loading...
توسعه 360
amir بازدید : 37 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

در چند سال گذشته دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی جایگاه بسیار ویژه ای در بین همه کسب و کار ها پیدا کرده است و برای اینکه بیشتر کسب و کارها بتوانند مخاطبان بیشتری به سمت خود جذب کنند مجبورند که از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند و وارد وادی بازاریابی اینترنتی شوند.

 

در این راه کارهای مختلفی برای جذب مخاطب انجام می شود و یکی از بهترین روش هایی که باعث ایجاد تعامل و هماهنگی بین مشتری ها و محصولات می شود بازاریابینفوذی است و اگر کسی بتواند در این زمینه موفق عمل کند تاثیر چشمگیر آن را در کسب و کار خود خواهد دید.

 

بازاریابی نفوذگر

 

شرکت ها و افرادی که نفوذ زیادی در بازار دارند اساس کار این روش را تشکیل می دهند. وقتی یک ویدئو را در یکی از سایت ها ملاحظه می کنید و یا استوری های بازیگران را در صفحه شخصی آنها می خوانید در واقع در حال دنبال کردن افراد تاثیرگذار دنیا هستید که حضور آنها در فضای مجازی تاثیر خیلی زیادی در جذب مخاطبان در دسته های مختلف دارد.

 

 از آنجا که این دسته از افراد تاثیر زیادی روی عموم مردم دنیا دارند اگر تصمیم بگیرند که یک محتوای جدید و یا مفهومی را ابداع کنند و یا یک روشی را پیش گیرند خیلی از افراد به سمت مسیر جدید کشیده می‌شوند و دنباله رو آن ها خواهند بود. این افراد این قدرت را دارند که نفوذ زیادی در بین مردم عامه داشته باشند. به طور کلی تاثیرگذاران به سه دسته تقسیم می شوند:

 

بازاریابی نفوذگر

 

 افراد مشهور در بازاریابی نفوذگر

 با توجه به آمار هایی که دیده می‌شود بیشترین تأثیر روی افراد جامعه توسط افراد مشهور صورت می‌گیرد و حتی خیلی از افراد آنقدر در بین مردم جا باز کردند که به شکل یک برند درآمده اند.

 افراد مشهور می توانند در هر کدام از زمینه های مختلف مثل تلویزیون، موسیقی و ورزش و یا غیره و غیره باشند که توانستند میلیون‌ها نفر آدم را دنباله‌رو خود کنند.

 

بازاریابی نفوذگر

 

تولید کننده های محتوا در بازاریابی نفوذگر

 افرادی که تولید محتوا را برعهده دارند تاثیر گذاری در سطح کلان را در دست دارند. مثل کسانی که روزنامه نگار هستند و یا تهیه یک وبلاگ را برعهده دارند و در حیطه های مختلف به عنوان کارشناس و متخصص در حال انجام وظیفه هستند و معمولا تعداد افرادی که دنبال کننده این دسته هستند چیزی حدود یک میلیون نفر می باشند.

 

 افراد عادی جامعه با دنبال کننده های بالا در بازاریابی نفوذگر

 وقتی که در فضای مجازی ساحتی کنید متوجه می‌شوید که بعضی از افراد که کاملا عادی هستند و در هیچ زمینه خاصی ویژگی چشمگیری ندارند هم توانستند افراد زیادی را به سمت خود جلب کنند و تعداد فالورهای آنها بسیار زیاد شده است.

 با این که این دسته از افراد جزو سطح پایین ها به حساب می آیند ولی باز هم تاثیرگذاری خودشان را در فضای مجازی دارند. دنبال کننده های 500 تا 10 هزار فالوور چیزی است که در صفحه‌های آنها دیده می شود.

 اگر شما بتوانید کسب و کار خودتان را طوری هدایت کنید تا بتوانید در این دسته قرار بگیرید و مخاطبان را تشویق کنید که از شما حمایت کنند خیلی زود می توانید در زمینه بازاریابی اینترنتی جای خود را پیدا کنید و رشد کنید.

 انتخاب روشی که شما با استفاده از آن دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید و یا نوع بازاریابی نفوذی همه به صلاح دید خود شما بستگی دارد که با توجه به شناختی که از کسب و کارتان به دست می‌آورید تصمیم‌گیری خواهید کرد.

 

بازاریابی نفوذگر

 

علت استفاده از بازاریابی نفوذی

 شاید جالب باشد که بدانید علت این همه گرایش به سمت بازاریابی نفوذی چیست؟ در جواب به این سوال باید بگویم که شبکه‌های مجازی با وجود افراد تاثیر گذار و جبهه های تاثیرگذار نوعی روش بازاریابی دهان به دهان است که شکل امروزی به خود گرفته و به خاطر تاثیر زیادی که در زندگی مردم داشته توانسته اعتماد آنها را جلب کند و وقتی که یک محصول از راه هایی که در شبکه‌های مجازی وجود دارد به مردم معرفی شود احتمال خریدار محصول بیشتر خواهد بود.

 

تبلیغات

 

 پیدا کردن تاثیر گذاران

 قبل از اینکه به دنبال فرد یا شرکت تاثیرگذار در کسب و کار خودتان باشید باید اول از همه با خودتان به توافق برسید که ویژگی‌های تاثیرگذاری که برای کسب و کار شما مناسب است و می تواند مخاطبان را به سمت شما جذب کند چه چیزهایی است؟

 

 اینترنت یک فضای بزرگ و بیکران است شما باید مشغول جستجو شوید و چند نمونه مناسب را پیدا کنید. باید در زمینه کاری خودتان هشتگ ها را دنبال کنید و وبلاگ های مختلف را بخوانید و به بررسی رقبا بپردازید و بتوانید در نهایت یک شبکه مجازی مختص خودتان تولید کنید تا بتوانید کسب و کار خودتان را از این روش در بین مردم رواج دهید.

 

بازاریابی نفوذگر

amir بازدید : 35 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

پیشرفت تکنولوژی باعث شده که خیلی از کسب و کارها امروزه فقط بتوانند از طریق فضای مجازی و اینترنت تبلیغات خود را انجام دهند و راه‌های دیگر آن طور که باید نمی تواند باعث رونق کسب و کار افراد شود و بیشتر مردم در فضای مجازی به دنبال رفع نیازهای خود هستند.

 

مشاور دیجیتال مارکتینگ

 

کارشناس دیجیتال مارکتینگ کیست؟

 خیلی از افرادی که می خواهند وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شوند نیاز دارند که یک راهنمای مجرب در این زمینه آن ها را هدایت کند و به آنها مشاوره دهد. اما وظایف یک مشاور دیجیتال مارکتینگ چیست و لازم است که فردی که قرار است مشاور دیجیتال مارکتینگ باشد چه مهارت هایی داشته باشد؟

 از جمله مهارت هایی که لازم است یک مشاور دیجیتال مارکتینگ داشته باشد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • توانایی آنالیز داده

  • توانایی تعیین اهداف درست و قابل دسترس

  • تمایز بین استراتژی و تاکتیک

  • شنونده خوبی بودن

  • مهارت اولویت‌بندی کارها و تصمیم‌گیری هوشمندانه

  • مهارت رهبری و برقراری ارتباط 

 

وقتی که صحبت از دیجیتال مارکتینگ می‌شود منظور ما بیشتر راه‌هایی است که از طریق آن بازاریابی در فضای اینترنت صورت می‌گیرد. مثل طراحی و توسعه وب سایت و یاطراحی اپلیکیشن ها و همچنین بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو و گوگل ادوردز میباشد و همه این ها را پوشش می دهد.

 

 پس مشاور دیجیتال مارکتینگ باید بتواند طوری باشد که نیازهای افراد در همه زمینه ها را پاسخ دهد و آنها را حمایت کند. در واقع بازاریابی موثر ارتباط با مخاطب در بهترین مکان و زمان ممکن است که با استفاده از اینترنت این ارتباط میسر می شود.

 

مشاور دیجیتال مارکتینگ

 

 با توجه به مارکتینگ در فضای کسب و کار امروز احتیاج به فردی مثل مشاور دیجیتال مارکتینگ بیشتر احساس می شود. باید این افراد آگاهی کافی نسبت به اهمیت شغل خود داشته باشند و آنقدر تسلط داشته باشند که بتوانند کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد را با مهارت خود جبران کنند و مردم را به سمتی که باید هدایت کنند.

