loading...
توسعه 360
amir بازدید : 44 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

با پیشرفت تکنولوژی خیلی از کسب و کارها به دنیای مجازی و دنیای اینترنت روی آوردند و برای انتشار محتوایی که تولید می‌کنند و همچنین جذب مشتری از دیجیتال مارکتینگ استفاده کردند. اما به علت افزایش رقابت در زمینه های مختلف باید یک  پارامتری وجود داشته باشد که بتوانیم افراد و شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنیم و ببینیم که سود کدام کسب و کار اینترنتی بیشتر بوده است و با داشتن اطلاعات بیشتر می توانیم در جهت توسعه محصولات و تبلیغات چاره اندیشی کنیم.

 

یک مدل خیلی مناسبی توسط یک فرد به نام پورتر به اسم پنج نیروی رقابتی پورتر تعریف شد که در همه کسب و کارها به کار می آید و به آن ها کمک می کند که نقطه ضعف ها و نقطه قوت های خودشان را بشناسند و بتوانند نقاط قوت را تقویت کنند و نقاط ضعف را برطرف کنند و با استفاده از این روش استراتژی خوبی برای پیشبرد اهداف خود انتخاب کنند.

 

 نیروی های رقابتی پورتر

 

بر اساس نرخ بازده سرمایه به نسبت هزینه ای که در اول سرمایه‌گذاری خرج شده است مشخص می‌شود که کسب و کاری که راه افتاده تا چه قدر سودآوری داشته است.

این پنج نیروی رقابتی پورتر در دو دسته افقی و عمودی تقسیم بندی می شوند که سه منشاء آن در دسته افقی قرار می‌گیرند و دو منشا آن در دسته عمودی قرار می‌گیرند که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

 

سه منشا رقابت افقی

رقابت محصولات جایگزین

رقابت تازه‌واردان

رقابت بین رقبای فعلی

 

دو منشا رقابت عمودی

قدرت تامین‌کنندگان

قدرت خریداران 

 

 نیروی های رقابتی پورتر

 

رقابت محصولات جایگزین

آنچه مشتری ها را به خرید محصول های جدیدتر وا دارد و باعث می شود تفاوت قیمت ها را بپزیرند و حاضرند در ازای خرید محصولات جدید مبلغ بیشتری بپردازند کاملاً بستگی و بازار محصولات و محدود بودن جنس های جایگزین دارد. اگر در قیمت های نزدیک جایگزین مناسبی برای یک محصول نباشد یعنی که رقابت در آن زمینه خیلی زیاد نیست و بازار حساسی وجود ندارد.

عاملی که تعیین کننده ی تمایل خریداران برای محصولات جایگزین است میزان کاهش قیمت و سودی است که با این تغییرات و جابجایی‌ها نصیب آنها می‌شود و اگر جنس های جایگزینی در سطح قابل مقایسه وجود داشته باشد که قیمت کمتری داشته باشد و باعث شود که فرد به سود بیشتری برسد آن را انتخاب خواهند کرد پس در دنیای امروز که خیلی رقابت‌ها سخت و سنگین است باید بازار کار را طوری در دست بگیرید که محصول شما انتخاب بهتر و گزینه مناسب تر باشد.

 

 نیروی های رقابتی پورتر

 

تهدید ورود کسب و کار های تازه وارد

 ورود به هر صنعتی شما را به دنیای تازه ای وارد می‌کند که باید اطلاعات زیادی در مورد آن به دست بیاورید تا بتوانید عوامل تأثیرگذار را شناسایی کنید. برای افزایش بازده سرمایه در صنعت باید همه تلاش خودتان را بکنید که سودآوری شما بیشتر شود و سطح رقابت کاهش پیدا کند و شما جزو کسانی باشید که رقابت با شما برای سایر افراد تازه وارد تهدید به حساب بیاید و آنقدر کار شما قوی باشد که خیالتان از بابت داشتن مشتری هایتان آسوده باشد چون برای شما و قیمتی که در نظر گرفته اید به سادگی جایگزینی پیدا نخواهد شد.

 

 رقابت بین رقبای موجود

در قالب های مختلفی به رقابت بین کسب و کارها اشاره کردیم چون معمولاً چیزی که عملکرد کارها را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که کدام رقیب توانسته موفق عمل کند سودآوری کسب و کار است. بعضی ها حاضرند زیر قیمتی که مشخص است قیمت محصول خودشان را قرار دهند و کل صنعت را زیر سوال ببرند و دچار ضرر کنند فقط برای اینکه از بقیه رقبا پیشی بگیرند اما این روند کار درستی نیست.

 و یک نکته دیگر که باید برای رقابت با سایر کسب و کارها در نظر بگیرید این است که برای هر رقیبی شیوه مشخصی در پیش بگیرید چون ممکن است برای همه افراد و همه کسب و کارها یک روش جوابگو نباشد. چیزی که در این راه کمک می کند فقط و فقط اطلاعات به روز و بیشتر است.

 

 نیروی های رقابتی پورتر

 

قدرت چانه زنی خریداران

خرید و فروش محصولات در کسب و کارهای مختلف به عوامل متعددی بستگی دارد و یکی از چیزهایی که تاثیر زیادی در این خرید و فروش‌ها دارد قدرت چانه زنی نسبی و حساسیت قیمتی خریداران است در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

حساسیت قیمتی خریداران

اگر کالایی که شما ارائه می کنید در مقایسه با محصولات رقیب رفع نیاز بیشتری از مشتری ها بکند حساسیت قیمتی کمتر می شود زیرا مشتری متوجه می شود که با خرید محصول شما منفعت بیشتری نصیبش می شود.

ولی اگر این رفع نیاز قابل مشاهده نباشد و چشمگیر نباشد دیگر تفاوت قیمت ها خیلی به چشم می آید و حساسیت خریداران در مورد قیمت ها بیشتر می شود و طبیعتاً به سمت جنس ارزانتر خواهند رفت پس سعی کنید محصولی را ارائه دهید که کیفیت بالایی داشته باشد و در عین داشتن کیفیت بالا سود معقولی برای آن در نظر بگیرید زیرا مشتری متوجه می‌شود که با توجه به کیفیتی که به او ارائه می کنید تا چه میزان قیمت معقول است و اگر احساس کند که شما در کسب و کار به قدر کافی با آنها صادق نبوده اید به سراغ رقبای شما خواهند رفت.

 

 قدرت چانه زنی نسبی

وقتی که صحبت از این قضیه می شود یعنی میزان قدرت و گزینه‌هایی که برای معامله وجود دارد در نظر گرفته شده است. اگر خریدار یک محصولی آن را به صورت عمده خریداری کند یا تعداد مشتری‌های شما کم باشد قدرت چانه‌زنی نسبی خریداران بیشتر خواهد بود و در عین حال اگر خریداران اطلاعات زیادی در مورد محصولات شما داشته باشند خیلی بهتر می‌توانند چانه‌زنی کنند چون بهتر می‌دانند که جنسی که به آنها ارائه می‌کنید چه محدوده قیمتی می تواند داشته باشد.

 

 نیروی های رقابتی پورتر

amir بازدید : 66 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

برای رونق بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از فضای مجازی و سایت های مختلف برای تبلیغات و جذب مشتری و فروش محصولات استفاده می‌شود. برای اینکه کار شما به موفقیت برسد باید هر از چند گاهی عملکرد وبسایت خود را بررسی کنید و ببینید که آیا عملکرد مثبتی داشته و یا تأثیری در روند فروش محصولات شما داشته است یا خیر.

 

در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای هر وب سایت دو شاخص آماری و مهم وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید کارایی سایت خود را بررسی کنید. یکی از آنها نرخ پرش یا بانس ریت است و دیگری نرخ خروج وب سایت است که ممکن است اسم این دو به گوش شما خورده باشد ولی به اندازه کافی با آنها آشنایی نداشته باشید به همین دلیل است که تصمیم داریم در این مقاله به صورت مفصل در این باره صحبت کنیم تا با این شاخص های آماری آشنا شوید و برای موفقیت خود آنها را به کار گیرید.

 

بانس ریت و نرخ خروج

 

 بهتر است برای موفقیت در زمینه کسب و کار خود از طریق وب سایتی که دارید به فکر بهینه کردن وبسایت ها باشید تا تاثیر شما روی مشتری ها و مخاطبان آن روز به روز افزایش پیدا کند و آنها برای استفاده از محتوای وب سایت شما و محصولات شما اشتیاق زیادی داشته باشند.

 یکی از ابزارهایی که می توانید با استفاده از آن ترافیک وب سایت را بررسی کنید گوگل آنالیتیکس است که را برای شما فراهم می کند و با استفاده از آنها می توانید حجم کل ترافیک، منبع ترافیک، جمعیت‌شناسی بازدیدکنندگان و اطلاعاتی از بازدید و گشتن افراد و مدت زمانی که در سایت شما باقی می مانند را پیدا کنیم و آنها را بهینه کنید.

