایی در این زمینه وجود دارد تا بتوانید لینک های سایت خود را چک کنید. این دو ابزار بزرگترین شمارنده های لینک در وب هستند که مشکلات را تشخیص می دهند:

  • Majestic

  •  Ahrefs

 سپس با استفاده از ابزارهایی که در ادامه خواهیم گفت می‌توانید اطلاعات پیدا کنید که لینک های سایت شما از دست رفته است یا عوامل دیگری باعث کاهش بازدید سایت شما شده است.

  1. کاهش لینک در کل سایت

  2. کاهش لینک ممکن در یک صفحه خاص یا گروهی از صفحات

  3. کاهش لینک بالقوه برای صفحه ای (صفحه A) خاص در سایت شما که این صفحه به صفحه ای دیگر در سایت شما لینک شده است (صفحه B) و صفحه B کاهش بازدید سایت را تجربه کرده است.

  4. کاهش لینک ممکن در صفحات خارجی که لینک های ورودی به سایت شما یا صفحه خاصی از سایت شما دارند.

 

کاهش ترافیک سایت

 

 اگر واقعا لینک سایت شما حذف شده بود می توانید با سایت هایی که این لینک ها را حذف کردند ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را حل کنید و با آنها به توافق برسید که این مشکل را برطرف کنند و اگر موفق نشدید می توانید دوباره لینک سازی های خودتان را از سر بگیرید. توجه داشته باشید که نوشتن پست مهمان در سایت هایی که چگالی دامنه بالایی دارند به شما کمک خواهد کرد. همچنین افزایش فعالیت ها در راستای اینفلوئنسر مارکتینگ برای دریافت لینک از بلاگ یا شبکه اجتماعی اینفلوئنسرهای حوزه کاری نیز در این راستا مفید خواهد بود.

همینطور افزایش بازاریابی شبکه های اجتماعی برای آنکه کاربران بیشتری مطالب شما را به اشتراک بگذارند و به این ترتیب بتوانید از افرادی که در شبکه های اجتماعی درباره محتوای شما صحبت می کنند، بک لینک های بیشتری بگیرید، همه و همه در این مسیر به موفقیت بیشتر شما و مدیریت بحران کمک می کند.

 

مشکلات طراحی مجدد و انتقال سایت

 ممکن است در بعضی از مواقع به علت های مختلفی روند کار تغییر کند و دیگر مانند قبل سئو در اولویت نباشد. اگر سایت خود را منتقل کردید و مجدداً آن را طراحی کرده اید و باز هم دیدید که کاهش بازدیدها ادامه دارد باید ببینید که چه چیزی در روند کار شما در حال وقوع است که شما از آن اطلاع ندارید و ببینید که آیا چیزی از حالت بهینه خارج شده یا خیر.

 سرعت بارگذاری صفحه های سایت خیلی مهم است و سایتی که سرعت پایین داشته باشد نمی‌تواند محبوبیت چندانی در بین مخاطبان داشته باشد.

 گوگل هم اهمیت خیلی زیادی به سرعت صفحات می‌دهد و این عامل جزو عواملی است که در رتبه بندی سایت شما اهمیت زیادی دارد پس هرچه سایت شما سریع تر باشد ترافیک آن بالاتر خواهد بود.

 اگر طراحی سایت خود را طوری انجام داده اید که وقتی با موبایل وارد آن می شوید سرعت پایینی را مشاهده می کنید پس باید انتظار کاهش بازدیدکننده را داشته باشید اگر برای رفع این مشکلات متخصصین کار از شما درخواست پول زیادی کرد خساست به خرج ندهید و این هزینه را داشته باشید زیرا می‌تواند تاثیر خیلی زیادی در افزایش مخاطب داشته باشد.

 بعضی از مشکلاتی که با طراحی مجدد سایت و یا انتقال سایت به وجود می‌آید اعم از موارد زیر هستند:

  • مشکلات قطع شدن سرویس

  • اجرای اشتباه ریدایرکت

  • از دست دادن محتوا یا متادیتا

  • لینک ها و تصاویر شکسته

  • از دست دادن لینک های داخلی

  • تغییرات معماری اطلاعات

 اگر شما همه کارهای خود را با برنامه ریزی درست و اصولی پیش ببرید خیلی از این مشکلات به وجود نمی آید و شما کاهش بازدیدکننده از سایت خود را ندارید پس سعی کنید هر گامی که در این راه بر می دارید با فکر و برنامه ریزی باشد تا مجبور نباشید به عقب برگردید و برای چیزی دوباره هزینه کنید.

 

کاهش ترافیک سایت

 

تولید محتوای باکیفیت راهی برای افزایش بازدید سایت

 یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای افزایش بازدید در سایت خود انجام دهید و مشکل کاهش ترافیک را حل کنید این است که محتوای با کیفیت تولید کنید.مثلا  در نسخه پاندا از گوگل یکسری حل مشکل برای محتواهایی که کیفیت پایینی دارد منتشر شد و پاندا قصد داشت که سایت هایی که کیفیت خوبی ندارند را حذف کند.

 

 هرچه محتوای شما طول مناسب‌تری داشته باشد تا کلمه های مخاطبان را بیشتر در بر داشته باشد در رتبه آن هم تاثیرگذار خواهد بود. هر چه محتوایی که شما تولید می‌کنید کیفیت بیشتری داشته باشد گوگل خوشحال تر است و شما را تشویق می کند ولی محتوای نامناسبی تولید کنید باید منتظر عواقب آن باشید!

 از جمله اقداماتی که می توانید برای افزایش کیفیت محتوای سایت خود انجام دهید می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • از فهرست خارج کردن (Deindexing)

  • حذف کردن یا ارتقاء صفحات دروازه ای (Doorway Pages) یا صفحاتی که به صورت دینامیک تولید شده اند و بازدید ارگانیک زیادی نمی گیرند

  • ساخت محتوای طولانی با بیش از 2000 کلمه

  • استفاده از تصاویر باکیفیت در محتوا

  • پاسخ به سوال مشتریان آینده با محتوای آموزشی عمیق و دقیق

  • حداقل کردن تبلیغات و Pop Up هایی که به تجربه کاربری آسیب می زند

  • طراحی محیط های کاربری خوانا که به سادگی قابلیت Navigation داشته باشد

 

سئو

 
amir بازدید : 48 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

شیوه صحیح بازاریابی برای هر کسب و کار باعث افزایش رونق در سود آوری آن خواهد شد. بازاریابی درست در هر کاری باعث می شود که مخاطبانی که به دنبال کسب و کار شما هستند خیلی زودتر شما را پیدا کنند و همین امر باعث می‌شود که مشتری های بالقوه شما افزایش پیدا کند و سودآوری شما نیز در همین راستا بیشتر شود.

 این جریان با اسم بازدید ارگانیک هم یاد می شود که خیلی از افراد از آن استقبال می‌کنند و دوست دارند در مورد سایت و کسب و کار آنها این روش پیاده سازی شود.

 

 یکی دیگر از راه هایی که برای بازاریابی کسب و کار در محیط اجتماعی وجود دارد این است که به این موتورهای جستجوگر یک مبلغی را پرداخت کنید تا شما را هم  در کنار سایر رقبایی که در زمینه کسب و کار شما رونق زیادی پیدا کرده اند قرار دهد و مشتری های شما را هم زیاد کند در واقع از این روش به اسم ترافیک خریداری شده یاد می کنند. البته یک سری دیگر از راه ها هم وجود دارد که شما می توانید هزینه پرداخت کنید و مشتری جذب کنید.

 

sem

 

 پس اگر شما به موتورهای جستجوگر یک هزینه ای را پرداخت کنید تا از طریق تبلیغات کسب و کار شما را در صفحه های پربازدید تبلیغ کنند و ترافیک کاربران سایت شما را افزایش دهند در واقع وارد بازاریابی موتورهای جستجوگر شده اید.

 البته به همین سادگی هم نیست و پیچیدگی های خاص خودش را دارد و برای اینکه وارد این زمینه شوید باید یکسری نکات را مد نظر داشته باشید تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید و از آن نتیجه مطلوبی به دست آورید و در نهایت بتوانید مشتری ها را به سمت خودتان بکشید و به سودآوری برسید.

مثلا موتور جستجوی گوگل برای این کار، آپشن Adwords را دارد که بخش قابل توجهی از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد و در سال‌های گذشته، بخاطر ترکیب شدن جستجوی موبایل و دسکتاپ، نوسانات محسوسی را تجربه کرده است. شما میتوانید با توجه به شرایط خودتان نوع بازاریابی را تعیین کنید و مشخص کنید که میخواهید از چه روشی تبلیغات شما انجام شود.

 

sem

 

 خیلی از افراد روش های ساده را ترجیح می دهند و فقط با داشتن یک صفحه ساده در وب سایت کار خود را تبلیغ می کنند و کسانی که در موتورهای جستجو اسم محصولات آنها را جستجو کنند می توانند به سایت های آنها هدایت شوند. با این که این روش می‌تواند سود آور باشد ولی خیلی روش ساده ای است و نمی توان به عنوان یک راه حرفه ای تبلیغات از آن یاد کرد و توقع زیادی از سودآوری آن داشت.