 

 شاید تصور شما این باشد که برای این که بتوانید در شغل و کسب و کار خود به موفقیت برسید لازم است که همه مدت کار کنید اما این طور نیست و برای موفقیت در هر کاری حتی در زمینه دیجیتال مارکتینگ باید شما یکسری فاکتورهایی را داشته باشید که با رعایت آن می توانید به موفقیت دلخواه خود برسید.

 اصلی ترین وظیفه یک مشاور این است که به کسب و کارهای مختلف و دنیای آنلاین ارتباط برقرار کند. کسی که شغل مشاور بازاریابی دیجیتال را برعهده دارد باید تخصص و آگاهی کافی در روش‌های بازاریابی آنلاین را داشته باشد تا بتواند مشتری ها و مخاطبان را به کسب و کار مورد نظر جذب کند و نتایجی که در دسته اهداف یک شغل بوده را محقق کند.

 

مشاور دیجیتال مارکتینگ

 

 کسی که مشاور بازاریابی دیجیتال می شود فقط در صورتی می تواند موفق باشد که تخصص و توانایی زیادی در روش های مختلف دیجیتال مارکتینگ داشته باشد.

 

 این کار هم یکسری فوایدی دارد و البته یک سری ضررهایی هم در کنار خود دارد و شما با سبک و سنگین کردن تمامی شرایط می توانید تصمیم بگیرید که دوست دارید این شغل را داشته باشید یا نه.

همیشه این طور نیست که کسی که مشاوره بازاریابی دیجیتال می‌شود کار یکسانی را انجام بدهد و بسته به اینکه پروژه مدنظر و کسب و کاری که شما برای آن مشاور انجام می دهید چه چیزی باشد کار شما متفاوت خواهد بود. ولی هدف اصلی راهنمایی شرکت برای جذب مشتری به سمت محصولات خود است تا به سمت فروش بیشتر پیش برود و سوددهی آن افزایش پیدا کند.

 

 خیلی ها فکر میکنند هر مشکلی که در مسیر دیجیتال مارکتینگ پیش بیاید حل و فصل آن بر عهده مشاور است، اما اینطور نیست و کسی که می‌خواهد چنان وظایف سنگینی را بر عهده یک نفر بگذارد به جای اینکه یک مشاور استخدام کند بهتر است به یک آژانس تبلیغاتی مراجعه کند که همه مسئولیت ها را به گردن بگیرند.

 بازاریابی فقط می‌تواند همکاری های لازم را با کسب و کار مورد نظر انجام دهد و به آنها راهنمایی بدهد که چطور مشتری های خودشان را حفظ کنند و در عین حال بتواند مشتری های جدیدی را به سمت خود بکشانند.

 

مشاور دیجیتال مارکتینگ

 

 افرادی می‌توانند در زمینه مشاوره بازاریابی دیجیتال موفق عمل کنند که استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را بشناسند و بتوانند بهترین آنها را به کار گیرند تا به هدف برسند. چند نمونه از وظایفی که مشاوران بازاریابی دیجیتال باید داشته باشند و بر روی دوش آنها است را در ادامه آورده ایم تا یک ذهنیت کلی در مورد این شغل پیدا کنید:

  • یافتن فرصت‌های جدید برای کسب‌وکار با هدف حفظ مشتریان قبلی و جذب مشتریان جدید

  • بررسی روش‌های بازاریابی کنونی شرکت (سئو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ …)و ارائه پیشنهاداتی جهت بهینه‌سازی تبلیغات

  • بهبود برندینگ شرکت

  • بهبود تعامل و ارتباط مشتریان از طریق اجرای کمپین‌های خلاقانه در شبکه‌های اجتماعی

  • ایجاد پلتفرم‌هایی برای ارائه محتوای خوب مانند بلاگ و لندینگ پیج‌های جذاب و به کارگیری سئو برای بیشتر دیده شدن محتواهای تولید شده

  • برنامه‌ریزی، اجرا و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در کانال‌های مختلف

  • استفاده از ابزارهای تحلیل برای سنجش میزان موفقیت کمپین‌ها و بهینه‌سازی کمپین‌ها با استفاده از نتایج بدست آمده 

 

مشاور دیجیتال مارکتینگ

 

 ویژگی های یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب

 همانطور که اشاره کردیم خیلی از افراد می‌توانند در این زمینه وارد کار بشوند اما فقط افرادی که مهارت کافی داشته باشند و بتوانند از پس مسائل مختلف بربیایند می‌توانند در این زمینه موفق باشند.

 از جمله مواردی که لازم است تا یک مشاور دیجیتال مارکتینگ به عنوان مهارت داشته باشد تا موفق تر عمل کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 توانایی آنالیز و بررسی داده ها

 این قسمت یکی از مهمترین قسمت هایی است که مشاوره بازاریابی دیجیتال باید به آن مسلط باشد تا بتواند موفقیت کسب و کار را بررسی کند و ببیند کدام یک از راه ها بیشتر به سمت رسیدن به اهداف حرکت کردند تا با پیدا کردن راه حل های مناسب برای این کار تحلیل و بررسی نتایج بهتر صورت می گیرد. 

 

 

 توانایی تعیین هدف درست و قابل دسترس

 خیلی از کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند آرمانی فکر می کنند و اهداف زیادی را پیش روی خود قرار می دهند اما مهم این است که به کدام یک از اهدافی که تعیین شده می توان رسید. پس وظیفه یک مشاور بازاریابی این است که بتواند هدف های مناسبی تعیین کند که قابل دسترس باشند و راه های رسیدن به این هدف ها را هم پله پله تعیین کند و یک مسیر روشن در پیش روی افراد قرار دهد. در واقع نقش مشاور مثل یک چراغی در راه خاموش است که می‌تواند با هدایت های موثر و مفید خود افراد را به سمت هدف راهنمایی کنند. 

 

 

استراتژی و تاکتیک

 کسی که مشاوره بازاریابی می شود باید فرق این دو مسئله را بداند و باید بداند که وقتی که یک سری برنامه برای رسیدن به یک هدف مشخص می شود در واقع یک استراتژی در نظر گرفته شده است. اما وقتی صحبت از تاکتیک می شود یک سری کارهای خاص صورت می گیرد که برای رسیدن به هدف باید انجام شود. پس تاکتیک زیر مجموعه استراتژی است. کسی که فرق این دو را بداند خیلی بهتر می تواند گام هایی که برای رسیدن به هدف لازم است را مشخص کند.

 

شنونده خوب بودن

 کسی که مشاور بازاریابی می شود باید شنونده خوبی باشد و از مخاطبان و کاربران نظرسنجی کند و ببیند در مورد کسب و کار نیاز افراد چه چیزی است و با گوش دادن به آنها می تواند روش های بهتری را به کار گیرد.

 

مشاور دیجیتال مارکتینگ

 

مهارت اولویت بندی کارها و تصمیم گیری هوشمندانه

 مشاور دیجیتال مارکتینگ باید بتواند در زمینه کاری خود همه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کند و آنها را منظم کند و با تحلیل و بررسی آن ها بتواند به یک بینش کلی و یک دید کلی در مورد کسب و کار برسد و آنها را در مسیر خود استفاده کنند.

 

رهبری و ایجاد ارتباط

 فردی که به عنوان مشاور بازاریابی اینترنت فعالیت می کند برای اینکه بتواند در مسیر خود موفق عمل کند باید پتانسیل رهبری داشته باشد و خیلی حرفه ای در این زمینه کار کند و آنقدر اعتماد به نفس داشته باشد و توانایی مدیریت یک مجموعه را داشته باشد که افراد بتوانند تحت حمایت او مسیر درست را طی کنند. همچنین این فرد باید بتواند ارتباط خوبی با سایرین داشته باشند.

 

شرایط لازم برای شغل مشاور دیجیتال مارکتینگ

  • داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بازاریابی (یا رشته‌های مرتبط)

  • داشتن تجربه کاری در حوزه دیجیتال مارکتینگ یا مهارت کافی برای شروع کار

  • داشتن تجربه کاری در حوزه هدایت و مدیریت SEO/SEM، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و یا کمپین‌های تبلیغاتی

  • داشتن خلاقیت بالا همراه با تجربه در شناسایی مخاطبان هدف، ساخت کمپین‌های دیجیتال برای تعامل، اطلاع‌رسانی و ایجاد انگیزه در مخاطبان.