 

 همچنین با استفاده از این ابزار می توانید متوجه شوید که کدام یک از قسمت‌های وب سایت یا محصولات شما و یا محتوای شما برای مخاطبان جذاب تر بوده و تمرکز خودتان را برای پرورش آن قسمت ها بگذارید و سلیقه مشتری دست شما بیاید.

 

بانس ریت و نرخ خروج

 

 نرخ پرش یا بانس ریت

ممکن است فردی بازدید کننده وارد سایت شما شود و بدون اینکه صفحه را اسکرول کند و بالا و پایین برود و یا روی چیزی کلیک کند از سایت شما خارج شود یعنی اینکه یک پرش در وب سایت شما توسط مخاطب رخ داده است که طبیعتاً مورد مثبتی برای شما نخواهد بود روزی که برای شما مهم است و باعث اعتبار شما می شود مدت زمان ماندگاری و کلیپ هایی هست که مخاطبان در وبسایت شما انجام می دهند و اگر مخاطبان در سایت شما عکس العمل مشخصی انجام دهند یا حتی خرید انجام دهند یا صفحه را به اشتراک بگذارند همه این ها برای شما نقاط قوت و مثبتی خواهد بود.

پس با توجه به تعاریفی که شد اگر نرخ پرش سایت شما کم باشد برای شما بهتر است و مشتری را بهتر جذب کرده اید.

 

 نرخ پرش به چه صورت به دست می آید؟

 اگر بخواهید نرخ پرش وب سایت تان را به دست بیاورید تعداد کل مراجعه کنندگانی که هیچ عمل خاصی انجام نداده اند را به تعداد کل مراجعه کنندگان سایتتان تقسیم می کنید و عددی که به دست می‌آید نرخ پرش سایت شما است که هرچه کمتر باشد برای شما خبر بهتری است.

 

بانس ریت و نرخ خروج

 

نرخ خروجی چیست؟

 همانطور که گفتیم ابزار گوگل آنالیتیکس قرار است به شما در بررسی های وب سایت خود و بهینه سازی آن کمک کند این ابزار به شما کمک می کند تا مشاهده کنید که هر بار که مراجعه کننده از وب سایت شما بازدید کرده است خروجی که روی آخرین صفحه داشته است ثبت شود و در نهایت تعداد همه خودروهای ثبت شده روی همه صفحات وب سایت تقسیم بر کل صفحه هایی می شود که مخاطب را مشاهده کردند و در نهایت یک نرخ خروج برای وب سایت شما ثبت خواهد شد. یعنی نرخ خروج می‌گوید که یک صفحه از وب سایت وجود دارد که افراد با مشاهده آن از وبسایت شما خارج شدند

 

تفاوت بانس ریت و نرخ خروج چیست؟

 وقتی که صحبت از بانس ریت می شود همانطور که قبلا اشاره کردیم ورود افراد به صفحه شما و خروجشان مد نظر قرار گرفته می شود و اینکه چه عکس العملی در وب سایت شما انجام می دهند. اما نرخ خروج مربوط به آخرین صفحه است که کاربر قبل از اینکه سایت شما را ترک کند آن را بازدید کرده است پس اگر یک کاربر وارد سایت شما بشود و هیچ کاری انجام ندهد و از سایت شما خارج شود یک پروژه و یک خروجی برای شما ثبت می شود.

 ولی اگر کاربری وارد سایت شما شود و در قسمت های آن گشت و گذار کند و مطالب را مشاهده کند و بعد خارج شود فقط برای شما یک خروج ثبت می‌شود و دیگر نرخ پرش ندارید چون کاربر عکس‌العمل نشان داده است.

 

 در مورد ابزار آنالیتیکس که صحبت کردیم یک قسمتی برای بررسی رفتار وجود دارد که در واقع گزارش عملکرد صفحه ها را برای بازدیدکنندگان نشان می دهد که به صورت ستون به ستون نرخ پرش و نرخ فروش ها نشان داده شده است و شما با استفاده از آنها می توانید عملکرد سایت خود را بررسی کنید و تصمیم گیری های بهتری در مورد آن داشته باشید.

 

بانس ریت و نرخ خروج

 

 بالا بودن نرخ خروج صفحه های وب سایت

علت بالا بودن نرخ خروج شما به گونه ای است که وقتی رفتار کاربران را بررسی می کنید متوجه می شوید که نرخ خروج زیادی دارند ممکن است مشکل وب سایت شما در چند زمینه مختلف باشد که به صورت خیلی تیتروار و خلاصه آنها را شرح خواهیم داد.

 

مشکل در انتقال بین صفحات

در برخی از موارد کاربران نمی‌دانند چگونه باید به مرحله بعد بروند. به‌عنوان‌مثال دکمه شما به‌سختی قابل مشاهده است. در این شرایط کاربران با ناراحتی سایت شما را ترک می‌کنند.

 

مشکل در مسیر مشتری

شما باید مشتریان خود را در طول کل مسیر، از صفحه ورود تا تبدیل موردنظر، هدایت کنید. اگر صفحه‌ای وجود داشته باشد که شما به‌درستی نمی‌دانید که کاربران باید در این صفحه چه کاری را انجام دهند، در این صورت کاربران آن صفحه را ترک خواهند کرد. شما باید با آن‌ها در طول مسیر تعامل کنید تا به‌درستی گام بعد را انتخاب کنند.

 

بن‌بست

صفحه‌ای که هیچ لینکی برای رفتن به جلو یا عقب در آن نیست.

 

بانس ریت و نرخ خروج

amir بازدید : 42 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

تصور قالبی که در گذشته در بین مردم وجود داشت این بود که فقط برای کارها و هدف های بزرگ می توان کسب و کار راه انداخت ولی امروزه آمارها چیز دیگری را نشان می‌دهد و گفته می‌شود که در زمینه کسب و کارهای کوچک چیزی حدود 500 هزار کسب و کار در ایران مشغول به فعالیت هستند و این آمار روز به روز افزایش پیدا می کند.

شاید تصور کنید که کسب و کارهای کوچک نمی‌توانند به موفقیت برسند اما این طور نیست بلکه خیلی از کسب و کارهای کوچکی که شروع شدند توانسته اند به موفقیت‌های چشمگیری برسند ولی همه آنها موفق به این قضیه نشدند و فقط نیمی از این آماری که وجود دارد موفق شده اند که چند سال متوالی کار خودشان را بدون وقفه انجام بدهند و در این مسیر موفق باشند.

 

پس برای اینکه بتوانید هم یک کسب و کار را راه بیندازید و هم در ادامه مستمر آن موفق باشید لازم است که یک سری اطلاعات پایه را در زمینه کسب و کارهای اینترنتی و استارتاپ‌ها داشته باشید تا بتوانید به موفقیتی که مد نظرتان است و در سر داشته اید برسید. به همین علت در این مقاله سعی می کنیم روش هایی که می توان برای موفقیت در کسب و کارها از آنها استفاده کرد را بیان کنیم تا با آگاهی از آنها بتوانید در مسیری که انتخاب کرده اید موفق تر باشید.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

گام اول انجام تحقیقات و بررسی های لازم

 معمولا افرادی که می خواهند یک کسب و کاری را شروع کنند تقریباً قبل از آن کسب و کارهای دیگر را بررسی کردند و اطلاعاتی هم در این زمینه دارند، ولی باید به دنبال یافتن حقیقت و واقعیت ها باشید. باید ببینید که آیا چیزی که در ذهن دارید به موفقیت می رسد و شما می توانید این کار را انجام دهید؟

منظور ما این نیست که شما در انجام بعضی از کارها ناتوان هستید بلکه منظور ما این است که شما باید به پتانسیل های شخصی و فضایی که در دسترس دارید و محدوده کارهایی که می‌توانید انجام دهید دقت داشته باشید و بازار کار را هم در نظر بگیرید و بعد یک کسب و کار راه بیندازید که در وسط های مسیر اگر موفقیتی دست شما را نگرفت دلسرد نشوید و کار را برای همیشه رها نکنید.