 ولی اگر تصمیم بگیرید که یک ترافیک بخرید و شما به‌عنوان سایت های رده بالا و پر تردد شناخته شوید باید این کار را حرفه ای تر انجام دهید و حتی یکی از استراتژی‌های خود را برای کسب و کار بر روی این شیوه قرار دهید تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید. این کار مستلزم داشتن آگاهی‌های کافی در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد.

 

sem

 

بازاریابی موتورهای جستجو به بازاریابی یا تبلیغات وب سایت شما از طریق موتورهای جستجوگری مثل  Google،  Yahoo یا MSN می گویند. SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing به معنی بازاریابی موتورهای جستجو است که در واقع از شاخه های بازاریابی اینترنتی است.

این روش موجب افزایش بازدید در نتایج صفحات موتورهای جستجوگر می شود. بازاریابی موتورهای جستجو می تواند به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کند که این حرکت در واقع مشتری های جدید را به سمت کسب و کار شما سرازیر می کند. مشتری های بالقوه و دائمی خیال شما را از بابت سودآوری محصول راحت می کند و این خود انگیزه ای می شود برای رونق بیشتر کسب وکار و توجه بیشتر به نیاز مخاطبان و اعتماد بیشتر آن ها، که تمام این زنجیره ی خوشایند در صورتی پیش خواهد آمد که شما گام در مسیر درستی بگذارید.

 

بهینه سازی موتور جستجوگر ارگانیک

وقتی صحبت از بهینه سازی کردن موتورهای جستجوگر می شود منظور استفاده از روش هایی برای افزایش رتبه بندی وبسایت شما در نتایج ارگانیک و یا جستجوی طبیعی است. چنانچه سایت شما مورد علاقه مردم باشد و افرادی وجود داشته باشند که از سایت شما دیدن کنند، همین امر برای شما اعتبار است و در رتبه بندی شما تاثیر خوبی خواهد داشت.

خیلی از افراد اط هر طریقی که هدف خود را جستجو کنند به دنبال مکان آن نیز می گردند و خیلی ها حتی فیلتر مکان را روی جستجوی خود پیاده می کنند تا در وقت خود صرفه جویی کرده باشند و این عامل باعث می شود اگر شما اطلاعات کسب و کار خود و موقیعت جغرافیایی را هم در اختیار مردم قرار داده باشید، شاهد موفقیت بیشتر در جذب مشتری باشید. با این حرکت در نتایج محلی هم رتبه بالاتری کسب خواهید کرد.

  • پرداخت به ازای کلیک یا PPC 

  • Google AdSense

  • پرداخت به ازای مطالعه (PFI)

 

sem
 

نحوه اندازه گیری اثربخشی  SEM

اگر برای بازاریابی محصولات خود این روش را انتخاب کردید بهتر است به صورت مداوم کارآیی این برنامه بازاریابی موتورهای جستجو را بررسی کنید تا ببینید آیا برای شما مفید بوده است یا خیر. البته این قضیه به اهداف شما هم بستگی دارد و اگر می خواهید به طور مثال فقط تعداد بازدید کننده های سایت شما زیاد شود مشخص می‌کنید که این روش در مقابل آمار ترافیک وب سایت شما قبل و بعد از پیاده سازی این شیوه به چه صورت بوده و اگر آمار بازدید شما افزایش پیدا کرده بود یعنی این شیوه برای وب سایت شما کارآمد بوده و می توانید این راه را ادامه دهید ولی اگر این شیوه باعث نشده بود که شما به نتیجه دلخواه برسید می توانید سایر شیوه های دیگر را انتخاب کنید و پیش بگیرید.

 

 در بعضی از سایت ها چیزی که اهمیت دارد میزان فروش است مثلاً در مورد سایت های فروشگاهی میزان فروش شما باید مد نظر قرار بگیرد و اگر فروش بالاتر رفت و سودآوری بیشتر شد یعنی این روش برای وبسایت شما جوابگو بوده است.

 هر عاملی که باعث شود شما به سمت هدف خود در هر زمینه ای نزدیک شوید رتبه بندی شما در سایت ها بالاتر می رود و شما خیلی زودتر به مخاطبانی که شما را جستجو می کنند معرفی خواهید شد.

در کنار ترافیک سایت باید تعداد بازدید کنندگان را هم مد نظر قرار دهید. اگر به طور مثال ترافیک هر ماه را دو برابر کنید بازدید کننده از 300 تا 600 افزایش پیدا کند. تعداد مشتریان جدید از 300 بازدیدکننده سایت شما بیشتر می شود و این نشان می دهد شما دو برابر مشتری دارید .

 

sem

 

راهکارهای بهبود SEM یا بازاریابی از طریق موتورهای جستجو

  •  ارزیابی کلمات کلیدی یا کلید واژه‌های با کیفیت

  • منحصربه‌فرد بودن تبلیغات گوگل

  •  ساختار سلسله‌مراتبی کلیدواژه‌ها

  • صفحات فرود

 

sem

 

تفاوت SEM  و SEO در چیست؟

SEO  مخفف عبارت search engine optimization به معنی بهینه سازی برای موتور جستجو شناخته میشود. اما به گفته مدیران گوگل با علمی شدن و تخصصی شدن این حوزه، عبارتsearch experience optimization   یا بهینه سازی تجربه جستجو ترجمه مناسب تری از لغت سئو SEO است.

بهینه سازی یعنی صرفه جویی در وقت و انرژی و بهینه سازی سایت باعث می شود کاربر خیالش راحت باشد که در زمان کوتاه به بهترین نتیجه ی ممکن از جستجوی خود خواهد رسید. این قضیه تا حدودی هم به گوگل مربوط می شود ولی اصل کار به عهده خود سایت و نویسنده آن است. در صورتی که شما همه ی قوانین را رعایت کنید و سئوی خوبی داشته باشید باعث رسیدن به این موفقیت و این جایگاه می شوید.

فکر کنید یک کاربر وارد سایت گوگل می‌شود و عبارت "چگونه ماشین بخرم" را جستجو می‌کند. گوگل از الگوریتم‌های خاصی که دارد استفاده می‌کند تا تصمیم بگیرد کدام وبسایت‌ها را برای نتیجه جستجو به کاربر نشان بدهد. گوگل همیشه دوست دارد با کیفیت‌ترین و بهترین پاسخ را به کاربران خود بدهد. معیارهای گوگل برای معرفی وبسایت شما عبارت است از:

  • سرعت لود شدن وب‌سایت شما

  • مقدار ترافیک روزانه سایت

  • مقدار بازدید کاربران از وبسایت شما

  • مدت زمانی که کاربران در سایت شما می‌مانند

  • تعداد کلیک‌هایی که روی لینک سایت شما می‌شود

  • میزان بازدید از صفحات داخلی

  • میزان اعتبار لینک‌های خارجی 

 

sem

 

پس با توجه به این موارد وب‌سایت‌هایی که با معیارهای امتیازدهی گوگل مطابقت داشته باشند، به کاربر معرفی می‌شوند. اما وقتی قرار است گوگل بر اساس بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) سایت شما را به کاربر معرفی کند، کافی است که برای کلمات کلیدی عبارت "چگونه ماشین بخرم" هزینه لازم را پرداخت کرده باشید. بدین ترتیب آگهی شما به کاربر نشان داده می‌شود و شما به هدفی که داشتید می رسید.

یادتان باشد که SEM می‌تواند برای کسب و کار شما گران باشد اگر از آن برای یک مدت کوتاه استفاده کنید ولی اگر به عنوان پروژه‌ای تکمیلی در کنار سئو آن را تعریف کنید خیلی هم مفید است.

 

مزایای بازاریابی SEM برای کسب و کارهای اینترنتی

  • شناساندن برند آگاهی بین مخاطبان

  • افزایش درآمد در مدت کوتاه

  • رشد کسب و کار

  • هدایت مخاطبان به سمت بهترین زمان و درست‌ترین مکان

  • افزایش تکرار برای جا افتادن نام برند شما برای کاربران

  • جذب مشتری واقعی و بالقوه

  • برتری نسبت به سایر رقبا

  • قیمت پایین تر نسبت به تبلیغات سنتی

 

sem

 
amir بازدید : 56 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

با مطالعه مقالات مرتبط با سئو می توانید اطلاعات کافی در زمینه سئو کسب کنید. اما وقتی صحبت از سئو فنی می شود منظور متفاوتی دنبال می شود. سئو فنی در زمینه تحلیل محتوا به صورت عمیق تری موضوعات را بررسی می کند و به شما کمک می کند که جمع بندی های خوب و مفیدی را انجام بدهید.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ       آموزش سئو        ابزارهای سئو فنی در سال 2019

 

 

 

 

سئو

 

حرکت به سمت هوش مصنوعی، جستجوی صوتی و استفاده راحت در موبایل همه از گرایش‌های SEO هستند که در سال 2019 ادامه خواهند داشت. هر شرکتی که قصد دارد در سال 2019 در رده ی بهترین ها قرار بگیرد، باید حتما از یک تیم حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرد زیرا سئو هر روز سخت تر از روز قبل می شود.