  • داشتن تجربه در بهینه‌سازی صفحات فرود و قیف فروش(user funnels)

  • داشتن تجربه در حوزه تست‌های دوگانه (A/B testing) و چند متغیره(multivariate)

  • داشتن دانش قوی درباره ابزارهای تجزیه و تحلیل ترافیک وبسایت

  • داشتن اطلاعات کافی درباره چگونگی کار با ابزارهای تبلیغاتی

  • داشتن تجربه کافی در راه‌اندازی و بهینه‌سازی کمپین‌های Google Adwords

  • داشتن دانش کافی درباره زبان‌های برنامه‌نویسی HTML, CSS و JavaScript

  • داشتن مهارت های تحلیلی قوی

  • اطلاع از آخرین اخبار در مورد بازاریابی آنلاین

 

مشاور دیجیتال مارکتینگ

 

 مزایای شغل مشاور دیجیتال مارکتینگ

 این شغل با همه سختی هایی که به همراه دارد مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف‌پذیر بودن شغل (Flexibility)

  • فرصت‌های شغلی جهانی (Global Job Opportunities)

  • یادگیری نامحدود (Limitless Resources)

  • درآمد بالا (High Salary)

 

 معایب شغل مشاور دیجیتال مارکتینگ

 کسی که می‌خواهد وارد این شغل شود باید بدانند که این راه راه ساده‌ای نیست. شاید در ابتدای ورود فکر کنید که این یک کار ساده است اما ماندن در این شغل کار چندان ساده ای نیست چون دست در این کار زیاد است و فقط کسی می تواند در این مسیر موفق باشد که استراتژی‌های خود را پیاده کند و بتواند از بقیه رقبا پیشی بگیرد. چون مردم به این راحتی به یک کسب و کار و شرکت اعتماد نمی کنند و لازم است برای جلب اعتماد مردم  تلاش زیادی بکنید.

 

مشاور دیجیتال مارکتینگ

amir بازدید : 53 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

بیشتر افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند به دنبال این هستند که از مقدار هزینه ای که برای تبلیغات صرف می کنند بیشتر آن بر گردد و نرخ بازگشت سرمایه بالا باشد. بدون توجه به اینکه شما از کدام یک از روش های تبلیغاتی برای تبلیغ محصول خود استفاده می کنید چیزی که مهم است نرخ بازگشت سرمایه (ROI) است.

 پس باید سعی کنید روش هایی را پیش گیرید که در این راه به شما کمک کنند و ببینید در مورد کسب و کار شما کدام یک از روش ها جواب می دهد و هر کدام از روش هایی که عملکرد و بازخورد خوبی برای کسب و کار شما دارد را انتخاب کنید.

 

تبلیغات منفی

 

تبلیغات منفی از دید کاربران

 با توجه به تحقیقاتی که بر روی کاربران شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است، محققان تصمیم گرفتند که ببینند از دیدگاه کاربران چه نوع تبلیغاتی آزاردهنده تر است و جای اینکه تاثیر مثبت روی آنها داشته باشد دقیقا تاثیر منفی دارد.

 با تحقیقاتی که انجام شد سعی کردند انواع مختلف تبلیغات را برای یک سری افراد به نمایش بگذارند و از آنها بخواهند که به این تبلیغات امتیازدهی کنند و سعی کردند برند و اعتبار هیچ شرکتی در نوع امتیازدهی افراد تأثیر نگذارد و افراد تماماً به نوع تبلیغ و چیزی که مشاهده می کنند رای بدهند.

 

تبلیغات منفی

 

فرمت های تبلیغاتی مختلف

 تبلیغاتی که در فضای مجازی انجام می‌گیرد و در موبایل و دسکتاپ به نمایش گذاشته می شود در فرمت های مختلف انجام می شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

 

 تبلیغات منفی

 

نتایج امتیاز دهی به کار تبلیغات

 بعد از اینکه تحقیقات صورت گرفت، افراد نسبت به تبلیغاتی که مشاهده می کردند امتیاز دهی ها را انجام دادند و با توجه به نتایج محققان متوجه شدند که کاربران به بعضی از تبلیغات تمایل بیشتری دارند.

 در این بررسی ها کمترین میزان امتیاز به تبلیغاتی اختصاص گرفته که در کادر سمت راست صفحه نمایش داده می شود و این جزوه تبلیغات آزاردهنده برای کاربر به حساب می آید. نتایج کلی تحقیقات را در تصویر زیر مشاهده می کنید:

 

 تبلیغات منفی

 

 اما در بین همه تبلیغات از آزار دهنده ترین ها و منفور ترین تبلیغ هایی که بین کاربران مرسوم است تبلیغات پاپ آپ است. این نوع تبلیغات به این صورت است که بدون اینکه کاربر تمایلی به دیدن آن داشته باشد برایش ظاهر می شود و حاوی یک سری لینک های فریبنده است که میخواهد کاربر را مجبور کند که وارد سایت های مختلف شود و یا تبلیغات را مشاهده کند.

 البته این تبلیغات بیشتر از اینکه در دسکتاپ آزار دهنده باشد در موبایل آزاردهنده است و اعصاب کاربرد را به هم می‌ریزد و کاملا تاثیر منفی روی آن خواهد داشت. تبلیغاتی که خودکار هستند برای کاربرانی که با استفاده از دسکتاپ در فضای مجازی هستند خیلی آزار دهنده است.

 

تبلیغات منفی

 

 کاربرانی که با استفاده از موبایل در فضای مجازی حضور دارند دلشان می خواهد که خیلی زود محتوای ویدئویی مدنظر را مشاهده کنند و صرفه جویی زیادی در وقت خود داشته باشند. همچنین یکی دیگر از تبلیغاتی که خیلی تاثیر منفی روی کاربران داشته است پخش خودکار صدا از سایت ها است که تاثیر منفی این تبلیغ چیزی کمتر از تبلیغات پاپ آپ نیست.

 

 با وجود این که این نکته ها به خیلی از افراد گوشزد می‌شود اما هنوز هم در بسیاری از تبلیغاتی که در فضای مجازی در شبکه های مختلف مشاهده می شود این اشتباهات هنوز هم پر تکرار هستند و خیلی از افرادی که در زمینه تبلیغات کار می کنند توجه زیادی به آنها ندارند. اما قول می‌دهیم که اگر این اشتباهات را در تبلیغات خود نداشته باشید از سایر رقبا چند پله بالاتر قرار خواهید گرفت و تاثیرات آن را به وضوح خواهید دید.

 

تبلیغات منفی

 
amir بازدید : 40 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

وقتی که به روش های تبلیغاتی از گذشته تا کنون نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در گذشته بیشتر روزنامه ها و قسمت هایی که وظیفه تبلیغات را به عهده داشتند با یکسری اشکال و کادربندی های اختصاصی کار تبلیغات را انجام می دادند اما تبلیغات بومی که این روزها باب شده با توجه به شکل محیط و فضای حاکم، نحوه ی ارائه تبلیغات را مشخص میکند.

 

تبلیغات بومی

 

 یکی از بارزترین نمونه های تبلیغات بومی تبلیغات گوگل است. وقتی که برای ارائه یک مطلبی یک محتوای مشخصی تولید می شود در واقع در تبلیغات محیطی و تبلیغات بومی در حال اجرا است. از جمله روش های تبلیغاتی که کار تبلیغات بومی را برعهده دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Forbes با پلت‌فرم Brand Voice

  • Vanity Fair

  • The Atlantic

  • New York Time

 

تبلیغات بومی

 

 با پیشرفت تبلیغات بومی دیگر طرفداران تبلیغات سنتی مانند گذشته نیستند و هر روز طرفداران آن کمتر می‌شود. در عوض تبلیغات بومی هر روز با موفقیت بیشتری روبرو می شود.

 

 تبلیغات بومی به صورتی است که انگار شما پیشنهادات شخصی یک نویسنده در مورد یک مطلب را مطالعه می کنید و کسانی که امر تبلیغات را بر عهده دارند با استفاده از یک الگوریتم تبلیغات بومی را در کنار مطالب مرتبط قرار می دهند و در فضای اینترنت پخش می کنند. بیشتر مخاطبان علاقه‌مند هستند که در کمترین زمان اطلاعات خوبی در اختیار آنها قرار گیرد. و اگر از موضوعی و موردی لذت ببرند و از آن راضی باشند خیلی زود آنها را به اطرافیان خود هم معرفی می کنند. پس شیوه تبلیغات بومی هم به همین دلیل این همه محبوب شده است.