قبل از این که کسب و کار را راه بیندازید ببینید که باید به این هدفی که در نظر دارید شاخ و برگ بدهید یا باید به دنبال ایده های جدیدتر باشید. برای رسیدن به این هدف باید یکسری سوالات را در ابتدای مسیر پاسخ بدهید که از جمله این سوال ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  •  کسب و کاری که شما در صدد راه اندازی آن هستید نیاز به خدمات پیش‌بینی شده شما دارد؟

  •  آیا کسانی هستند که به کسب و کاری که شما می خواهید راه بیاندازید نیاز داشته باشند؟

  •  آیا به صورت همزمان شرکت های دیگری هم محصولاتی که شما در نظر دارید ارائه دهید را ارائه می دهند؟

  •  اگر شرکت‌های دیگری همزمان با شما در حال فعالیت هستند رقابت شما با آنها به چه صورت خواهد بود؟

  •  از چه روش هایی می توانید برای جا انداختن کسب و کار خودتان در بازار استفاده کنید؟

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

گام دوم ایجاد کردن یک طرح توجیهی برای شروع کسب و کار

برای اینکه بتوانید یک کسب و کار و یا یک استارتاپ را شروع کنید باید در مرحله اول طرحی داشته باشید تا چیزی که در ذهن شما وجود دارد را به سمت واقعیت ببرید و به عنوان یک طرح آن را ارائه دهید تا بعد مراحل مختلف آن را برنامه ریزی کنید و شروع به راه اندازی کنید تا به سمتی که می‌خواهید حرکت کند و رشد و نمو پیدا کند.

اگر سرمایه گذار کار خود شما هستید که خوب مسیر سختی در انتظار شما نیست اما اگر می‌خواهید برای چیزی که در ذهن دارید سرمایه گذار یا یک موسسه را جذب کنید باید آنقدر پشتکار و هوش داشته باشید که بتوانید طرح را به خوبی ارائه دهید و اعتماد آنها را جلب کنید تا سرمایه خودشان را در اختیار شما بگذارند.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

گام سوم برنامه ریزی در مورد مسائل و امور مالی

خیلی از کسب و کارهایی که شروع می شوند در ابتدا کم هزینه هستند و لازم نیست که حتما شما هزینه قابل توجه ای برای ره اندازی داشته باشید تا بتوانید آنها را شروع کنید. اما وقتی که کاری را شروع می کنید در هر صورت نیاز به یک سرمایه‌ای دارید تا بتوانید آن را گسترش دهید و کار را پیش ببرید و در اصطلاح عامیانه می گویند که همیشه هرکاری خاک خوری های خودش را دارد و شما ممکن است تا مدتی حتی هیچ سودی که نداشته باشید هیچ، بلکه از جیب بگذارید تا یک کسب و کاری خودش را در بین مردم جا بیندازد و بعد به سوددهی برسد.

شما نباید خیلی زود دلسرد شوید و بهتر است بی گدار به آب نزنید و همه هزینه هایی که برای شروع کسب و کار نیاز دارید مثل مجوزها و گواهینامه ها و هزینه های حقوقی بیمه اسم‌تجاری تحقیقات و علامت تجاری و غیر را پیش بینی کنید و پول برای آنها کنار گذاشته باشید، نه فقط برای ماه اول بلکه بهتر است برای یک سالی که در پیش رو دارید هزینه ها را کنار بگذارید تا در وسط های راه با مشکل مواجه نشوید و کار را نصفه و نیمه رها کنید و یک برآورد خوب از هزینه‌ها و جور کردن هزینه‌های احتمالی باعث می‌شود شما با تمرکز بیشتری روی مسائل مهم تر وقت بگذارید.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

گام چهارم انتخاب یک ساختار مناسب برای کسب و کار

شما می توانید کسب و کاری که در نظر دارید را در قالب یک شرکت خصوصی، یک شرکت تضامنی با محدود شروع کنید اما ساختاری که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید روی موارد مختلفی مثل اسم تجاری شما و مسئولیت هایی که بر گردنتان است و همچنین طریقه تامین مالی و ... تاثیرگذار خواهد بود.

بهتر است در ابتدای راه یک ساختار اولیه برای کسب و کارتان انتخاب کنید و این ساختار وقتی به رشد کافی رسید و شرکت را گسترش دادید با کمی شاخ و برگ دادن به ساختار اولیه دیگر نیازی به ایجاد ساختار جدید نداشته باشید و کارها با نظم مشخصی پیش می روند.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

 گام پنجم انتخاب یک اسم تجاری و ثبت

  اسمی که برای شرکت خودتان انتخاب می کنید شاید از دید شما مرحله مهمی نباشد اما تاثیر زیادی روی کسب و کار شما خواهد داشت. پس بهتر است یک اسم خیلی خوب انتخاب کنید و اسامی که مد نظرتان است را روی یک کاغذ لیست کنید و با سبک سنگین کردن و در نظر گرفتن همه شرایط بهترین نام را برای کسب و کار و تجارت خودتان انتخاب کنید. 

 

 

 گام ششم دریافت مجوزهای مربوط به کسب و کار

 یکی از مراحل خیلی خسته کننده در مورد کسب و کارهای مختلف کاغذ بازی هایی است که برای راه اندازی یک شرکت یا یک استارتاپ باید انجام دهید و باید مجوزهای لازم را دریافت کنید تا موقع شروع کار به مشکل برنخورید و بتوانید با خیال راحت مراحل مورد نیاز را طی کنید. پس سعی کنید قبل از اینکه استارتاپی شروع شود تحقیقات را به صورت کامل انجام دهید و ببینید که چه مجوزهایی برای ادامه کار نیاز دارید و با اطمینان خاطر استارت آپ خود را راه اندازی کنید.

 

گام هفتم انتخاب سیستم حسابداری مناسب کسب و کار

برای انجام هر کاری و هر کسب و کاری اگر مدیریت کافی روی دخل و خرج نداشته باشید و حسابداری مناسبی روی کار نداشته باشید باقی کار می شوید و بهتر است سیستم حسابداری مناسب برای بودجه انتخاب کنید تا بتوانید مدیریت ها را به دست بگیرید و برای معامله هایی که در کسب و کارتان انجام می شود و تجارت ها به مشکل بر نخورید.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

 گام هشتم انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی استارت آپ

محلی که شما برای راه اندازی استارت آپ خود انتخاب می کنید و کار را ادامه دهید خیلی مهم است. اگر قرار است یک فضای اداری یا یک فضای خصوصی و یا حتی یک غرفه یا دفتر را برای شروع کسب و کار انتخاب کنید بهتر است تجهیزات لازم را داشته باشد و فضای کاری شما کاملاً مرتبط با فعالیتی ‌باشد که پیش رو دارید همه اینها می تواند تاثیر مثبتی روی فضای کاری شما و بازده شما و همچنین مخاطبان تان داشته باشد. 

 

گام نهم آماده‌سازی تیم حرفه ای

 وقتی همه مراحلی که گفته شد را پشت سر گذاشتید لازم است که کارمندانی انتخاب کنید و اگر صاحب کار هستید آن ها را استخدام کنید تا در این فعالیت با شما همکاری داشته باشند. برای انتخاب افراد شایستگی آنها را در نظر بگیرید و فقط به تخصص و حرفه آنها نگاه کنید و ببینید که در مدتی از کار چه کسی را به عنوان کارمند استخدام میکنید و بد نیست که برای انتخاب از کسانی که در این زمینه حرفه ای هستند مشورت بگیرید.

 

شروع یک استارتاپ موفق

 

 گام دهم ارتقا استارت آپ

 وقتی مراحلی که گفته شد را پشت سر گذاشتید و کسب و کار خود را شروع کردید و در واقع استارت کار زده شد باید شروع کنید به جذب مشتری و مخاطب و گذراندن مراحل قیف بازاریابی و هدایت مشتری ها به سمت خرید محصولات و استقبال از کسب و کار شما، پس بهتر است یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد بنویسید و یا یک طرح خوبی را در شروع پایه گذاری کنید که بتوانید توجه مخاطبان را به سمت خودتان جلب کنید و رفته رفته اعتماد آنها را به دست آورید و آنها را به مشتری های دائمی تبدیل کنید.

amir بازدید : 50 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

افرادی که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت می کنند هنوز هم از بعضی از روش‌های قدیمی در کار خود استفاده می کنند زیرا روش‌های قدیمی امتحان خود را بارها پس داده‌اند و فکر زیادی برای انجام آن ها صورت گرفته است. یکی از این روش های سنتی که در بازاریابی قدیمی انجام می شد و هنوز هم در بازاریابی دیجیتال از آن استفاده می کنند مدل بازاریابی آیداس (AIDAS) است که با استفاده از این روش شما میتوانید در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی خود موفق تر باشید و فروش بیشتری برای محصولات خود داشته باشید.

در این مقاله تصمیم داریم که شما را با این مدل بازاریابی آشنا کنیم تا بتوانید خیلی بهتر در مسیر بازاریابی اینترنتی قدم بردارید و به سمت موفقیت پیش بروید.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ      مدل AIDAS و راهکارهایی در تبلیغات و بازاریابی

 

AIDAS

 

 اگر شما بخواهید از مدل بازاریابی آیداس برای جذب مخاطب استفاده کنید از اولین مرحله که شروع به اقدام می کنید تا آخرین مرحله باید 5 گام اصلی را طی کنید تا بتوانید به هدف اصلی خود برسید و در ادامه به این 5 مورد اشاره می‌کنیم و در مورد هر کدام از آنها توضیح خواهیم داد.