 

حتی اگر تصور می کنید که در این زمینه اطلاعات شما تکمیل است، پیشنهاد می کنیم مطالب این مقاله را دنبال کنید تا با آگاهی بیشتری در این مسیر گام بردارید.

 

سئو

 

سئو فنی یا سئو تکنیکال چیست؟

ارائه تعریف دقیق از مبحث سئو فنی کار چندان آسانی نیست. خیلی از کسانی که در این زمینه هم فعالیت دارند و سئو کار حرفه ای هستند هم نمی توانند به خوبی این مبحث را تشریح کنند. شاید بتوان سئو فنی را اینطور تعریف کرد که این حرفه می تواند شغل کنار هم قرار دادن بخش های مختلف برای ایجاد مقیاس مناسب و یا حل مشکلاتی باشد که سئو را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

پس به این نکته توجه داشته باشید که سئو فنی در رابطه با مقیاس پذیری، عمق، جزییات، درک پیشرفته از عملکرد های مختلف و همچنین اجرای آن ها می باشد.

 

سئو تکنیکال

 

معیار های سئو فنی

معیار های سئو فنی مسئله ای نیست که اطلاعات در این زمینه تکمیل باشد. ممکن است در سایت های مختلف به عنوان های مختلف زیادی بر بخورید که ما در مورد چند نمونه صحبت خواهیم کرد. این چند نمونه باعث می شود با سایر افرادی که در این زمینه فعالیت دارند به یک اتحادی برسیم تا بتوانیم در این زمینه موفق تر عمل کنیم.

  • محاسبات گسترده PageRank

  • قابلیت انتقال داده های کراول

  • رتبه بندی های کلی

 

سئو تکنیکال

 

سئو فنی در سال 2019

با توجه به گسترش و توسعه دیجیتال مارکتینگ در همه ی ابعاد باید علم خود را در این زمینه به روز نگه دارید. در سال جاری نیز باید به یکسری نکاتی توجه کنید که بتوانید در این زمینه موفق تر عمل کنید.

ایجاد زبان طبیعی می تواند یکی از مهم ترین موضوعات در آینده باشد. ما می توانیم همیشه حواسمان نسبت به محتوای خوب باشد و باید بتوانیم این محتوا را برای SERP ها بهینه سازی کنیم.

 

در کنار این موارد جستجوی کلمات کلیدی معنایی هم راه خوبی است و ما باید زمان بیشتری را برای آن صرف کنیم. این کار کمک می کند که معیار های درستی برای سئو به دست بیاوریم تا بتوانیم جمع بندی های بهتری داشته باشیم.

  • تست های کاربردی در ارتباط با سئو فنی

  • تست های واحد (تست یک عملکرد خاص برای تضمین عملکرد آن).

  • تست های یکپارچگی (استفاده از منطق خودتان برای ایجاد کردن یک سیستم بزرگتر و یکپارچه).

  • تست های (UI) تست کردن رابط کاربری اولیه بر روی وبسایت که این حالت، کند ترین نسخه تست می باشد.

 

سئو تکنیکال

 

انتظارهای فنی برای محتوایی که رتبه بندی خوبی در اینترنت کسب کرده است، وجود خواهد داشت. این انتظارات با تحلیل های متنی صحیح، بهینه سازی خوب و مرور محتوا بر آورده می شود. با همه ی این کارها می شود نیاز مشتری و مخاطب را فهمید و به آن پرداخت.

 

مثلا می شود زمان بیشتری برای تست های خودکار، تست های واحد و تست با مرورگر اختصاص بدهید. همچنین بهتر است تست های مختلف را انجام دهید و نتیجه ها را بررسی و مقایسه کنید و ببینید نتیجه دلخواه کسب شده است یا خیر. با بررسی گزارش کارهای خودتان می توانید کر و نتیجه را ارزیابی کنید و در جهت بهبود وضعیت خود قدم بردارید. همیشه نیاز گوگل ملاک کار شما باشد زیرا گوگل نیاز کاربران را الویت خود قرار می دهد پس با هدایت آن به بیراهه نخواهید رفت.

 

سئو تکنیکال

 

ابزارهای رایگان سئو فنی (TECHNICAL SEO)

  • Ryte

  • Botify

  • Cognitive SEO

  • Chrome canary

  • Csvkit

  • Knime

  • MonkeyLearn

 

سئو تکنیکال

 

سئو فنی یا technical SEO همیشه باعث تحریک حس کنجکاوی در ما می شود چرا که لازم است کسی که در این زمینه فعالیت می کند بیشتر و کامل تر در این باره اطلاعات داشته باشد. می توانید برای درک درست این قضیه از کار افراد موفق سر در بیاورید و روش آن ها را پیش بگیرید. اما با این کار نهایتا به سطح آن ها می رسید و برای موفق تر بودن باید پا را فراتر بگذارید و تلاش بیشتری داشته باشید

amir بازدید : 39 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

این روزها خیلی از افراد می توانند وارد دیجیتال مارکتینگ شوند و کسب و کاری راه بیندازند یا تبلیغ کسب و کار خود را از این طریق انجام دهند، اما تنها عده ی معدودی از افراد هستند که می توانند در این راه موفق عمل کنند و به سود آوری برسند.

 

همیشه برای مدیریت صحیح روی یک مجموعه باید بتوانید به خوبی اجزای آن را بررسی و اندازه گیری کنید و برای این منظور لازم است که تعریف درستی از آن داشته باشید. برای مدیریت کسب و کار باید بتوانید معیارهایی که در آن تاثیرگذار هستند را اندازه گیری کنید تا بتوانید در صورتی که به میزان سطح دلخواه نرسیده بودید آن را بهبود ببخشید.

 معیار هایی که با استفاده از آنها می توانید کیفیت کارتان را اندازه گیری کنید را در اصطلاح KPI  می گویند. این واژه مخفف کلمات Key Performance Indicator است که به معنی شاخص کلیدی می باشد و این پارامتر قابل اندازه گیری بوده و مشخص می کند یک کمپانی تا چه حد به اهدافی که در نظر داشته، رسیده است.

 

KPI

 

بنابراین برای همه قسمت های بازاریابی دیجیتال هم باید یکی از این پارامترها را تعریف کنید تا بتوانید به هر قسمت به صورت جداگانه رسیدگی کنید تا بتوان این نقص ها را پیدا کنید و آنها را برطرف کنید تا زودتر به نتیجه مطلوب برسید و کسب و کارتان به سمت سوددهی حرکت کند.

 سئو هم یکی از مواردی است که در بازاریابی دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد و انتخاب صحیح و مناسب سئو برای یک محتوای با کیفیت یکی از قدم هایی است که شما را به سمت این موفقیت هدایت می کند. پس باید برای سئو هم یک KPI تعریف کنید و آن را ارزیابی کنید.

در واقع این بررسی های موشکافانه شاید در ابتدا کار زمان بر و خنثی به نظر برسد اما در طولانی مدت تاثیرات آن را در مقیاس وسیع مشاهده خواهید کرد. پیشنهاد می کنیم در انتخاب KPI مناسب برای بررسی موفقیت در سئو، از متد SMART استفاده کنید.

 

SMART  برگرفته از 5 عامل است که داشتن تمام آن ها یکKPI خوب و مطلوب را تضمین میکند.

  • Specific : خاص

  • Measurable : قابل اندازه گیری

  • Attainable : قابل دستیابی

  • Relevant : مرتبط

  • Time-bound : مقید به زمان

 

KPI

 

شاید هنوز هم ذهنیت درستی از این فاکتور نداشته باشید در رابطه با این فاکتور باید بگوییم که اگر این شاخص به صورت درست انتخاب شده باشد باعث می‌شود که شما بهتر هدف را شناسایی کنید و در این راه با آگاهی بیشتر قدم بردارید.

در واقع باعث می‌شود که شما هدف مشخص و مطلوب را شناسایی کنید و ببینید که می خواهید در انتها به چه چیزی برسید و چه چیزهایی در مسیر حرکت شما باعث می شود شما به سمت موفقیت گام بردارید و کدام عوامل برعکس باعث شکست شما می شوند.

 

KPI های اشتباه برای سنجش موفقیت در پروژه های سئو

با وجود اینکه بازاریابی دیجیتالی در ایران بسیار بحث داغی است و خیلی ها دست به کار شدند تا در این حوزه فعالیت کنند، اما کمتر کسی از اصول صحیح کار مطلع است و سئو کار پیچیده و سنگینی است کهKPI  های مناسبی برای بررسی آن انتخاب نمی شود و برای انتخاب یکKPI خوب باید به یکسری موارد توجه شود که در ادامه بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

 

KPI

 

رتبه الکسا

خیلی از افراد به این رتبه توجه می کنند، غافل از اینکه بدترین فاکتوری که برای KPI یک سئو انتخاب می شود، رتبه الکسا وب سایت است. در حالی که اصلا رتبه الکسا ارتباطی به سئو ندارد و فقط یک ابزار برای تخمین میزان بازدیدکننده وبسایت ها است که اعتبار ویژه ای هم ندارد که روی آن حساب کنید تا ملاکی براس سنجش شما باشد.