 

تبلیغات بومی

 

 کسانی که مدیریت سایت ها را برعهده دارند می توانند از راه های مختلف، تبلیغات را طوری در کنار مطالب مرتبط قرار دهند که نرخ کلیک سایت هم بالا برود. اگر این نرخ افزایش پیدا کند رتبه شما در جستجو و رنکینگ گوگل هم بالا میرود و در واقع با یک تیر چند هدف نشانه می رود و شما خیلی بهتر به سوددهی و جمع آوری مشتری می رسید.

 

 به همین دلیل است که هزینه کلیک تبلیغات بومی چند برابر بقیه تبلیغات ها می باشد. در مورد تبلیغاتی که در تلفن‌های هوشمند انجام می شود باید بگویم که نرخ کلیک چهار برابر بیشتر از تبلیغات غیر بومی و سنتی است.

 

تبلیغات بومی

 

 شبکه های اجتماعی پرطرفداری مثل فیس بوک هم بیشتر از تبلیغات بومی و محلی برای ارائه خودشان استفاده می کنند.  آمارها نشان می دهد که تبلیغات بومی تا سال 2016 تقریبا 56 درصد از فضای تبلیغاتی در اینترنت را به خود اختصاص داده بودند و ممکن است این میزان تا سال 2021 به 74 درصد هم برسد.

 

علت انتخاب این نام برای این تبلیغات این است که این نوع تبلیغات در یک قالب مشخص در پلتفرم ها خودش را نشان می دهد.اینطور که معلوم است آینده روشنی برای این نوع از تبلیغات پیش‌بینی شده است و با توجه به تاثیر گذاری روی کسب و کار آنلاین می توان گفت که این نوع تبلیغات جزو بهترین دسته تبلیغات قرار می‌گیرد.

 

تبلیغات بومی

 

 نحوه عملکرد این نوع تبلیغات این است که توجه مخاطب را به سمت خود جلب می کند و او را با نظر خودش همراه می کند و به همین دلیل است که ماندگاری تأثیر این تبلیغات و ضریب کلیک آن بالا تر است.

 

طوری که گزارش‌ها حاکی از این است که تبلیغات بومی نسبت به بنر هایی که تبلیغات را به صورت متداول انجام میدهد 60 درصد بیشتر مخاطبان را به سمت خود جلب می کند زیرا شیوه کار به این صورت است که تعامل را در حد مطلوب با مخاطب برقرار می کند.

 

بازاریابی

 

 مقدار توجه مخاطبان (ATTENTION MINUTES)

 محتوایی ارزشمند است و میتوان از آن حمایت کرد و با آن همراه شد که استانداردهای کافی را رعایت کرده باشد و بتواند به نیاز مخاطب پاسخ دهد. بالا بودن میزان کلیک ها و اشتراک گذاری یک مطلب لزوما نشان دهنده خوب بودن و بهتر بودن آن مطلب نیست زیرا خیلی از مطالبی که به اشتراک گذاشته می شوند کامل خوانده نمی شوند. پس معیاری که کیفیت یک مطلب را مشخص می‌کند میزان علاقه مندی تولید کنندگان یک برند برای استفاده از آن محصول یا محتوا است.

 

بازاریابی

 

 RTB چیست؟

 این تکنولوژی یک ساختاری مبتنی بر نرم افزارهای برنامه نویسی است که مزایده های تبلیغاتی را به صورت آنلاین انجام می دهد یکی از اصلی ترین فاکتورها در رشد تبلیغات برنامه‌ریزی شده هم این تکنولوژی بوده است.

 

بازاریابی

amir بازدید : 43 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

در چند سال اخیر رونق کسب و کارها وابستگی زیادی به تبلیغات اینترنتی و تبلیغات در رسانه های اجتماعی داشته است به طوری که بیشتر افرادی که در کسب و کار خود به اسم و رسمی رسیدند جزو کسانی بودند که در تبلیغات اینترنتی موفق عمل کردند.

 

پرداخت هر کلیک (PPC)

 

سیستم پرداخت تبلیغات و کسب درآمد کلیکی

روش های تبلیغاتی مختلفی در رسانه های اجتماعی و اینترنت وجود دارد که در هر کدام از آنها شیوه تبلیغ و پاسخ گرفتن و همچنین پرداخت هزینه ی متفاوتی دارند. یکی از این شیوه ها پرداخت به ازای هر کلیک کاربر است که از جمله روش‌های تبلیغاتی است که خیلی از افراد در کسب و کار اینترنتی خود از آن استفاده می کنند تا کار هایشان را تبلیغ کنند.

 

کلیک

 

تبلیغات بر اساس کلیک PPC

 روش پرداخت هزینه در این نوع تبلیغات، بسته به اینکه در شبکه های اجتماعی باشد یا در موتورهای جستجو بستگی به این دارد که کاربر روی لینک تبلیغاتی شما کلیک کند و شما بابت آن پول پرداخت می کنید و به ازای هر یک کلیکی که کاربر روی تبلیغات شما انجام دهد شما باید به شبکه اجتماعی مد نظر مقدار هزینه مشخصی را پرداخت کنید.

 

 بستگی به اینکه مکان تبلیغ شما در صفحه های نتایج جستجو کجا باشد میزان پول پرداختی شما متفاوت است که معمولاً یا در قسمت بالای صفحه و یا در قسمت پایین صفحه تبلیغات شما نشان داده خواهد شد. با توجه به نظر سنجی های مختلف بین کاربران، بهترین جا از دید کاربران قسمت پایین صفحه و سمت راست جایگاه بهتری برای تبلیغات است.

 

پرداخت هر کلیک (PPC)

 

سایت های PPC

 گویا این روش از تبلیغات در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر گسترش چشمگیری داشته است و این روند رو به جلو ادامه دارد. پس اگر شما هم به دنبال سودآوری بیشتر و گرفتن نتیجه سریعتر در کار خود هستید بهتر است که از تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

 

 این نوع تبلیغات مخصوصاً در مورد سایت هایی که تازه تاسیس شده و به دنبال جذب مخاطب و رتبه در گوگل است می‌تواند مفید باشد. نیازی نیست حتما پول خیلی زیادی برای تبلیغات خود خرج کنید و فقط با انتخاب کلمات کلیدی و سئوی مناسب و داشتن یک محتوای با کیفیت می توانید خیلی زود خودتان را به رقبا برسانید و تاثیر خوب این روش را در تبلیغات خود مشاهده کنید.

 

پرداخت هر کلیک (PPC)

 

 موتورهای جستجوگر مختلف این تبلیغات را انجام می دهند که بهترین آنها تبلیغات کلیکی گوگل است. البته کار به این راحتی ها هم نیست و برای اینکه بتوانید در این عرصه رقابت، موفقیت‌آمیز عمل کنید لازم است که یکسری فاکتورهایی را در نظر بگیرید.

 

مزایای تبلیغات کلیکی

یکی از خوبی هایی که این روش تبلیغ دارد این است که شما به ازای مدت زمان آن در تبلیغ خود پول پرداخت نمی کنید فقط وقتی پول پرداخت می کنید که یک مخاطبی روی تبلیغ شما کلیک کند ولی این نوع تبلیغ یک بدی هم دارد و این است که اگر تبلیغ شما در یک مکان پر بازدید باشد به علت کلیک کردن زیاد خیلی زود شارژ شما تمام می‌شود و تبلیغات تان غیر فعال خواهد شد. نرخ هر کلیک و میزان کیفیت و جایگاه تبلیغ شما همگی در میزان موفقیت شما تاثیر گذار خواهد بود.

 

البته تبلیغات زمانی هم وجود دارد که به تعداد کلیک کاربران ارتباطی ندارد و شما برای مدت مشخص پول پرداخت می کنید و هر چقدر هم در طول این مدت تعداد کلیک ها زیاد باشد لازم نیست که شما پول بیشتری پرداخت کنید.

 

پرداخت هر کلیک (PPC)

 

 تصمیم با خود شماست کدام یکی از این روش ها را برای تبلیغات خود انتخاب کنید و بهتر است با بررسی نوع تبلیغ و موتور جستجوگری که تبلیغ شما انجام می دهد اطلاعات کافی کسب کنید تا تشخیص دهید کدام روش تبلیغ برای شما مناسب تر است.