 

 گام اول توجه

 یکی از اولین قدم هایی که شما برای جذب مخاطبان باید بردارید این است که توجه آنها را به سمت خودتان و محصولاتتان جلب کنید. عملکرد شما باید به نحوی باشد که از بین انبوه رقبایی که همزمان با شما در حال فعالیت هستند، مخاطبان شما را ببینند و به سمت شما بیایند. پس برای این کار لازم است که شما به اندازه کافی اطلاعات داشته باشید و بتوانید نیاز مخاطب را تشخیص دهید و بدانید که چه چیزهایی برای او جذاب تر است و با همین روش مسیر را مدیریت کنید.

 

البته همیشه جلب توجه یک قدم مثبت نیست بعضی وقت ها حتی میتواند برای شما تبعات منفی به دنبال داشته باشد و بهتر است که از راه هایی استفاده کنید که تاثیر مثبتی روی ذهن مخاطب دارد چون ممکن است بعضی ها فکر کنند با فریب دادن مخاطبان و ایجاد یک حس منفی بیشتر به چشم می آیند ولی در نهایت نتیجه ای که می خواهید از این روش نمی گیرد.

پس بهتر است در عین حال که تاثیر گذاری خوبی روی ذهن مخاطب دارید به دنبال جلب اعتماد باشید و روی انرژی های مثبت سرمایه گذاری کنید.

 یکی از مواردی که در این روش به شما کمک زیادی می کند داشتن محتوای با کیفیت و مناسب است چون این کار باعث می شود که توجه به برند و محصول شما بیشتر شود و رتبه بهتری داشته باشید و همه کسانی که با سرچ یک سری کلمه های کلیدی و کلید واژه ها به دنبال رفع نیاز خود هستند زودتر به سمت شما هدایت شوند.

 

AIDAS

 

 شما همچنین می توانید از طریق شبکه های اجتماعی هم توجه کاربران را به سمت خودتان و محصولات تان جلب کنید و یا می توانید در بازاریابی از روش های گوگل تبلیغات خودتان را انجام دهید.

 

 گام دوم علاقه

جلب توجه به تنهایی نمی تواند شما را به اهدافتان برساند ممکن است خیلی از افراد در لحظه اول توجه‌شان به سمت محصولات شما جلب شود ولی در مدت زمان کوتاهی وب سایت شما را ترک کنند و یا اینکه از ادامه بازدید محصولات شما سرباز بزنند. پس لازم است علاوه بر اینکه توجه آنها جلب می‌شود یک علاقه مندی هم در آنها ایجاد شود تا با علاقه ای که نسبت به محصولات شما پیدا می کنند بقیه روندی که مدنظر شما بوده را دنبال کنند. برای ایجاد این علاقه مندی می توانید از روش هایی که در ادامه گفته می‌شود استفاده کنید. این روش ها کمک زیادی به ایجاد حس علاقه مندی در مخاطبان شما میکند.

  • تهیه متن‌هایی متناسب فضای مد نظر برای شبکه‌های اجتماعی مختلف

  • برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان

  • استفاده از عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت در پست‌ها

  • تولید و انتشار مطالب آموزشی

  • استفاده از ابزارهای hootsuite و buffer برای مدیریت فعالیت ها در شبکه‌های اجتماعی

 

AIDAS

 

 

 گام سوم تمایل

 بعد از اینکه مخاطب توجه اش به سمت محصولات شما جذب شد و توانستید علاقه‌مندی لازم برای ادامه مراحل را در او ایجاد کنید باید این حس تمایل به خرید را در او ایجاد کنید و باعث شوید مخاطب به شما اعتماد کند و احساس کند با خرید محصولات شما هزینه‌ای که پرداخت می‌کند هدر نرفته است و شما یکی از کارهایی که می‌توانید در این روش انجام دهید این است که رضایت بقیه مشتری هایی که از شما خرید کرده اند را به اشتراک بگذارید تا بقیه بهتر بتوانند به شما اعتماد کنند.

این کار را می توانید با به اشتراک گذاشتن متن های آن ها و تصاویر صحبت هایی که با شما داشتند و یا حتی ویدیوهای مصاحبه در اختیار مشتری های جدید قرار بدهید.

 

 

AIDAS

 

 

 گام چهارم عمل

 طی سه مرحله ای که گفته شد اگر همه مرحله ها با موفقیت انجام شود شما وارد مرحله عمل خواهید شد و صحبت هایی بین شما و مشتری هایتان صورت می گیرد و در نهایت آنها تصمیم می‌گیرند که از شما خرید کنند یا خیر.

معمولاً در این زمینه  مفهومی به اسم کال تو اکشن (CTA) اتفاق می افتد که تصویری هست که در وبسایت شما یا کمپین های تبلیغاتی شما قرار دارد و باعث می شود که مشتری ها برای اینکه علاقه بیشتری داشته باشند روی آن کلیک کند و برای اینکه بتوانید همچین متنی بنویسید باید یکسری نکات را در نظر داشته باشید:

 

نکاتی برای کال تو اکشن (CTA) موثر

سعی کنید در نوشتن این متن ها بیشتر از افعال استفاده کنید. عباراتی مانند “دیدن کنید.”، “کلیک کنید” و "نصب کنید" و یا موارد مشابه با توجه به محصول برای CTA مناسب هستند.

همچنین سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که در مخاطب انگیزه بیشتری برای خرید ایجاد کند. برای مثال: “خرید اول را با ارسال رایگان دریافت کنید. ” و یا  ” با خرید در این هفته در خرید بعدی 30% تخفیف بگیرید.”

برای افزایش انگیزه و جلب اعتماد مخاطب برای او دلیل بیاورید. مانند “ثبت نام کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید.”

استفاده از روش FOMO یا “ایجاد ترس از دست دادن فرصت خرید” استفاده کنید. به طور مثال اگر تخفیفی تکرارنشدنی دارید، هفته و روز آخر فروش فوق العاده شماست و یا در زمان محدودی تخفیف دارید، در کال تواکشن حتما به این موارد اشاره کنید.

 

AIDAS

 

 گام پنجم رضایتمندی

 وقتی که شما توانستید محصول را به مشتری بفروشید به این معنی نیست که شما حتما به هدف خود رسیده اید و دیگر کارتان تمام شده است و این می تواند شروع یک مسیر تازه باشد و اگر مخاطب از خریدی که کرده رضایت کافی داشته باشد تازه شما در این مسیر موفق شده اید زیرا او با رضایتی که از محصولات شما دارد شروع می کند به تبلیغات دهان به دهان و این نقش خیلی مهمی در فروش محصولات شما دارد زیرا افراد جدیدی از طریق مشتری های واقعی شما به سمت شما جذب می شوند که دیگر نیازی نیست بابت جلب اعتماد آنها هزینه زیادی کنید.

 

AIDAS

amir بازدید : 47 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

کسانی که در دنیای اینترنت و فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند برای پیشرفت کار خودشان سعی می کنند تا حدودی از اطلاعات مورد نیاز در این وادی سر در بیاورند، به همین علت است که شاخه های مختلف موجود در دنیای اینترنت برای افرادی که در این زمینه فعالیت دارند نام آشنا هستند مثل طراحی اپلیکیشن ها و مشاور های تبلیغاتی و غیره، ولی بعضی از شاخه ها هستند که کمتر کسی اسم آنها را شنیده است و ممکن است خود شما هم در مورد آنها اطلاعی نداشته باشید و فقط اسم آنها به گوش شما خورده باشد و یا در این مقاله برای اولین بار با آن برخورد داشته باشید.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ        آشنایی با فریلنسرها 

 

یکی از این واژه ها آزاد کارها یا فریلنسرها هستند که فعالیت آن ها در دست خودشان هست، برای همین این نام را به آنها می‌دهند و تصمیم داریم در مورد آنها در این مقاله بیشتر صحبت کنیم تا با دنیای کاری آنها آشنا شوید.

 

فریلنسرها

 

 دنیای آزادکاری یا فریلنسینگ (FREELANCING)

 در این گونه شغل ها افراد کار را در خانه خود انجام می دهند و نیازی ندارند که برای انجام آنها حتما به یک محل مشخصی برای کار بروند و به همین ترتیب با مشتری ها و مخاطبان خود در ارتباط هستند، به این نحوه فعالیت آزادکاری می گویند.