خیلی از افراد آماتور هم می توانند با چند هک و دستکاری کوچک کاری کنند که این رتبه ها بهتر شود و گول زننده و غیر واقعی باشد. با انتخاب رتبه الکسا برای سنجش سئو شاید به صورت ظاهری به انچه می خواستید برسید اما در واقع هیچ سود و موفقیتی در کار شما نخواهد آمد.

 

رتبه اول گوگل برای کلمات کلیدی اشتباه

خیلی از افرادی که در مسند کارفرما قرار دارند بدون داشتن علم به انجام کاری اصرار در انجام آن دارند. مثلا اصرار میکنند که رتبه برتر گوگل در یک سری کلمه های نادرست را به آن ها بدهید. اصلا انتخاب کلمات سئو کار متخصص این حرفه است و نه کارفرما!

در ضمن هیچکسی هم نمیتوانند بگوید من انقدر در سئو حرفه ای هستم که اگر تولید سئو را به من بسپارید رتبه اول را خواهید گرفت. این حرف ادعای پوچی است که بعدا در نتیجه شما را حسابی مایوس می کند.

اصلا کسب رتبه برتر گوگل موفقیت محض نیست. گاهی اوقات همین که شما در صفحه اول باشید کفایت میکند که به آن هدف دلخواه برسید. پس به فردی که به عنوان متخصص سئو برای شما کار می کند اعتماد کنید و در انتظار نتیجه باشید.

 

 دامین آتوریتی، پیج آتوریتی

خیلی از مواقع پیش می آید که اسم بعضی چیزها در بین مردم خوب در می رود و باعث اصرار بر روی آن می شود. مثلا بعضی از کارفرماها که اندک دانشی در زمینه سئو دارند اخبار درست و غلطی درباره دامین آتوریتی و پیج آتوریتی شنیده اند و فکر می کنند این دو پارامتر خیلی مهم است. حتی این تصور را دارند که هر چه دامین آتوریتی بیشتر باشد، رتبه سایت در گوگل بیشتر خواهد بود و فروششان هم بیشتر می شود.

اما این یک تفکر غلط است و دامین آتوریتی ارتباطی به گوگل ندارد و فقط یک پارامتر تخمینی ارائه شده از سمت سایت Moz است. در اصل دامین آتوریتی یکی از عوامل موثر در رتبه بندی هست اما نمی شود به عنوان یک KPI مناسب برای سنجش موفقیت در سئو از آن اتفاده کرد.

 

تعداد بک لینک ها

تصور عامه افرادی که در دیجیتال مارکتینگ دستی دارند این است که سئو یعنی ساخت لینک های بیشتر (لینک بیلدینگ)، اما ایین موضوع کاملا از ریشه اشتباه است و خیلی از سایت های ایرانی برای ارتقا یافتن، نیاز به لینک سازی ندارند و اگر هم دارند این تعداد لینک نیست که رتبه سایت را مشخص می کند و کیفیت حرف اول را می زند.

 

KPI

 

KPI های صحیح برای سنجش موفقیت در سئو

همیشه سعی کنید قبل از تعریفKPI  برای یک پروژه سئو چند عامل را مد نظر داشته باشید. اول اینکه از یک KPI تنها استفاده نکنید و چند معیار را با هم درنظر بگیرید. مثلا اگر فقط KPI خود را تعداد کلیک تعیین کنید، ممکن است در کسب و کاری که در حال حاضر در دست دارید این فاکتور به تنهایی جوابگو نباشد. و همیشه با توجه به کاری که در دستتان استKPI  تعریف کنید.

مثلا فاکتوری که برای یک سایت خبری اهمیت دارد بازدید افراد از ان است و برای یک وبسایت فروشگاهی مهم تعداد بازدید ها نیست و فروش محصولات هدف آنها است. پس در مورد سایت خبری فاکتور تعداد کلیک انتخاب مناسبی است و برای فروشگاه هم تعداد فروشKPI بهتری بود.

 

تعداد کلیک (CLICKS)

سئوی مناسب معمولا با بالاتر رفتن ترافیک وبسایت همراه است و برای هر کلمه ای افزایش جایگاه داشته باشید خودبخود ترافیک ورودی به سایت شما هم زیادتر می شود و می توانید تعداد کلیک های دریافتی از گوگل را به عنوان یک KPI مناسب تعریف  کنید. اما توجه کنید که باز با کار شما هماهنگ باشد و از آن به تنهایی استفاده نکنید.

 

KPI

 

نرخ کلیک (CTR)

علاوه بر تعداد کلیک، نرخ کلیک یا CTR هم عامل مهمی است که باید آن را نیز به عنوان KPI تعریف کنید. یادتان هست در مورد نقص تعداد کلیک چه گفتیم؟ این نرخ کلیک این توانایی را دارد که آن نقش را بپوشاند و تکمیل کننده تعداد کلیک باشد.

یعنی در صورتی که شما کسب و کار فصلی داشته باشید و با افت ایمپرشن تعداد کلیک هم ککتر از قبل بشود، نرخ کلیک ثابت خواهد ماند که این قضیه بیانگر این است که شما کار سئو را به خوبی انجام داده اید. اما مراقب باشید که اگر نرخ هم همزمان کم شد یعنی سئو شما موفقیت آمیز نیوده است.

 

میانگین جایگاه در کلمات کلیدی هدف (AVERAGE POSITION)

سعی کنید با اطلاعات خود و با همفکری کارفرما لیستی از کلمات کلیدی را تعریف کنید و چون اغلب هدف پروژه های سئو بالاتر رفتن رتبه در کلمات کلیدی تعیین شده است پیشنهاد می کنیم برای انتخاب یک KPI مناسب، میانگین جایگاه کلمات هدف در گوگل را در نظر داشته باشید.

همیشه اول کار جایگاه همه ی کلمه های کلیدی هدف را در نتایج گوگل استخراج کنید و میانگین آنها را در نظر بگیرید. در انتهای پروژه هم باز این کار را انجام بدهید. اگر این عدد بیشتر شده بود که خب به ای معنی است که شما توانسته اید سایت را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

 

افزایش میزان فروش

پیش تر اشاره کردیم که شاخص ها باید با توجه به نوع کسب و کار انتخاب شوند. به طور مثال برای وبسایت های فروشگاهی، بهترین KPI میزان فروش آن ها می باشد زیرا کارفرما معمولا تاثیر این KPI را به خوبی می تواند در کسب و کار و فروش و سود دهی محصولش حس کند.

 

KPI

 

تعداد پرشدن فرم تماس یا تماس تلفنی

در مورد یکسری از کسب و کارها شیوه فعالی به این صورت است که از وبسایتشان فقط تماس تلفنی یا پر کردن فرم تماس می خواهند. که برای آن ها یکی از بهترین KPI ها، تعداد همین فرم های تماس یا تعداد تماس تلفنی است. و همین که زنگ خور این سایت ها زیاد شود یعنی کار موفقیت آمیز بوده است.

 

 KPI های نسبی

از دیگر مواردی که در مورد کارهای سطح بالاتر می توانید به عنوان KPI های نسبی استفاده کنید میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سرعت ایندکس صفحات سایت  (Index Rate)

  • زمان حضور کاربر در صفحه  (Average Session Duration)

  • نرخ پرش  (Bounce Rate)

  • بازدیدکننده های بازگشتی  (Returning Visitors)

  • میزان جستجو نام برند  (Brand Search)

البته این موارد فقط به سئو بستگی ندارند و بهتر از این ها در مورد جاهایی استفاده کنید که اطلاعات کارفرمای شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ قوی تر باشد.

 

KPI

 

 KPI های فنی

اگر موقعیتی که در آن مشغول به کار هستید خیلی کادر قوی و تکمیلی دارند این  KPI ها هم پیشنهاد می شود:

  • HTML Improvement

  • Mobile Usability

  • Index Stat

  • Crawl Errors

  • Structured Data

  • GTMetrix

  • Light house

 خیلی از کسانی که در کادرهای ضعیف تر مشغول به فعالیت هستند تاثیر برطرف کردن خطاهای مربوط به کراول کردن، افزایش سرعت سایت یا بهینه کردن برای گوشی های موبایل را نمی دانند و برای همین این موارد به آن ها پیشنهاد نمی شود و فقط در جاهایی که یک کادر قوی و با اطلاعات بالا در راس کار هستند گزینه های مناسبی خواهند بود.

 

amir بازدید : 52 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

خیلی از افرادی که پا به حوزه بازاریابی دیجیتالی می گذارند و می خواهند در زمینه سئو فعالیت کنند در شروع کار به اندازه کافی اطلاعات ندارند و با اطلاعات اندک خود و چیزهایی که شنیده اند کار را شروع می کنند و چون این دسته از افراد معمولا جواب مناسبی نمی گیرند خیلی زود از کار دلسرد می‌شوند و از این حوزه ناامید میشوند.

 اما باید بدانید که در زمینه سئو باید یکسری اصول را رعایت کنید تا بتوانید در این فضای پر رقابت جایگاه مناسبی را به دست آورید و جزو افراد موفق در این حیطه باشید. سئو به معنی بهینه سازی برای موتور های جستجوگر تصمیم دارد که کار مخاطبان را برای دسترسی به سایت ها آسان‌تر کند.