 

تفاوت بین PPC و CPC

ممکن است در طول تحقیقات و یا کسب و کارهای اینترنتی به این دو واژه برخورده باشید و به خوبی ندانید که تفاوت این دو در چه چیزی است. اولین واژه (PPC) به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است و واژه دوم (CPC) به معنی هزینه به ازای هر کلیک است.

 

پرداخت هر کلیک (PPC)

 

 PPC نوعی از تبلیغ است که به ازای هر کلیکی که روی تبلیغات انجام می شود شما یک مقدار هزینه پرداخت می کنید. ولی سی پی سی هزینه به ازای هر کلیک 1 معیاری از هزینه ها را برآورد میکند چون این هزینه ها بر اساس مواردی مثل رقابت روی کلمه های کلیدی و نوسانات جستجو و غیره دائما در حال تغییر است.

amir بازدید : 37 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

با ظهور دیجیتال مارکتینگ بازاریابی در اکثر رسانه های مختلف متحول شد و در بیشتر رسانه های اجتماعی هم بازاریابی رونق پیدا کرد. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی یکی روش های دیجیتال مارکتینگ است که با همه گیر شدن اینترنت و فضای مجازی در دنیای امروزه برای کسب و کارهای مختلف بیشتر شده است.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ          بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی

 

 پیشرفت بازاریابی رسانه های اجتماعی باعث شده که رقبا در کسب و کارهای مختلف بتوانند از یکدیگر پیشی بگیرند و سودآوری بیشتری داشته باشند. به همین علت در این مقاله تصمیم داریم که یک تعریفی از بازاریابی رسانه های اجتماعی داشته باشیم و چند نمونه از کارهایی که باعث موفقیت بیشتر در این زمینه می‌شود را تحلیل کنیم.

 

 شبکه های اجتماعی در تعامل با یکدیگر هستند و تمام اینها توسط یک سرویس‌های آنلاین انجام می‌شود و همین عامل باعث شده که افراد بتوانند در مورد موضوع های مختلف اطلاعات را به صورت پیوسته به یکدیگر منتقل کنند و کسی که بتواند از طریق شبکه‌های اجتماعی در بین مردم نفوذ کند خیلی راحت تر می تواند تبلیغات خود را انجام دهد.

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی

 

خیلی از افراد تصور می کنند که رسانه های اجتماعی با شبکه های اجتماعی تعریف مشابهی دارد اما اینطور نیست و وقتی که صحبت از شبکه‌های اجتماعی می‌شود منظور ما تعامل بین افراد است که بیشتر به صورت آنلاین انجام می شود و رسانه های اجتماعی یکی از زیر گروه های شبکه های اجتماعی را تشکیل می‌دهد و منظور از رسانه های اجتماعی اپلیکیشن ها و پلتفرم هایی هست که مردم از آن استفاده می‌کنند تا با یکدیگر ارتباط آنلاین داشته باشند. به طور مثال اینستاگرام یکی از رسانه های اجتماعی است.

 

 بازاریابی رسانه های اجتماعی یا (SOCIAL MEDIA MARKETING)

شما از طریق رسانه های اجتماعی می توانید در مورد کسب و کار خود با مخاطبان تان صحبت کنید و پیشنهادها و انتقادهای آنان را دریافت کنید و در روند کار خود پیاده کنید. هرچه محتوای تولید شده توسط شما مفید تر و با کیفیت تر باشد مخاطبان بیشتر به شما اعتماد می کنند و همین امر باعث می‌شود که مشتری های بالقوه شما افزایش پیدا کنند.

 

برای اینکه شما بتوانید وارد بازاریابی رسانه های اجتماعی شوید در اولین گام مثل هر کسب و کار دیگری لازم است که اطلاعات کافی را جمع آوری کنید و با آگاهی کامل در این راه قدم بردارید. پس لازم است که از ماهیت رسانه های اجتماعی مختلف مثل گوگل پلاس، توییتر و فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی آگاهی کافی داشته باشید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 خیلی از افراد فکر می کنند که شبکه های اجتماعی تنها هدفش دوست یابی است اما بیشترین کاری که این شبکه ها انجام می دهند تمرکز روی اطلاع رسانی ها است و شما می توانید اخبار را به صورت مکتوب و آنلاین در دسترس داشته باشید و همچنین از طریق بازخوردی که نسبت به محصولات و محتوای شما دارند می توانید سلیقه مشتری را پیدا کنید.

 

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

 گوگل پلاس هم یکی دیگر از این شبکه‌های اجتماعی است که برای ساماندهی کاربران حساب جیمیل گوگل و سیستم عامل اندروید فعال شده است و بیش از 800 میلیون کاربر دارد که البته نتوانست مانند اینستاگرام موفق باشد و خیلی از کاربران آن غیرفعال هستند.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 در بین شبکه‌های اجتماعی توییتر سعی می‌کند تمرکزش را روی محتوای متنی داشته باشد و با استفاده از متن های با کیفیت و قوی و سئو قوی مخاطب را به سمت خود جذب کند و خیلی از فعالان خبری و پژوهشگران علمی و نویسنده ها و سیاستمداران به توییتر به عنوان یکی از تریبون های صحبت های خود نگاه می کنند و همین امر باعث شده که بیشتر از 320 میلیون کاربر فعال داشته باشد.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 یکی دیگر از سرویس های آنلاین گوگل که بر عکس گوگل پلاس توانست موفقیت چشمگیری داشته باشد یوتیوب است. تمرکز اصلی آن روی محتوای ویدئویی است و سعی می‌کند مخاطبان را از طریق ویدئو و کلیپ جذب کند و به نوعی می توان یوتیوب را به عنوان یکی از موفق ترین بازاریاب های ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی دانست که حدود 2 میلیارد کاربر فعال دارد.

 

 در بین شبکه های اجتماعی که گفته شد اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی بوده که هم محتوای تصویری برای آن مهم است و هم محتوای متنی و بیش از 700 میلیون کاربر فعال در اینستاگرام عضو هستند و امروزه تبدیل به یکی از قطب‌های اصلی بازاریابی شده است و خیلی از کسب و کارها از این شبکه برای معرفی کار خود و جذب مشتری استفاده می کنند.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 مجموعه دیگری مانند تلگرام و ساندکلاد و لینکد این هم وجود دارند که هر کدام به نوعی در بازاریابی آنلاین فعالیت دارند که البته تلگرام در ایران طرفداران بسیار زیادی داشته و کسب و کارهای مختلف از طریق کانال های اختصاصی که برای خود راه اندازی کردند در این شبکه اجتماعی به سودآوری چشمگیری رسیدند.

 

 یکی از مواردی که باعث می شود در زمینه بازاریابی اجتماعی بسیار موفق عمل کنید این است که اطلاع رسانی خیلی خوب و قوی داشته باشید به طوری که افرادی که به دنبال هدف خاصی هستند خیلی زود شما را پیدا کنند و با اطلاعات قابل توجهی که شما در مورد محصولات خود به مشتری می دهید می توانید اعتماد آنها را جلب کنید و آنها را به مشتری های بالقوه تبدیل کنید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 
amir بازدید : 61 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه ها باعث شده که خیلی از کسب و کارها امروزه تنها از طریق اینترنت و شبکه های مجازی خود را به مخاطبان معرفی کنند. امروزه در هر رده سنی که مشاهده کنید می بینید که گوشی در دست همه افراد وجود دارد و خیلی از کارهای شخصی خود را با آن انجام می دهند.

 یکی از بیشترین بازاریابی های آنلاینی که امروزه رواج پیدا کرده بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ است که باعث شده افراد از هر طریقی به فضای مجازی دسترسی داشته باشند و بتوانند خیلی زود اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند باعث شده انقلاب عظیمی در ارتباط مردم با برند ها به وجود بیاید و شما در هر کجا و با هر میزان دسترسی به اینترنت می توانید ایمیل ها، اس ام اس و وب سایت ها را چک کنید و به اهداف خود برسید.

 

 با توجه به آمارهایی که وجود دارد تقریبا بیش از 80 درصد کاربران اینترنت با گوشی هوشمند در فضای مجازی هستند و چیزی حدود 60 درصد از زمانی که مردم در اینترنت می گذرانند با استفاده از موبایل ها و گوشی های هوشمند و تبلت ها است.