 دست شما در این نوع شغل ها باز است و هر وقت که دلتان بخواهد می توانید یک مسئولیت یا پروژه ای را بپذیرید و حتی اگر نخواهید می‌توانید یک مدتی استراحت کنید و هیچ جایی امضا نشده که شما باید حتما در یک ساعت مشخص در جایی حضور داشته باشید و فعالیتی را انجام دهید. شما هیچ رئیس و بالاسری ندارید که به کار شما نظارت کند و تمام شرایط تحت نظر خود شما و با نظر خود شما انجام می شود. 

 

 با توجه به تعریفی که از این شغل کردیم ممکن است تصور کنید که یکی از شغل های بسیار آسان است اما اینطور نیست و در مورد این شغل هم مشکلاتی وجود دارد که لازم است در مورد آنها آگاهی داشته باشید.

 

فریلنسرها

 

 فریلنسر یا آزادکار کیست؟

 کسانی که در حیطه شغلی خودشان به صورت آزاد در حال کسب درآمد یا انجام فعالیت هستند آزادکار یا فریلنسر نام دارند. همانطور که اشاره شد این افراد تعهدی در برابر بالادستی های خودشان ندارند و لازم نیست که در مورد کارشان به کسی توضیح دهند و در ساعت های مشخصی لازم باشد که وظیفه ای انجام دهند. هر وقت خودشان دلشان بخواهد در بازه زمانی که برای خود مشخص کردند کار انجام می دهند.

 

 اگر این افراد هوش خوبی داشته باشند و پشتکار داشته باشند حتی نیازی به واسطه هم ندارند و می‌توانند به صورت مستقیم با مشتری ها و مخاطبان خود ارتباط داشته باشند و آنها را جذب کنند و همه سودی که از کارشان در می آید در جیب خودشان می رود. بعضی از افراد هم هستند که برای ارتباط با مخاطب نیاز به یکسری واسطه دارند و باید یک مقدار هزینه هم به واسطه ها بپردازند.

 

فریلنسرها

 

 طریقه دریافت هزینه توسط آزادکار ها

 همانطور که گفته شد، این طور نیست که این کار خیلی هم راحت باشد و مشکلات خودش را دارد. از جمله مشکل هایی که در آزاد کاری وجود دارد این است که چون جایگاه و مدرک مشخصی به مخاطبان و مشتری‌ها ارائه نمی‌شود آنها آن طور که باید به شما اعتماد نمی کنند و شما هم چون اعتماد متقابلی به مشتری ندارید نمی توانید بدون گرفتن میزان بیانه و یا تمام مبلغ کار، کار را برای آنها انجام دهید و این یکی از مشکلات این کار است.

 

فریلنسرها

 

 همچنین صنف و ملاک سنجش مشخصی برای این نوع کارها وجود ندارد و محاسبه قیمت ها حساب و کتاب ها توسط هیچ جایی کنترل نمی شود شما برای اینکه بتوانید هزینه کاری که انجام می دهید را محاسبه کنید هیچ فاکتوری برای سنجش ندارید و باید از خودتان یک هزینه‌ای را مشخص کنید و این با مشتری و مخاطب است که این هزینه از شما بپذیرد و تقبل کند یا نه!

 

به همین خاطر است که معمولا هزینه‌ای که برای آزاد کاری پرداخت می شود به دو صورت هزینه پروژه یا ساعتی می باشد و اگر ساعتی باشد برای هر ساعت کاری یک مبلغ مشخصی دریافت خواهید کرد و اگر پروژه ای باشد بدون توجه به اینکه چه ساعتی برای انجام یک پروژه صرف شده شما هزینه ای که از اول طی کرده اید را دریافت می کنید.

 

فریلنسرها

 
amir بازدید : 176 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

اگر در دنیای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید و برای تبلیغات خود از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده میکنید لازم است که در مورد ابزار اندازه گیری و آنالیز موبایل به اسم Adjust بیشتر بدانید. وقتی که قرار باشد عملکرد یک اپلیکیشن بررسی شود این بررسی‌ها در دو دسته ابزارهای تحلیلی Adjust و ابزارهای Attribution تقسیم‌ بندی می‌شود. ابزارهای تحلیلی پیگیری و گزارش اتفاقاتی که در داخل اپلیکیشن افتاده است را برعهده دارد. یعنی اگر کاربری بدون‌تبلیغ جذب شده باشد و یا همچنین مدت زمانی که کاربران مشتری شما باقی می‌مانند و نرخ بازگشت های آنها و مقدار هزینه هایی که در یک اپلیکیشن خرج شده است و دسته بندی آنها و فرستادن نوتیفیکیشن ها و پیام های داخل اپلیکیشن همه بر عهده ابزارهای تحلیلی است. همچنین میزان بهینگی کمپین‌های تبلیغاتی را بررسی می‌کند و همچنین در نظر دارد که فعالیت کاربر هایی که به شما جذب شده اند از طریق کدام یک از تبلیغات بودند.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ          Adjust چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

 

 ادجاست (Adjust)

 

 تعریف ادجاست (ADJUST)

 یکی از ابزارهای اندازه گیری برای اپلیکیشن های موبایل ادجاست است که یک شرکت اندازه‌گیری موبایل است که خدمات مختلفی را به مشتریان عرضه می کند که بیشتر در رابطه با کمپین های تبلیغاتی است و به آنها کمک می کند که اتفاقاتی که داخل اپلیکیشن می‌افتد را تجزیه و تحلیل و بررسی کنند و ببینند که چطور کار می‌کنند و با بررسی آن ها راه هایی در اختیار صاحبان کمپ‌ها قرار بدهد که بازاریابی خوبی برای محصولات خود داشته باشد و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

 

 ادجاست (Adjust)

 

 استفاده از این ادجاست ها کار سختی نیست و همه اطلاعاتی که شما نیاز دارید توسط ادجاست جمع شده است و در قالب یک داشبورد به شما ارائه می شود و شما می توانید همه فعالیت‌های اپلیکیشن تان را بررسی کنید و زیر نظر داشته باشید.

 

 علت استفاده از ادجاست (ADJUST)

 استفاده از ادجاست ها در مورد اپلیکیشن های موبایلی مزایای زیادی دارد که در این قسمت تصمیم داریم به چند نمونه از مهم ترین آنها اشاره کنیم تا ببینید که استفاده از این ها برای اندازه گیری های اپلیکیشن های موبایل چه سودی برای شما خواهد داشت؟

 

  • با این ابزار می‌توانید بفهمید که آیا کاربران اپلیکیشن شما و یا مخاطبان تبلیغات شما مطابق با اهداف شما عمل می‌کنند یا خیر.

  • این ابزار برای سیستم‌عامل‌های اصلی مانند  iOS، Android، Windows، Unity،Cordova، Xamarin  قابل استفاده است.

  • با استفاده از این ابزار می‌توانید هر اپلیکیشنی را بر روی هر دستگاهی که باشد، دنبال کنید.

  • با این ابزار اطلاعات خام بصورت مستقیم و کامل به سرورهای شما منتقل می‌شود.

  • با استفاده از  deep link می توانید مخاطبان تبلیغات و اپلیکیشن خود را دقیقاً به همان‌جایی که تمایل دارید، هدایت کنید.

  • می‌توانید کاربران اپلیکیشن و یا مخاطبان تبلیغات خود را در هر مرحله از قیف بازاریابی شما که قرار دارند، دنبال کنید.

  • با این ابزار می‌توانید به هرکدام از کمپین ها یا شرکت های دیجیتال مارکتینگ که برای اپلیکیشن شما بازاریابی می‌کنند، دسترسی داشته باشید.

  • این ابزار امکان تولید لینک‌های متعدد برای هر کمپین را به شما می‌دهد و فرآیند کنترل رسانه‌‌های مختلف تبلیغاتی را آسان‌تر می‌کند.

  • این ابزار در شمارش تعداد نصب اپ ‌ها و فعالیت‌های Attribution دقیق‌تر و صحیح‌تر از خیلی از ابزارهای اندازه‌گیری دیگر کار می‌کند.

  • این ابزار در کنار پلتفرم‌های تبلیغاتی به شما کمک می کند که فعالیت‌های تبلیغاتی یکپارچه‌‌سازی شوند.

  • این ابزار  برای‌ کسب‌وکارهای ایرانی فیلتر نیست.

 

 ادجاست (Adjust)

 

ابزار ATTRIBUTION اپلیکیشن‌های موبایل در ADJUST

کاری که این اپلیکیشن برای شما انجام می دهد این است که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که کاربرانتان از کدام یکی از روش ها جذب اپلیکیشن شما شدند.

همچنین می‌توانید همه ی ‌کانال‌های بازاریابیتان را با این روش پیگیری کنید و داده‌های تبدیل خود را از راه کلیک و impression  جمع‌آوری کنید و با دقت بالایی تجزیه‌وتحلیل کنید.