 

آموزش استارت آپ           آموزش دیجیتال مارکتینگ          آموزش سئو           پارامترهای انتخاب سئو مناسب چیست؟

 

 

 

سئو

 

اصول مهم و ضروری در بهینه سازی سایت ها

یک سئو مناسب کمک می‌کند که سایت شما از صفحات کم بازدید که کسی به آنها سر نمی زنند به صفحه اول گوگل منتقل شود و در واقع شما در کسب و کارتان جزو نام آوران باشید و افراد متقاضی کسب و کار شما خیلی زود بتوانند شما را پیدا کنند و از محصولات شما و یا از حیطه کاری شما اطلاعات به دست می آورند.

 پس با ما همراه باشید تا با اصول پایه‌ای و اساسی که در مورد سئو باید رعایت شود را یاد بگیرید تا بهتر بتوانید در این زمینه فعالیت کنید و با افرادی که حرفه ای این کار هستند به رقابت بپردازید.

 

به مدل کسب و کار خود توجه کنید

برای موفقیت در امر سئو و بهینه سازی سایت باید اطلاعات کافی در مورد سبک کسب و کار خود داشته باشید. برای این قضیه اول از همه باید بازار هدف و مشتری هدفتان را بشناسید و تعیین کنید. این قضیه به یافتن کلمه های کلیدی به شما کمک خواهد کرد.

 

 

شناسایی کلمات کلیدی مناسب

یکی از مهم ترین قسمت های سئو همین قسمت است پس از آن غافل نشوید. بهتر است کلمات کلیدی بلندتری که فکر می کنید کاربران بیشتر آن ها را جستجو خواهند کرد را انتخاب می کنید. در واقع هدف این است که موقع جستجوی کلمات کلیدی شما به وسیله کاربران، سایت شما در بالاترین قسمت نتیجه جستجو قرار بگیرد. این یعنی یک سئو موفق و کارآمد. شما می توانید از طریق  Google Keyword Planner بهترین کلمه های کلیدی و کلمات مرتبط با آن را برای سایتتان انتخاب کنید.

کار در این جا به پایان نمی رسد و باید از این به بعد همیشه رتبه سایتتان را در نتایج جستجو دنبال کنید. توقع نداشته باشید یک سیر صعودی منظم ببینید زیرا نوساناتی وجود خواهد داشت که با دیدن ان ها نباید دلسرد شوید و در این مواقع برای حفظ موقعیت سایت باید عملکرد مناسبی داشته باشید.

 

سئو

 

توجه به رتبه سایت در کلمات کلیدی

توجه به رتبه کلمه های کلیدی خیلی مهم است زیرا این رتبه قرار نیست فیکس و ثابت باشد و فاکتورهای رتبه بندی مدام در حال تغییر هستند و نباید فکر کنید اگر یک مدتی در صفحه اول بودید تا ابد آنجا خواهید ماند! پس دست از تلاش بر ندارید.

این کار با کمک ابزارهایی مانند وبمستر تولز گوگل انجام می شود که میتوانید رتبه میانگین سایتتان در کلمات کلیدی را مانیتور کنید و در حوزه دید خود قرار بدهید که مدام آن را چک کنید.

 

افزایش کیفیت مطالب

هر چه مطلبی که تولید کرده اید بهتر و با کیفیت تر باشد گوگل امتیاز بهتر و ویژه تری در رتبه بندی به شما خواهد داد. بین محتوای بلند و رتبه صفحه مرتبط با آن محتوا ارتباط مستقیم وجود دارد. بیشتر رتبه های ابتدایی گوگل برای صفحه هایی است که بیشتر از  2000 کلمه دارند.

 

بررسی سئو داخلی سایت

دقت داشته باشید که باید همه ی صفحات سایت شما باید اصول صحیح سئو را رعایت کرده باشد و فقط رتبه کلی سایت هدف سئو نیست و هر کدام از صفحات هم باید بتوانند در نتایج جستجو حاضر شوند. با ابزارهایی مانند GTmetrix میتوانید به تست و بررسی اولیه سئو داخلی بپردازید.

 

سئو

 

افزایش سرعت سایت

این روزها همه وقت کم دارند و عاملی که می تواند شما را کلی در نزد کاربران محبوب کند سرعت بالای سایت شما خواهد بود. اهمیت این قضیه آنقدر زیاد است که گوگل عامل سرعت سایت را جزو پارامترهای رتبه بندی اعلام کرده است و ارزش زیادی برای آن قائل است. بر اساس ابزار Testmysite گوگل، زمان بارگذاری سه ثانیه و کمتر از آن خیلی خوب است و 3 تا 4 ثانیه زمان خوبیست و بیشتر از آن خیلی راضی کننده نیست.

 

راهکارهای افزایش سرعت سایت

  • فعال کردن AMP در وبسایت

  • استفاده از  http2

  • راه اندازی یک  CDN

 

از تاکتیک های سئو تایید نشده استفاده نکنید

سعی کنید در روند کار خود همیشه از روش های سئویی استفاده کنید که گوگل آن را تایید می کند و قبول دارد تا رتبه سالمتری کسب کنید. هر روش دیگری که پیش بگیرید شما را به بیراهه می برد زیرا داور نهایی گوگل است که سالم بودن تکنیک های سئو را تایید می کند.

 

بررسی سئو سایت های رقیب

یکی دیگر از راه کارهایی که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد بررسی کردن سئوهای انتخابی رقبای موفق و کاربلد است که تجربه بیشتری از شما دارند.

 

سئو

 

آپلود عکس ها به شیوه صحیح

اگر در هنگام آپلود و اشتراک عکس ها به خوبی از تگ ها استفاده کنید باعث ارتقای سئو سایت شما خواهد شد. خیلی از  وب سایت ها هستند که هیچ توجهی به این پارامتر مهم سئو ندارند. اگر عکس ها را به خوبی توصیف کنید در جستجوی تصاویر گوگل نمایش داده می شود که همین جریان به سئو کلی سایت کمک زیادی می کند.

 

بهینه سازی طراحی وبسایت

اگر دقت کرده باشید اخیرا کمتر کسی به دنبال بازدید یک سایت است و کسی حوصله زیر و رو کردن مطالب مختلف یک وبسایت را ندارد. یکی دیگر از فاکتورهای مهم رتبه بندی و سئو سایت، طراحی وب صفحات است، زیرا این مسئله روی تجربه کاربری، کارایی سایت و ساختار اطلاعات آن تاثیر گذار خواهد بود.

چنانچه سایت شما طوری باشد که سیستم هدایت خوبی نداشته باشد کار با آن برای کاربران و موتورهای جستجوگر سخت می شود و رتبه ی آن افت می کند.

 

اقدامات لازم جهت ساخت یک سایت با طراحی درست:

  • طراحی شکیل و در عین حال ساده و مینیمال

  • داشتن ساختار اطلاعاتی مناسب و مفید

  • قرار دادن فضاهای خالی بین بلاک ها

  • استفاده از رنگ های متصاد برای جلب توجه کاربران

  • قرار دادن راه های ارتباطی مفید

  • استفاده از سیستم هدایت کاربری مناسب

  • تجربه کاربری

 

سئو

amir بازدید : 45 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

تعریف تبلیغات در گوگل

یکی از معروفترین سیستم های تبلیغاتی مربوط به گوگل، گوگل ادوردز یا گوگل ادز می باشد که تبلیغ کنندگان در زمینه های مختلف از این راه تبلیغات محصولات خودشان انجام می دهند. تبلیغات از راه موتور جستجوی گوگل یکی از بهترین شکل های تبلیغات ادوردز است.

یکی از راه های اصلی برای جست و جو از راه گوگل سرچ کلمه های اصلی و کلیدی است که باعث می شود زودتر به هدف برسید. یعنی لازم نیست کل عبارت را جستجو کنید بلکه فقط با جستجوی یکسری کلمات خاص و مهم تر می توانید به نتیجه برسید.

این کلمات کلیدی هم توسط خود گوگل بر اساس جستجوهای سایر کاربران انتخاب می شود.

 

گوگل ادوردز

 

گوگل ادوردز یا ادز

گوگل ادوردز نام قدیمی گوگل ادز می باشد که جزو شرکت‌های معتبر تبلیغاتی  شرکت گوگل است و روش فعالیت آن به صورت پرداخت به ازای کلیک (یا PPC) می باشد که شما می توانید سایت خودتان را از این روش در بین مخاطبان مختلف تبلیغ کنید. موتور جستجوی گوگل و همچنین سایت هایی که با گوگل در ارتباط هستند تبلیغ شما را نمایش می دهند.

 

گوگل ادوردز یا ادز

 

پس بهتر است اینطور بگوییم که گوگل ادز یکی از سیستم های تبلیغات در گوگل است و با استفاده از الگوریتم های خاص خود گوگل تبلیغات را انجام می دهد. شما می توانید تبلیغات کالا یا محصول خودتان را از این طریق انجام دهید چون اگر شما یک کسب و کاری را راه انداخته باشید مخصوصا اگر کسب و کار اینترنتی داشته باشید هم مدام به دنبال افزایش مشتری هستید و می خواهید که بازدیدکنندگان سایت شما افزایش پیدا کنند و برای این کار نیاز دارید که یک سیستمی باشد تا تبلیغات شما را انجام دهد و این سیستم از بزرگترین سیستم های تبلیغاتی است که استفاده از آن می‌تواند باعث شود شما در کسب و کار خود و شناساندن آن به مخاطبان خیلی موفق تر عمل کنید.