 

بازاریابی موبایلی

 

 تا جایی که بیشترین میزان جستجو در مورد موضوع های مختلف در گوشی های همراه بسیار بیشتر از رایانه های رومیزی و کامپیوترها بوده است. پس اگر شما موفق شوید در مورد کسب و کار خودتان تبلیغات موبایلی تأثیرگذاری داشته باشید می توانید خیلی زود به نتیجه مطلوب برسید و در کسب و کار خود سودآوری داشته باشید.

 

 راه اندازی موبایل مارکتینگ کار چندان ساده ای نیست و لازم است که شما از یک سری اصول و استراتژی هایی پیروی کنید تا بتوانید در این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشید و برای اینکه بتوانید موبایل مارکتینگ راه اندازی کنید لازم است از یک سری طرح هایی پیروی کنید که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

 

بازاریابی موبایلی

 

پرسونای خریدار

یکی از گام های موثری که در بازاریابی موبایلی باید به آن توجه کنید این است که نیاز مخاطب را در نظر بگیرید. با استفاده از پرسونای خریدار می توانید به یک درک و شناخت کافی از خریداران خود برسید.

در این پرسونای شخصی علایق افراد را تعریف می کنید و می توانید یکسری مشتری های خیالی داشته باشید و نوع رفتار و عملکرد خودتان در برخورد با مخاطبان مختلف را بسنجید و ببینید که تا چه حد می توانید در موارد مختلف پاسخگوی نیاز مخاطب باشید.

 

بازاریابی موبایلی

 

 با این کار شما یک دید مناسبی به کسب و کارتان پیدا می کنید و خیلی بهتر می توانید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. معمولا خیلی از افراد کارهای خودشان را با گوشی هوشمند انجام می‌دهند حتی چک کردن ایمیل ها هم بیشتر با دستگاه تلفن همراه انجام می شود و بعد از آن اگر نیاز بود به سراغ کامپیوتر های خود می روند. 

 

تعیین هدف

 سعی کنید که هدف خودتان را مشخص کنید و این کار را می توانید با تحقیق و بررسی در زمینه کسب و کار خود و مشورت گرفتن از افراد با تجربه تر انجام دهید.

 از آنها بخواهید که وضعیت کسب و کار و تبلیغ خودشان را از طریق موبایل برای شما بازگو کنند و کارهایی که منجر به موفقیت آنها شده است را برای شما توضیح دهند و با جمع آوری تمام مطالب مفید می توانید تصمیم گیری های بهتری داشته باشید.

 

بازاریابی موبایلی

 

بررسی شاخص های کلیدی عملکرد

 بعد از این که پرسونای خریدار موبایل را ایجاد کردید و هدف خود را مشخص کردید باید یک سری شاخص های کلیدی عملکرد تعیین کنید. یعنی باید عملکرد روش هایی که پیش می گیرید را بررسی کنید و خودتان را بسنجید ببینید که از کدام راه رسیدن شما به موفقیت آسان تر است و کدام یکی از روش های تبلیغ و تولید محتوا برای شما کارآمد تر بوده است و به نوعی موفقیت خود را اندازه گیری کنید.

 

بازاریابی موبایلی

 

متریک‌های موبایل مارکتینگ

 گام بعدی در بازاریابی موبایلی رصد متریک های بازاریابی موبایلی است که باید سعی کنید چند موردی که برای سنجش خود انتخاب کرده بودید را مدام در نظر داشته باشید و ببینید که هدف هایی که در نظر داشتید تا به آنها برسید محقق شده است یا خیر.

 

بازاریابی موبایلی

 

داده های موبایلی و داده‌های نرخ تبدیل موبایل

 داده های موبایلی نشان می دهد که محتوای مناسب موبایل شما چقدر باعث شده مخاطبان جذب کسب و کار شما شوند و داده‌های نرخ تبدیل موبایل نشان‌دهنده این است که آیا صفحات فرود اصلی شما هم در شرایط مطلوب قرار دارد و یا نیاز دارد که آنها ویرایش شوند و بهینه سازی صورت گیرد.

 

موبایل مارکتینگ

amir بازدید : 69 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

امروزه بیشتر کسب و کارها اینترنتی شده و همه سعی می‌کنند کارهای خودشان را در هر کدام از شبکه های مجازی که وجود دارد تبلیغ کنند. کشیده شدن رقابت به سمت فضای مجازی یک سری مزایا و معایبی داشته که البته ما تصمیم نداریم در این مقاله در مورد این مزایا و معایب صحبت کنیم بلکه تصمیم داریم در مورد این صحبت کنیم که اگر شما محتوای مفیدی را برای تبلیغ کسب و کار خود آماده کردید و روی وب سایت یا شبکه های مجازی قرار دادید سوداوری شما از کی شروع میشود و چه زمانی شما نتیجه این محتوای تولید شده را می بینید.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ          آموزش بازاریابی محتوا            چقدر طول می کشید تا نتایج تولید محتوا را ببینیم؟

 

بازاریابی محتوا

 

 محتوایی که برای تبلیغ یک کالا و محصول و یا کسب و کاری تولید می شود باید طوری نوشته شود که نیاز مخاطب اولین ملاک نوشتن آن باشد و سعی کنید مطلب به گونه ای آماده شده باشد که مخاطب بتواند با خواندن آن و یا بازدید از آن جواب سوال هایش را بگیرد.

 

ویژگی های یک محتوای خوب

اگر شما خودتان را به جای مخاطب قرار دهید و ببینید که اگر به دنبال محصول مورد نظر بودید چه چیزهایی برای جستجو در ذهنتان می‌آمد می توانید مطلب بهتری تهیه کنید و در نظر داشته باشید که محتوایی که تولید می‌کنید طول مناسبی داشته باشد و خیلی کوتاه نباشد.

هر چه محتوا بیشتر باشد حاوی کلمات بیشتری از بین کلماتی است که مخاطبان آنها را جستجو می کنند. البته اشتباه نکنید! متن خیلی بلند هم حوصله مخاطب را سر می‌برد و او را از شما دور می کند و چیزی که برای همه مخاطبان مهم است صرفه جویی در وقت و زمان است.

 

بازاریابی محتوا

 

 اگر شما بتوانید یک محتوای خیلی خوب و با کیفیت و مرتبط تهیه کنید و ترویج دهید، می توانید هر مخاطبی را تبدیل به مشتری بالقوه کنید. 

 

 شاید از دید شما تولید محتوا کار خیلی آسانی باشد اما اینطور نیست و حتی جزو سخت ترین مراحل بازاریابی دیجیتال همین تولید محتوا است زیرا هم زمان بیشتری از شما خواهد گرفت و هم حسابی ذهن شما را درگیر خواهد کرد.

 

بازاریابی محتوا

 

 ممکن است شما برای جستجو های مختلف به سایت های متنوعی سر زده باشید و با بازدید از سایت های مختلف خیلی زود متوجه می‌شوید که خیلی از افراد به تولید محتوای با کیفیت اهمیت نمی‌دهند ولی اگر به سراغ رده بالا ها و موفق تر ها بروید متوجه می شوید که سعی می‌کنند دائما به روز باشند و از سایر رقبا پیشی بگیرند و چیزی که ملاک و معیار اولیه آنها است نیاز مخاطب است.

 

 اگر نیاز دیدید حتی در دوره های آموزشی تولید محتوا هم شرکت کنید و در کلاس‌های سخنرانان و مدرسین که در این حوزه فعالیت قابل توجهی دارند شرکت کنید تا بتوانید از صحبت های آنها نکات مهمی را دریافت کنید و در کار خود آنها را بکار گیرید.

 

بازاریابی محتوا

 

چقدر طول می کشید تا نتایج تولید محتوا را ببینیم؟

شاید حتی لازم باشد ماهها و حتی یک یا دو سال برای تولید محتوا و رسیدن به سطح کیفیت مطلوب انرژی و وقت بگذارید ولی وقتی به نقطه اوج برسید و بتوانید در این زمینه قدرتمند عمل کنید دیگر مسیر پیش روی شما پر از موفقیت و سودآوری خواهد بود و آن قدر از وقتی که برای حرفه ای شدن در این کار گذاشته اید لذت میبرید که تمام سختی ها برای شما آسان می شود و خستگی شما برطرف می‌شود.