 

 ادجاست (Adjust)

 

نحوه تعریف کمپین‌های تبلیغاتی در ADJUST

لازم نیست که در هر کمپین‌ تبلیغاتی لینک مجزا داشته باشید و فقط با یک لینک و اضافه کردن چند فاکتور به آن می‌توانید هر چقدر که لازم باشد کمپین تبلیغاتی تعریف کنید. هر کمپین تبلیغاتی را می‌توانید تا 4 برابر کوچکتر کنید و با اضافه کردن چند پارامتر به یک لینک واحد، شبکه، کمپین، گروه و محتوای خلاقانه هر کمپین را مشخص کنید.

 

 ادجاست (Adjust)

 

قیمت ADJUST ها

‌در رابطه با هزینه ای که باید صرف این Adjust  شود باید بگوییم که هزینه ی استفاده از آن ها بالا است و برای هر اپلیکیشن قیمت مشخصی وجود دارد و ثابت نیست. اما چون قابلیت‌های خیلی خوبی در Adjust وجود دارد و رابط کاربری ساده ای برای آن تعریف شده است هزینه آن بالا است اما منطقی است.

 

 ادجاست (Adjust)

amir بازدید : 47 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

در دنیای دیجیتال مارکتینگ روش‌های مختلفی برای تبلیغات محصولات کسب و کارها وجود دارد که یکی از آنها هم دادن لینک های خارجی و داخلی درونی وب سایت شماست که با این کار می توانید محصولات خودتان را تبلیغ کنید و به مخاطبان ارائه دهید و یا اینکه تبلیغ کننده محصولات دیگری باشید. این کارها می تواند باعث افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر مختلف از جمله گوگل شود.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ           تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

 

تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

 

چنانچه در صفحه اصلی سایت شما به 3 صفحه داخلی از وب‌سایت و 3 صفحه خارج از وب‌سایت لینک داده شده باشد، مجموعاً 6 لینک از صفحه اصلی آن به صفحات دیگر اشاره دارند. در عوض، وقتی که یک سایت به صفحات شما لینک دهد، از یک صفحه خارج از سایت، به صفحات شما لینک داده است.

اگر یکی از صفحات شما 20 لینک گرفته باشد، در مجموع 26 لینک (20 بک لینک + 3 لینک داخلی + 3 لینک داده شده) با آن صفحه در ارتباط هستند و موتورهای جستجو برای تعیین اعتبار این صفحه، تمام این 26 لینک را بررسی خواهند کرد. ساختن بک لینک ها و اسفاده از آن ها، جزئی از سئو خارجی است و پیکره موفقیت هر وبسایتی به آن وابسته است.

 

تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

 

 لینک فالو یا DOFOLLOW چیست؟

 لینک های dofollow  برای امتیاز و ارزش وب سایت است و هرچه وب سایت شما امتیاز بالاتری داشته باشد موفق تر است. به طور مثال اگر سایتی لینک های dofollow زیاد داشته باشد باعث می شود که محبوبیت سایت بالا برود و این طور تلقی می شود که محبوبیت مطالب شما آنقدر بالا بوده که لینک ها مرتبط در آن قرار گرفته است و این از دید موتورهای جستجوگر امتیاز بسیار مثبتی است. البته همیشه تعداد خیلی زیاد این لینک ها نشان دهنده مثبت بودن قضیه نیست و بعضی وقت ها اگر تعداد لینک ها زیاد باشد رتبه سایت شما افت می کند.

 

 برای سنجش میزان اهمیت لینک های قرار داشته در پیج شما گوگل از معیاری به اسم پیج رنک استفاده می کند و امتیاز همه لینک های شما را محاسبه می کند. بعضی‌ها از عبارت دیگری به نام Link juice برای این قضیه استفاده می‌کنند که در واقع به نوعی قدرت سایت شما از طریق لینک هایی که در آن وجود دارد سنجیده می شود.

 به طور مثال اگر یک سایت خیلی معروف و معتبری لینک سایت شما را در صفحه خود قرار دهد این مورد بسیار مثبتی برای شما خواهد بود و اعتبار سایت شما را به شدت افزایش می دهد.

 

تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

 

لینک نوفالو چیست؟

 با استفاده از این لینک شما به موتورهای جستجوگر می فهمانید که نباید لینکی که در صفحه خود قرار داده اید در محاسبه رتبه صفحه شما تاثیر داده شود و در محاسبه پیج رنک تاثیر نخواهد داشت.

 

 مثلا همان طور که اشاره کردیم اگر سایت های خیلی معتبر و مهم لینک های شما را درون صفحه خود قرار دهند و اگر این لینک دهی به صورت لینک فالو باشد باعث افزایش اعتبار شما می شود ولی اگر به صورت لینک نوفالو باشد یعنی اینکه لینک های شما که در صفحه وب سایت های معروف قرار دارد تاثیری در اعتبار شما نخواهد داشت.

 

تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

 

 علت استفاده از لینک های نوفالو چیست؟

  در تصور عامه اینطور جا افتاده که لینک های نوفالو کمکی به بهتر شدن رتبه برای سایت شما نمی کند ولی این طور نیست این لینک ها در واقع به صورت غیر مستقیم روی اعتماد افراد اثر می‌گذارد و باعث می‌شود که اعتبار وب سایت شما پیش کاربران افزایش پیدا کند و اگر کاربرانی که به سمت شما هدایت می شوند از مطالبی که شما دارید لذت ببرند و راضی باشند روزبه‌روز ارتباط خودشان را با شما افزایش می دهند و همه اینها باعث می‌شود که در نهایت شما سود کافی را از این قضیه ببرید.

 

بررسی نوفالو بودن یا نبودن لینک ها

اگر می خواهید روی صفحه وب بررسی کنید که لینک نوفالو است یا خیر، ابتدا کلیک راست کنید، بعد از آن روی inspect کلیک کنید و همزمان کلیدهای Cntrl+Shift+C را فشار دهید و بعد اشاره گر را به سمت لینک حرک دهید. از این طریق می‌توانید بررسی کنید که آیا تگ نوفالو اضافه شده است یا خیر.

اگر می خواهید در این زمینه بصورت حرفه‌ای کار کنید و از فالو و نوفالو بودن لینک‌ها اطلاع داشته باشید بهتر است بدانید که افزونه‌هایی برای مرورگر کروم و فایرفاکس وجود دارد که می‌توانند به طور اتوماتیک این دو لینک را از روی تفاوت رنگ‌ها تشخیص دهند.

 

نوفالو

 

پس برای بدست آوردن بک‌لینک‌ها، باید برای کسب هر دو لینک فالو و نوفالو تعادل برقرار کرد و این صاحب وبسایت است که تصمیم می گیرد چه موقع باید از آنها استفاده کند.

لینک‌های فالو در سئو تأثیر خیلی زیادی دارند. از طرفی لینک‌های نوفالو از نظر گوگل قانونی و مجاز هستند و هیچ مشکلی برای رتبه سایت شما بوجود نمی‌آورند. بنابراین استفاده از هر دو نوع لینک در بازاریابی آنلاین مهم است.

 

تفاوت لینک نوفالو (nofollow) با لینک فالو (dofollow)

amir بازدید : 67 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند به خوبی می دانند که شیوه هایی که برای نگارش یک مطلب و محتوا و همچنین تبلیغات محصولات وجود داشته از گذشته تاکنون تغییرات زیادی کرده و هر روز در حال به روز رسانی است و نمی‌توان گفت که اگر یک روشی در چند سال پیش برای رونق کسب و کاری جوابگو بوده هنوز هم مثل قبل پابرجاست و می‌توان روی آن حساب کرد. یکی از روش های خیلی عجیبی که برای بهینه سازی سایت ها در ساخت لینک وجود دارد مزرعه لینک یا Link Farm است.

 

 وقتی می گوییم مزرعه لینک یک فضایی در ذهن شما نقش می بندد که شامل تعداد زیادی لینک می شود که البته غیر از این هم نیست! وقتی که صحبت از مزرعه لینک می شود صحبت از حضور تعداد زیادی لینک هست که قرار است روی افزایش رتبه بندی وب سایت شما تاثیر بگذارد.

 

مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن پرهیز کرد؟

 

 ساخت لینک یا لینک بیلدینگ در بیشتر موتورهای جستجوگر همچنین گوگل به عنوان یک معیار کیفی بوده و به مدیر های وب سایت ها اجازه می دهد که لینک های ورودی وبسایت خودشان را افزایش دهند و از این طریق شهرت بهتری به دست بیاورند.

 

 مزرعه لینک یا LINK FARM چیست؟

 در واقع مزرعه لینک از جمله تکنیک های سئو کلاه سیاه است که در این روش تعدادی از وب سایت ها با هم دیگر لینک می دهند و یا پول پرداخت می‌کنند تا یک وب سایت مصنوعی و غیر طبیعی به آن ها لینک بدهد.