 

هرچه بتوانید در این راه اصول بهتری را رعایت کنید و تمام موارد را در نظر بگیرید و محتوای با کیفیت داشته باشید می توانید جزو صفحات اول در جستجوها باشید و مخاطبان خیلی زودتر شما را پیدا می کنند زیرا بیشترین کلیک ها روی 4-5 نتیجه اول گوگل انجام می‌شود و اگر سایت شما بتواند موفق شود که در رده این 4-5 سایت اول قرار بگیرد شما به موفقیتی که در نظرتان بوده است قطعاً خواهید رسید.

 

گوگل ادوردز یا ادز

 

تاثیر تبلیغات در گوگل

از این روش تبلیغات برای خیلی از مشاغل می توان استفاده کرد و باعث رونق در آن ها شد. با انتخاب کلمه های مناسب در جستجو و تنظیم هزینه ها و هدف مناسب برای این کلمات میتوانید در جذب مشتری خیلی موفق تر عمل کنید.

خیلی از افراد چون نحوه صحیح تبلیغات در این روش را نمی دانند معتقدند روشی نیست که جواب بدهد اما اگر خیلی هوشمندانه بتوانند آن را پیاده کنند قطعا باعث موفقیت آن ها در امر تبلیغات خواهد شد. اگر تصمیم گرفتید روی این روش سرمایه گذاری کنید پیشنهاد می کنیم با مشاوران مجرب و افرادی که در این کار حرفه ای هستند مشورت کنید تا اصطلاحا خم و چم کار را یاد بگیرید.

 

گوگل ادوردز

 

هزینه تبلیغات در گوگل

در وهله ی اول باید یک اکانت گوگل ادوردز ایجاد کنید که این مرحله هزینه ای در بر ندارد و رایگان است و حتی شما برای نمایش تبلیغات در گوگل نیز هیچ هزینه ای پرداخت نخواهید کرد و فقط اگر مخاطبان کلیک کنند تا تبلیغات شما را ببینند برای شما هزینه محسوب می شود و باید بپردازید. هزینه کلیک برای هر کلمه کلیدی (CPC)که افراد انتخاب کنند و جستجو کنند با توجه به نوع حرفه ای که تبلیغ آن انجام می شود فرق دارد. و پیشنهادهایی که رقیبان شما در ازای هر کدام از این کلمات کلیدی مهم می دهند در نهایت هزینه را تعیین می کند.

بالاتر رفتن سود بدست امده از جذب کاربری که کلمه کلیدی را جستجو کرده منجر به افزایش هزینه رقیب شما می شود و در نهایت برای پیروزی در این مزایده مجبور می شوید پیشنهادتان را بالا ببرید.

 

گوگل ادوردز

 

نحوه تبلیغات در گوگل

همانطور که اشاره کردیم لازم است که در وهله اول کار با این سیستم را به صورت کامل یاد بگیرید تا بتوانید از آن استفاده مفیدی بکنید و به سوددهی برسید.

بعد از اینکه کار را یاد گرفتید می توانید حساب کاربری را به صورت رایگان ایجاد کنید و با توجه به آموخته های خود از دوره‌های آموزشی که دیده اید و همچنین با استفاده از خدمات شارژ ادوردز جی ادز به تبلیغات بپردازید.

 البته برای کسانی که وقت کافی برای این کار نداشته باشند و یا حوصله این کار را نداشته باشند راه حل دیگری هم وجود دارد و آن این است که یک اکانتی که توسط خود گوگل مدیریت می شود را سفارش دهند و فقط به نتایج این تبلیغات نظارت داشته باشند.

 

گوگل ادوردز

 

مفهوم MAX CPC چیست و چگونه تعیین می‌شود؟

Max CPC  یا بیشترین هزینه برای هر کلیک، بالاترین هزینه ای است که تبلیغ کننده حاضر می شود برای هر کلیک روی تبلیغات با کلمات کلیدی تعیین شده پرداخت کند می گویند. البته گاهی این هزینه فقط برای یک کلمه کلیدی حساب می شود و گاهی برای یک گرئه از کلمات که تمام این موارد قرار دادی است.

 

گوگل ادوردز

 

مفهوم (AVERAGE CPC)  چیست؟

توجه داشته باشید که اگر هزینه ای که شما برای همه ی کلمه های در نظر گرفته ای و توافق کرده اید یک مقدار مشخصی باشد باز هم هزینه کلیک روی تبلیغات شما در هر بار نمایش با توجه به اینکه در چه جایگاهی قرار دارد و هزینه ای که بقیه رقیب های شما پیشنهاد داده اند چقدر بوده تفوت خواهد داشت. میانگین هزینه برای هر کلیک که به صورت Avg CPC در اکانت ادوردز نمایش داده می‌شود یکی از معیارهای مهم اکانت گوگل ادوردز است.

 

چگونه می‌توان در مزایده گوگل شرکت کرد؟

بعد از اینکه شما در اکانتی که در گوگل ادوردز ساخته اید تبلیغات خودتان را ثبت کردید و یکسری کلمات کلیدی مشخص برای آن انتخاب می کنید، دیگر مجاز هستید در مزایده گوگل شرکت کنید. در این مزایده بیشترین هزینه به ازای کلیک کردن که تبلیغ دهنده های دیگر پیشنهاد می کنند و همچنین امتیاز کیفیت تبلیغاتشان نقش خیلی مهمی در نتیجه نهایی این اوضاع نخواهد داشت.

 

گوگل ادوردز

 

مزایده های گوگل چند بار برگزار می‌شود؟

بعضی از افراد هستند که در مورد تعداد دفعات این موضوع سوال می پرسند و در جواب به آنها باید بگوییم که هر وقت در گوگل یک جستجو انجام می شود موتورهای جستجوگر گوگل شروع به پردازش و برقراری یک مزایده می کنند تا موقعیت تبلیغات و مبلغ پرداختی تبلیغ کننده مشخص شود.

 مثلا ممکن است در طول یک ماه چندین میلیارد مزایده انجام شود و از طریق همین مزایده ها هم کاربرها و مخاطبان می توانند به تبلیغی که دلشان می خواسته و به دنبالشان بودند برسند و از همین طریق هم خیلی از تبلیغ کنندگان موفق می شوند با صرف هزینه کم مشتری پیدا کنند و در عوض سوددهی بسیار زیادی از این راه داشته باشند.

 

گوگل ادوردز

 

مزایده برای تبلیغات در گوگل چگونه کار می کند؟

رتبه آگهی (Ad Rank) تاثیر خیلی زیادی در برنده شدن این مزایده ها دارد. در واقع این رتبه یک ضریب از قیمت پیشنهادی برای هر کلیک است و امتیازی هست که گوگل در نظر می گیرد تا با آن کیفیت تبلیغ شما را بسنجد. اینکه تبلیغ شما نمایش داده شود و یا نمایش داده نشود بستگی به این رتبه آگهی دارد و اگر موفق شوید این رتبه را بالاتر ببرید تبلیغات شما در جایگاه بهتری قرار می گیرد.

 

مزایده گوگل ادز

 

امتیاز کیفیت تبلیغات در گوگل

در نظر داشته باشید که امتیاز کیفیت (Quality Score) برای تبلیغ شما خیلی مهم تر از سایر موارد است مهم است که در مزایده گوگل ادوردز چه امتیازی کیفیتی کسب می کنید. در واقع این امتیازی کیفیت نشان می‌دهد که مطلب تبلیغ شما تا چه حد مفید و مرتبط بوده است و تا چه حد کاربران را به سمت خود جذب کرده است.

ممکن است تبلیغ امتیاز کیفیت پایین داشته باشد و  شما هرچقدر هم قیمت  بالاتری برای کلیک ها بدهید باز هم احتمال نمایش تبلیغ شما کم باشد. ولی در عوض ممکن است امتیاز کیفیت بالایی داشته باشید در این صورت حتی با صرف هزینه‌های کم هم می‌توانید با کلیک هایی که توسط کاربران انجام می شود رتبه بهتری را به دست آورید.

 

گوگل ادوردز

 

نرخ کلیک یا CTR (نسبت کلیک به نمایش تبلیغ) و همچنین مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغ و تجربه کاربر از صفحه فرود از جمله مواردی هستند که روی این کیفیت تاثیر می گذارند. رنج این امتیازات 1 تا 10 است و هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد جایگاه تبلیغات شما بهتر می شود و هزینه ها هم برای شما کتر می شود.

 

شبکه نمایش گوگل ( GOOGLE DISPLAY NETWORK )

این شبکه که به اختصار GDN هم گفته می شود یک شبکه خیلی بزرگ از سایت‌هایی است که به گوگل اجازه می‌دهند، تبلیغات افراد را در آن قرار دهد. در واقع از کارایی های اصلی این شبکه این است که به شما  اجازه می دهد به بیشتر از 90 % از کل کاربران اینترنت دسترسی داشته باشید. هزینه هر کلیک در شبکه نمایش معمولا ارزان‌تر از شبکه جستجو است و البته نرخ کلیک هم کمتر است.