 

بازاریابی محتوا

 

 پس به دنبال گرفتن نتیجه خیلی سریع نباشید و فکر نکنید که قرار است یک یا دو هفته بعد از تولید محتوا سیلی از سود و مخاطب و مشتری های پروپاقرص به سمت شما روانه شوند! بلکه لازم است گاهی ماه‌ها فرصت بگذارید تا بتوانید به مشتری ها ثابت کنید در این راه از بقیه رقبا قوی تر هستید و اعتماد آنها را جلب کنید .

 

بازاریابی محتوا

amir بازدید : 84 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

شروع یک کار و راه اندازی آن همیشه جزو دغدغه های بزرگ افرادی است که می خواهند وارد یک حیطه شوند. وقتی که تصمیم میگیرید یک یه کاری را آغاز کنید، اولین قدمی که برمی‌دارید کسب اطلاعات کافی در مورد آن کار است. وقتی که شما به اندازه کافی از کاری اطلاع پیدا کنید خیلی راحت تر می توانید گام های بعدی را برنامه ریزی کنید تا تمام مسیر با برنامه ریزی پیش بروید و بتوانید در مواقع بحرانی شرایط را مدیریت کنید.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ          آموزش بازاریابی محتوا           بودجه مورد نیاز برای شروع بازاریابی دیجیتالی

 

بودجه مورد نیاز برای شروع بازاریابی دیجیتالی

 

 اگر تصمیم دارید یک کسب و کار اینترنتی راه بندازید پیشنهاد می کنیم که در شروع کار هزینه های خیلی زیادی را در کار قرار ندهید زیرا هر چقدر هزینه بیشتری برای شروع در نظر بگیرید اگر کار شما موفق نشود شکست شما بدتر و دلسرد بودن شما بیشتر خواهد بود. پس سعی کنید در وهله اول یک هزینه کمی برای شروع یک کار در نظر بگیرید تا در اصطلاح خم و چم کار  به دستتان بیاید.

 

بودجه مورد نیاز برای شروع بازاریابی دیجیتالی

 

تعیین بازار هدف

 در اولین گام سعی کنید بازار هدف را انتخاب کنید و برای این شروع هزینه کمی را تقبل کنید تا بتوانید بیشتر از تخصص خود کمک بگیرید. وقتی که گام در شروع راه اندازی یک کاری گذاشتید هیچ وقت از به دست آوردن اطلاعات در مورد آن دلسرد نشوید زیرا اطلاعات بیشتر باعث می‌شود شما گام‌های موفق‌تری بر دارید هر چند که سرعت آنها کم باشد.

 بازار فروش محصول مورد نظرتان را بررسی کنید و ببینید که درخواست و تقاضا باید در مورد محصول مورد نظر شما به چه صورت باشد. بعد سعی کنید بازاریابی دیجیتالی را شروع کنید و در مورد آن اطلاعات کسب کنید و در اینترنت شروع به بازاریابی برای محصولات خودتان کنید.

 

 خیلی از افراد تصور می‌کنند که باید اول یک کالا تولید شود و بعد بازاریابی آن شروع شود ولی دیگر وقت این کارها نیست و رقابت آنقدر زیاد شده که شما باید از تمام وقت و انرژی خود استفاده کنید تا بتوانید به جایگاه مطمئنی برسید.

 

بودجه مورد نیاز برای شروع بازاریابی دیجیتالی

 

 بازاریابی دیجیتالی

 علاوه بر کیفیت محصولاتی که قرار است به مشتری ها ارائه کنید، بازاریابی این محصولات تاثیر خیلی زیادی در کسب و کار شما خواهد داشت. می توانید از راه های مختلفی برای جذب مشتری به سایت محصولات خود استفاده کنید. مثلا کاری کنید که موتورهای جستجوگر کار های شما را تبلیغ کنند و به ازای کلیک مخاطبان پول پرداخت کنید.

 

بودجه مورد نیاز برای شروع بازاریابی دیجیتالی

 

 راه اندازی وب سایت

 وقتی که در مورد کار مدنظرتان اطلاعات کافی کسب کردید دیگر وقت آن رسیده که یک سایت برای خودتان داشته باشید و یک اسم با مسما و جذاب برای آن انتخاب کنید. همیشه در انتخاب متن ها و اسم ها ارتباط را در نظر داشته باشید زیرا کلمه های بی ربط و بی معنی به جای اینکه شما را خواص تر جلوه دهند شما را از دید مخاطبان دورتر می کند.

 

بودجه مورد نیاز برای شروع بازاریابی دیجیتالی

 

 سئو مناسب و محتوای با کیفیت

 وقتی که وبسایت خود را طراحی کردید و راه اندازی شد بهتر است برای آن یک محتوای با کیفیت و مرتبط با مشخصات کامل تهیه کنید تا بتوانید به بهترین نحو محصول و کار خود را به مخاطبان ارائه دهید. در کنار آن بهتر است سئو طوری انتخاب شود که شما را در رتبه بندی های بالای گوگل قرار دهد و خیلی زود مخاطبان بتوانند شما را در بین انبوه صفحات پیدا کنند.

 

بودجه مورد نیاز برای شروع بازاریابی دیجیتالی

 

 بودجه لازم برای شروع دیجیتال مارکتینگ در سال 98

پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن تمامی قشرهای مختلف مردم به سمت اینترنت باعث شده که بازاریابی دیجیتال در بین مردم جایگاه ویژه ای پیدا کند و همین امر باعث شده که در بیشتر کسب و کارها شما به دنبال دیجیتال مارکتینگ باشید.

 

 اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تازه تصمیم به شروع این کار گرفته اید و می خواهید در همین سال 98 یک دیجیتال مارکتینگ راه اندازی کنید و به دنبال کسب اطلاعات در مورد بودجه مورد نیاز برای شروع کارتان هستید باید بگوییم که همانطور که خود شما هم بهتر از وضعیت کنونی بازار خبر دارید باید بگویم که شرایط فعلی بسیار متزلزل است و هیچ عدد و رقمی ثبات مد نظر را برای سرمایه گذاری و حساب و کتاب ندارد.

برای اینکه شما بتوانید یک کسب و کار خوب راه بیندازید باید برنامه‌ریزی و هدفمندی درستی داشته باشید و سعی کنید با اطلاعات کامل پا به این عرصه بگذارید. هرچقدر رقبا بیشتر باشند کار شما سخت تر است و برای جلب اعتماد مشتری و گرفتن مشتری های دائمی باید تلاش بیشتری کنید. جذب مشتری و تبلیغ درست تا حدودی به هوش و پشتکار شما بستگی دارد و از یک جایی به بعد به برنامه ریزی هایی که شما در کار دارید وابسته است.

 

بودجه مورد نیاز برای شروع بازاریابی دیجیتالی

 

 اول از همه باید بگویم که میزان بودجه‌ای که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی مورد نیاز است با هم برابر نیست و هر کسب و کاری نتیجه مختص به خود دارد و شما نمی توانید بودجه ای که مثلا برای کسب و کار فرش در نظر داشتید با کسب و کار لوازم آرایشی یکی بدانید.

 

 پس برای اینکه بتوانید بودجه مورد نظر را برآورد کنید باید ببینید که معیارهایی که در صنعت وجود دارد به چه صورت است. البته برای کمک به شما در این راه یک سری نرم افزارهای رایگان وجود دارد که بودجه دیجیتال مارکتینگ را محاسبه میکند که با استفاده از آن میتوانید یک دید کلی نسبت به کار خود پیدا کنید.

 دقت کنید که فقط می گوییم یک دید کلی پیدا کنید و سعی نکنید به صورت کامل روی اعداد و ارقامی که این نرم افزارها به شما میدهند حساب قطعی باز کنید. میزان اختصاص دادن بودجه به مارکتینگ بر اساس یک درصدی از هزینه کل شرکت است که همانطور که گفته شد برای هر کسب و کار این مقدار متفاوت است.

 

بودجه مورد نیاز برای شروع بازاریابی دیجیتالی

 

 با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته می‌توان گفت که میزان بودجه اختصاص داده شده به مارکتینگ 10.9 درصد از کل بودجه یک شرکت است اما در واقعیت این میزان به 7.1 می رسد و به طور کلی بین عدد 4 و 11 نوسان دارد.