 

مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن پرهیز کرد؟

 

 کسانی که این کار را می‌کنند با هدف فریب دادن موتورهای جستجوگر این کار را انجام می دهند. شاید در کوتاه مدت باعث شود که وب سایت شما محبوبیت چشمگیری به دست بیاورد و رتبه خوبی بگیرد اما این روال همیشگی نخواهد بود و بهتر است هیچگاه برای رشد خودتان از آن استفاده نکنید. 

 

 توقعی که از مزرعه لینک می‌رفت این بود که لینک روزانه هر روز افزایش پیدا کند و هدف بیشتر کردن کمیت لینک مورد نظر بود تا اینکه کیفیت آن بررسی شود.

ولی همانطور که می‌دانیم بیشترین چیزی که در جذب مخاطب و سودآوری تأثیرگذار است کیفیت لینک و مطالب است، زیرا اگر همین لینک ها و مطالب با تعداد بالایی که دارند کیفیت مناسب را نداشته باشند نه تنها باعث پیشرفت نمی شوند بلکه برعکس با تأثیرات منفی که دارند باعث پسرفت سایت شما خواهند شد.

 

مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن پرهیز کرد؟

 

 گوگل با دیدن چنین شرایطی ساکت نماند و الگوریتم های خودش را تغییر داد و این باعث شد که دیگر مثل گذشته تعداد زیاد لینک ها ملاک سنجش اعتبار سایت ها نباشد و اگر سایتی این کار را خیلی زیاد انجام دهد جریمه می شود.

 

 ممکن است تصور کنید با انجام این کار به صورت هوشمندانه گوگل هیچ وقت متوجه این ترفند شما و فریب‌کاری تان نخواهد شد. اما برعکس اگر سایت هایی از مزرعه لینک برای رشد خودشان استفاده کنند چون حجم لینک های خروجی بالایی دارند و ارتباط موضوع خاصی در آنها وجود ندارد خیلی راحت گوگل می‌تواند آنها را شناسایی کند. پس سعی کنید این قوانین را رعایت کنید و از راه اصولی و درست تبلیغات خود را انجام دهید و به جذب مشتری بپردازید.

 

مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن پرهیز کرد؟

 

 چرا نباید از مزارع لینک استفاده کنید؟

 لینک هایی که درون وبسایت ما قرار می‌گیرند قرار است که مخاطبان را هدایت کنند به سمت مسیر هایی که در ذهن آنها سوال پیش آورده باشد و یا اینکه یکسری لینک های خارجی وجود دارد که آنها را به سایت‌های مرتبط هدایت می‌کنید.

 پس وقتی که یک مطلبی سرچ می شود موتور های جستجوگر کیفیت لینک ها و نتایجی که کاربران از ورود به وبسایت ها می گیرند را ملاک رتبه بندی هایشان قرار می دهد.

پس چیزی که باعث ارتقاء رتبه شما خواهد شد کیفیت و محتوای کامل و جامع و مرتبط به وب سایت هایی هستند که به صورت خارجی به شما لینک می‌دهد و شما به آنها لینک می دهید و تعداد لینک ها اهمیت چندانی ندارد.

 

مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن پرهیز کرد؟

 

 در نظر داشته باشید که در مقاله جدا به لینک‌های فالو و انفالو هم به صورت مفصل پرداخته ایم که امتیازی که از طریق آنها به سایت شما می رسد متفاوت است. هر چه لینک دوفالو وب سایت شما بیشتر باشد امتیاز شما بالاتر خواهد رفت ولی این به این معنی نیست که لینک های نوفالو تاثیر مثبتی روی وب‌سایت شما ندارند بلکه باعث افزایش اعتبار سایت شما خواهند شد.

 

مزرعه لینک یا Link Farm چیست و چرا باید از آن پرهیز کرد؟

 
amir بازدید : 32 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

در بازاریابی اینترنتی روش های مختلفی برای تبلیغات کسب و کار و محصولات شما وجود دارد که یکی از این روش‌ها لینک های خارجی هستند که به زبان ساده می توان گفت که اگر سایتی به غیر از سایت شما لینک اطلاعات شما را در داخل صفحه خود قرار دهد، طوری که وقتی وارد سایت می شوند با کلیک بر روی آن لینک بتوانند وارد سایت شما بشوند می شود لین خارجی.

پس در واقع لینک های خارجی هایپرلینک هایی هستند که به دامنه ای به غیر از دامنه شما و یا برعکس می روند. یعنی اگر شما لینک سایت دیگر را روی صفحه خود قرار دهید و یا سایت دیگری لینک شما را در صفحه خود قرار دهد یعنی یک لینک خارجی ایجاد شده است.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ            آموزش سئو             بک لینک یا لینک خارجی چیست؟

 

بک لینک یا لینک خارجی

 

 شاید به دنبال جواب این سوال باشید که لینک های خارجی و ساختن آنها و استفاده از آنها چه کمکی می تواند در کسب و کار شما و تبلیغات تان داشته باشد. اما لینک خارجی یک منبع خیلی خوب برای به دست آوردن رتبه های بالا در موتورهای جستجوگر مثل موتور جستجوگر گوگل می باشد.

 

اهمیت لینک های خارجی

نحوه تولید لینک های خارجی با لینک های داخلی متفاوت است و دلیل اهمیت این لینک ها این است که موتورهای جستجوگر وقتی لینک خارجی در یک سایت مشاهده می‌کنند نشان دهنده این است که یک شخص سومی رای مثبت به آن سایت داده است و همین قضیه باعث امتیاز سایت مورد نظر می شود.

 

بک لینک یا لینک خارجی

 

اهمیت لینک های خارجی از دیدگاه موتورهای جستجوگر این است که می خواهند به افراد بگویند که اگر از محصولات شما توسط سایت دیگری به غیر از خودتان گفته شود اعتبار آن بیشتر است زیرا یک کس دیگری به غیر از خود شما که نفع خاصی هم نمی برد در مورد محصول شما تبلیغ می کند و آنها را منتشر می‌کند و این خود باعث ایجاد اعتماد در مخاطب می‌شود به همین علت است که در الگوریتم هایی که برای رتبه بندی سایت ها وجود دارد در حال حاضر یک تفاوت های بین لینک خارجی و داخلی وجود دارد و ارزش لینک خارجی را کمی بیشتر از لینک های داخلی می‌دانند.

 

راهکارهای سئو برای لینک خارجی

افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند و در این زمینه حرفه‌ای شدند برای اینکه بتواند لینک های خارجی مفیدی را تهیه و تولید کنند تلاش زیادی می‌کنند چون قرار است با استفاده از لینک های خارجی رتبه بالاتری در موتورهای جستجو گر به دست بیاورند. موتورهای جستجوگر آلتاویستا اولین موتور جستجوگری بود که از لینک خارجی استفاده کرد که بعد گوگل روی آن فکر بیشتری کرد و بهینه سازی کرد.

 

اولین لینک خارجی که توسط گوگل منتشر شد معرفی پیج رنک به انجمن استنفورد بود و شروع این حرکت توسط گوگل باعث شد که روز به روز این کار افزایش پیدا کند و باعث محبوب شدن آن در بین وب‌سایت‌های مختلف شود.

 

بک لینک یا لینک خارجی

 

اگر علاوه بر اینکه لینک های شما در جایگاه مهمی قرار می گیرند، لینک های مرتبطی هم باشند تاثیرگذاری آن ها چند برابر خواهد بود زیرا پیوستگی و مرتبط بودن مطالب و لینک ها باعث می شود که مخاطب بیشتر به دنبال شما بیاید و مطالب شما را دنبال کند.