 

 

CPM و CPA چه هستند و تفاوتشان با CPC در چیست؟

همیشه این طور نیست که هزینه تبلیغات بر اساس تعداد کلیک باشد بلکه می تواند یکی از روش ها هزینه به ازای 1000 نمایش باشد و یا اینکه هزینه ای که محاسبه می شود به ازای اقدام به خرید کاربران باشد.

 

گوگل ادز

 

امکانات تبلیغات در گوگل

آگهی ها معمولا در قسمت بالا یا سمت راست موتور جستجوی گوگل و تمام سایت های مرتبط با آگهی شما که با موتور جستجوی گوگل قرار داد دارند نمایش داده می شود. این امکان وجود دارد که تبلیغ شما در صفحات فارسی جستجوی گوگل برای کسانی که به دنبال خدمات و کالاهای شما هستند به نمایش گذاشته شوند.

قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل طی مدت زمان کم و بدون هزینه بر روی سئوی سایت. یعنی در وافع شما مجاز هستید تبلیغات خود را درصفحات گوگل بدون هزینه به نمایش بگذارید و فقط وقتی هزینه می پردازید که مخاطبتان روی لینک سایت شما کلیک کند. حتی ممکن است وب سایت شما با یک هزینه جزئی در رتبه اول جستجوهای گوگل قرار بگیرد.

سقف هزینه های شما بصورت روزانه در این سرویس قابل کنترل است و میتوانید کشوری که تبلیغات در آنها نمایش داده شود را هم انتخاب کنید. همچنین شما میتوانید برای هر کلیک هم هزینه تعیین کنید و هر چه دلتان خواست تعداد مخاطبان را افزایش دهید.

 

گوگل ادز

amir بازدید : 42 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

یکی از موثرترین روش هایی که تاکنون در زمینه بازاریابی آنلاین صورت گرفته است، ایمیل مارکتینگ است. این روش از جمله روش هایی است که مستقیما بازاریابی را به دست می گیرد و توسط ایمیل می توانید اطلاعاتی که کاربر یا مشتری شما ممکن است نیاز داشته باشد را در اختیارش قرار می دهید.

از این روش بعضی اوقات به عنوان ابزاری برای بازاریابی مستقیم و بعضی اوقات هم برای بازاریابی انبوه استفاده می کنند.

 

ایمیل مارکتینگ

 

این روش باعث افزایش جذب مشتری و در نتیجه ی آن افزایش فروش می شود. البته مهم است که محتوای متن ایمیل ارسالی شما هم تاثیر گذار باشد و افراد را مشتاق کند تا شما را دنبال کنند. این شیوه بازاریابی هدف های مختلفی را دنبال می کند که یکی از آن ها افزایش ارتباط موثر کسب‌ و کار با مشتری‌های کنونی و قدیمی است، زیرا با این کار فروش محصولات ادامه پیدا می کند و حس اعتماد بیشتری بین فروشنده و مشتری برقرار می شود.

یکی دیگر از این اهداف ارسال ایمیل برای افزایش کاربران جدید به سمت سایت است. در ضمن شما می توانید تبلیغ سایر کمپانی‌ها و برندهای دیگری که به شما اختصاص دارند را هم در متن کار داشته باشید.

 

ایمیل مارکتینگ

 

تاریخچه ایمیل مارکتینگ

شاید برایتان جالب باشد بدانید که شروع به کار این روش از سال 1978 بوده است و آن زمان اصلا اینترنتی نبوده است و سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته شبکه (Arpanet) به فعالیت می‌پرداخت که بعدها تبدیل به اینترنت شد. سال 1996 نیز اولین ارسال و دریافت ایمیل شخصی توسط هات میل انجام شد که سال بعد توسط مایکروسافت خریداری شد و در حال حاضر سرویس Outlook  در حال فعالیت است. سال بعد از آن یعنی 1998 سیستم امنیت اطلاعات کار خودش را شروع کرد و تاثیر چشم گیری روی کیفیت سیستم‌های ارسال ایمیل و ایمیل مارکتینگ گذاشت.

 

ایمیل مارکتینگ

 

مزایای ایمیل مارکتینگ مدرن

در این شیوه مقدار برگشت سرمایه توسط کمیت‌های موجود در پلتفرم‌های ارسال ایمیل‌ها مشخص می‌گردد و لازم است فرمول محاسبه برگشت سرمایه را بدانید. جالب است بدانید که این پیشرفت و همه گیر شدن باعث شده که بیش از 50 درصد افرادی که از اینترنت استفاده می کنند ایمیل‌های خود  را چک می‌کنند.

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ مدرن این است که شما اجازه دارید ایمیل هایتان را شخصی سازی کنید. همچنین این امکان وجود دارد که ایمیل های شما اتوماتیک شوند که این قضیه باعث شده است که کسب‌وکارها خیلی راحت‌تر بتوانند برای ترویج و تبلیغ کار خود ایمیل ارسال کنند. البته توجه داشته باشید که ارسال اسپم و استفاده از لیست‌های ایمیل‌ آماده به برند شما صدمه میزند.

 

ایمیل مارکتینگ

 

تاثیر ایمیل مارکتینگ روی کسب‌وکار

همانطور که اشاره کردیم این سیستم باعث رونق کسب و کار شما و افزایش فروش می شود و چند عامل باعث این محبوبیت شده است:

 

هزینه

در این روش هزینه ها خیلی کمتر از بقیه روش ها است و تا حد بسیار زیادی سرمایه شما به شما بر می گردد. علت این کم بودن هزینه این است که فقط هزینه را برای یک پلتفورم ارسال ایمیل پرداخت کردید. حتی اگر این وظیفه را به عهده کمپانی‌های مختص آن می گذاشتید هم قرار نبود هزینه زیادی بپردازید. البته این پایین بودن هزینه باعث شده کمتر به جزییات فنی و یا افزایش اثربخشی آن توجه شود.

 

ایمیل مارکتینگ

 

موفقیت

اساس و پایه این شیوه این است که این محتوایی که در غالب ایمیل آماده کرده اید به دست مخاطبان ایده‌آل شما برسند. یعنی اگر شما بتوانید این کار را اصولی و درست انجام بدهید بازگشت سرمایه شما به خوبی انجام می شود و موفقیت شما حتمی خواهد شد. البته برای کسب موفقیت بیشتر لازم است که شما خلاقیت به خرج دهید. مثلا برای قالب، تصاویر و رنگ‌هایی که در ایمیل استفاده می کنید دقت به خرج دهید زیرا تاثیر زیادی در موفقیت شما خواهد داشت.

همچنین باید محتوایی که تولید میکنید با کیفیت و هدف دار و کارآمد باشد. در نظر داشته باشید که ایجاد صفحات فرود هم کمک زیادی به شما می کند. صفحه اصلی سایت شما صفحه فرود محصوب نمی شود و باید مخاطب را محدود کنید تا کاری که شما می خواهید را انجام دهد.

 

ایمیل مارکتینگ

 

قابل اندازه‌گیری و منعطف

برای این کار شما از یک سری پلتفورم‌ استفاده می کنید که ایمیل مارکتینگ را برای شما انجام دهند و این پلتفرم ها در حین اجرای کمپین، به شما یکسری اطلاعات می‌دهند که می‌توانید از آن ها در سایر تصمیم‌گیری‌هایتان استفاده کنید.

 

ایمیل مارکتینگ

 

در نظرسنجی که توسط لیتموس (LITMUS) از بین 372 دیجیتال مارکتر انجام داده بود ، میانگین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را (38:1) محاسبه کرده بود. این بدین معناست که از هر 38 گیرنده ایمیل یک نفر تبدیل به مشتری می‌گردد.

 

ایمیل مارکتینگ

 

چند استراتژی در رابطه با ایمیل مارکتینگ

استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ باعث می شود بتوانید محصولات و کالای خودتان را از طریق کانال ارتباطی ایمیل، به فروش برسانید و با این کار نرخ بازگشت سرمایه شما به بیشترین حد خودش می رسد. در این قسمت به صورت تیتر وار به این موارد اشاره کردیم که در صورت علاقمندی می توانید مقاله ای که بصورت کامل و مفصل درباره هر کدام از آن ها صحبت می کنیم را مطالعه کنید.

 

ایمیل مارکتینگ

 

  • نیاز نیست حتما برای ارسال ایمیل زمان خاصی در نظر داشته باشید.

  • طولانی یا کوتاه بودن عنوان ایمیل ممکن است روی هدف شما تاثیر گذار باشد.

  • در نظر داشته باشید که برای همه ی اقشار بهترین محتوا، محتوای رایگان است.

  • موبایل در ایمیل مارکتینگ نقش بسزایی دارد.

  • می توانید از محتوای تعاملی استفاده کنید

  • می توانید حتی برای بهینه سازی لیست مخاطب نخرید، جمع کنید.

  • اگر مخاطبان غیر فعال هم در لیست دارید فعالشان کنید.