 

 باید در نظر داشته باشید که بودجه تبلیغات بر اساس درصدی از کل بودجه شرکت و به عنوان یک شاخص پایدار برای ارزیابی و پیش بینی های بعدی مورد استفاده قرار گرفت می گیرد. میانگین بودجه مارکتینگ پیش‌بینی‌شده برای سال 2018 چیزی حدود  11.1 درصد است ولی با توجه به تغییرات و نوسانات که بازار در همه حوزه‌ها داشته اگر این میزان به مقدار چشمگیری تغییر کرد هم نباید تعجب کنید.

 

 سعی کنید قبل از اینکه بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود را شروع کنید از رقبای خودتان که در این کار موفق بودند یک آمار بگیرید ببینید برای شروع کار چه مقداری هزینه کردند و بیشترین سرمایه گذاری آنها در کدام بخش ها بوده که توانسته منجر به موفقیت آنها شود.

در بعضی از کسب و کار ها لازم است که شما بودجه بیشتری به قسمت تبلیغات اختصاص دهید و در بعضی دیگر تولید محتوای با کیفیت برگ برنده شما خواهد بود. پس در این زمینه فقط تحقیق و بررسی و به دست آوردن اطلاعات پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

 

مارکتینگ

 
amir بازدید : 58 چهارشنبه 26 تیر 1398 نظرات (0)

امروزه بیشتر کسب و کارها از طریق بازاریابی دیجیتال مشتری های خود را پیدا می کنند و حتی مشتری ها هم در رابطه با خرید هر نوع وسیله ای اول از همه به اینترنت روی می‌آورند و افرادی که بتوانند در زمینه کسب و کار خودشان مشتری های واقعی بیشتری در کنار خود نگه دارند در این زمینه موفق تر عمل می کنند.

 شاید شما هم به این قضیه برخورده باشید که بعد از مدتی مشتری های خود را از دست داده باشید و دیگر مانند قبل کاربران از محصولات و یا محتوای سایت شما استقبال نمی‌کنند.

 

 اگر با این مشکل مواجه شده اید و به دنبال راه چاره ای برای برگشتن مشتریان خود به سمت سایت و محصولات تان هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد روش هایی که باعث برگشتن مشتری ها به سمت سایت شما می شوند صحبت کنیم.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 کارهای مختلف زیادی را می توانید برای برگشتن مشتری ها انجام دهید و در اولین گام بهتر است که دلایل این نوع کم شدن کاربران را پیدا کنید. هنگامی که این دلایل را پیدا کردید می‌توانید به کاربر های خودتان پیشنهادهای قابل توجهی بدهید و آنها را به سمت خود جلب کنید.

از بین کاربران مختلف آنهایی که برای شما سودآور تر بودند را با دادن تخفیف ها و یا پیشنهاد های مناسب تشویق کنید تا مشتری ثابت شما باقی بمانند. بهتر است در این راه دلسرد نشوید و به تلاش خودتان ادامه دهید تا مشتری ها دوباره به سمت شما و کسب و کارتان برگردند.

 

 این مشتری ها بهترین سرمایه گذاری در کسب و کار شما هستند. مخصوصا اگر از شما راضی باشند و اعتماد آن ها را جلب کرده باشید. زیرا هر مشتری می تواند یک تبلیغ برای شما باشد تا از محصولات شما و کارهای شما در بین اطرافیان خود تعریف کنند و مشتری های شما به صورت شاخه ای افزایش پیدا کنند.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 شاید در ذهن شما پیش آمده باشد که خب اگر مشتری ها را از دست بدهید می توانید یک سری کاربرهای جدیدتر جذب کنید! اما برگرداندن مشتری های سابق هزینه کمتری برای شما دارد تا اینکه کاربر های جدیدی را به سمت خود جذب کنید. یکی از کارهایی که می توانید با استفاده از آن یک برآورد کلی از کم‌شدن مشتری ها به دست بیاورید محاسبه نرخ ریزش کاربران است.

 

 دلایل ریزش کاربرهای شما چیست؟

 در ابتدای مقاله با شما صحبت کردیم بهتر است به دنبال پیدا کردن دلیل هایی باشید که باعث کم شدن کاربرهای شما شده است. اگر شاخص های کلیدی رفتار کاربر (KPI) در اپلیکیشن خودتان را بررسی کنید و آنها را تحلیل کنید متوجه می شوید که برای جذب آنها و بازگشت آنها باید چه کارهایی انجام دهید.

 

 اگر در یک بازه زمانی مثلا در یک بازه زمانی دو ماهه ببینید که بعضی از افراد هیچ گونه خرید ای از شما نداشتند متوجه می شوید که احتمالا آنها می خواهند دیگر اپلیکیشن شما را از دسترس خارج کنند. یک لیست از این کاربر ها تهیه کنید و لیست فروش خود را هم در کنار آن داشته باشید و یک مقایسه انجام دهید و ببینید که کدام یکی از کاربر ها هیچ خریدی از شما نداشته است و بعد متوجه شوید که علت این خرید نکردن چه چیزی بوده و سعی کنید در صورت امکان این علت ها را برطرف کنید تا از رفتن مشتری ها جلوگیری کنید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 دادن پیشنهاد های ویژه به کاربران مورد نظر

 همیشه بر روی مشتری های خود مخصوصاً مشتری های دائم و سودآور نظارت داشته باشید و هر چه اطلاعات شما از مشتری هایتان بیشتر باشد می توانید تصمیم گیری های بهتری را در مواقع بحرانی انجام دهید.

 به طور مثال نرم افزارهای crm باعث میشود که شما سابقه خرید مشتری ها را در مقابل خود داشته باشید و اگر کاربری در بین آنها وجود دارد که بیشترین سود آوری را برای شما داشته امتیاز ویژه ای برای او قائل شوید و با دادن پیشنهاد های شگفت انگیز او را به ماندن در کنار خود علاقه مند کنید. مثلا به آن ها تخفیف های ویژه برای محصولاتی که دوست دارند بدهید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 تشویق کاربران ارزشمند و وی آی پی

 در مورد نرم افزار crm اشاره کردیم و گفتیم که با استفاده از آن می توانید متوجه شوید که کاربران چه خریدهایی از سایت شما داشتند. بهتر است کاربرانی که همیشه از شما خرید کردند و همیشه به محصولاتتان اطمینان کردند را در دست نگه دارید زیرا نگه داشتن این کاربر ها هم هزینه کمتری برای شما دارد و هم سودآوری بیشتری خواهد داشت تا اینکه بخواهید از صفر شروع کنید و یکسری کاربر را به سمت خود جذب کنید و اعتماد آنها را به دست آورید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

 فرایند ها را شخصی سازی کنید

 سعی کنید تا جایی که می‌توانید به مشتری های خود به چشم عدد و رقم نگاه نکنید و یک رابطه متقابل انسانی بین آنها با خودتان برقرار کنید. وقتی اطلاعات کاربر های خودتان را وارد نرم افزار crm می کنید این شخصی‌سازی باعث می‌شود که خیلی بهتر و راحت تر بتوانید کاربران را شناسایی کنید با توجه به علایق و خواسته های کاربر می‌توانید پیشنهاد های بهتر و راهکارهای هوشمندانه تری برای نگه داشتن آنها در نظر بگیرید.

 

 سابقه خرید افراد مختلف و رفتارهای آنها و اولویت های آنها باعث می شود که شما بتوانید تصمیم گیری بهتری در رابطه با آن ها داشته باشید و این در نتیجه می تواند باعث افزایش سودآوری شما شود. همانطور که اشاره کردیم هیچ وقت دلسرد نشوید و به تلاش های تان ادامه دهید و سعی کنید از روش های مختلفی استفاده کنید تا مشتری ها را در کنار خود نگه دارید.

به طور مثال می توانید با دادن پیامک آنها را از تخفیف ها و فروش های ویژه خود و همچنین پیشنهادات شگفت انگیز تان مطلع کنید. با این کار باعث می شوید که آنها همیشه شما را در گوشه ای از ذهن داشته باشند و برای خرید اول از همه به سمت شما بیایند.

 

 بر اساس تحقیقاتی که از بین مشتری ها در کسب و کارهای مختلف صورت گرفته یک سری روش هایی به عنوان بهترین روش ها شناخته شده که افراد می توانند با این روش ها خیلی بهتر به اپلیکیشن مد نظر خود بر گردند.

  •  ایمیل مارکتینگ

  •  ارسال نوتیفیکیشن

  •  بازاریابی دهان به دهان

 

دیجیتا مارکتینگ

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 212
  • بازدید سال : 1,248
  • بازدید کلی : 7,792