 

معیارهای ارزش گذاری بک لینک ها

البته این طور نیست که همه لینک های خارجی هم ارزشی که از آن صحبت می‌کنیم را داشته باشند و چون این روزها خیلی از افراد سعی می‌کنند برای بهبود رتبه سایت خود از لینک های خارجی استفاده کنند گوگل یکسری معیارهایی را برای ارزش گذاری لینک های خارجی تعیین کرده که به چند نمونه از این معیار ها اشاره خواهیم کرد:

  • قابل اعتماد بودن دامنه لینک دهنده

  • میزان محبوبیت صفحه لینک دهنده

  • مرتبط بودن موضوعی محتوا بین صفحه منبع و صفحه لینک شده

  • انکر تکستی که در لینک به کار رفته است

  • تعداد لینک های داده شده به سایت در صفحه منبع

  • تعداد دامنه های لینک دهنده به صفحه سایت

  • تعداد متغیرهایی که به عنوان انکر تکست برای لینک دادن به صفحه هدف مورد استفاده قرار می گیرد

  • رابطه مالکیت بین دامنه های منبع و هدف

 

 

بک لینک یا لینک خارجی

 

 بهترین ابزارهای لینک سازی خارجی

برای ساختن لینک های خارجی از ابزار های مختلف می توانید استفاده کنید که بعضی از آنها شامل موارد زیر است:

  • Google Webmaster

  • Check my Links

  • moz

  • open Site Explorer

  • Ahrefs

  • Ranksignal

 

بک لینک یا لینک خارجی

 

روش های لینک سازی خارجی و بک لینک سازی

گرفتن لینک از سایت ها و کمپین های خبری

داشتن محتوای قوی برای گرفتن لینک از رقبا

قرار دادن لینک سایت در فروم ها

پروفایل سازی در شبکه های اجتماعی و قرار دادن لینکتان در شبکه های اجتماعی

گرفتن لینک خارجی از سایت های تحلیلی، نقد و بررسی

 

بک لینک یا لینک خارجی

 

خرید بک لینک

گوگل بک لینک ها را به عنوان یک پوئن مثبت از طرف کاربران برای یک صفحه یا سایت در نظر می گیرد به همین علت است که داشتن بک لینک ها در وب سایت شما و یا لینک سایت شما در سایت های خارجی باعث ارتقاء رتبه شما می شود و شما شانس بیشتری در گرفتن رتبه های بهتر از نظر گوگل دارید ولی خرید بک لینک ها بر خلاف اصول اخلاقی و سیاست های سایت هست و به عنوان یک کار خلاف شناسایی می شود.

 هرچه بک لینک های شما از سایت های معتبر تر انجام شود تاثیر بیشتر روی سئو سایت شما دارد و باعث می شود که سایت شما رتبه بهتری را کسب کند ولی با توجه به کلمه هایی که کنار بک لینک ها وجود دارد گوگل می تواند موضوع سایت را تشخیص دهد. داشتن اطلاعات بیشتر و مفید در این زمینه قطعا در موفقیت شما تاثیر بیشتری خواهد داشت، به همین منظور مقاله ای در این رابطه در اختیار شما قرار داده ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست. 

 

بک لینک

amir بازدید : 44 یکشنبه 10 شهریور 1398 نظرات (0)

کلمه رپورتاژ به معنی ریپورت یا گزارش است که ریشه فرانسوی دارد و افرادی که در زمینه بازاریابی دیجیتالی فعالیت می کنند برای اینکه بتوانند رتبه بهتر در گوگل را به دست بیاورند می‌توانند از روش‌های مختلفی از جمله این روش برای کسب جایگاه بهتر استفاده کنند. رپورتاژ آگهی در واقع یک خبر تبلیغاتی است که شما برای معرفی کسب و کار خودتان و محصولات تان در سایت‌های خبری پربازدید منتشر می کنید.

 

آموزش استارت آپ              آموزش دیجیتال مارکتینگ         رپورتاژ خبری 

 

 بهترین برندهای دنیا برای اینکه محصولات خودشان را معرفی کنند از تبلیغات اینترنتی استفاده می‌کنند و تاثیر خیلی زیادی روی مخاطبان دارد و باعث می شود که اعتماد آنها زودتر جذب شود و به نیاز آنها پاسخ داده شود.

 

رپورتاژ خبری

 

 شما میتوانید رپرتاژ آگهی را در قالب یک خبر تبلیغاتی یا مصاحبه و گزارش و مقاله در سایت های خبری منتشر کنید و بهتر است این رپورتاژ آگهی شما همراه با یک تیتر چشمگیر و جذاب باشد. بهتر است متن شما خیلی طولانی نباشد که مخاطب خسته نشود و متن و لینک های مرتبط قوی در داخل متن قرار دهید و همچنین از عکس های باکیفیت در آگهی خود استفاده کنید تا مخاطب بیشتر به سمت شما جذب شود.

 

 نحوه ارتقاء رتبه سایت با استفاده از رپورتاژ آگهی

سه تا پنج کلمه کلیدی در محتوای رپورتاژ به سایت شما لینک فالو میشود.

در خبرگزاری های معتبر با اتوریتی و رنک بالای گوگل منتشر میشود و سپس برای همیشه آرشیو میشود.

 

رپورتاژ خبری

 

خبرگزاری هایی که در اینترنت دنبال می کنید و خبرهای روز دنیا و ایران را در زمینه های مختلف از آن مطالعه می کنید هر کدام یک کمپین رپورتاژ خبری هستند که مخاطبان خاص خودشان را دارند و شما با توجه به نوع کسب و کار خودتان و هدفی که در ذهن دارید می توانید یکی از این کمپین ها را برای انتشار اخبار و تبلیغات خود انتخاب کنید. زیرا معمولا هر کدام از این کمپین های رپورتاژ هدف خاصی را دنبال می‌کنند. به طور مثال بعضی از آنها مربوط به سفرهای مختلف و گردشگری هستند و بعضی از آنها مربوط به اخبار و اطلاعات اقتصادی یا فناوری و سایر موارد دیگر می باشند.

 

پس تبلیغاتی که شما در قالب گزارش از یک موضوعی تهیه می کنید و حتی در رابطه با این موضوع مصاحبه می کنید و در سایت های تبلیغاتی و خبری آنها را منتشر می کنید در واقع یک رپورتاژ آگهی تولید کرده اید که بیشترین تأثیر این روش به صورت غیر مستقیم روی مخاطبان است و به همین علت است که مخاطبان تمایل خیلی زیادی به این تبلیغات دارند و تاثیر زیادی از این روش می گیرند.

 

رپورتاژ خبری

 

 اگر تصمیم گرفته اید برای کسب و کار خود از این روش استفاده کنید بهتر است در وهله اول اطلاعات خودتان را در این زمینه بالا ببرید و رقبا را بررسی کنید چون چیزی که باعث موفقیت شما می شود داشتن تمایز و برتری نسبت به سایر رقبا است.

 

موارد مهمی که در رابطه با رپورتاژ آگهی باید رعایت شود کلمه های کلیدی مناسب و لینک های مفید و مرتبط در داخل متن است. همه این عوامل باعث می‌شود که شما رتبه بهتری در گوگل پیدا کنید تا کسانی که به دنبال موضوع شما هستند زودتر به سمت شما هدایت شوند. این روزها همه به دنبال صرفه جویی در وقت و انرژی خود هستند و اگر شما متن خود را طوری انتخاب کنید که مخاطب زودتر به هدفش برسد باعث جلب اعتماد او خواهد شد.

 

رپورتاژ خبری

 

 نکات تاثیرگذار در رابطه با رپورتاژ آگهی

در زمینه رپورتاژ آگهی لازم است به چند نکته توجه داشته باشید و یکی از آنها داشتن هدف در اولین گام است و باید شما بدانید که قرار است چه نوع محصولی را معرفی کنید تا نوع تبلیغات را متناسب با آن انتخاب کنید. می‌توان در هر کسب و کاری از یک روش استفاده کرد و متناسب با نوع محصول و کسب و کار روش های تبلیغ متفاوت است.

بهتر است متنی که تهیه می کنید توسط متخصصان این حرفه تهیه شده باشد تا کاملا حساب شده نوشته و نگارش شود.

 

بهتر است سایت هایی را برای انتشار آگهی خود انتخاب کنید که مردم برای هدفی که شما مد نظر دارید بیشتر به سراغ آنها می‌روند و سعی کنید بیشتر از 3 تا 4 لینک فالو در متن خودتان استفاده نکنید و سایتی را انتخاب کنید که متن رپورتاژ آگهی شما را به صورت دائم در خود نگه دارد. در کنار تمام این موارد لینک های نوفالو هم پیشنهاد می‌شود که می‌تواند تاثیر مثبتی در متن شما داشته باشد.

 

رپورتاژ خبری

 

مزایای رپرتاژ آگهی

اثرگذاری بسیار بالا بروی مخاطبان بدلیل اینکه بصورت یک خبر منتشر میشود و باعث اعتماد بیشتر مخاطبان خواهد شد.

انتشار در خبرگزاری های معتبر و سایتهای خبری تخصصی پربازدید.

عدم حذف از سایتها که باعث ماندگاری تاثیرگذاری میشود .

نمایش خبر منتشر شده در جستجوهای گوگل که بسیار موثر است.

معرفی شخص یا برند و معرفی کامل محصولات، خدمات و وبسایت تبلیغ دهنده.

هایپر لینک چند کلمه به وب سایت تبلیغ دهنده برای هدایت مخاطبان به سایت شما.

معرفی مدیران برندها بصورت مصاحبه یا معرفی خدمات آنها در قالب گزارش آگهی.

 

رپورتاژ خبری

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 238
  • بازدید سال : 1,274
  • بازدید کلی : 7,818