  • ایمیل‌های ارسالی را برای مشتریانتان شخصی سازی کنید ولی دیگر از نام گیرنده استفاده نکنید.

 

ایمیل

amir بازدید : 43 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

پرفورمنس مارکتینگ یکی از راه‌های تبلیغاتی آنلاین برای محصولات است و با ظهور خود فضای جدیدی را در زمینه تبلیغات ایجاد کرده است. این نوع تبلیغات از معدود روش هایی است که میزان موفقیت یک تبلیغ یا کمپین رو ارزیابی می کند و افراد با خیال آسوده تری می توانند سرمایه گذاری های خود را انجام دهند. شما با این روش می توانید عملکرد هر ورحله و پارامتر را در نظر بگیرید و سپس تصمیم گیری های لازم را انجام دهید.

در این نوع تبلیغ فقط در صورت کسب نتیجه ی مثبت شما پولی را پرداخت می کنید نه اینکه بابت کلیک ها یا ایمپرشن (تاثیر و علامت گذاری ها) هزینه پرداخت کنید.

 

پرفورمنس مارکتینگ

 

در واقع فرد یا طرف تبلیغ دهنده فقط وقتی که نتیجه ی دلخواه بدست آمد هزینه ی کار را می پردازد. نتیجه دلخواه یعنی هر گونه فعالیت کاربر مثلا پر کردن یک فرم، ثبت نام یا خرید کردن وی خواهد بود. پس هیچ هزینه ی مشخصی برای آن در نظر گرفته نمی شود و بسته به میزان بازده آن میتواند قیمت ها تغییر کند. این هزینه در ارتباط با مواردی مثل جایگاه تبلیغ در صفحه‌ی وب و اینترنت، تعداد کلیک ها و همچنین فاصله‌ی زمانی بین هر کلیک است.

البته این روش هم مانند خیلی از روش ها مزایا و معایب خودش را دارد که شما فقط با آگاهی از آن ها میتوانید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

 

پرفورمنس مارکتینگ

 

مزایای استفاده از پرفورمنس مارکتینگ

از جمله بهترین مزیت هایی که این نوع بازاریابی به همرا دارد می توانیم به مواردی که در ادامه آورده شده اشاره کنیم.

با این روش به راحتی می توانید عملکرد بازاریابی را ارزیابی کنید چون کاملا قابل اندازه گیری و ارزیابی است. زیرا با پیشرفت تکنولوژی و روش های تبلیغاتی به روز می توانید همه معیارهای یک کمپین بازاریابی را در اختیار داشته باشید و گزارش های آن ها را مطالعه و بررسی کنید.

 

پرفورمنس مارکتینگ

 

این روش تبلیغ یک مزیت بسیار بزرگ دیگر هم دارد و آن اساس این روش بر مبنای نرخ بازگشت سرمایه (ROI-focused) است، به این صورت که برای هر تبلیغ ریسک کمتری شامل حالتان می شود. یعنی نیاز به تایید هر کدام از تبلیغات توسط شخص مسئول از بین می‌رود و زمان انتشار تبلیغ ها کم تر خواهد ‌شد. پس در نتیجه استفاده از پرفورمنس مارکتینگ ریسک کمتری در پی دارد.

 

انواع پرفورمنس مارکتینگ

  • بازاریابی وابسته(مشارکتی) یا Affiliate Marketing

  • بازاریابی بومی یا Native Marketing

  • محتوای حمایتی یا Sponsored Marketing

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing

  • بازاریابی موتور های جست‌و‌جو یا Search Engine Marketing

 

پرفورمنس مارکتینگ

 

چه کسب و کارهایی به پرفورمنس مارکتینگ نیاز دارند؟

هر کسب و کاری که از طریق اینترنت با مخاطب و مشتری بتواند در ارتباط باشد شامل این تبلیغ می شود. پس با کمی تامل متوجه می شویم که بیشتر کسب و کارها می توانند روی این روش تبلیغ حساب کنند. با این کار محصولات شما بیشتر دیده می شود و لینک و ارتباط خوبی بین شما و سایر افراد برقرار می شود که می تواند در افزایش نرخ فروش تاثیر چشم گیری داشته باشد.

این نوع بازاریابی همچنین می تواند از طرف سایت هایی که از ترافیک بالای سایت درآمد دارند و سایت هایی که با فروش محصول خود کسب در آمد می کنند، مورد استفاده قرار گیرد.

 

پرفورمنس مارکتینگ

 

پرفورمنس مارکتینگ برای چه مخاطبانی مناسب است؟

این روش برای همه ی افرادی که زمان زیادی را در اینترنت می گذرانند اهمیت دارد و جواب می دهد و اگر خرید و فروش در حرفه ای آفلاین بود خیلی این روش برای آن کارامد نخواهد بود. خیلی هم بی تاثیر نیست اما بیشتر برای فروش آنلاین جواب می دهد. پس اگر فکر راه اندازی دیجیتال مارکتینگ در سر شماست از این روش تبلیغ غافل نشوید.

 

پرفورمنس مارکتینگ

 

روابط در پرفورمنس مارکتینگ

این نوع بازاریابی بر اساس روابط تعریف می شود؛ رابطه ی بین این چهار طرف به این صورت است:

  • تبلیغ دهنده (تاجر/کسب‌وکار)

  • بازاریاب فروش مجازی (بازاریاب معرف)

  • مصرف‌کننده (مشتری)

  • شبکه‌ی بازاریابی معرف

که طرف تبلیغ دهنده میخواهد برای محصولات خودش تبلیغات را انجام دهد و بازارایاب فروش مجازی تصمیم دارد از طریق کانال های بازاریابی (مانند: بهینه سازی موتورهای جستجوگر SEO، پرداخت به ازای کلیک PPC، شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و غیره بازدید سایت را بالا ببرد.

 

پرفورمنس مارکتینگ

 

در این روند خریدار بالقوه هم که در فضای مجازی در حال گشت و گذار و جستجوی کالای مورد نیاز خودش است. پس این مشتری با کلیک روی لینک تبلیغاتی به سمت وبسایت تبلیغ دهنده راهنمایی می شود و خریدش را انجام می دهد. نهایتا شبکه ی بازاریابی معرف فضایی را ایجاد می کند که بازاریاب فروش مجازی و تبلیغ دهنده بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

در نتیجه بازاریاب فروش مجازی بر اساس هر روندی که قبلا توافق کرده باشند با یکی از روش هایی که گفته می شود هزینه ی کارش را دریافت میکند.

  • CPM  یا پرداخت به ازای هر هزار بازدید

  • CPC  یا پرداخت به ازای کلیک

  • CPL  یا پرداخت به ازای ایجاد سرنخ بازاریابی

  • CPA  یا پرداخت به ازای عملکرد (مانند تراکنش بانکی، دانلود یک فایل یا تکمیل یک فرم)

 

پرفورمنس مارکتینگ

 

گام هایی برای موفقیت در بازاریابی عملکرد

تعیین هدف

 در این روش باید مهم ترین هدف شما فروش یا ایجاد سرنخ های بازاریابی باشد. یعنی کاربر به‌ سمت محصولات یا خدمات مورد نظر هدایت شود.

 

پرفورمنس مارکتینگ

 

انتخاب شبکه بازاریابی متناسب

بهتر است شبکه‌ی بازاریابی متناسب با نیاز و هدفتان را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید و با انتخاب نادرست وقت و هزینه ی خود را هدر ندهید. اما قبل از نهایی شدن انتخاب روش تبلیغ یک قرار داد ببندید و در آن مواردی مثل امور مالی، کانال‌های رسانه‌ای و غیره را شرح دهید تا بعدا به مشکل بر نخورید. و سعی کنید با آزمون و خطا شبکه های مختلف و فاکتورهایی مثل امور مالی، کانال های رسانه ای، کارکنان، تخصص ها، خدمات را مقایسه کنید و بعد تصمیم قطعی را بگیرید.

 

پرفورمنس مارکتینگ

 

نظارت بر کمپین تبلیغاتی

با اینکه اکید داریم شبکه های قابل اعتماد را برای تبلیغ کار خود انتخاب کنید اما باز هم از نظارت روی کار آن ها غافل نشوید. بررسی کنید ببینید آیا بودجه ای که در کار گذاشته اید در راستای اهداف شما به مصرف می رسد؟ اصول برند شما معیار عمل قرار می گیرد؟ عملکرد کمپین در راستای اهداف شما پیش می‌رود؟

 

پرفورمنس مارکتینگ

 

مدیریت هزینه ها

در نهایت پیشنهاد می کنیم که با تمام هوشمندی و تجربه ای که دارید، هزینه هایتان را مدیریت کنید تا به نرخ بازگشت سرمایه ی بالاتر برسید. مثلا برای منابع پربازده مثل صفحات و وبسایت هایی که نتایج بهتری داده اند هزینه ی بیشتری در نظر بگیرید و اگر سایت یا منبعی هیچ سودی در یک مدت مشخص به شما اضافه نکردند حذفشان کنید.

 

پرفورمنس مارکتینگ

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 211
  • بازدید سال : 1,247
  • بازدید کلی : 7,791